Skocz do zawartości
Gość Krawcol

Jakie macie opony ZIMOWE w swoich Passatach plus opinie

Rekomendowane odpowiedzi

nie wiem jak zimówki conti ale letnie do dupy.... po jednym sezonie przodu nie ma + do tego wyząbkowane itp, ogólnie 3 200 poszło się gonić. Nigdy więcej CONTINENTAL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam Continental ContiWinterContact TS830 osobiście przejeździłem już dwie zimy. Opona cicha, dobrze trzyma się drogi, fajnie wyciąga auto ze śniegu. Rzecz jasna na lód tylko kolce, ale i na szklance udało mi się zahamować. Uważaj tylko na miejsce produkcji, mam dwie francuskie i dwie niemiecki. Oczywiście dla naszych Pasków lepiej spisują się niemieckie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bardziej by nam się przydały przykłady, na jakich jeździłeś i dlaczego akurat te są według ciebie najlepsze, oraz czas [przez ile sezonów zimowych] je użytkujesz. ;)

Pozdrawiam.

 

Moze zaczne od tego ze na stale mieszkam w Norewgii i bawie sie w mechanike. Takze jezdze duzo i to roznymi autami i teren jest ciezki, bo same gory w mojej okolicy. A jak sie juz jezdzi to czlowiek zwraca uwage na rozne przedmioty, tu wlasnie na opony. Na Continentalach auta swietnie sobie radza na wzniesieniach i nie tylko. Ja swoje Conti w Pasku mam juz 3 lata i wedlug mnie sa rewelacyjne, nie tylko tu jezdzac po gorach ale takze w trasie, np jak jade do Polski na Swieta. W Golfie4 mialem Micheliny i nie bylem zadowolony, teraz mam tez Golfa5 z Nokianami i musze przyznac ze sa lepsze od Michelin ale nie tak dobre jak Conti. Dodam ze paska mam z napedem tylko na przod i w zimie trafia sie ze zapinam lawete i nie boje sie jechac....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

popiolek4 - widzę że jak będę miał problem z autem to wiem do kogo uderzyć:D . Też jestem w Oslo - Moss .

W tamtym sezonie kupiłem nowe Nokiany i powiem że oponka jest naprawdę rewelacja . Wcześniej miałem fuldy i jest naprawdę duży plus na korzyść nokianów .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

popiolek4 - widzę że jak będę miał problem z autem to wiem do kogo uderzyć:D . Też jestem w Oslo - Moss .

W tamtym sezonie kupiłem nowe Nokiany i powiem że oponka jest naprawdę rewelacja . Wcześniej miałem fuldy i jest naprawdę duży plus na korzyść nokianów .

 

Nokiany są Made in Finland, a oni się na zimie znają :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze moze dopisze jedna rzecz, ale to tylko moja sugestia. Ja kupuje zawsze opony asymetryczne, nigdy kierunkowe (letnie i zimowe). Opony asymetryczne mozna zawsze przelozyc na druga strone auta i dzieki temu nie ma problemu z ząbkowaniem sie opon. A co do Nokianow, to Finowie wiedza co robią- to fakt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy producent ma jakieś specjalne zalecenia co do opon zimowych do passatów? profil 205/55 czy 195/65 lepiej 15 czy 16. Chodzi tylko o rekomendacje producenta - słyszał lub wie ktoś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim dowodzie do B6 jest taki wpis o zamiennikach:

-215/55R16 6,5J

-235/45R17 7,5J

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:hmm

 

Tak tak , tym razem sie nie pomylilem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim B5 kombi fabrycznie były 195/65 z indeksem prędkości V. Tak mam w kodzie wyposażenia, więc sądzę że zalecenia też takie będą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w moim B5 kombi fabrycznie były 195/65 z indeksem prędkości V. Tak mam w kodzie wyposażenia, więc sądzę że zalecenia też takie będą.

 

Prędkość V [240km/h] na zimę? hymm...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no, 240km/h na zime chyba wystarczy...:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam lato zgodnie z zaleceniem 235/45/17 97W czyli do 270 km/h, a wiadomo, że auto tyle nie pójdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To moje letnie maja Y , czyli do 300km/h. Moze kiedys sie tyle poleci....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moze kiedys sie tyle poleci....

 

Ja miałem już tę przyjemność, ale jako pasażer. Nawet mam foto licznika... :hyhy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszę to co przeczytałem po rozkodowaniu kodu komfortu ;D hehe

 

Na zimę wystarczy ten indeks T lub H - przynajmniej tak sądzę :hmm

 

 

EDIT:

Te opony które mam w planie kupić continentale TS830 już nie są produkowane w tym roku.

Od tego sezonu wchodzą TS850 i je planuję kupić, tylko chciałbym się dowiedzieć znający temat, czy warto zainteresować się nimi jak poprzednią wersją.

Edytowane przez Memciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jesli felga nie jest szersza, niz 7 cali mozesz smialo zakladc opony 195/65/15... A szczerze, to na zimowe opony to bylby nawet bardziej wskazany rozmiar-sa w koncu wezsze :cwaniak:

 

To stare bajki i zabobony o tym, że opona zimowa powinna być węższa. To bzdury. Gdyby to była prawda, że im węższa opona to lepsza przyczepność, to najlepsze opony zimowe byłyby te najwęższe - rowerowe. \OPONY ZINOWE ciągną LAMELKAMI. im ich jest więcej tym lepiej. Węższa opona ma mniej lamel to i gorzej ciągną. Pośliżg w zimie wynika z tego, że lamelki słabo trzymają (ciągną), bo jest ich za mało do mocy silnika, a nie że za słaby nacisk. Nacisk można zwiększyć np. wożąc worek piasku, ale to nic nie da. Bo masa się zwiększa i hamowania nie ma.

Wybierz tylko takie same jaki masz rozmiar letnich - lepiej na tym wyjdziesz. Nie czytaj rewelacji zaboboniarzy. To stare bajki. A jak masz ABS i ASR to od razu masz o połowę mniej problemów w zimie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To stare bajki i zabobony o tym, że opona zimowa powinna być węższa. To bzdury. Gdyby to była prawda, że im węższa opona to lepsza przyczepność, to najlepsze opony zimowe byłyby te najwęższe - rowerowe. \OPONY ZINOWE ciągną LAMELKAMI. im ich jest więcej tym lepiej. Węższa opona ma mniej lamel to i gorzej ciągną. Pośliżg w zimie wynika z tego, że lamelki słabo trzymają (ciągną), bo jest ich za mało do mocy silnika, a nie że za słaby nacisk. Nacisk można zwiększyć np. wożąc worek piasku, ale to nic nie da. Bo masa się zwiększa i hamowania nie ma.

Hm, to jak wytłumaczysz fakt, że już od paru ładnych lat samochody rajdowe w rajdach zimowych (na śniegu) jeżdżą na naprawdę wąskich oponach (w porównaniu do opon stosowanych na nawierzchni suchej/nie zaśnieżonej).

Rozumiem, że według Ciebie zespoły serwisujące te auta to palanty nie mające pojęcia o tym co jest najlepsze do jazdy po śniegu.

 

---------- Dodano o 18:38 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:34 ----------

 

A jak masz ABS i ASR to od razu masz o połowę mniej problemów w zimie.

Przede wszystkim jak się prowadzi z głową i rozsądnie to ma się nawet więcej jak połowę "mniej problemów w zimie", a ww systemy jedynie mogą "poprawiać" błędy kierowcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności