Skocz do zawartości
Gość DarioLee

Dusi sie na benzynie przy zimnym silniku

Rekomendowane odpowiedzi

Gość DarioLee

Silnik dusi się na zimnym silniku kiedy chodzi na benzynie. Jak przełącze na gaz (tez zimny silnik) chodzi normalnie. Jak silnik juz się rozgrzeje i przełącze ponownie na benzyne pracuje już w miare normalnie. Świece do wymiany czy cos podobnego ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sonda lambda? Sprawdzałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro na LPG chodzi normalnie, to nie będą świece. A dusi się w jakim sensie? Ma słabą moc, jak ciśniesz, czy na wolnych obrotach dławi się i gaśnie ? A jak jest z odpalaniem? Zaskakuje od razu? Czy trzeba go piłować ? Wtedy może być parę przypadków:

- automatyczne ssanie niedomaga

- czujnik temperatury silnikia (podaje błędne wartości)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DarioLee

Jak zgasze auto na benzynie to zapala normalnie. A dusi sie w sensie, ze chodzi jakby mial zaraz zgasnac i po dodaniu gazu i odpuszczeniu z wydechu strzela delikatnie powietrzem. A jak sprawdzic sonde ? Samemu da sie jakos czy trzeba jechac do warsztatu ?

Czujniki temp tez moga byc winne ? Bo są troche kombinowane tj. kabelki byly lutowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Analizator spalin lub VAG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kincior

Mam coś podobnego w B3 1.8. Odpalam na benzynie, ruszam i zaraz efekt taki jakby przebierał i nie palił na wszystkie cylindry. Muszę więc szybko przełączyć na gaz, żeby poszedł, bo na benzynie skacze jak kangur. Ale jak się porządnie zagrzeje to raczej ok na benzynce.

Nie wiem co jest grane, nie ruszałem na razie tego, poprostu jeżdzę tylko na gazie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
- automatyczne ssanie niedomaga

- czujnik temperatury silnikia (podaje błędne wartości)

 

W zasadzie automatyczne ssanie w przypadku układów wtryskowych ... nie istnieje.

Ssanie jest to mechaniczne przydławienie, zmniejszenie ilości zasysanego powietrza w silnikach gaźnikowych, przez co wzbogaca się mieszankę paliwowo powietrzną.

W przypadku wtrysków wzbogacenie odbywa się przy wykorzystaniu czujnika temperatury, kiedy to przy niższej temperaturze wtryskiwana jest większa ilość paliwa.

W związku z tym należy mieć na uwadze j.w. że "automatyczne ssanie" nie istnieje.

 

Ale zgodzę się z Dankiem, że wielce prawdopodobnym jest to, że czujnik może przekłamywać i podaje tylko jedną wartość przybliżoną do właściwej temperatury pracy silnika. Skoro czujnik podaje, że jest temp. 90°, to układ wtryskuje dawkę paliwa właściwą dla tej temperatury silnika mimo, że nie jest ona jeszcze osiągnięta.

Dlatego też gorący silnik daje się uruchomić bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No co do automatycznego ssania, to chyba to się jakoś inaczej nazywa - grunt, że wiadomo o co chodzi :-D A skoro przy czujniku było coś kombinowane i lutowane, to zapewne coś nie tak jest ze stykiem przewodów . Inna sprawa, to bardzo rzadka jazda na benzynie. Z racji tego, że masz LPG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adamis

Często się tak dzieje,że przy rzadkim używaniu benzyny zanieczyszczają się wtryski.Pomaga często wlanie do baku specjalnego płynu do czyszczenia wtryskiwaczy (do kupienia wszędzie).

Trzeba trochę pojeździć z tym na benzynie i powinno przejść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popieram Adamisa. Mam to u siebie czasami i Malard też się z tym bawił. Mozna dolać jak radził kolega a mozna wydłubać i oczyścić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DarioLee

A jak mam 3/4 baku benzyny ?? :) To wystarczy jedna buteleczka ? Dodam ze znaczna czesc benzyny mam jeszcze z tamtego roku, w tym tankowalem moze ze 30l.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Saimon_2005
A jak mam 3/4 baku benzyny ?? :) To wystarczy jedna buteleczka ? Dodam ze znaczna czesc benzyny mam jeszcze z tamtego roku, w tym tankowalem moze ze 30l.

Ja zalewam produkt firmy "XERAMIX" do silników zasilanych LPG zgodnie z zaleceniami na opakowaniu i przejeżdzam ok. 200 km. Koszt ok.30PLN. Preparat zapobiega wietrzeniu benzyny i ułatwia odpalanie i przełączenie na LPG. Buteleczka 250ml na 60 litrów paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adamis
Dodam ze znaczna czesc benzyny mam jeszcze z tamtego roku, w tym tankowalem moze ze 30l.

Wygląda na to,że masz w tym baku sporo wody.Po tak długim czasie na pewno jej się tam nieco odłożyło.To może być przyczyną takiego zachowania silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bondzior

Ja również popieram tezę wody i zanieczyszczonego układu wtryskowego, sam tak dokładnie miałem pomogły 2 setki denaturatu i preparat do czyszczenia układu wtryskowego(STP), wymiana filtra paliwa (po wyjęciu wylała się z niego brunatna maź) - no i oczywiście więcej jazdy na benzynie (jak ręka odjął)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość orlen

witam,

proponuję sprawdzić pompę paliwa, jest wielce prawdopodobne ze sie zatarła w wyniku bardzo rzadkiego jezdzenia na benzynie albo dogorywa ostatnie kilometry (zwlaszcza jesli masz syf w baku). Lepiej to zrobic szybko bo potrafi zrobic psikusa w najmniej odpowiednim momencie na drodze.

 

 

pozdrawiam

Darek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

a ja mam pytanie, może troche dziwne ale dopiero od niedzieli mam passata i jeszcze dużo nie wiem,

a mianowicie, gdzie jest filtr paliwa, bo nie mogę go znaleźć, dzięki za odpowiedź, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod spodem auta, w tylnej części po prawej stronie pod taką plastikową przykręconą osłoną plastikową, ale widac go i bez jej odkręcania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

two_pac, po której prawej stronie,

patrząc od przodu auta po prawej, czy patrząc od tyłu auta to po prawej, dzięki za odpowiedź, pozdro :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Saimon_2005

Tylne prawe koło (patrząc zgodnie z kierunkiem jazdy na wprost)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki mały OT. Ludzie czemu zawsze się pytacie, która prawa czy lewa strona patrząc z przodu autya, czy z wewnątrz itp., itd. Przecież lewa czy prawa strona jest ZAWSZE TA SAMA nie ważne czy się patrzy z góry z dołu , z przodu czy z du.. strony !! ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności