Gość demo84 Zgłoś #1 Napisano 10 Września 2007 Wiatm powracam z problemem klimatyzacji po diagnostyce wyskakuje błąd 318 przeszukałem forum i znalazłem duzo tematów związanych z tym problemem cytuję: Błąd 318 nie jest kodem błędu, to jest informacja, iż zadziałało zabezpieczenie przed nadmiernym wzrostem ciśnienia w klimatyzacji. Sterownik wyłączył sprężarkę aby uchronić ją przed awarią. Może nie działać wentylator na chłodnicy. Sam wentylator jest sprawny ( podłączony na krótko działa). A dlaczego się nie włącza .... spalony bezpiecznik 40A. W skrajnym przypadku wentylator startuje od razu drugiego biegu. może ktoś dokładnie wytłumaczyc o jaki wzrost ciśnienia chodzi? sprawdzałem na zaworkach cisnienie gazu i jest stan "zero" po wykaowaniu błedu "Econ" 3 sek błąd powraca za jakis czas spowrotem.....prosze o wszelkie porady z góry dziekuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #2 Napisano 10 Września 2007 być może sam zawór jest uszkodzony i dlatego pojawia się ten błąd. masz napełniony układ ? chłodzi ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość demo84 Zgłoś #3 Napisano 10 Września 2007 masz napełniony układ ? chłodzi ? układ pusty sprawdzałem na zaworku brak cisnienia u innych kolesi w paskach jest cisnienie u mnie zero! NIe chłodzi:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #4 Napisano 10 Września 2007 układ pusty no to trzeba napełnić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #5 Napisano 10 Września 2007 no to napełnij i wtedy zobacz co się dzieje,zdaje się, że między innymi zawór ten chroni sprężarkę przed uruchomieniem, jeśli układ jest pusty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość demo84 Zgłoś #6 Napisano 10 Września 2007 a jesli układ jest pusty dosłownie "zero" nie oznacza to gdzies wycieku np: pekniecie , przetarcie przewodu? napełnienie moze byc wyrzuceniem siana w błoto czyż nie? ps moze ma ktos zdjecie w ktorym miejscu jest ten zaworek? z góry dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #7 Napisano 10 Września 2007 napełnienie moze byc wyrzuceniem siana w błoto czyż nie? nie !przy napełnianiu nich sprawdzą szczelność i jeżeli jest układ nieszczelny to wykaże,Problem może być tylko w przypadku malutkiego wycieku, którego nie wykryje maszyna,ale to na prawdę musi być malutki wyciek Ja dla świętego spokoju bym napełnił i dał kontrast. Zawór jest na górnej rurce która wchodzi do skraplacza. Tutaj możesz go zobaczyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #8 Napisano 10 Września 2007 Witam! skoro wyleciał cały czynnik to na pewno jest to zwiazane z niesczelnościa w układzie bez napełnienia praktycznie nie da sie zdiagnozowac nieszczelnosci .proponuje jechac do warsztatu specjalizujacego sie w klimatyzacjach ,zeby zdiagnozował co jest przyczyna nieszczelnosci .koszty moga byc przerózne ,od 150 zł za napełnienie i wymiane oringów lub jakiegos zaworka ,po 2000 zł jesli nieszczelnosc jest na chłodnicy z przodu lub parowalniku (czesty przypadek w b5 wtedy sam parowalnik kosztuje od 500 do 1000zł w zaleznosci od modelu, plus około 300- 400 zł za robocizne ,bo trzeba rozebrac cała deske rozdzielcza około 10 godzin roboty.diagnoze warto zaczac od chłodnicy i widocznych przewodów ,jelsi tam jest ok to najpewniej parowalnik . Pozdrawiam i zycze taniej naprawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość demo84 Zgłoś #9 Napisano 10 Września 2007 Ok wyciek to jedno ale bład 318 z czym sie wiaze gdzie jest za duze cisnienie skoro układ jest pusty czy to naprawde tylko wina zaworka bezp.? sam juz nie wiem wszystkim dziekuje za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość demo84 Zgłoś #10 Napisano 17 Września 2007 Witam poruszam temat ponownie poniewaz doszedłem do nowych odkryc mianowicie wiemy ze klima pokazuje bład 318 doszedłem rowniez do tego ze wiatrak na chlodnicy nie chodzi... sprawdzilem na krótko ...chodzi.... dobrałem sie do bezpiecznika 40A....jest wporzadku....sprawdziłem prad na kablu....nic.....możliwe jest ze przy pustej klimie i błedzie 318 komputer nie podaje pradu na wiatrak gdyz poprostu cały układ klimatyzacji nie działa? jest taka opcja??? prosze o opinie i ewentualne poprawienie mnie lub gdzies przerwany kabel doprowadzajacy prad do wiatraka .. brak pracy wiatraka..wzrost cisnienia.... pojawia sie bład 318 otwiera sie zawór bezp....cały gaz ulatuje( nie uzupełniane ok 6 m-cy lub wiecej) ??? mozliwa ta druga opcja?\ Sam nie wiem w co wierzyc z góry dziekuje za jakakolwiek wypowiedz! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #11 Napisano 17 Września 2007 Wentylator nie bedzie dzialal jezeli nie ma gazu w ukladzie ( czytaj : jast calkowicie pusty uklad i mruga klima przy zapalaniu ), wtedy kompresor i wentylator wogule sie nie zalaczaja. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #12 Napisano 17 Września 2007 Wentylator nie bedzie dzialal jezeli nie ma gazu w ukladzie ( czytaj : jast calkowicie pusty uklad i mruga klima przy zapalaniu ),wtedy kompresor i wentylator wogule sie nie zalaczaja. Pozdrawiam no ale jak komuś szkoda 120~150 pln żeby podjechać do serwisu klimy i sprawdzić na maszynie szczelność,napełnić i ewentualnie wpuścić kontrast to można sobie pisać Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość demo84 Zgłoś #13 Napisano 18 Września 2007 jak komuś szkoda 120~150 pln żeby podjechać do serwisu klimy i sprawdzić Po 1 Licz w Funtach nie w złotówkach Po 2 Po to sie zalogowałem na forum zeby sie dopytywac wszystkiego , tymbardziej gdy jestem w Uk a tu mechanicy sie niezle dorabiaja na obcokrajowcach wciskajac kity Po 3 Wielkie dzieki!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kol Zgłoś #14 Napisano 25 Czerwca 2008 Kurcze nie sraszcie mnie angolami bo jutro jade do angielskiego warsztatu. Tez w sprawach klimy. Ale nie dam nabic sie w butelke.Tez jestem w UK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #15 Napisano 25 Czerwca 2008 Ale żeś kotleta odgrzał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #16 Napisano 25 Czerwca 2008 U mnie tez wyskakiwal kod 318, pojechalem do zakladu ktory serwisuje klimy i za 45 funtow napelnili, sprawdzili uklad pod katem nieszczelnosci i wszystko git. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielu30 Zgłoś #17 Napisano 26 Kwietnia 2009 No to teraz ja zaczne.Kupilem autko bez paska klimy.Pojechalem do serwisu VW.Pani przyjela autko i powiedziala ze napelnienie i caly serwis klimy bedzie kosztowal 75 funtow.OK powiedzialem i czekam...Za 2 godz.Pani mnie wola i stwierdza iz napelnili uklad sprawdzili,ale nie chodzi poniewaz mam uszkodzony kompresor.Koszt kompresora z robocizna w serwisie u nich to 744 funty.Pojechalem na szrot,wykrecilem z paska kompresor-koszt 30 funtow .Zalozylem ten kompresor i pasek.Wszystko chodzi ok.Nadmienie ze po naladowaniu w serwisie klimy,auto gaslo non stop.Do tego pisk paska i smrod.Wszystko dobrze wiec trzeba znowu napelnic klime.Pojechalem do faceta co zajmuje sie takimi rzeczami.Napelnil klime,sprawdzil ultrafioletem..i nic.Nie chodzi,klima sie zalancza,przewody cieple.Na climatroniku tylko jeden blad 318.Angol twierdzi ze to taki dlugi filtr w rurce jest kolo akumulatora.Ja juz nie wiem?Kasy poszlo juz prawie 200 a tu nic nie chodzi.Jeszcze sie nie idzie klocic z nimi-bo nie umiem bluzgac profesjonalnie :DJeszcze dodam takie uwagi,Jak nacisnalem zawor to wyleciala gesta zielona ciecz,ale byla ciepla.Powinna byc przeciez zimna?pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #18 Napisano 26 Kwietnia 2009 (edytowane) No to teraz ja zaczne.Kupilem autko bez paska klimy.Pojechalem do serwisu VW.Pani przyjela autko i powiedziala ze napelnienie i caly serwis klimy bedzie kosztowal 75 funtow.OK powiedzialem i czekam...Za 2 godz.Pani mnie wola i stwierdza iz napelnili uklad sprawdzili,ale nie chodzi poniewaz mam uszkodzony kompresor.Koszt kompresora z robocizna w serwisie u nich to 744 funty.Pojechalem na szrot,wykrecilem z paska kompresor-koszt 30 funtow .Zalozylem ten kompresor i pasek.Wszystko chodzi ok.Nadmienie ze po naladowaniu w serwisie klimy,auto gaslo non stop.Do tego pisk paska i smrod.Wszystko dobrze wiec trzeba znowu napelnic klime.Pojechalem do faceta co zajmuje sie takimi rzeczami.Napelnil klime,sprawdzil ultrafioletem..i nic.Nie chodzi,klima sie zalancza,przewody cieple.Na climatroniku tylko jeden blad 318.Angol twierdzi ze to taki dlugi filtr w rurce jest kolo akumulatora.Ja juz nie wiem?Kasy poszlo juz prawie 200 a tu nic nie chodzi.Jeszcze sie nie idzie klocic z nimi-bo nie umiem bluzgac profesjonalnie :DJeszcze dodam takie uwagi,Jak nacisnalem zawor to wyleciala gesta zielona ciecz,ale byla ciepla.Powinna byc przeciez zimna?pozdro Poczytaj a znajdziesz odpowiedź KLIK A tu masz dokładnie co oznacza twój błąd KLIK Edytowane 26 Kwietnia 2009 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielu30 Zgłoś #19 Napisano 26 Kwietnia 2009 Czyli Ty juz wiesz?Ja czytalem to wczesniej ale co z tego jak sie czlowiek nie zna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #20 Napisano 26 Kwietnia 2009 (edytowane) Marcin powiem ci jak to robić. W opcję szukaj wpisujesz poszukiwane słowo w twoim przypadku nr. 318 i wyświetla tematy gdzie dane słowo (numer) się pojawiło. Dla ułatwienia szukane słowo wyświetla się w kolorze czerwonym (łatwiej szukać). Na drugi raz skorzystaj z tego a nie będziesz się musiał pytać na forum. Ewentualnie dopytasz się jakiś szczegółów. Edytowane 26 Kwietnia 2009 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach