Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Omijać automaty i odwiedzać zaufaną ręczną myjnie. Tak przy temacie, to nowego auta jakiś czas nie można raczej myć lub b. ostrożnie -> lakier

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

przez jaki czas nie można myć...???:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie przeleciałem cały 77 stron ale żeby rozwiać wasze wątpliwości na temat 2.0 TDI

(może już było jeśli tak to przepraszam)

 

uświadomcie sobie następujący podział:

 

- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -

zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,

czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami

a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,

awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,

 

- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch

(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,

siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,

kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,

 

- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi

(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,

 

- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch

(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu

pompy oleju i wałków wyrównoważających,

 

- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)

lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -

analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami

(utrata mocy, zapychanie się dysz).

 

Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,

najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.

 

można jeszcze przeczytać to http://vwszrot.pl/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brakuje ci popularnego silnika BMP ;) 8V, nie wiem czy z jakimis tam wałkami czy bez..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,

najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.

Prawdę piszesz, ale są i miłe wyjątki - mój BKP z 2006 roku i żadnej awarii :). Co prawda w akcji serwisowej przy 22tys. km wymienili mi koło dwumasowe i głowicę, ale nie liczę tego jako awarii - VW zdążył na czas :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh,

minął rok, a ja mam dokładnie takie same dylematy jak Adam77. Szkoda, że nie ma do niego kontaktu, bo bym go zapytał, czy kupił i czy żałuje.

Zdecydowałem się na B6 2.TDI 170K 10.2007, bo wszyscy mówią, że super się prowadzi i że np o wiele przyjemniej niż Avensisa. No i sedan super wygląda.

Ale teraz, dwa dni przed zakupem - wczytuje się w fora - i wychodzi, że B6 to jakaś skarbonka bez dna, zagrożenie dla życia i więcej w ASO niż na drodze.

Mam dokładnie ten sam dylemat. Spojrzałem jeszcze w te raporty Dekry i naleciały mnie wątpliwości. Poczytałem Wasze odpowiedzi i widzę, że każdy trochę pofilozofował, ale faktów mało. Sam nie wiem co mam robić. Najchętniej skontaktowałbym się z Adam77. Ale nie ma jak :/

Edytowane przez eckart

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na to spojrzał tak. Popatrz ile na forum jest użytkowników, ile passatów jest na ulicach. Moim zdaniem procentowo awaryjność wypada na prawde nieźle. Pewne problemy są wyolbrzymiane, zdecydowana więszkość ma duże pokrycie z rzeczywistością. Nie wiem jakich konkretów byś oczekiwał. Eksploatacja pojazdu w Polsce nie jest rzecza latwą w mojej opinii. A nóż zatankujesz jakiegoś syfa, wjedziesz w jakąś dziure. Ja uważam passata za samochód pewny, jeśli jest prawidłowo eksploatowany. Jak każdy cierpiał na choroby wieku dziecięcego, które prędzej czy później zostały wyeliminowane. Każdy podchodzi do tego wszystkiego subiektywnie.

Dla jednego koszt np pompowtrysku za szt 2000 to dużo, inny znowu powie że skoro stać go na taki samochód, to i na eksploatacje powinno wystarczyć.

 

Co do wersji 170 konnej. Uważam za "najlepszą". Mój kolega jeździ takim od nowości- początek serii. Salon Polska. Owszem. Padły 2 pompki i pompa paliwa, ale przez wątpliwej jakiści paliwo moim i jego zdaniem. Choć 2 pompowtrysk bo diagnozie rzekomo miał defekt elektroniki, co zdarzało się w tych modelach. Ale to przy przebiegu ponad 110tys km.

 

O bezawaryjnych samochodach trzeba zapomnieć. Każdy się psuje. A koncerny najwięcej kasy zarabiają na ASO i częściach zamiennych.

Sam miałem okazję jeździć kilkoma b6, sam użytkuje b5fl i komfort uważam za dużo wyższy. Dla mnie prowadzi się b. dobrze. Co do wykończenia można mieć drobne zastrzeżenia, ale nie rażą w oczy. W wersji highline nie doczepiłem się do niczego. Ale to moje osobiste zdanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście chodzę po ziemi. Nie boję się awarii, nawet zapłacenia za te pompowtryski. Byle nie częściej niż raz na dwa lata. Jeżdżę Corsą od 5 lat. 130 tys od nowości. Byłem w Chorwacji, we Włoszech. Coś tam się zepsuło raz. Ale nie było ani jednej lawety. A gdzieś czytam, że w Pasku to co 10 tys laweta. To mnie przestrasza.

 

Może zadam pytanie w ten sposób:

 

Czy jest ktoś, kto tuż przed zakupem przestraszył się tej awaryjności. Ale się przemógł, kupił. I co ma teraz do powiedzenia?

 

Może np:

 

"Faktycznie psuje się co chwila, ale komfort jazdy jest tak wysoki, że mimo wszystko jest pięknie"

 

Trochę mi odpowiedziałeś na pytanie. Np. że to zależy od użytkowania, od paliwa.

Domyślam się, że psychoza która ludzi ogarnia po przeczytaniu forów jest naciągana. Ale jest. Znalazłem w tym wątku kilka wątpliwości dokładnie takich jak moje.

Moje pytanie, jak inni sobie z tym radzili.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdecydowałem się na B6 2.TDI 170K 10.2007, bo wszyscy mówią, że super się prowadzi i że np o wiele przyjemniej niż Avensisa.

Wszystko prowadzi sie lepiej od avensisa, ten samochód to jakaś totalna pomyłka. Toyota wypuściła nowy model żeby zniechęcić klientów. Nie dość, że wygląda gorzej niż poprzednia wersja, to prowadzi sie tak samo beznadziejnie :(.

 

P.S. Apropo awaryjnosci B6, to nie jest tak źle. Na forum piszą głównie ludzie niezadowoleni, dobrych opinii jest mniej, bo tacy nie zaprzątaja sobie głowy jakimiś pierdołami typu forum :). Jak będziesz czytał fora i raporty dekry, to zostanie Ci kupić tylko porsche 911.

 

Czy jest ktoś, kto tuż przed zakupem przestraszył się tej awaryjności. Ale się przemógł, kupił. I co ma teraz do powiedzenia?

Obawiam się, że takie rozterki mieli wszyscy czytający to forum :). Ja mam ponoć najbardziej awaryjny silnik BKP - jakoś się z tym nie zgadzam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

No nigdy automatyczne szczoty, w firmie mamy BRAVO ma przejechane 30 tkm i lakier cały matowy z mycia na BP, masakra po prostu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A gdzieś czytam, że w Pasku to co 10 tys laweta. To mnie przestrasza.

No, no ktoś kupił autko z niemiec, ma oficjalnie 120k przebiegu, a nie oficjalnie 340k i później pisze, że awaryjne. Fama idzie w świat, wiele osób to powtarza. Doszły do tego problemy z głowicami, turbo z początkowych lat produkcji (05-06), oczywiście już wyeliminowane przez producenta, ale opinia, że wszystkie paski się psują została.

Kolejną sprawą jest ilość samochodów tego modelu w Polsce. Duża część to auta flotowe, co prawda regularnie serwisowane, ale traktowane jak wół roboczy, robiące duże przebiegi.

Ja myślę, że nie jest już tak źle. Pamiętaj, że na forach najczęściej piszemy co boli nasze auto, jak ktoś jest zadowolony to o tym nie pisze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Czas wymienić Paska na nowszy model. Przymierzam się do 3.2l z 2006r. Czy ta jednostka ma jakieś wady "wrodzone" na miarę pękającej głowicy? Na forum niewiele znalazłem co może oznaczać, że jest ich niewiele i są raczej bezawaryjne, albo zwyczajnie jest ich niewiele ;) Na co zwrócić szczególną uwagę przyglądając się temu modelowi poza ogólnymi wskazówkami dotyczącymi wszystkich innych?

 

Nie trzaskam wielkich odległości (obecnie poniżej 10 tyś km), stąd nie przykładam wielkiej wagi do spalania.

 

Patrzę również za 1.8l TSI jako alternatywie dla 3.2l. Tylko ta turbina...

 

Ewentualnie mógłbym rzucić okiem na 2.0l TDI 170 KM, ale odstrasza mnie trochę DPF, wrażliwość na jakość paliwa, czy sposób obchodzenia się z turbiną przez poprzedniego właściciela(li), i.t.p, i.t.d. Nigdy nie wiadomo jak auto było prowadzone.

 

Co myślicie?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale odstrasza mnie trochę DPF

 

Nie wiem dlaczego Cię odstrasza?Ja mam DPF i żadnych problemów w sumie z nim nie miałem.W czasie 2 lat i 86tkm raz zapaliła się kontrolka.Mi akurat DPF pasuje,mam przynajmniej czysty tłumik jak w benzynie i żadnej,ciemnej chmurki przy dynamicznym przyśpieszaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżąc głównie po Wrocławiu czy innym większym mieście dpf nie będzie na pewno zaletą... 1.8 tsi będzie jakimś kompromisem. Boisz się turbo, trzeba się przemóc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Akcent sportowy. To właśnie akurat zegary z cc, i pytanie czy w tych "liftingowanych passatach b6" z nową kierą, klimatronikiem i wreszcie zegarami takie coś jest? Miły bajer W tych z niebieskim podświetlaniem wiem, że nie ma...

 

Nie ma - sprawdzone "organoleptycznie" na świeżo odebranym B6 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Sorry za zmianę tematu ,ale wszystko się wyjaśniło co do zeszłotygodniowej "okazji"

Zobaczcie sami:

 

http://moto.allegro.pl/item976180236_uwaga_kto_kupil_lub_wplacil_za_to_auto.html

 

Dziękuje za odpowiedzi i uważajcie przy kupnie samochodu.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widać ktoś wpłacił zaliczkę "w ciemno". Dzwoniłem do tego Pana w dniu kiedy pojawił się samochód w godzinach popołudniowych, ale powiedział że nieaktualne. Było na allegro kilka takich super ofert z licytacji w Hamburgu, w niskich cenach z niskimi przebiegami, ale taki samochód stał przez pare godzin, i nie trzeba było oczywiście zaliczkować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No w następnym tyg. odbiór autka. Moje pytanie, o jakie opcje ew. prosić by włączyli w kompie? No i może jakieś inne porady co do odbioru (pytam szczególnie tych co niedawno odbierali :))

 

Co dokładnie wprowadza tryb skandynawski/amerykański?

Edytowane przez theOne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

no wreszcie... ja za 3 tyg... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No w następnym tyg. odbiór autka. Moje pytanie, o jakie opcje ew. prosić by włączyli w kompie? No i może jakieś inne porady co do odbioru (pytam szczególnie tych co niedawno odbierali :))

 

Ja kazałem włączyć tryb skandynawski, otwieranie wszystkich drzwi (możesz mieć ustawione tak, że otwiera z pilota tylko kierowcy) i zamykanie po ruszeniu samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności