Skocz do zawartości
Gość tadek1.9

Dopasowanie nowego kluczyka - Kodowanie pilota

Rekomendowane odpowiedzi

szybkie pytanko

 

moj kluczyk po rozpolowieniu ma 434MHz

passat 2002rok

 

czy ten kluczyk spokojnie moge brac i bedzie pasil?

 

http://allegro.pl/item452221619_nowy_orginalny_kluczyk_scyzoryk_vw_3_przyciskowy.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MAPET zczytaj jeszcze ze swojego pilota oznaczenie a zwlaszcza literke/literki na koncu i zapytaj sprzedawce o to samo.

sama czestotliwosc to nie wszystko i kluczyk moze nie dac sie dopasowac

 

siemi1 wg. mnie ojczulek musial naciskac pilota jak zapalales i jego pilot zsynchronizowal sie z twoim modulem komfortu :)

he he... to masz problem :)

musisz wykasowac swoje piloty i dopasowac je ponownie ale na innym podworku :P

nie wiem czy to wystarczy, byc moze trzeba bedzie zmienic kanal drogi radiowej bo sytuacja moze sie powtorzyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam takei cos powiedz dokaldnei co jest wazne i o co kolesia zapytac

 

bcaddf4af890b94bm.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co jest wazne i o co kolesia zapytac

 

Zapytaj gościa o nr który zaznaczyłem Ci na czerwono, najlepiej jak będzie taki sam,wtedy napewno zakodujesz go do swojego modułu komfortu, i wszystko będzie działało.

kluczyk.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hmm no w tym 1 ma chyba DA?

 

A oto cytat z tej aukcji, Twój model zaznaczony na niebiesko :)

 

SPRZEDAM ORYGINALNY KLUCZYK NA TRZY PRZYCISKI

HLO 1JO 959 753 DA 434MHZ.

HLO 1KO 959 753 434MHZ,

HLO 1JO 959 753 AH 434MHZ.

AUKCJA DOTYCZY JEDNEGO KLUCZYKA!! PRZED KUPNEM PROSZĘ O KONTAKT W CELU USTALENIA MODELU.

 

Nie musi być wcale nowy, wystarczy że będzie otwierał i zamykał autko.

 

PS

Trzeba będzie też immobilajzer zakodować, niestety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu bo nie mogę wytrzymać. Wiele osób ma problem z pilotem niedziałającym, z tego co czytam "kombinują pod górę jak konie". A opis jest prosty - wystarczy wziąć instrukcję od samochodu i poszukać str 38 (w przypadku Passat B5 z 1999roku). Piszą też tam ile można maks zakodować kluczyków.

Scan:

synchryb7.th.jpgthpix.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dołączę się do tematu bo nie mogę wytrzymać. Wiele osób ma problem z pilotem niedziałającym, z tego co czytam "kombinują pod górę jak konie". A opis jest prosty - wystarczy wziąć instrukcję od samochodu i poszukać str 38 (w przypadku Passat B5 z 1999roku). Piszą też tam ile można maks zakodować kluczyków.

Scan:

synchryb7.th.jpgthpix.gif

Ja w zeszycie 3.1 "Passat Variant Obsługa" mam na stronie 25 w podtytule "synchronizacja". To jakby ktoś się pytał a propo 3BG. Zgadza się jest taki opis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale jaki czas?

 

dzis wlasnie zostawilem auto na 3h na właczonym zaplonie w tygodniu pojade na ponowne wkodowanie zobaczymy

 

czy chodzi ci o czas taki uplywajacych dni czy tego na zaplonie ;)?

 

Jeśli chodzi o blokowanie immo to zablokuje się ono po 3 próbach odpalenia auta kluczykiem bez immo, trzeba na 30 minut zostawić przekręcony zapłon dobrym kluczykiem. I tak samo jest jeśli wprowadzi się trzy krotnie zły PIN. Słabi ci twoi fachowcy jak z PIN-em z Paska nie mogą sobie poradzić. Zawsze można potwierdzić PIN odczytany z licznika odczytaniem go z EDC, bo tam jest tylko w jednym miejscu i trudno się pomylić. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

możesz zaprogramować tylko jednym pilotem:

-włóż go do stacyjki

-stacyjką w pozycji zapalonych kontrolek

-uruchom vag -com

-moduł komfortu - 46

-adaptacja - 10

-blok 01

-wpisz wartość - 1 lub 00001

-testuj

-zapisz

-naciśnij klawisz otwierania na piloci (przytrzymaj przez ok 1sek ) co jest w stacyjce

-wyłącz zapłon

 

gotowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Proszę o poradę:

Czy bez niepotrzebnego wydatku w postaci odwiedzin "u fachowca" jestem w stanie stwierdzić jaki immo posiadam, czy ze stałym czy zmiennym kodem?

Do zmiennego kodu immo na forum polecany jest transponder CRYPTO 48 a jakiego typu do stałego kodu immo?

 

 

Żeby to sprawdzić wystarczy, że podejdziesz do punktu dorabiania kluczy i poprosisz aby Ci to sprawdzili.

Poprostu poprzez odczyt na urządzeniu do kodowania.

Do stałego kodu jest transponder megamos 13. Ale najlepiej skopiować transponder jak masz stały kod i po kłopocie. Kosz jakieś 60-70 zł w punktach dorabiani kluczy zrobią Ci emulację na T5.

A jak masz Crypto to typ 48, kod PIN kodowanie VAG-iem i po sprawie.

 

cryptotransponder 48 stosowany był bodajże od 2000 roku

Od 1998 roku.

Edytowane przez malczykos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć

Czytam już na tym forum od kilku dni, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi. Otuż skradziono mi kluczyk od passata 2003 i gdyby nie dodatkowe zabezpieczenie to pewnie samochód też!Zamówiłem więc kluczyk w ASO bo to wiadomo oryginał i wszystko będzie ok!Cena co prawda kosmiczna bo 550 zł, ale jak sobie policzyłem kluczyk na Allegro +glawerka+ zakodowanie to nie wiele taniej bym zapłacił.Tylko, że nikt mnie nie poinformował w serwisie, że ten nowy też muszę u nich zaprogramować za jedyne 250zł.

Wściekłem się bo 8paczek za klucz to już lekka przesada! Kupiłem więc sobie vag już przyszłościowo żeby nie biegać z każdą pierdołą. Mam kluczyk serwisowy z zawieszką więc przystąpiłem do kodowania. I co, i du..a. Zły pin lub błędna operacja! Wpisywałem pin ten na zdjęciu po lewej-czy to ten?

 

http://www.motoemotion.pl/testy/galerie/87.html

 

To nie ten.....kod immobilaisera masz pod zdrapką na tej przywieszce...(naklejka z nr.nadwozia,pod ktorym jest zdrapka)

A tak swoja droga to 550 to kosmiczna kwota za kluczyk...Tym bardziej ze chyba masz 434 MHz

Edytowane przez peter2906

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Było gdzieś już na forum o przywieszce :

"Tajny numer kodu immobilisera znajduje się na przywieszce pod warstwą farby, którą należy delikatnie zeskrobać (np. za pomocą monety). Jeżeli nie jest znany 4-miejscowy numer tajnego kodu immobilisera, znajdujący się pod paskiem farby na przywieszce otrzymanej podczas kupna samochodu, zwrócić się do importera (przez wypełnienie i przekazanie faxem na specjalnym druku) o odczytanie ukrytego numeru za pomocą 14-miejscowego numeru identyfikacyjnego immobilisera.

Przywieszka do kluczyków z ukrytym (tajnym) numerem od modelu rocznika 2000 juz nie występuje Jest w jej miejsce naklejka z właściwym kodem"

 

W moim pasku z 2003 juz też nie ma zdrapki a jest naklejka z 5-cio cyfrowym kodem z zerem na początku i tak ma być :)

 

reicher1 nie miałem okazji przetestować ale to powinien być ten właściwy nieukryty kod

 

Jeżeli ten kod faktycznie nie działa to trzeba spróbować wygenerowć właściwy kod immo na podstawie 14 cyfrowego numeru identyfikacyjnego immo. Załączam screen tego programu ale nazwy nie znam i nie mam :( (też gdzieś na forum o nim było)

program.JPG

Edytowane przez arush

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

a jak przemontować pastylkę, bo nie mogę się dostać do wnętrza kluczyka, zpsułem logo VW, ogkręciłem śrubkę a tu dalej nie mogę pociągnąć, czy to się ciężko wysuwa, czy to zaklejone. Niech mi ktoś zanzaczy na załączonym zdjęciu, gdzie dokładnie jest pastylka to nawiercę otwór, wydłubię stary transponder i wrzucę nowy a potem pojadę do speca to mi wgra kod immo.

 

Tomek

klucz1.jpg

klucz2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak przemontować pastylkę, bo nie mogę się dostać do wnętrza kluczyka, zpsułem logo VW, ogkręciłem śrubkę a tu dalej nie mogę pociągnąć, czy to się ciężko wysuwa, czy to zaklejone. Niech mi ktoś zanzaczy na załączonym zdjęciu, gdzie dokładnie jest pastylka to nawiercę otwór, wydłubię stary transponder i wrzucę nowy a potem pojadę do speca to mi wgra kod immo.

 

część z grotem otwiera się na ciepło (podgrzej dobrze suszarką do włosów i podważaj a napewno puści) od strony gdzie wchodzi część z pilotem

jak już puści to będziesz musiał podczas ponownego składania nawinąć sprężynkę, która powoduje, że klucz się otwiera (napewno dasz radę)

wywiercenie dziurki w celu wysiągniącia transpondera nic Ci nie da bo jest on zamontowany w specjalne wyżłobienie na wcisk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK znalazłem wątek:

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=341361

 

Tutaj się upewniłem że trzeba podważać śrubokrętem i normalnie brutalnie to rozpołowić trochę zmasakrowałem kluczyk i właśnie wydłubałem stary transponder i co nie zapamiętałem w którą stronę ta pastylkę umieścić, ale intuicja podpowiada mi, że główką w stronę stacyjki. Zgadza się?

 

juras

 

klucz3.jpg

 

---------- Post added at 18:39 ---------- Previous post was at 18:29 ----------

 

Ale sprężynka jest w całości i ma wyżłobienia na końcu i ni jak nie da się chyba pomylić, nie rozwinęłą się albo ja nie wiem o co chodzi.

 

A jak się pomylę to tak go zblokuję by się nie składał najwyżej - rezerwa nie musi.

 

Z tym kluczykiem walczę już 1,5 roku :-) ale widzę, że następny zrobię w 1 godz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dorobiłem sobie 2 kluczyk, też scyzoryk z pilotem na częstotliwość taką jak oryginał.

 

chciałem zaprogramować pilota, ale niestety nie udaje mi się. Powiedzcie czy robię coś źle?;]

 

pilota programowałem wg instrukcji podanej przez kolegę na tym forum : http://www.vag-com.pl/programowanie-pilotow.htm

 

wszystko idzie dobrze do momentu: "

[Testuj]

 

Upewnij się, że sterownik akceptuje wprowadzoną wartość."

 

no i u mnie nie akceptuje, wpisuję liczbę 2 kluczyki i wtedy nie mogę przetestować, jest coś takiego :

 

user15796pic89712356512.th.jpg

 

test value=1, tzn że nic z tym nie zrobię? mogę mieć tylko jednego pilota? czy jest jakiś sposób na to, o którym nie wiem?;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to czy podanymi metodami, czyli stacyjka - zamek w drzwiach zakoduję też immo?

Nie, tą metodą zakodujesz tylko pilota do modułu komfortu.

Tutaj masz o kodowaniu immo

I co nie co na temat kodu pin

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WITAM

Mam vag tacho 2.5 i chciałbym zakodować dwa kluczyki gdyż właśnie niedawno utopiłem cały komplet i teraz został mi tylko jeden.Czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć mi jak dziadek krowie jak co pokoleji trzeba zrobić żeby je zakodować bo ja nie jestem jeszcze obcykany w tym temacie

Chcesz zaprogramowac pilota czy immo??

Jezeli piloty to:

Zbierz wszystkie piloty zdalnego sterowania jakie chcesz zaprogramować. Jeden z kluczyków pojazdu umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON. Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności:

[Wybór]

[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]

[Adaptacja - 10]

Wybierz kanał "01" (w niektórych modelach AUDI może to być kanał "21")

[Odczytaj]

W polu "Wartość zapisana" powinna pojawić się liczba aktualnie zaprogramowanych pilotów.

W polu "Nowa wartość" wpisz łączną ilość pilotów (max. 4) jakie chcesz dopasować do sterownika (łącznie z działającymi już pilotami).

[Testuj]

Upewnij się, że sterownik akceptuje wprowadzoną wartość.

[Zapisz]

Teraz masz ok. 15 sekund na dopasowanie wszystkich pilotów zdalnego sterowania. Naciskaj i przytrzymuj (przez min. 1 sekundę) - po kolei w każdym pilocie przeznaczonym do zakodowania - przycisk UNLOCK (otwieranie).

Jeżeli powyższa procedura nie działa - tzn. zarówno kanał "01" jak i "21" nie są dostępne - postępuj następująco:

Jeden z kluczyków pojazdu (stary - z zakodowanym i działającym pilotem) umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON (nie uruchamiaj pojazdu!). Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności:

[Wybór]

[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]

[bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007")

[idź!]

Wartość wyświetlana w polu numer 2 pozwala odczytać ile pilotów jest aktualnie dopasowanych i jakie pozycje zajmują one w pamięci sterownika, np.: "0001" informuje o tym, że dopasowany jest jeden pilot i zajmuje on pierwszą pozycję w pamięci sterownika.

Teraz zamknij samochód od zewnątrz ("ręcznie" - nie pilotem!) używając do tego kluczyka zespolonego razem z niedopasowanym jeszcze pilotem (zamykaj drzwi kierowcy).

Teraz w ciągu 5 sekund od zamknięcia drzwi naciśnij przycisk UNLOCK (otwieranie) w niedopasowanym jeszcze pilocie. Ilość naciśnięć przycisku UNLOCK odpowiada za pozycję pilota w pamięci sterownika. Dwukrotne naciśnięcie przycisku otwierania spowoduje zapisanie pilota na drugiej pozycji pamięci, trzykrotne -

na trzeciej itd.

Przykład:

Jeżeli chcesz zaprogramować nowy pilot zdalnego sterowania, a przed rozpoczęciem procedury dopisania pilotów w polu nr 2 w grupie "003" (lub "007") bloków pomiarowych widniała wartość "0001", powinieneś nacisnąć przycisk UNLOCK dwa razy. Rezultatem tej czynności powinna być wartość "0011" w polu nr 2.

Po zakończeniu ustalania pozycji programowanego w danej chwili pilota, zaczekaj 5 sekund po czym naciśnij przycisk UNLOCK (na nowo zakodowanym pilocie).

Wyłącz zapłon i wyciągnij kluczyk ze stacyjki. Sprawdź działanie pilota: naciśnij przycisk LOCK aby zamknąć pojazd. Naciśnij UNLOCK - aby otworzyć.

Umieść w stacyjce pojazdu kluczyk z nowo zakodowanym pilotem. Włącz zapłon ale nie uruchamiaj pojzadu.

[Wybór]

[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]

[bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007")

[idź!]

Nawiązując do podanego wyżej przykładu, pole nr 2 powinno wskazywać np. wartość "0011".

 

Dopisując nowe nadajniki pamiętaj, że przydzielając im zajęte już miejsca w pamięci sterownika (reprezentowane przez "1" w polu nr 2) wykasujesz tym samym - działające już - stare piloty zdalnego sterowania.

 

Jezeli chcesz zaprogramowac immo to:

Każdy nowy kluczyk służący do zapalania samochodu posiadającego immobilizer musi przejść procedurę adaptacji, czyli zarejestrowania w sterowniku immobilizera. Również w przypadku wymiany sterownika immobilizera niezbędnym jest przeprowadzenie tej procedury dla wszystkich kluczyków.

 

 

Procedura adaptacji kluczyków:

wkładamy prawidłowy kluczyk do stacyjki (taki, którym można uruchomić silnik) i włączamy zapłon,

w programie wybieramy opcję [immobilizer],

jeśli nie nastąpiło połączenie, oznacza to że immobilizer obsługiwany jest przez sterownik liczników, więc należy wybrać opcję [Liczniki (inspekcje)],

następnie z opcji wybieramy [Logowanie],

jako kod wpisujemy numer zaczynający się od 0 i następnych 4 cyfr, które znajdują się na blaszce dołączonej do kluczyków. Jeśli te 4 cyfry nie są dostępne można posłużyć się numerem identyfikacyjnym sterownika (u dołu ekranu programu DeltaScan) i za jego pomocą wpisać brakujące 4 cyfry potrzebne do procedury logowania.

po przyjęciu kodu w procedurze logowania, wybieramy opcję [Adaptacje],

podajemy 21 jako numer kanału adaptacji i wciskamy przycisk {Przejdź do kanału},

w polu Aktualna wartość adaptacji pojawi się cyfra określająca ilość kluczyków obecnie obsługiwanych przez sterownik,

chcąc zmienić tą wartość, w polu Nowa wartość adaptacji wpisujemy cyfrę oznaczającą ilość wszystkich kluczyków (ale nie więcej niż 8), którymi będziemy mogli uruchomić samochód,

sprawdzamy poprawność wpisanej wartości przez wciśnięcie przycisku {Test wartości},

jeśli po przeprowadzeniu testu, w polu Aktualna wartość adaptacji pojawi się nowa wartość, oznacza to, że wartość jest poprawna i można ją na stałe zapisać w pamięci sterownika - przycisk {Zapis wartości},

po zapisaniu nowej wartości w pamięci sterownika, kluczyk który znajduje się w stacyjce został już zarejestrowany w sterowniku,

następnie należy wyłączyć zapłon i zmienić kluczyk na następny, który ma być zarejestrowany w sterowniku,

kluczyk można wymienić na następny dopiero wtedy gdy lampka kontrolna immobilizera zgaśnie,

należy umieścić po kolei wszystkie kluczyki, które mają być zarejestrowane w sterowniku. Jest na to przewidziany czas 30 s. liczony tylko wtedy gdy jest włączony zapłon.

Przyciskiem {Wyjdź} kończymy komunikację ze sterownikiem.

Uwagi.

procedura adaptacji kluczyków może być automatycznie przerwana gdy:

przekroczony zostanie czas 30 s.

zostanie osiągnięta ilość kluczyków wprowadzona w kanale 21 adaptacji,

do stacyjki zostanie włożony ten sam kluczyk dwukrotnie,

na zakończenie procedury adaptacji kluczyków należy sprawdzić, czy w pamięci sterownika nie zostały zarejestrowane kody błędów - opcja [Odczyt kodów błędów].

Edytowane przez peter2906

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności