Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie kolega z forum napisał w odpowiedzi że nie sądzi by w Pasku b7 w wersji Alltrack był silnik 170km lub 177km dlatego podałem link, żeby uwiarygodnić iż takie autka są z manualną skrzynią biegów. Rozumiem, że do pracy administratora należy dbać o porządek ale warto też się wczytać w tekst by zrozumieć o co dokładnie chodziło w tym przekazie. Dlatego rzadko się wypowiadam na forum wole poczytać lub pojechać na zlot jak jeszcze były w Olsztynie pod Real pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasugerowałem się cc, które nie wychodziły w takiej konfiguracji. Dlatego też zaznaczyłem, że nie jestem pewien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak widziałem a kolega Krawcol82 bez przeczytania wypowiedzi wrzucił mnie tutaj i póki tego nie zmieni będę musiał popytać się kogoś z serwisu vw aby mi ktoś doradził skoro tutaj od razu temat jest przerzucany cholera wie gdzie. Nikt już mi w tej sprawie nie pomoże chyba że znajdzie się osoba, która wskaże mi link na forum gdzie ktoś zakładał wątek zakupu passata alltracka głownie przed zakupem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Venom6666 kolega Krawcol82 nie ma uprawnień do moderacji.

Twoje pytanie podłączyłem do ogólnego, istniejącego tematu, w którym rozmawiamy o zaletach i wadach modelu B6/B7 w kontekście ewentualnego zakupu, bo ono (twoje pytanie) też było ogóle, bez wskazywania konkretnego egzemplarza jako obiektu zainteresowań. 

Poza tym zostawiłem ci link, więc wiadomo co się stało z twoim tematem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Venom6666 napisał:

a kolega Krawcol82 bez przeczytania wypowiedzi wrzucił mnie tutaj i póki tego nie zmieni będę musiał popytać się kogoś z serwisu vw aby mi ktoś doradził skoro tutaj od razu temat jest przerzucany cholera wie gdzie

 

2 godziny temu, nTomek napisał:

@Venom6666 kolega Krawcol82 nie ma uprawnień do moderacji.

Twoje pytanie podłączyłem do ogólnego, istniejącego tematu, w którym rozmawiamy o zaletach i wadach modelu B6/B7 w kontekście ewentualnego zakupu, bo ono (twoje pytanie) też było ogóle, bez wskazywania konkretnego egzemplarza jako obiektu zainteresowań

No to chyba wszystko jasne-ja nie mam większych uprawnień od szaraczka z forum.

Venom6666, założyłeś kolejny temat, z serii "kupić-nie kupić"... może warto poczytać, a konkretny link umiescić we właściwym dziale? Dlatego podalem Tobie link do konkretnego tematu.

3 godziny temu, Venom6666 napisał:

Nikt już mi w tej sprawie nie pomoże chyba że znajdzie się osoba, która wskaże mi link na forum gdzie ktoś zakładał wątek zakupu passata alltracka głownie przed zakupem

Alltrack to B7, te same silniki, ta sama skrzynia biegóe, ten sam napęd itd. Jedynie podniesiony trochę i przyozdobiony plastikami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobrze że tylko się tym różni, ale ja zadałem wam pytanie czy może mi ktoś powiedzieć kto posiada takiego Passata na co zwrócić uwagę przy zakupie tego modelu, jakie są jego częste problemy przy użytkowaniu. Jeśli ktoś z was posiada Passat Alltrack wersja 170km w manualnej skrzyni biegów to poproszę o pomoc. W tym bądź na początku przyszłego roku zamierzam kupić więc przydałaby się konstruktywna opinia, pozdrawiam Venom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi co ktoś Ci ma opowiedzieć? Przecież to nie jest pojazd kosmiczny więc zwracasz uwagę na takie rzeczy jak w każdym innym aucie przy zakupie... Co do reszty myślę, że jest tyle tematów na forum, że wszystkiego się dowiesz tylko trzeba poszukać i poczytać to chyba nie jest problem? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem nowy na forum. Przymierzam się do zakupu Passata b7 z silnikiem benzynowym. Ponieważ robię do 15k rocznie. Pytanie moje jaki silnik polecacie żeby był mało awaryjny no i spalanie znośne. Na co zwrócić uwagę oraz czy budżet na sam zakup auta w kwocie 35k jest wystarczający. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Vroxan napisał:

Pytanie moje jaki silnik polecacie żeby był mało awaryjny no i spalanie znośne

Czasy silników wolnossących już się skończyły w vv więc i awaryjność jest inna, oczekujesz w passacie benzynowym małego spalania?  Czy budżet wystarczy?  Pewnie pytanie na co... Za tyle w 2017 kupowałem b6... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Dreyfus napisał:

Czasy silników wolnossących już się skończyły w vv więc i awaryjność jest inna

Dobra a który twoim zdaniem silnik benzynowy jest najlepszy jeżeli chodzi o awaryjność. Zaznaczę, że nie chodzi mi jakoś specjalnie o osiągi 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W b7? Dla mnie 2.0...1.8 prawie to samo a częściej łykają olej... 1.4 dla mnie za mały silnik do tej budy... Z drugiej strony najmniej awaryjny będzie v6 300 km ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Dreyfus napisał:

1.4 dla mnie za mały silnik do tej budy.. ?

No ja właśnie większość trasa autostrada do roboty i po mieście z dzieckiem. Także na osiągach mi nie zależy za bardzo. A cos więcej na temat tego 1.4 wiesz? Gorszy niż 2.0 jeżeli chodzi o awaryjność? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega z forum śmiga 1.4 w b6 i jeździ czy jest bardziej awaryjny? Hm statystyk nie znam bardziej chodziło mi o samo wysilenie jednostki i wszystkim co się z tym wiąże. Jeździłem przez weekend oplem grandlandx 1.2 i do miasta to było ok ale na autostrady? Przecież tam trzeba właśnie mocy i pojemności ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Vroxan W tym budżecie to raczej jedynie 1.4 wchodzi w grę. 1.8 będzie droższe, a i tak nie ma tu w B7 wersji bez wad tak jak napisał wyżej Dreyfus. VR6 nie ma turbosprężarki ale to jednak nadal FSI z łańcuchem rozrządu i sporą głowicą przez co zaniedbania serwisowe są dużo dotkliwsze. I to już zupełnie nie ten budżet.

Pytanie na jakim wyposażeniu by Ci zależało, bo to determinuje cenę nie bardziej jak wersja silnikowa.

Co do samego 1.4, bo zapewne o mnie tu chodziło, nie jest to na pewno zawalidroga choć w komplecie pasażerów ciężko jest osiągnąć dobre osiągi ale prędkości podróżne w okolicach 180-190 km/h są możliwe i nie wydają się zbyt obciążać motoru (temperatura oleju w okolicach 110-120 *C więc jak na kosiarkę spoko). Jeszcze co do wysilenia - wersja CAXA jest mniej wysilona niż 1.8 160KM czy 2.0 200 KM.

Co innego wersja z kompresorem 1.4 TSI-TC 150-160 KM. To już proszenie się o problemy, szczególnie w tym budżecie.

Spalanie zależy od nogi - mi pali średnio obecnie około 8 litrów, bo większość poruszam się w mieście, a i jakoś specjalnie nie zależy mi na oszczędzaniu ale da się spokojnie zejść do 7 litrów średniego (6.5  w trasie i około 8 w mieście).

Awaryjność to temat rzeka i zostało to opisane w innym temacie:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, radekrp90 napisał:

Jeszcze co do wysilenia - wersja CAXA jest mniej wysilona niż 1.8 160KM czy 2.0 200 KM.

Czy ja wiem czy jeżeli chodzi o żywotność przy tej różnicy w wysileniu jednak 2.0 nie ma łatwiejszego życia ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co masz na myśli - oba silniki mają około 90-100 koni z litra, co dla silnika doładowanego jest normą. 1.4 z kompresorem już wypada "gorzej", bo moc z litra to ponad 110 koni ale moment obrotowy jest bardzo nisko jak na tak mały silnik i to jeszcze benzynowy. W zasadzie, aby to miało sens, musiałby on mieć porządne żeliwne cylindry, a żaden obecny "ekologiczny" silnik nie może sobie pozwolić na takie szastanie masą.

Tak czy inaczej, jeśli ktoś nie szuka wyścigówki i ma ograniczony budżet lub szuka auta z małym przebiegiem to zdarzają się 1.4 i 1.8 w dobrych pieniądzach. Należy tylko pamiętać, że zarówno w jednym jak i drugim przypadku na samym zakupie się nie skończy i nie trudno jest na "pierwszy" serwis zostawić 5000 zł ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, to jest mój pierwszy i mam nadzieję nie ostatni post na tym forum. 

W skrócie - przymierzam się do kupna Passata B7, zmieniam z Mazdy 3, diesel 110KM z mokrym DPF, z którym mam co chwilę problemy. Zależy mi głównie na bezawaryjności, jeżdżę w 95% w mieście i w korkach, spalanie nie ma dla mnie większego znaczenia. 
Przez ostatnie 2 tygodnie nieustannie czytam opinie o silnikach i mam od tego kompletny mętlik w głowie, może moglibyście mi doradzić odnośnie poniższych kwestii? 

- Czy w TDI z 2012/2013 montowany jest suchy czy mokry DPF? 
- Zakładałem na początku, że do miasta mniej awaryjne i problematyczne będzie 1.8 TSI ale podobno wersje produkowane przed 2014 rokiem są bardzo kiepskie i kilku mechaników poradziło mi jednak 2.0 TDI 170KM - który wg Was byłby mniej problematyczny i awaryjny do miasta? 
- Czy budżet ~40-45k wystarczy na sensowny egzemplarz z 2012/2013 roku? 
- Czy są jakieś aspekty, na które warto zwrócić uwagę? Przykładowo myślałem też o Octavii III 2014 z 1.4 TSI (rzekomo już tym mniej awaryjnym) ale z kolei tam z tyłu jest belka a nie wielowahacz, co dla mnie jest problemem. 

Z góry dzięki i pozdrawiam. 

Edytowane przez mercier01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, mercier01 napisał:

Zależy mi głównie na bezawaryjności

To musisz kupić jakiś prosty silnik wolnossący z minionej epoki... 

11 minut temu, mercier01 napisał:

ale z kolei tam z tyłu jest belka a nie wielowahacz, co dla mnie jest problemem. 

Ciekawe czy byś poczuł różnice jak bym Cię przewiózł autem a Ty byś nie wiedział co tam siedzi... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 hours ago, Dreyfus said:

To musisz kupić jakiś prosty silnik wolnossący z minionej epoki... 

Chętnie bym tak zrobił, ale jednak nie chcę starego auta :)

17 hours ago, Dreyfus said:

Ciekawe czy byś poczuł różnice jak bym Cię przewiózł autem a Ty byś nie wiedział co tam siedzi... 

Tak się składa, że kilka godzin temu widziałem się ze znajomym, który świeżo nabył Octavie III 1.4 z belką i miałem (wątpliwą) przyjemność się nią przejechać - niestety czuję różnicę.  

Natomiast wracając do mojego pytania to może je uściślę - znalazłem bardzo dobre ogłoszenie B7 1.8 160KM TSI z 2013 roku sprzedawane przez salon, jutro jadę go oglądnąć i przetestować, czy ten silnik po 2013 wciąż ma problemy z olejem? 

Na forum czytałem, że po 2012 problem został usunięty natomiast inne źródła mówią, że miało to miejsce dopiero w 2014, czy możecie doradzić? 

Edytowane przez mercier01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2.0 tsi z 2010 i problemu olejowego nie ma a piszą że i w autach z 2014 im łyka olej, więc jak to jest? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności