Jump to content
Guest tadek1.9

Dopasowanie nowego kluczyka - Kodowanie pilota

Recommended Posts

Guest tadek1.9

Witam!

Na początek, ponieważ to mój pierwszy post, gratulacje! Forum to naprawdę kawał dobrej roboty!

 

A teraz do rzeczy. Poprzedni właściciel mojego paska, po nieudanej (na szczęście) kradziezy, wymienił uszkodzoną stacyjkę oraz zamek w drzwiach kierowcy. Po wymianie dostał nowe 2 kluczyki (scyzoryki), ale tylko 1-go pilota. Na jeden "goły" kluczyk założył pilota po starym kluczyku. W tej chwili kompletem ze starym starym pilotem można co prawda odpalić paska, ale pilotem nie można otwierać/zamykac drzwi.

 

Pytanie: czy jest możliwe "we własnym zakresie" dopasowanie starego pilota, żeby otwierał drzwi, czy też muszę się udać do jakiegoś fachmana?

 

Jeszcze jedno - czy poniższa procedura, do której dotarłem na forum, dotyczy właśnie kodowania pilota, czy też samego kluczyka/scyzoryka?

 

Dopasowywanie nowego dodatkowego kluczyka - Od modelu z roku 1999

– włożyć do zamka mechanicznie pasujący kluczyk;

– włączyć zapłon;

– zablokować mechanicznie samochód nowym (do przyuczenia) kluczykiem (np. na drzwiach kierowcy) i nacisnąć przycisk na kluczyku;

– po przerwie trwającej dłużej niż 1 sekundę nacisnąć drugi raz przycisk na kluczyku;

– czynność dopasowywania jest zakończona i zostaje potwierdzona sygnałem dźwiękowym samochodu.

 

Z góry dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest to procedura programowania pilota do modułu komfortu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tadek1.9

Dzięki JAFO.

Niestety, prosty ze mnie chłopak :611: i wciąż nie wiem, czy tę procedurę można stosować tylko do nowego pilota, czy też nie ma znaczenia, że pilot wcześniej był inaczej zaprogramowany?

Czy myślisz, że w opisanej przeze mnie sytuacji ta procedura powinna wystarczyć?

 

Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli ów pilot będzie pasował do tego modułu komfortu (będzie chciał współpracować po procedurze dopasowania) to po bólu. Przecież pilot z 1996 roku nie musi gadać z modułem z 2003.

Co do obaw, czy używany pilot da się dopasować, to odpowiedź jest prosta. Da się dopasować zarówno nowy, jak i wcześniej w innym aucie programowany.

Procedura powinna wystarczyć. Pojawia się problem rocznika Twego auta. Nie posiadam opisu do Twego rocznika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tadek1.9

Jasne.

no to trzeba będzie spróbowac dopasować.

Tylko jeszcze nie całkiem jasne są dla mnie pierwsze kroki procedury:

- wpierw trzeba "włożyć do zamka mechanicznie pasujący kluczyk" - rozumiem, że nowy kluczyk z pilotem do zamka drzwi kierowcy?

- potem "włączyć zapłon" - czy nowych kluczyk ma być wciąż w zamku, a drugim kluczykiem włączyć zapłon w stacyjce? czyli mam nie otwierać w tym czasie drzwi samochodu?

:609:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tadek1.9 kup pilota najlepiej czystego nigdy nie programowanego ! Wtedy postepujesz procedura jak wyzej i dodatkowo musisz wpiac sie wagiem zeby immo zaprogramować... scyzoryk z kwadratowymi przyciskami na 434Mhz! Jak kupisz wczesniej kodowany w innym aucie musisz go rozwalić ( uszkodzisz logo ) oraz zakupic pestke z immo kodowanie crypto... miłej zabaway :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podejrzewam, że modułowi nie robi to różnicy, gdzie jest nowy pilot. W stacyjce, czy w zamku. Ważne, by zamek dał się obrócić (nawet śrubokrętem :629: ) i by nacisnąć we właściwym czasie przycisk. Jeśli masz działający chip w kluczyku, to umieść go w stacyjce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tadek1.9

Panowie, dzięki za pomoc!

Operacja zakończona pełnym sukcesem! Procedura przeprowadzona prawidłowo!

Stary pilot śmiga, aż miło! :641:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy taka procedura tyczy sie tez nie zaprogramowanego kluczyka-scyzoryka immo ,czy musze go najpierw zaprogramowac a potem procedura polaczenia z m. komfortu .Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie to jakos nie zadzialalo napisze od poczatku o co chodzi.

Mam do samochodu 2 kluczyki (scyzoryki).

Kluczyk 1 to kluczyk ktorym codziennie sie posluguje

Kluczyk 2 to kluczyk zapasowy ktorego nie uzywam.

Przypadkiem zobaczylem ze kluczyk 2 nie dziala, tzn nie da sie z pilota otworzyc drzwi. Samym kluczykiem moge bez problemu otworzyc drzwi, i odpalic samochod. Postanowilem wymienic baterie w tym pilocie bo podejrzewalem ze to baterie. Wiec wymienilem znalazlem opis dopasowania i zrobilem krok po kroku ponizej szczegoly.

 

1. Wsadzilem kluczyk 1 do stacyjki i przekrecilem do pozycji I czyli swieca sie kontrolki, ale nie odpalam silnika.

2. Kluczyk 2 w drzwiach kierowcy przekrecilem tak ze zamknely sie wszsytkie zamki. Kluczykiem 2 wrocilem do pozycji wyjsciowej tak ze nadal jest wlozony w drzwi ale nie przekrecony.

3. Wcisnalem przycisk zamykania drzwi na kluczyku 2 (kluczyk nadal w drzwiach w pozycji wyjsciowej tzn nie przekrecony)

4. Kluczyka nie wyjmuje z drzwi

5. Po paru sekundach wcisnalem ponownie na kluczyku 2 przycisk zamykania drzwi (kluczyk nadal w drzwiach w pozycji wyjsciowej tzn nie przekrecony).

 

 

EFEKT - nadal pilot nie dziala.

czy robie cos zle??

dziekuje za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie po wymianie baterii wystarczy ze nacise zamykanie gdy kluczyk jest w stacyjce (silnik pracuje) i koniec zabawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

U mnie niestety wyzej wymieniona procedura nie zdala rezultatu :(

mam dwa piloty tzw łezki i w tym momencie zaden nie dziala :zalamany:

Moze jakies porady co to moze byc bo po zakupie dzialaly ale tylko jeden dzien :mur:

Dzieki i pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób mogę spróbować dostroić kluczyk do paska B5 z 97roku, jak go kupiłem z Holandji to pilot centralnego zamka w kluczyku już nie działał, baterje kupiłem nową 3Volt i nic nie pomogło, kluczyk zwykły nie łamany z dwoma przyciskami (mam niestety tylko jeden klucz) i na dodatek nie znam pinu jak zgromadzić wszystkie potrzebne dane do zaprogramowania kluczyka. Na kluczyku znalazłem jeszcze takie dane, 433MHz, 5FA 007 680, 730 955-00

Za każdą pomoc wielkie dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeprowadziłem wwym procedurę i zadziałała. Zrobiłem to tak.

1. Włączenie zapłonu starym kluczykiem

2. Nowym zamknięcie drzwi(bez póżniejszego otwierania)

3. Dwa naduszenia przycisku otwarcia(bo to 2-gi kluczyk)

4.po ok 5 sekundach jedno naduszenie pojedyńczy dźwięk syreny takie pik

5. Otwarcie samochodu

6. Wyłączenie zapłonu.

I nowy pilot chula.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przeprowadziłem wwym procedurę i zadziałała. Zrobiłem to tak.

3. Dwa naduszenia przycisku otwarcia(bo to 2-gi kluczyk)

.

 

Nie rozumiem tego. Dlatego ze to drugi kluczyk to za pierwszym razem naciskasz 2 razy przycisk otwarcia?? A jak to 4 kluczyk to co 4 razy? Dziwne

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest karolczak
A ja chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób mogę spróbować dostroić kluczyk do paska B5 z 97roku, jak go kupiłem z Holandji to pilot centralnego zamka w kluczyku już nie działał, baterje kupiłem nową 3Volt i nic nie pomogło, kluczyk zwykły nie łamany z dwoma przyciskami (mam niestety tylko jeden klucz) i na dodatek nie znam pinu jak zgromadzić wszystkie potrzebne dane do zaprogramowania kluczyka. Na kluczyku znalazłem jeszcze takie dane, 433MHz, 5FA 007 680, 730 955-00

Za każdą pomoc wielkie dzięki

 

 

mam rownież ten problem co kolega. czy mozna kupic np na allegro, sprzedaja nowe kluczyki scyzoryki 3 przyciskowe. oryginalny mam 2 przyciskowy. elektronika w nim jest nie do naprawienia wiec sie mecze normalnym otwieraniem a wiem ze moglbym pilotem :mur: czy mozna kupic scyzoryka gdy w oryginale mam starszy. i czy da rade to zaprogramowac??? w serwisie powiedzieli mi dziady 300zl za samą elektronikę i dodatkowo za programowanie :dobani: pozdrawiam i dziekuje za sugestie :vw:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja z kolei mam troszkę inny problem.. mianowicie....

 

Zakupiłem paska i były do niego 2 klucze - jeden ten którego używam na codzień - z pilotem dwuprzyciskowym - działa poprawnie, zarówno otwórz/zamknij jak i odpalanie auta. Mam również drugi "zestaw"- klucz dorabiany, goły, bez żadnych przycisków oraz pilot - część starego kluczyka - z przyciskami i elektroniką (również dwuprzyciskowy) ale bez grota kluczyka. I właśnie ten drugi pilot (pozostałość po starym kluczyku) nie chce otwierać ani zamykać drzwi, nawet dioda na nim nie mruga jak się naciska przyciski(baterie nowe), za to ten dorobiony klucz jest ok - odpala samochód bez problemu.

Główny problem twki w tym, iż poprzedni właściciel chyba aż natto zabezpieczył zamki drzwi ponieważ obydwa kluczyki wchodzą jedynie 1/3 długości, tzn klucz wejdzie do zamka ok 1 cm i ani mm dalej. Co za tym idzie - nie da się otworzyć auta ręcznie, tzn przekręcając kluczyk w drzwiach (w klapie jest to samo).

Nie bardzo wiem co z tym zrobić żeby dało radę otworzyć to auto w przypadku np. padnięcia baterii w pilocie itp.

 

Żadna z procedur wymienionych powyżej nie działa gdyż nie mogę włożyć klucza do zamka, a przyciskanie przycisków po włączeniu zapłonu nie przynosi żadnych skutków (nawet dioda na pilocie nie mruga).

 

Jakieś wskazówki/sugestie ??

 

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw sprawdź płytkę ze ścieżkami w tym pilocie, bo może być gdzies przerwa. Wcześniej miałem u siebie taki przypadek. Te piloty są "kruche" i jak nie chce się auto otwierac i pod wpływem lekkiego wkur***enia parę razy mocniej naciśniesz, to można "przełamać" którąś ścieżkę. No a jak juz to sprawdzisz, to jeszcze bateryjki (pisałeś, ze masz nowe, więc :ok: ). A wbrew temu, co jest napisane na forum, wymieniałem juz drugi raz baterie (dziś akurat był ten drugi raz :-D ) i że tak to nazwę - ciskałem przyciskami jak popadło, czyli "na pałę" i kluczyk w koncu się sam zakodował i DZIAŁA :hurra: Nie wkładałem go nawet w zamek ani w stacyjkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam dzisiaj programowalem swój pilot, nie ukrywam, że działał on wcześniej ale kiedy połamało mi się mocowanie grotu to leżał nie używany. Kiedy wsadziłem nowa baterie i wymieniłem obudowe przestał działac pilot. Mój passat jest z 1999 rok z VIN 2000r. procedura z dwoma kluczykami i przekrecenie zamka kierowcy pomogło działa wyśmienicie. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest karolczak

kupiłem kluczyk zwykły jajkowaty na 433 MHz identyczny jak stary tylko elektronika inna ale stary tez na 433 normalnie lamki działaja miga dioda tylko jakos dziwnie jak przytrzymam to nie mignie raz tylko myga cały czas???? to normalne???

i oto moje pytanie bo trace siły czy do cholery jest nie dobry jak wygłada tak samo i tez na 433 MHZ bo wyzej wymienione procedury programowania nie działaja :mur: pykam naciskam przytrzymuje i nic tylko sie wkur.. mozna. pomóżcie co moge z tym zrobic sa jakies inne procedury programowania??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy