marecek Zgłoś #1 Napisano 6 Września 2007 Taka ciekawostka do mnie dotarła. Przeglądając "ibaja" w poszukiwaniu K04-15 do mojego autka, natknąłem się na customowy kolektor do 1.8T umożliwiający podpięcie innej turbiny niż KKK 03/04-15. Biorąc pod uwagę fakt, że K03-15 rozpędzi się do 230-240 koni, to może być ciekawa alternatywa... Jak myślicie, warto w coś takiego się pchać? Wiem, że można wyrzeźbić własny kolektor pod praktycznie dowolną turbinę, ale spawacze podchodzą do tego strasznie niechętnie i chcą 400-500zł za cylinder. A tu proszę - gotowy odlew, pod coś, co autor okresla T25/T28. Pytanie do znawców - jaką turbinę do tego dopasować, żeby się zmieściła do naszego autka? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v Zgłoś #2 Napisano 6 Września 2007 Pytanie do znawców - jaką turbinę do tego dopasować, żeby się zmieściła do naszego autka? Ja sie nie znam ale kiedys widzialem taki wykres Kawalek dyskusji na ten temat. Jak dla mnie troche za wysoko maks moment, do jazdy na codzien malo przydatny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Bigos Zgłoś #3 Napisano 6 Września 2007 Ja znalazłem Taki w Anglii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #4 Napisano 6 Września 2007 Przy 300KM liczysz sie z wymiana gratow wewnetrznych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Bigos Zgłoś #5 Napisano 6 Września 2007 Myślę że kute tłoki wraz z pierścieniami i sworzniami, i kute korbowody , zawory . wałek , Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #6 Napisano 7 Września 2007 Bigos, kurcze, ale ten z Anglii jest pod flanszę do K03. btw. zamówiłem już kolektor pod GT28RS. Już nie ma odwrotu Garreta w kraju można dostać za 3,5k, więc to chyba najrozsądniejsza droga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #7 Napisano 7 Września 2007 napisalem Ci marek priv. Moj kolega pojechal wlasnie na konsultacje do poniedzialka. W przyszlym tygodniu wrzucamy GT28Eliminatora pod mache Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #8 Napisano 8 Września 2007 a co do tego jakie turbo bedzie pasowalo pod ten kolktor to... jesli gosc pisze ze flansza jest pod t25/t28 to takie turbo bedzie pasowalo. Pamietaj Marek ze rozne sprezarki maja rozne flansze. Ale np kupujac GT (28RS albo Eliminator) to te sprezarki podejda pod fabryczny kolektor. Z T25/T28 nie bedziesz mial problemu zeby znalezc tak turbinke bo sa one uzywane w 200SXach. T28 fabrycznie w s14 i s14a a T28 bylo montowane bylo chyba pod koniec prod S14a. (ale nie jestem tego pewien) na turbo killersach spokojnie kupisz. I oczywiscie pamietaj o innych duperelach do zmiany o ktorych napisalem Ci w privie. Zycze sukcesów i służe pomocą pozdrawiam piotrek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakarod Zgłoś #9 Napisano 9 Września 2007 po za tym flansze zawsze moznac zrobic Ja bardziej zastanawialbym sie na miejscu marka kto mu wystroi konkretne turbo i jaka za to wezmie kase bo czesto ludzie montuja wynalazki a pozniej nikt nie chce tego stroic w rozsadnych pieniadzach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #10 Napisano 10 Września 2007 jak to kto? Unitronic...jedyne 2000 pln Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #11 Napisano 14 Września 2007 the.wolf, unitronika ominę szerokim łukiem. Całość będzie zrobiona poza "towarzystwem", zdala od warszawskiej otoczki. Mam tu na miejscu kontakt do człowieka, który stroił GT28RS w "coupecie" na SMT6 i jeździ to niesamowicie - jutro na bemowie zobaczycie go w akcji (niebieska strzała z logo st-studio.pl na burcie). Mechanika też będzie zorganizowana blisko domu, ze względu na problemy natury komunikacyjnej Ja będę celował w dwa setupy - do jazdy i do zabawy (220/300 KM), żeby nie zmieniać sprzęgła na spiek, tylko jeździć na wzmocnionej serii. Do tego smt6 nadaje się wyśmienicie BTW. kolektor już frunie, jak tylko go odbiorę, zamawiam turbo i wtryski. Zabawa się zaczęła... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #12 Napisano 14 Września 2007 Marku, samo SMT6 nie zagra u Ciebie. Predzej SMT7. Jednak ja bym to robil na ori ECU albo standalone. Jak chcesz. Zycze Ci duzo koników i licze na przjezdzke jak juz bedzie jezdzic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #13 Napisano 19 Września 2007 Zbieram dane, zbieram... a kolektor dziś wylądował w Europie Zlokalizowałem kilka ciekawych projektów 1.8T na garrecie GT28RS "disco potato". Nie mogę tylko znaleźć informacji o tym jakie A/R jest dla mnie korzystniejsze, bo turbina jest dostępna w dwóch wariantach - A/R 0.64 i 0.86 Ale do rzeczy: Amerykanie to czuby Na tym przykładzie widać, że chłopaki lubią takie zabawy. Na forum wspomina się o conajmniej dwóch jeszcze takich fajnych projektach. W pierwszym koleś wyrzucił silnik w kosmos, bo dmuchnął 28 psi (jak dobrze liczę, to 2 bary) i "engine died". Drugi projekt, to jeżdżące 420 koni na seryjnych tłokach - wyjściowo silnik AWT z 2001 roku @ 150 koni ! Najdokładniej opisany projekt (z powyższego linku) wygląda tak: (zdjęcia umieściłem lokalnie, żeby nie zniknęły za rok lub dwa) Na tym przykładzie zbudowany będzie mój ścigacz. Mam dokładnie ten sam kolektor wydechowy (przelotowy - wylot znajduje się na tej samej wysokości co wlot z cylindrów), więc będzie można czerpać z rozwiązań konstrukcyjnych Ciut inny design znalazłem na streetracingu. Koledzy opublikowali w jednym temacie mnóstwo zdjęć, których już nie można obejrzeć, ale trafiłem na galerię właściciela auta, niejakiego Zoltara. Tutaj do tematu autorzy podeszli ciut inaczej. Kolektor wydechowy został wyspawany z kwasówki, tzw. "baran" - wylot skierowany jest ku górze, przez co turbina wystaje do góry (zwróćcie uwagę na polerowaną część zimną turbiny! SHOW MUST GO ON!). Dodatkowo Zoltar ma wystrojone auto bardzo delikatnie (380 Nm i bardzo płynne narastanie - kri100v zamieścił właśnie jego wykresik na pierwszej stronie tego tematu. Ja chcę mieć tak samo, bo nie uśmiecha mi się korzystać ze spieku stojąc w korkach (niestety, ponad połowę czasu w samochodzie stoję...). Również pozwolę sobie zamieścić lokalnie fotki: W drugim przypadku filtr powietrza został gdzieś bardzo głęboko skryty - przypuszczam, że umieszczono go w zderzaku, za halogenem od strony pasażera. Najlogiczniejsze miejsce patrząc po zdjęciach... U mnie będzie prawdopodobnie tak, jak w passacie piętro wyżej. Uff... Jak znajdę jeszcze jakieś projekty, to wrzucę. update 19.03.2008://Małe sprostowanie: Zoltar to wykonawca projektu, którego zdjęcia widać wyżej. Moje auto jest (już) zrobione również przez Niego. Fotki będą niebawem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #14 Napisano 19 Września 2007 A moje pytanie brzmi:gdzie i za ile mozna kupic taka rure zamiast katalizatora?Bo moj po 217000 podejrzewam ze juz sie za chwile skonczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #15 Napisano 19 Września 2007 marewel, rura nic Ci nie da, poza tym tamta jest robiona na życzenie... Taką usługę wykona Ci każdy tłumikarz za jakąś symboliczną opłatą. Tylko licz się jeszcze z nowym programem (jeśli takie coś się w ogóle będzie dało wystroić na seryjnym ECU). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #16 Napisano 19 Września 2007 Rure chce wsatwic ewentualnie jak mi sie kat wykonczy,a nieche zostawiac pustej puszki.Narazie nie moge znalezc tlumikarza co mi zrobi rure zamiast srodkowego tlumika,a co dopiero rure zamiast katalizatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #17 Napisano 20 Września 2007 powiem tylko tyle: przesyłka nadana w ubiegłą sobotę. 5 dni ze stanów... SZOK! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #18 Napisano 21 Września 2007 w ktorym sklepie zamawiales? jak wyeminisz turbo to piszę sie na Twoje oryginalne. Chetnie przytulę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobek_1987 Zgłoś #19 Napisano 27 Września 2007 marecek, możesz trochę odświeżyć temat i napisać kilka szczegółów jak się to sprawuje, ceny, gdzie zamawiałeś, też jestem na etapie wymieniania Turba, i sam nie wiem od czego zacząć, na pewno nie chce wymieniać na orginalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #20 Napisano 27 Września 2007 bobek_1987, looknij na datę postu. Kolektor leży na biurku, turbo gdzieś na poczcie the.wolf, co do sklepu, to AudSpeed na ebay-u. Oczywiście już mnie zje^^$no, że to do dupy i pęknie albo się rozleci Czas pokazać niedowiarkom co i jak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach