Skocz do zawartości
Gość maro

Geometria po wymianie poduszek amortyzatorów

Rekomendowane odpowiedzi

Gość maro

Wymieniałem dziś poduszki amortyzatorów, ale w pierwszym kole nie zaznaczyłem

jak ma być ono pochylone, w drugiej już zaznaczyłem.

Ale teraz nie da rady się jechać w koleinach i skręcając w prawo ciężej się skręca niż w lewo.

 

1 Czy wie ktoś jak ustawiać ten kąt ?

2 Czy lepiej jechać do warsztatu ?

 

Usatysfakcjonowała by mnie odpowiedź na oba pytania,

lecz bardziej na pierwsze (chwilowa dziura budżetowa).

 

Z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Tak, ale na oko to sam wiesz jak jest. ;)

2. Jechać do diagnosty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z powodu tej dziury odpowiedź na Twoje pytanie będzie jednak niemiła.

Powinieneś jechać do warsztatu, gdzie zostanie ustawiona poprawna geometria zawieszenia.

Koszt ustawienia geometrii to ok 60PLN. Ustawiony będzie poprawnie kąt pochylenia i zbieżność.

Jeśli chodzi o wymianę poduszek to robi się to bez odkręcania tych dwóch śrub.

Odkręca się górną nakrętkę kolumny Mc Persohna, swożeń drążka poprzecznego, dolny swożeń zwrotnicy oraz nakrętkę piasty i wyjmuje się całą kolumnę wraz z piastą wyciagając z piasty półoś.

 

To wszystko. Warsztaty tak robią, ponieważ odpadają im czas i pieniądze na dodatkowe robienie geometrii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

only geometry....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniałem sam i znam patent , jak zrobic żeby nie naruszać geometrii :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KaVo nie świruj tylko opisz ten sposób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze, że kolega KaVo odgrzał kotleta hehe

A co do tematu, po kupnie Passata b4, bylem zmuszony odrazu wymienic poduszki i lożyska amotryzatorów, mechanik chyba wyciągnoł sam McPerson, bo auto prowadzilo się jakby cale zawieszenie miało luzy. pojeździłem tak tydzień, bo bylem już umówiony za wymiane łożyska i piasty w lewym, przednim kole. Po tym wszystkim pojechalem na szarpak i ustawienie zbierzności, geometrii itp. Jak wyjechałem z OSKP bylem w szoku ile dalo samo ustawienie geometri. Autko jezdzi jak po sznurku ;)

Wiec 50PLN to nie jest duzo a efekty piorunujące ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KaVo nie świruj tylko opisz ten sposób.

Wyciągasz Macphersona razem ze zwrotnicą i nie musisz później regulować. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyciągasz Macphersona razem ze zwrotnicą i nie musisz później regulować.

Albo wymienić poduszki bez wyciągania MPSa, bo też się tak da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Albo wymienić poduszki bez wyciągania MPSa, bo też się tak da.

potwierdzam, góre MPS-a (poduszki, łożysko, talerzyki) można spokojnie wymienić bez wyciągania amora z auta. Wystarczy tylko: zdjąć koło, ścisnąć sprężynę i odchylić wachacz do dołu. Na górze robi się tyle miejsca że spokojnie można wszystko wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności