weak_michael Zgłoś #361 Napisano 12 Grudnia 2014 Kolega Piotr ma rację,trafna sugestia.Fajki pękają w cholerę i najzwyczajniej w świecie wyskakują.Z tego co pamiętam ze dwie już wymieniłem,a i trzecią mam obecnie pękniętą.Banalna fajeczka w ASO to jakieś 80 pln lub alternatywnie jakiś szrot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dvd Zgłoś #362 Napisano 27 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam Mam do was kilka pytań odnośnie świec i kabli wysokiego napięcia. 1. Czy uważacie ze disel odpali bez działajacych świec żarowych? 2. Czy i jak można sprawdzić czy działają przewody wysokiego napięcia. Wiem ze mam sławne świece a chciałbym sprawdzić kable czy jest jakaś metoda na to? Edytowane 27 Kwietnia 2016 przez rainman777 Przeniesiony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #363 Napisano 27 Kwietnia 2016 ad.1 Tak, sprawny diesel odpali beż świec ad.2 Przewody wysokiego napięcia w dieslu? I co to są sławne świece? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #364 Napisano 27 Kwietnia 2016 odpali bez swiec nawet przy temp -5*C. przewody świec w dieslu nie zużywają się. czy się wsławiły Twoje świece? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dvd Zgłoś #365 Napisano 27 Kwietnia 2016 Hehe dobre nie widziałem nawet. Jestem w pracy i pisze z telefonu i nieraz nie widzę jak ten coś zmieni. Przepraszam za to. Może inaczej. Czy wkładając świece do fajki i przytykając ja do silnika powinna się nagrzać czy nie? Albo + z fajki a - z akumulatora? Próbowałem tak zrobić i nic. A wiem ze świece sa dobre bo na ostro grzeją się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek80 Zgłoś #366 Napisano 27 Kwietnia 2016 Na przewodzie do świecy napięcie pojawia się chyba poniżej -8 stopni, więc w dzisiejszych warunkach po włożeniu świecy do fajki napewno się nie nagrzeje. Po podaniu plusa i minusa bezpośrednio z akumulatora sprawna świeca będzie się grzała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #367 Napisano 27 Kwietnia 2016 Napięcie na fajce pojawia się poniżej ok. +5 stopni, jeśli chcesz w ten sposób sprawdzać, to odepnij czujnik temperatury i niech ktoś przekręci zapłon. Mylisz pojęcia świecy żarowej i zapłonowej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #368 Napisano 27 Kwietnia 2016 moze zaczniemy od tego w jakim zawodzie kolega jest wyksztalcony wtedy bedzie latwiej tlumaczyc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pele233 Zgłoś #369 Napisano 2 Maja 2017 Witam może ktos pomoze mam takie bledy i co dalej z nimi zrobic VCDS-Lite Version: Release 1.2 Tuesday, 02 May 2017, 19:48:04:0 Control Module Part Number: 038 997 016 K Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 0092 Software Coding: 0000072 Work Shop Code: WSC 07777 VCID: 263F759BD1FF 3 Faults Found: 17056 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11): Electrical Fault P0672 - 000 - - 17057 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12): Electrical Fault P0673 - 000 - - 17058 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13): Electrical Fault P0674 - 000 - - Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #370 Napisano 2 Maja 2017 Zajrzałeś w ogóle do wiązki świec? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pele233 Zgłoś #371 Napisano 2 Maja 2017 Zajrzałeś w ogóle do wiązki świec? Odpinałem wtyczki od wszystkich swiec jak i rowniez wykrecalem prze glowicy to gniazdo nic nie budzilo zastrzezen...Co moze tego byc przyczyna?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #372 Napisano 2 Maja 2017 Zwarcie, przerwa, spalona świeca.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pele233 Zgłoś #373 Napisano 3 Maja 2017 Jak to najlepiej amatorsko zdiagnozowac ostatnio byly tylko dwa bledy a teraz i ten trzeci masakra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tommy-cichy Zgłoś #374 Napisano 13 Listopada 2017 Witam kolegów. Czy ktoś mógłby mi dokładnie napisać które świece będą pasowały do mojego silnika. Passat produkcja grudzień 2003. Silnik AWX NR VIN: WVWZZZ3BZ4E120609 Dzisiaj wyciągnałem z silnika Bosche o numerze 0250202046, czyli wychodziło by na to że musze zamontować teraz o numerze: 0 250 202 023 Jednak według VINu wychodzi na to że musze zamontować te krótsze czy się mylę? Z góry dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Romi Zgłoś #375 Napisano 14 Listopada 2017 13 godzin temu, tommy-cichy napisał: Witam kolegów. Czy ktoś mógłby mi dokładnie napisać które świece będą pasowały do mojego silnika. Passat produkcja grudzień 2003. Silnik AWX NR VIN: WVWZZZ3BZ4E120609 Dzisiaj wyciągnałem z silnika Bosche o numerze 0250202046, czyli wychodziło by na to że musze zamontować teraz o numerze: 0 250 202 023 Jednak według VINu wychodzi na to że musze zamontować te krótsze czy się mylę? Z góry dzięki za pomoc BOSCH - 0 250 202 023 BERU - GN046 NGK - D-POWER 20, NR KAT. 6943 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tommy-cichy Zgłoś #376 Napisano 14 Listopada 2017 Śliczne dzięki. A tak swoją drogą kolego to czy rozkodowałeś to w Etce czy po prostu już wiesz że do tych roczników idą te świece? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Romi Zgłoś #377 Napisano 15 Listopada 2017 16 godzin temu, tommy-cichy napisał: Śliczne dzięki. A tak swoją drogą kolego to czy rozkodowałeś to w Etce czy po prostu już wiesz że do tych roczników idą te świece? Tak wynika z ETKI, a ponadto mam ten sam silnik co Ty Ja osobiście zakładałem BERU w załączeniu pełne info na temat świecy BOSCH świeca.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tommy-cichy Zgłoś #378 Napisano 15 Listopada 2017 Ja kupiłem Boschki bo tu gdzie mieszkam były o 10 zł tańsze na sztuce, także przy cenie jednej sztuki całkiem sporo. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
widmoxxx Zgłoś #379 Napisano 19 Marca 2018 Dnia 25.06.2014 o 14:52, tomnik napisał: Na marginesie - czy montaż dłuższych świec M10X1X30 w głowicę silnika, do którego dedykowane są te krótsze(o 3mm) M10X1X27, czy M10X1X25 (o 5mm), skutkuje kolizją z nimi, tłoka cylindra ? Odświeżę temat. Dzisiaj zadałem sobie to samo pytanie, a że lubię eksperymentować zrobiłem to na własnym aucie. W moim Pasku AWX były świece 92mm (krótkie), ale był problem z rozruchem pomimo 3 sprawnych świec. Po wykręceniu i po podłączeniu do akku rozgrzewały się do czerwoności po około 7 sekundach. 1 ze świec pobierała prąd, ale nie rozgrzewała się do czerwoności tylko grzała się bardzo lekko ( po 10 sekundach grzania miała temperaturę około 70*C) taki złodziej prądu Były NGK i wytrzymały 8 lat. Odpowiadając na pytanie: Czy można użyć dłuższej świecy (97mm) w silniku w którym były krótkie świece (92mm)? Można. Ja w swoim pasku dzisiaj tak zrobiłem. Samochód normalnie odpalił, pracuje normalnie. Nie występuje kolizja z tłokiem, bo i tak w tłoku jest otwór tzw komora spalania. Mam na stanie w warsztacie głowicę do 1.9 TDI PD (moja zapasowa) więc zamontowałem pompowtryskiwacz i wkręciłem świecę 97mm a do kolejnego cylindra świecę 92mm (nie miałem drugiego pompowtrysku żeby wkręcić) Widać różnicę, że czubek świecy wyraźniej wystaje przez co odda więcej ciepła w czasie nagrzewania. Do tego dochodzi też to, że czubek będzie ogrzewał komorę spalania centralnie czyli tuż na stożkiem tłoka (mówię tu o świecy 97mm). Część tego ciepła na pewno też ogrzeje końcówkę pompowtryskiwacza, co może nieco poprawić rozruch w czasie zimy, oraz zredukować kopcenie tuż po odpaleniu. Suwmiarką ustawiłem pompowtryskiwacz dla trzeciego cylindra (153,6mm) i sprawdziłem czy otwory w pompowtryskiwaczu przez które paliwo wtryskiwane jest do cylindra nie będzie zakłócone przez dłuższą świecę żarową i nic takiego nie występuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #380 Napisano 20 Marca 2018 (edytowane) 19 godzin temu, widmoxxx napisał: Dzisiaj zadałem sobie to samo pytanie, a że lubię eksperymentować zrobiłem to na własnym aucie. 19 godzin temu, widmoxxx napisał: Można. Dziękuje, Kamil Choć powiem szczerze- na podstawie załączonych przez Ciebie zdjęć nie zaryzykowałbym (nie jestem mechanikiem ) montażu dłuższej świecy. Na mój gust wystaje dużo za dużo Zdaję sobie sprawę, że chowa się w komorze spalania umieszczonej w tłoku, niemniej jednak.... PS. Dziękuje (dziękujemy) za zdjęcia ! Edytowane 20 Marca 2018 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach