Gość DarioLee Zgłoś #1 Napisano 16 Września 2007 Silnik dusi się na zimnym silniku kiedy chodzi na benzynie. Jak przełącze na gaz (tez zimny silnik) chodzi normalnie. Jak silnik juz się rozgrzeje i przełącze ponownie na benzyne pracuje już w miare normalnie. Świece do wymiany czy cos podobnego ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 16 Września 2007 Sonda lambda? Sprawdzałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #3 Napisano 16 Września 2007 Skoro na LPG chodzi normalnie, to nie będą świece. A dusi się w jakim sensie? Ma słabą moc, jak ciśniesz, czy na wolnych obrotach dławi się i gaśnie ? A jak jest z odpalaniem? Zaskakuje od razu? Czy trzeba go piłować ? Wtedy może być parę przypadków: - automatyczne ssanie niedomaga - czujnik temperatury silnikia (podaje błędne wartości) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DarioLee Zgłoś #4 Napisano 16 Września 2007 Jak zgasze auto na benzynie to zapala normalnie. A dusi sie w sensie, ze chodzi jakby mial zaraz zgasnac i po dodaniu gazu i odpuszczeniu z wydechu strzela delikatnie powietrzem. A jak sprawdzic sonde ? Samemu da sie jakos czy trzeba jechac do warsztatu ? Czujniki temp tez moga byc winne ? Bo są troche kombinowane tj. kabelki byly lutowane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #5 Napisano 16 Września 2007 Analizator spalin lub VAG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kincior Zgłoś #6 Napisano 16 Września 2007 Mam coś podobnego w B3 1.8. Odpalam na benzynie, ruszam i zaraz efekt taki jakby przebierał i nie palił na wszystkie cylindry. Muszę więc szybko przełączyć na gaz, żeby poszedł, bo na benzynie skacze jak kangur. Ale jak się porządnie zagrzeje to raczej ok na benzynce. Nie wiem co jest grane, nie ruszałem na razie tego, poprostu jeżdzę tylko na gazie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #7 Napisano 16 Września 2007 - automatyczne ssanie niedomaga- czujnik temperatury silnikia (podaje błędne wartości) W zasadzie automatyczne ssanie w przypadku układów wtryskowych ... nie istnieje. Ssanie jest to mechaniczne przydławienie, zmniejszenie ilości zasysanego powietrza w silnikach gaźnikowych, przez co wzbogaca się mieszankę paliwowo powietrzną. W przypadku wtrysków wzbogacenie odbywa się przy wykorzystaniu czujnika temperatury, kiedy to przy niższej temperaturze wtryskiwana jest większa ilość paliwa. W związku z tym należy mieć na uwadze j.w. że "automatyczne ssanie" nie istnieje. Ale zgodzę się z Dankiem, że wielce prawdopodobnym jest to, że czujnik może przekłamywać i podaje tylko jedną wartość przybliżoną do właściwej temperatury pracy silnika. Skoro czujnik podaje, że jest temp. 90°, to układ wtryskuje dawkę paliwa właściwą dla tej temperatury silnika mimo, że nie jest ona jeszcze osiągnięta. Dlatego też gorący silnik daje się uruchomić bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #8 Napisano 16 Września 2007 No co do automatycznego ssania, to chyba to się jakoś inaczej nazywa - grunt, że wiadomo o co chodzi A skoro przy czujniku było coś kombinowane i lutowane, to zapewne coś nie tak jest ze stykiem przewodów . Inna sprawa, to bardzo rzadka jazda na benzynie. Z racji tego, że masz LPG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adamis Zgłoś #9 Napisano 17 Września 2007 Często się tak dzieje,że przy rzadkim używaniu benzyny zanieczyszczają się wtryski.Pomaga często wlanie do baku specjalnego płynu do czyszczenia wtryskiwaczy (do kupienia wszędzie). Trzeba trochę pojeździć z tym na benzynie i powinno przejść. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #10 Napisano 17 Września 2007 Popieram Adamisa. Mam to u siebie czasami i Malard też się z tym bawił. Mozna dolać jak radził kolega a mozna wydłubać i oczyścić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DarioLee Zgłoś #11 Napisano 17 Września 2007 A jak mam 3/4 baku benzyny ?? To wystarczy jedna buteleczka ? Dodam ze znaczna czesc benzyny mam jeszcze z tamtego roku, w tym tankowalem moze ze 30l. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Saimon_2005 Zgłoś #12 Napisano 17 Września 2007 A jak mam 3/4 baku benzyny ?? To wystarczy jedna buteleczka ? Dodam ze znaczna czesc benzyny mam jeszcze z tamtego roku, w tym tankowalem moze ze 30l. Ja zalewam produkt firmy "XERAMIX" do silników zasilanych LPG zgodnie z zaleceniami na opakowaniu i przejeżdzam ok. 200 km. Koszt ok.30PLN. Preparat zapobiega wietrzeniu benzyny i ułatwia odpalanie i przełączenie na LPG. Buteleczka 250ml na 60 litrów paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adamis Zgłoś #13 Napisano 18 Września 2007 Dodam ze znaczna czesc benzyny mam jeszcze z tamtego roku, w tym tankowalem moze ze 30l. Wygląda na to,że masz w tym baku sporo wody.Po tak długim czasie na pewno jej się tam nieco odłożyło.To może być przyczyną takiego zachowania silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bondzior Zgłoś #14 Napisano 18 Września 2007 Ja również popieram tezę wody i zanieczyszczonego układu wtryskowego, sam tak dokładnie miałem pomogły 2 setki denaturatu i preparat do czyszczenia układu wtryskowego(STP), wymiana filtra paliwa (po wyjęciu wylała się z niego brunatna maź) - no i oczywiście więcej jazdy na benzynie (jak ręka odjął) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość orlen Zgłoś #15 Napisano 18 Września 2007 witam, proponuję sprawdzić pompę paliwa, jest wielce prawdopodobne ze sie zatarła w wyniku bardzo rzadkiego jezdzenia na benzynie albo dogorywa ostatnie kilometry (zwlaszcza jesli masz syf w baku). Lepiej to zrobic szybko bo potrafi zrobic psikusa w najmniej odpowiednim momencie na drodze. pozdrawiam Darek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysrys Zgłoś #16 Napisano 19 Września 2007 witam, a ja mam pytanie, może troche dziwne ale dopiero od niedzieli mam passata i jeszcze dużo nie wiem, a mianowicie, gdzie jest filtr paliwa, bo nie mogę go znaleźć, dzięki za odpowiedź, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
two_pac Zgłoś #17 Napisano 19 Września 2007 Pod spodem auta, w tylnej części po prawej stronie pod taką plastikową przykręconą osłoną plastikową, ale widac go i bez jej odkręcania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysrys Zgłoś #18 Napisano 19 Września 2007 two_pac, po której prawej stronie, patrząc od przodu auta po prawej, czy patrząc od tyłu auta to po prawej, dzięki za odpowiedź, pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Saimon_2005 Zgłoś #19 Napisano 20 Września 2007 Tylne prawe koło (patrząc zgodnie z kierunkiem jazdy na wprost) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
two_pac Zgłoś #20 Napisano 20 Września 2007 Taki mały OT. Ludzie czemu zawsze się pytacie, która prawa czy lewa strona patrząc z przodu autya, czy z wewnątrz itp., itd. Przecież lewa czy prawa strona jest ZAWSZE TA SAMA nie ważne czy się patrzy z góry z dołu , z przodu czy z du.. strony !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach