Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

No popatrz a u niego w aucie jeździ? Hm czary Mary? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, mkpol napisał:

@radekrp90 przeczytałem co napisałeś a potem popatrzyłem na twoją sygnaturę :). Nie powinieneś nic pisać w tym temacie :D:D  Masz najgorszy możliwy silnik jaki był montowany w B6. Słaby, paliwożerny i awaryjny

No racja - mea culpa :] Zapomniałem co mam pod maską. Choć w sumie dla moich przebiegów lepszy byłby diesel ale ten już był i póki co wystarczy :) Ja w mieście pokonuje około 20% przebiegu więc jak dla mnie to nie ma to znaczenia - mógłby i być diesel. Ale wiem też ile problemów sprawiają one w użytkowaniu miejskim więc tylko uczulam.

Swoją drogą - myślałem, że ten najgorszy to był 2.0 TDI-PD z pompkami Siemensa i DSG :D Co do słabości i paliwożerności 1.4 to nie jeden (w tym ja) się zdziwił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja w zasadzie akademicka. Benzyniaki już mają EGR, za chwilę będą miały GPF i zrobi się z nich taki sam syf jak z diesli. Co do diesla w mieście, to jeśli stosuje się kilka prostych zasad czyli dobre i na czas wymieniane materiały eksploatacyjne, dobra zupa, obroty między 1800 a 2500 po starcie szczególnie w zimie (nie ma nic gorszego dla diesla jak zamulanie do momentu zagrzania się silnika) to auto będzie jeździć i jeździć.

30 minut temu, tino2003 napisał:

prędkość zabija

Prędkość nie zabija, tylko jej gwałtowna utrata. Warto o tym pamiętać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, mkpol napisał:

obroty między 1800 a 2500 po starcie szczególnie w zimie (nie ma nic gorszego dla diesla jak zamulanie do momentu zagrzania się silnika)

Całe życie człowiek się uczy i byłem przekonany, że z każdym autem szczególnie w ziemie należy ostrożnie z obrotami do momentu podniesienia się wskazówki od temperatury a tu masz. Jeżeli sobie jaj nie robisz i to prawda to będę stosował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, tino2003 napisał:

Całe życie człowiek się uczy i byłem przekonany, że z każdym autem szczególnie w ziemie należy ostrożnie z obrotami do momentu podniesienia się wskazówki od temperatury a tu masz. Jeżeli sobie jaj nie robisz i to prawda to będę stosował.

2500 to wysokie obroty? 

Obroty to jedno, niektórzy nie przekraczaja np. 2300 na zimnym ale co z tego jak te 2300 osiagaja z butem w podlodze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba źle się rozumiemy bo wydaje mi się, że mkpol pisząc 2500 uważa, że takie są za niskie.

Więc co do 4000 na zimnym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, tino2003 napisał:

Jeżeli sobie jaj nie robisz i to prawda to będę stosował.

Nie robię sobie jaj. Im prędzej silnik dostanie olej o optymalnych parametrach pracy tym lepiej dla niego. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu zgoda, tylko kręcenie go na oleju nie dogrzanym nie jest gorsze niż wolniejsze zagrzanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to aby nie dusić bez sensu silnika. Wsiadasz, odpalasz i ruszasz. Nie rozgrzewasz i nie cackasz się jak z starym gaźnikowcem. Aby tylko przez kilkaset metrów zanim olej się choć trochę nie nagrzeje nie piłować. Według mnie śmiało można jechać w dieslu do około 2500 (to połowa skali użytecznych obrotów w TDI) zaraz po starcie - silnik szybciej się zagrzeje i ma odpowiednie smarowanie (jak wyżej napisał Marek).

Co do EGR - mój nie ma. W nowych benzyniakach zastępuje to tzw. recyrkulacja wewnętrzna czyli odpowiednia regulacja faz rozrządu.

3 minuty temu, tino2003 napisał:

Tu zgoda, tylko kręcenie go na oleju nie dogrzanym nie jest gorsze niż wolniejsze zagrzanie?

Nie masz go butować zerojedynkowo - masz jechać normalnie wykorzystując nominalne obroty pracy. Silnik się nagrzeje i nic mu się nie stanie, podobnie z gaszeniem - jeśli jedziesz normalnie nic się takiej turbinie jeśli zaraz po zatrzymaniu zgasisz motor. Co innego jeśli uprawiasz sporty motorowe w mieście i Twoja prawa noga ma tylko dwa tryby pracy: wyścig i ślamazara.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żebyśmy się dobrze zrozumieli. Ja piszę o tym żeby do momentu rozgrzania silnika jeździć w zakresie obrotów 1800-2500. Mniej to morderstwo dla zimnego silnika i dwumasy, więcej nie ma potrzeby. Zresztą to bardzo dobrze słychać w pracy silnika kiedy on się dławi ocierając się niemal o kawitację, a kiedy gładko się rozkręca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Przymierzam się do zakupu B7 Alltrack i chciałem się dopytać czy ktoś orientuje się, jakie są różnice między silnikami 2.0 170 i 177 KM? Długo szukałem w necie i nie znalazłem nic konkretnego. Według danych z autocentrum starsza wersja 170 KM powinna ciut mniej palić, 177 KM ma za to nieco lepsze przyspieszenie (w sumie oczywiste). Tylko co robi tą różnicę i czy warto się tym kierować przy zakupie?

Edytowane przez wuszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Planuje zakup passata B6, zastanawiam się nad opcją 4motion. Nic nie udało mi sie znaleźć na ten temat. Czy ktoś może wie jak ten napęd sprawuje się w tych samochodach? Mowa o roczniku 2008, 2.0 FSI benzyna 150km. Jak wygląda eksploatacja takiego samochodu i koszty z nim związane. 

 

pozdrawiam, Maciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba co 80tkm masz do wymiany oliwe w Haldex'ie, czasami dokucza wibracjami przegub elastyczny (tlumik drgań skretnych), poza tym podobno jest nieco wyższe zużycie paliwa-ja osobiście tego nie zauważyłem.

Jak się to sprawuje? Na śliskim zimą ładnie ciągnie, żadnych problemów przy ruszaniu. Sprawuje się normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 hours ago, Krawcol82 said:

Chyba co 80tkm masz do wymiany oliwe w Haldex'ie

Co 60tkm lub 3lata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe. Na 240tkm miałem wymianę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, rzadko się odzywam na forum. W chwili obecnej posiadam Passat b5 FL 1.9 TDI 96kw(131KM) typu Variant. Auto użytkuje od roku 2009 zakupione było od pierwszego właściciela z Niemiec. W chwili zakupu miało przebieg 193700 a w chwili obecnej 416700. Na auto już znalazłem nowego właściciela, który poczeka na jego zakup do marca roku 2019. W związku z powyższym interesuje mnie zakup nowszego modelu oznaczonego B7 wersja Variant ALLTRACK. Chcę zakupić wersję 170 lub 177km 4Motion na bi-xenon oraz Webasto i skrzyni manualnej 6 biegowej. Chciałbym aby w temacie wypowiedziały się osoby, które posiadają taki model Passata lub mają informację na jego temat i mogłyby się wypowiedzieć na co zwrócić uwagę w tym konkretnym modelu przy zakupie. Będę wdzięczny za info co często się psuje w takich autach, na co zwracać uwagę przy zakupie. Auto zmieniam gdyż powiększa mi się rodzina o drugie dziecko i chciałbym zakupić nowsze bardziej bezpieczne auto. Będę wdzięczny za każdą informację, która pozwoli mi uniknąć zakupu złomu na kołach, pozdrawiam Venom

Edytowane przez Venom6666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba niema wersji 170 (177) 4motion w manualu. Głowy nie dam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Venom6666 napisał:

Jest taka wersja prosze tu jest link na allegro do modelu Alltrack w wersji b7 170 km ze skrzynią manualną https://allegro.pl/ogloszenie/vw-passat-alltrack-2-0-tdi-4x4-masaz-foteli-7436857696

A tutaj jest temat do zadawania takich pytań:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Krawcol82 kolega zadał pytanie ogóle, a link do ogłoszenia to potwierdzenie, że Alltrack 4motion 170KM występował też w manualu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności