marcinrz7463 Zgłoś #821 Napisano 29 Listopada 2013 ja wole marsy hehe ale jestem za nowymi oponami niz najlepszymi uzywkami typu 10 lat i 4 mm lub letnich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #822 Napisano 29 Listopada 2013 Nie mam porównania z innymi bardziej markowymi (2x droższymi ) oponami Droższe zimówki to zazwyczaj opony o podwyższonych (jak na zimówki) indeksach prędkości, typowo autostradowe, o obniżonym poziomie hałasu i delikatnym bieżniku. Niestety w polskich warunkach nie sprawdzają się one najlepiej. Najlepsze zimówki na nasze warunki - jeśli ktoś jeździ nie tylko po autostradach i największych miastach - to typowe drapaki o agresywnym bieżniku, typu Frigo S-21 Kolejne generacje Frigo również są jak najbardziej godne polecenia - stanowią dobry wybór na nasze warunki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #823 Napisano 29 Listopada 2013 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0bcbb31237eb270a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksys Zgłoś #824 Napisano 29 Listopada 2013 Kolego Marcinie, dzięki za link do porównania, z tego co przeczytałem wybór padł na sava. ze względu na to że po śniegu jednak mniej się jeździ i zawsze ostrożniej, a najwięcej pokonuje się nawierzchni mokrej. w poniedziałek podjadę do katowic do feuwerta, mają na zamówienie i będzie po problemie:) dziękuję za pomoc i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #825 Napisano 29 Listopada 2013 http://www.infinity-bizuteria.pl/inne/audi/13102009044.jpg http://www.opony.com.pl/informacje/images/adac-195-2006.png http://www.opony.com.pl/informacje/images/test-opon-zimowych-i-calorocznych-adac-2004.png Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franc_szczecin Zgłoś #826 Napisano 29 Listopada 2013 Zakupiłem opony: Dębica Frigo 2 powiedzmy że ktoś z rodziny ma warsztat oponiarski, i wytłumaczono mi co i jak. Dębica posiada bieżnik Goodyear UG5, zebrała dobre opinie u poprzednich nabywców i padła decyzja. Też jestem zdania że lepsze nowe opony nie koniecznie z wysokiej półki, niż kilkuletnie nie sprawdzone kapcie. Życzę wam spokojnej zimy i dobrej przyczepności Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #827 Napisano 29 Listopada 2013 Zakupiłem opony: Dębica Frigo 2 powiedzmy że ktoś z rodziny ma warsztat oponiarski, i wytłumaczono mi co i jak. Dębica posiada bieżnik Goodyear UG5, zebrała dobre opinie u poprzednich nabywców i padła decyzja. Też jestem zdania że lepsze nowe opony nie koniecznie z wysokiej półki, niż kilkuletnie nie sprawdzone kapcie. Życzę wam spokojnej zimy i dobrej przyczepności I to jest jedna z lepszych decyzji, jakie podjąłeś Franc. Myślę, że bez problemu podjedziesz pod Kusocińskiego ;) wybór padł na sava. ze względu na to że po śniegu jednak mniej się jeździ i zawsze ostrożniej Mam nadzieję, że nie będziesz podjeżdżał pod Kusocińskiego w Szczecinie Chociaż Sava powinna dać rade - przynajmniej przy ośce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #828 Napisano 30 Listopada 2013 A ja drodzy koledzy wolę kupić opony używane ale markowe czyli Continental, Michelin z bieżnikiem min 6 mm, a wybór dlatego taki otóż takie oponki są o połowę tańsze i są bardziej ciche na suchej i na mokrej nawierzchni... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciejoszczak Zgłoś #829 Napisano 30 Listopada 2013 I chcesz założyć je do B6...? :hmm ...a czemu nie? Jeśli chodzi o rozmiar to na kalkulatorze opon wyszła różnica w stosunku do homologowanych -1,7 proc, a tolerancja jest do 2 proc. Skolei ze węższe to chyba dobrze, w aso niby mówią ze w tym modelu po vinie powinny być zimowki takie same czyli 205/55/16 ale ciitke chudsze nie zaszkodzą. ---------- Dodano o 19:09 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:56 ---------- Ja też wychodzę z założenia że wszyscy zakładamy zimowki aby zwiększyć bezpieczeństwo, a kwestia innych parametrów schodzi na dalszy plan. Lepiej niższa póła ale nowe niż wysoka pola ze zjechanym bieznikem i sparciala guma. Jest oczywiście pewien kompromis bo 3 letni kapec z 6- 7 mm spełni jeszcze swoje zadanie . Krew mnie zalewa jak niekturzy handlaze wystawiają na allegro opony zimowe super marki i bieżnik 4 albo 3 mm (gdzie lamelki (a ścisłej mówiąc pozostałe juz tylko po nich drobne nacięcia) juz nie spełniają swojego zadania i piszą ze można przelatac jedna zimę. Faktycznie jak się ma skrzydła to mozna przelatac, byle tylko wysoko i nie nad naszymi drogami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #830 Napisano 30 Listopada 2013 A ja drodzy koledzy wolę kupić opony używane ale markowe czyli Continental, Michelin z bieżnikiem min 6 mm, Tylko że po pierwsze: to trzeba takowe znaleźć. A jak już znajdziesz, to jeśli mają z 6-7 lat, to i tak są do D.... A po drugie: firma to nie wszystko. Wcześniej jeździłem na DAYTONach a teraz kupiłem MATADORy (oczywiście nówki). I o dziwo - są cichsze niz letnie A inna kwestia - obojętnie kto by nie spytał mojej córki, to zimą taty nikt na trasie nigdy nie wyprzedził Wiec reasumując, to aż tak bardzo w firmówki bym nie wierzył. Bo miałem wybór - kupic komplet firmowych za 2800 lub za 1300 MATADORy :fajny I jakoś... poza ceną - różnic nie widać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franc_szczecin Zgłoś #831 Napisano 1 Grudnia 2013 Co jak co, na oponach nie oszczędzajmy, wiadomo górna półka piękna sprawa, ale bez przesady, chyba że gotówki u nas jak lodu czego wam szczerze życzę. Latałem na kilkuletnich oponach, i wcale ciche nie były... W poniedziałek jadę w pierwszą trasę, zdam relację bo Szczecin Antwerpia to będzie test, nagram filmik i opiszę dokładnie co i jak, tak samo jak będę wracał do polski i napewno kiedyś zastanie mnie śnieg. W końcu zależy nam żeby nie tkwić w niewiedzy. :beach: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciejoszczak Zgłoś #832 Napisano 1 Grudnia 2013 Faktycznie jeśli auto jeździ dużo i często na długich trasach to mozna jeszcze pomyśleć o dodatkowych parametrach typu emisja hałasu itp ale tak jak moja zonka która jest świeżym kierowca i śmiga stara astra 2 tylk oz pracy i do pracy i czasem po mieście to poprostu musi mieć super kontakt ze slizka nawierzchnia i nic więcej jej nie potrzeba dlatego postanowiliśmy ze dla niej też biorę takie nokiany na kolcach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mucha_177 Zgłoś #833 Napisano 2 Grudnia 2013 A ja drodzy koledzy wolę kupić opony używane ale markowe czyli Continental, Michelin z bieżnikiem min 6 mm,a wybór dlatego taki otóż takie oponki są o połowę tańsze i są bardziej ciche na suchej i na mokrej nawierzchni... pytanie zasadnicze. Jeździłeś kiedyś na nowych oponach w SWOIM (nie u taty wujka brata) aucie? Ja doświadczyłem tego na oponach letnich przy RWD 200HP+ gdzie używane super extra Bridgestone Potenza 3 letnie 7mm rwały trakcje, założyłem nowe klasy średniej i zapomniałem jak wygląda kontrolka od trakcji. Dzisiaj na pasiastego wpadły nowe Hankook ICept RS, po wyjeździe od gumiarza zrobione 300km i jestem zadowolony;) porównując do yokohamy na poprzednim passacie (tez nowe) te chyba są trochę cichsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kukson Zgłoś #834 Napisano 3 Grudnia 2013 Panowie, właśnie będe zamawiał oponki zimowe, troche pozno ale nie bylo wczesniej mamony. rozmiar oczywiscie 195/65/15. Wiec wybieram miedzy -Michelin Alpin A4 -Continental TS850 -Goodyear UG8 Co polecicie najbardziej? a moze cos wiecej ? PS. oczywiscie tylko nowki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #835 Napisano 3 Grudnia 2013 lepiej pozno niz wcale ---------- Dodano o 22:06 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:04 ---------- w jakich warunkach ta opona ma jezdzic ---------- Dodano o 22:06 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:06 ---------- ja polecam nokiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kukson Zgłoś #836 Napisano 3 Grudnia 2013 warunkach. hmm. mieszane. beda rozne wyjazdy w gory, ale ogolnie to ulice czesto dosc oblodzone itp jak to na wsiach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver229 Zgłoś #837 Napisano 3 Grudnia 2013 ja w tym roku kupilem wkoncu nowe 4 opony. barum polaris (chyba) 3. przy hamowaniu naglym na suchej nawierzchni asfaltowej z 90km/h sie rozczarowalem. po wybiegnieciu lisa na droge po zakonczeniu hamowania na liczniku bylo jeszcze 50 km/h. zimy jeszcze nei latalem na nich wiec co do sniegu sie nie wypowiem. w poprzednim aucie mialem matadory 195/65/r15 i tez jakos kiepsko mi trzyymaly. tak mi sie wydawalo przynajmniej. matula posiada 2 oponki debicy frigo i powiem szczerze ze sam nieraz lapie za raczke w drzwiach jak opoznia mamuska hamowanie. i nigdy jeszcze w nic nei przywalila. normalnie na zime wydaje mi sie ze oponki na naprawde super. jesli teraz barumy sie nie sprawdza w zime to nastepne beda firmy debica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernidok Zgłoś #838 Napisano 3 Grudnia 2013 Witam, ma ktoś na B6 opony KELLY Winter ST? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #839 Napisano 3 Grudnia 2013 na wsiach najwiecej na debicy frigo 2 lataja ---------- Dodano o 22:33 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:29 ---------- jest teraz tez debica frigo hp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojtek_1986 Zgłoś #840 Napisano 7 Grudnia 2013 bo na wsiach najwiecej zawiewa debica frigo 2 ma bardzo dobre opinie. jest jeden '-' w temp ok +10 opona 'plywa' na zakretach. ostatnio spadlo troche sniegu i mozna było potestowac ta opone. temp ok 0, -1, na ulicy roznie : błoto posniegowe, lod i snieg, auto dobrze trzymało sie jezdni, hamowało i przyspieszało. podejrzewam ze w passku prowadzenie bedzie jeszcze lepsze w takich warunkach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach