Skocz do zawartości
pakafoto

Wymiana szyberdachu

Rekomendowane odpowiedzi

powiem tak nie robilem wedlug opisu, poniewaz nie bylo dla mnie problemem rozlozyc cala tapicerke z podsufitka, ale spojrzalem na fotoporade w celu unikniecia nieprzyjemnosci, rozebranie wszystkiego oraz zamontowanie nowego szyberka + przelozenie blachy zakrywajacej ze starego zajelo mi 1h takze dobry czas a robilem to na spokojnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego opisu wnioskuję, że miałem coś grzebnięte w moim b3 bo było domykanie szybra z klucza. Ale po tym jak mi gazownik przewody od butli ciągnął przestało działać... Czy jest jakieś zabezpieczenie tego obwodu? Bezpiecznik czy coś? Moduł komfortu w b3 nie jest za tylnym fotelem kierowcy? Szyberek domyka się tylko jak jest schowany pod dach czy również jak jest uchylony do góry?(nie zdążyłem sprawdzić zanim przestało działać). Trochę mam teraz trudny orzech do zgryzienia gdzie szukać przyczyny nie działania domykania szyberka. Czy w celu oczyszczenia kanałów odpływowych warto zdjąć całą podsufitkę(mam szyberek z blachy)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zacznij od sprawdzenia, czy silniczek szyberdachu ma kostkę na 3 czy 7 kabli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zacznij od sprawdzenia, czy silniczek szyberdachu ma kostkę na 3 czy 7 kabli

W weekend zrzucam podsufitkę by posprawdzać i przepchać kanały odpływowe z szyberka i sprawdzić szczelność mocowania relingów bo mi coś zalewa podsufitkę z przodu po stronie pasażera i mam mokry pas pasażera. Przy okazji sprawdzę tą wtyczkę.

 

Tylko nie rozumiem co ma kostka do tego, że nagle przestał domykać z klucza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie moje małe przypuszczenia ;)

PS. kostkę zidentyfikujesz wyciągając samą lampkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko problem pojawił się po tym jak gazownik puszczał kabel pod osłoną progu kierowcy stąd podejrzewam, że albo coś po drodze odpiął albo pod skrzynką bezpieczników :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest taki mały mix :) Mam passatab4, wszystkie szyby elektryczne z b3 czyli mam moduł komfortu pod tylną kanapa. Dzisiaj wstawiałem szyberdach od golfa mk3 bo ori padł niestety... Rozumiem że jak połączę kabel z 4 pinu szybra z kablem czerwono-żółtym modułu do będzie zamykać mi dach razem z szybami??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak

Jak uruchomić domykanie w passacie B3 z nowszym sterownikiem szyberka: wystarczy przeciągnąć kabelek między pinem 4 szyberdachu, a czerwono-żółtym kabelkiem przy module komfortu (pod kanapą).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie odnośnie tych silniczków szyberdachu, mam ten stary typ silniczka i chciałbym zamontować go w szyberdachu, który współgrał z tym nowszym typek silniczka i teraz moje pytanie czy da się zamontować ten stary typ silniczka w tym szyberdachu. Wiem że oba te silniczki różnią się wielkością i rozstawem śrub mocujących, ale czy mają taką samą zębatkę i czy bez większych problemów można by było użyć tego starego silniczka?

Nie zadałeś sobie nawet trudu, żeby przeczytać ten wątek... :wmorde

Post nr 17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tam konkretnie powiedziane że nie można zastosować starszego typu silniczka szyberdachu.

Silniczki NIE SĄ zamienne bez przeróbek! Zmieniając starszy typ na nowszy, trzeba przerobić kostkę, zmienić przełącznik (ważne - ten starszy "łączy do masy" przez cały czas i nie podejdzie) i do tego wymienić osłonę w której siedzi lampka - silniczek nowszego typu jest nieco większy i lampka się nie mieści...

Jak jeszcze wyraźniej można napisać?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy te węże odprowadzające wodę fabrycznie są jednolite czy są łączone z dwóch, pytam ponieważ nie wiem czy mój wąż się przerwał czy po prostu jedna część wypadła z drugiej.

 

Kolejna kwestia... przerwanie jest gdzieś pomiędzy lewym przednim błotnikiem a słupkiem, gdzie ta woda się zbiera?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Węże są z jednego kawałka.

A gdzie się zbiera? Może nigdzie, spływa na dół ale jak nie znajdziesz sam miejsca uszkodzenia, nie będziesz wiedział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już wiem co się dzieje z tą wodą (na noc wsadziłem pod dywaniki gazety) i dzisiaj rano wymieniłem już na nowe (suche) :dolamam

 

p1050856.jpg

 

p1050857.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

nadszedł czas by i szyberek w moim pasku reanimować.

Problem był taki że nie chciał się odsuwać, uchylanie działało.

wymontowałem szyber i wniosek... wytarły się gumki na prowadnicach (zamkach).

A że szyber był wymontowany to przy okazji postanowiłem poczyść jego części. Wymontowałem prowadnice z linkami.

 

Niestety kilka elementów było złamanych (zaznaczone na zdjęciu).

 

Spróbuję to na razie pokleić. Będzie mała prowizorka.

prowadnice.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta dźwigienka górna raczej się nie ułamała, tylko z tego co pamiętam, jest mocowana na mały seger - wystarczy dobrać. Natomiast ten mały dynks urwany w niczym nie przeszkadza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej.

element A - niestety jeden z najważniejszych części prowadnicy, po jegu ułamaniu prowadnica się trochę dochyla, przez co jest problem z blokowaniem się zapadki (taki chromowany element na oścezapobiega cofaniu się prowadnicy podczas zamykania szyberka)

element B - ułamała się ośka z dźwigienki...

element C - drobne pęknięcia

 

na razie udało mi się wszystko poskleiać epoksydem, ale wątpię by to długo podziałało..

prowadnice.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może głupie pytanie a może nie. Ale wyciągnąłem szyberdach a nie wiem jak wyciągnąć te części wszystkie z tych prowadnic tak jak to jest na foto wyżej. A jeszcze dodam, że w ogóle nie moge odkręcić silniczka od szybera, może przez to nie doszedłem jak to wyciągnąć?

A o co chodzi z dorobieniem tej blaszki i zmianie ślimaka na forum golfa? czytam czytam i w ogóle nie rozumiem jak to tam zmieścić. Na razie szyberdach to mnie zadziwił i chwile rozkminiałem o co w ogóle chodzi. Dziś już nawet nie schodze do auta bo mnie coś bierze, ale prosze o pomoc bo jutro mam chwile to sie za to jeszcze sprobuje wziąść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak musisz wykręcić siliczek żeby wyjąć prowadnice. Uwaga bo nakrętki silniczka łatwo się ukręcają w ramie i kręcą w kółko, pozostaje wtedy wiertarka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak musisz wykręcić siliczek żeby wyjąć prowadnice. Uwaga bo nakrętki silniczka łatwo się ukręcają w ramie i kręcą w kółko, pozostaje wtedy wiertarka.

eh, i tak sie właśnie stało. Jedna poszła lekko, a druga sie wyrobiła i ani drgnie. Już wiem że mam złamane obydwie prowadnice, spróbuje spasować ten urwany kawałeczek w tą całą prowadnice i zobacze. poza tym ułamała się ośka z dźwigienki, ale bez tego da sie żyć. Na razie podziałam z tym swoim i spróbuje go uratować, bo nie jest źle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zostaw rzeźbienie, szkoda czasu. Poszukaj na spokojnie używki w dobrej cenie, najlepiej szklany - robi robotę :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności