kamilb Zgłoś #501 Napisano 28 Sierpnia 2012 nie wiem jak zimówki conti ale letnie do dupy.... po jednym sezonie przodu nie ma + do tego wyząbkowane itp, ogólnie 3 200 poszło się gonić. Nigdy więcej CONTINENTAL. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomarz Zgłoś #502 Napisano 28 Sierpnia 2012 Polecam Continental ContiWinterContact TS830 osobiście przejeździłem już dwie zimy. Opona cicha, dobrze trzyma się drogi, fajnie wyciąga auto ze śniegu. Rzecz jasna na lód tylko kolce, ale i na szklance udało mi się zahamować. Uważaj tylko na miejsce produkcji, mam dwie francuskie i dwie niemiecki. Oczywiście dla naszych Pasków lepiej spisują się niemieckie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #503 Napisano 28 Sierpnia 2012 Bardziej by nam się przydały przykłady, na jakich jeździłeś i dlaczego akurat te są według ciebie najlepsze, oraz czas [przez ile sezonów zimowych] je użytkujesz. Pozdrawiam. Moze zaczne od tego ze na stale mieszkam w Norewgii i bawie sie w mechanike. Takze jezdze duzo i to roznymi autami i teren jest ciezki, bo same gory w mojej okolicy. A jak sie juz jezdzi to czlowiek zwraca uwage na rozne przedmioty, tu wlasnie na opony. Na Continentalach auta swietnie sobie radza na wzniesieniach i nie tylko. Ja swoje Conti w Pasku mam juz 3 lata i wedlug mnie sa rewelacyjne, nie tylko tu jezdzac po gorach ale takze w trasie, np jak jade do Polski na Swieta. W Golfie4 mialem Micheliny i nie bylem zadowolony, teraz mam tez Golfa5 z Nokianami i musze przyznac ze sa lepsze od Michelin ale nie tak dobre jak Conti. Dodam ze paska mam z napedem tylko na przod i w zimie trafia sie ze zapinam lawete i nie boje sie jechac.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piontek Zgłoś #504 Napisano 28 Sierpnia 2012 Ja mam w swoim passku takie oponki http://www.ityre.com/pl/tyres/catalog/nokian/model/26227/ potyrały już jedną zimę i bez najmniejszego problemu dały radę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p10tr Zgłoś #505 Napisano 28 Sierpnia 2012 popiolek4 - widzę że jak będę miał problem z autem to wiem do kogo uderzyć . Też jestem w Oslo - Moss . W tamtym sezonie kupiłem nowe Nokiany i powiem że oponka jest naprawdę rewelacja . Wcześniej miałem fuldy i jest naprawdę duży plus na korzyść nokianów . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piontek Zgłoś #506 Napisano 28 Sierpnia 2012 popiolek4 - widzę że jak będę miał problem z autem to wiem do kogo uderzyć . Też jestem w Oslo - Moss . W tamtym sezonie kupiłem nowe Nokiany i powiem że oponka jest naprawdę rewelacja . Wcześniej miałem fuldy i jest naprawdę duży plus na korzyść nokianów . Nokiany są Made in Finland, a oni się na zimie znają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #507 Napisano 28 Sierpnia 2012 A jeszcze moze dopisze jedna rzecz, ale to tylko moja sugestia. Ja kupuje zawsze opony asymetryczne, nigdy kierunkowe (letnie i zimowe). Opony asymetryczne mozna zawsze przelozyc na druga strone auta i dzieki temu nie ma problemu z ząbkowaniem sie opon. A co do Nokianow, to Finowie wiedza co robią- to fakt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mar001 Zgłoś #508 Napisano 30 Sierpnia 2012 Witam, Czy producent ma jakieś specjalne zalecenia co do opon zimowych do passatów? profil 205/55 czy 195/65 lepiej 15 czy 16. Chodzi tylko o rekomendacje producenta - słyszał lub wie ktoś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #509 Napisano 30 Sierpnia 2012 W moim dowodzie do B6 jest taki wpis o zamiennikach: -215/55R16 6,5J -235/45R17 7,5J Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #510 Napisano 30 Sierpnia 2012 235/45R17 :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #511 Napisano 30 Sierpnia 2012 :hmm Tak tak , tym razem sie nie pomylilem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Memciu Zgłoś #512 Napisano 30 Sierpnia 2012 w moim B5 kombi fabrycznie były 195/65 z indeksem prędkości V. Tak mam w kodzie wyposażenia, więc sądzę że zalecenia też takie będą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mar001 Zgłoś #513 Napisano 30 Sierpnia 2012 w moim B5 kombi fabrycznie były 195/65 z indeksem prędkości V. Tak mam w kodzie wyposażenia, więc sądzę że zalecenia też takie będą. Prędkość V [240km/h] na zimę? hymm... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #514 Napisano 30 Sierpnia 2012 Nie no, 240km/h na zime chyba wystarczy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #515 Napisano 30 Sierpnia 2012 Ja mam lato zgodnie z zaleceniem 235/45/17 97W czyli do 270 km/h, a wiadomo, że auto tyle nie pójdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #516 Napisano 30 Sierpnia 2012 To moje letnie maja Y , czyli do 300km/h. Moze kiedys sie tyle poleci.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #517 Napisano 30 Sierpnia 2012 Moze kiedys sie tyle poleci.... Ja miałem już tę przyjemność, ale jako pasażer. Nawet mam foto licznika... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Memciu Zgłoś #518 Napisano 31 Sierpnia 2012 (edytowane) Piszę to co przeczytałem po rozkodowaniu kodu komfortu ;D hehe Na zimę wystarczy ten indeks T lub H - przynajmniej tak sądzę :hmm EDIT: Te opony które mam w planie kupić continentale TS830 już nie są produkowane w tym roku. Od tego sezonu wchodzą TS850 i je planuję kupić, tylko chciałbym się dowiedzieć znający temat, czy warto zainteresować się nimi jak poprzednią wersją. Edytowane 3 Września 2012 przez Memciu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antałek Zgłoś #519 Napisano 5 Września 2012 Jesli felga nie jest szersza, niz 7 cali mozesz smialo zakladc opony 195/65/15... A szczerze, to na zimowe opony to bylby nawet bardziej wskazany rozmiar-sa w koncu wezsze To stare bajki i zabobony o tym, że opona zimowa powinna być węższa. To bzdury. Gdyby to była prawda, że im węższa opona to lepsza przyczepność, to najlepsze opony zimowe byłyby te najwęższe - rowerowe. \OPONY ZINOWE ciągną LAMELKAMI. im ich jest więcej tym lepiej. Węższa opona ma mniej lamel to i gorzej ciągną. Pośliżg w zimie wynika z tego, że lamelki słabo trzymają (ciągną), bo jest ich za mało do mocy silnika, a nie że za słaby nacisk. Nacisk można zwiększyć np. wożąc worek piasku, ale to nic nie da. Bo masa się zwiększa i hamowania nie ma. Wybierz tylko takie same jaki masz rozmiar letnich - lepiej na tym wyjdziesz. Nie czytaj rewelacji zaboboniarzy. To stare bajki. A jak masz ABS i ASR to od razu masz o połowę mniej problemów w zimie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #520 Napisano 6 Września 2012 To stare bajki i zabobony o tym, że opona zimowa powinna być węższa. To bzdury. Gdyby to była prawda, że im węższa opona to lepsza przyczepność, to najlepsze opony zimowe byłyby te najwęższe - rowerowe. \OPONY ZINOWE ciągną LAMELKAMI. im ich jest więcej tym lepiej. Węższa opona ma mniej lamel to i gorzej ciągną. Pośliżg w zimie wynika z tego, że lamelki słabo trzymają (ciągną), bo jest ich za mało do mocy silnika, a nie że za słaby nacisk. Nacisk można zwiększyć np. wożąc worek piasku, ale to nic nie da. Bo masa się zwiększa i hamowania nie ma. Hm, to jak wytłumaczysz fakt, że już od paru ładnych lat samochody rajdowe w rajdach zimowych (na śniegu) jeżdżą na naprawdę wąskich oponach (w porównaniu do opon stosowanych na nawierzchni suchej/nie zaśnieżonej). Rozumiem, że według Ciebie zespoły serwisujące te auta to palanty nie mające pojęcia o tym co jest najlepsze do jazdy po śniegu. ---------- Dodano o 18:38 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:34 ---------- A jak masz ABS i ASR to od razu masz o połowę mniej problemów w zimie. Przede wszystkim jak się prowadzi z głową i rozsądnie to ma się nawet więcej jak połowę "mniej problemów w zimie", a ww systemy jedynie mogą "poprawiać" błędy kierowcy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach