Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, typowo polskie cena i przebieg... Zwracasz uwagę na to na co się zwraca uwagę przy zakupie każdego auta tylko w przypadku VV dużo bardziej... Patrz na ogólny stan nie na licznik... A dsg?  Jednym przejedzie 300 tysięcy innym 80 tysięcy... Zawsze jak masz coś więcej czyli napęd na 4 koła trzeba o to bardziej dbać i... jak ktoś dbał tak będziesz miał... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Dreyfus napisał:

Hej, typowo polskie cena i przebieg... Zwracasz uwagę na to na co się zwraca uwagę przy zakupie każdego auta tylko w przypadku VV dużo bardziej... Patrz na ogólny stan nie na licznik... A dsg?  Jednym przejedzie 300 tysięcy innym 80 tysięcy... Zawsze jak masz coś więcej czyli napęd na 4 koła trzeba o to bardziej dbać i... jak ktoś dbał tak będziesz miał... 

To możesz konkretnie wymienić na co powinno się zwracać uwagę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę Cię włącz byle jaki poradnik na YouTube o kupnie samochodu... Pasek niczym się nie wyróżnia... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich forumowiczy

mam pytanie odnośnie passata b6 z 2010r. którym jestem zainteresowany, ma od silnik CBAC 143 KM i jest to wersja ad blue. Proszę o informacje czy takie zestawienie sie psuje? czy lepiej poszukać paska bez adblue? nie mogę nigdzie znależć info odnośnie tego ustrojstwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adblue jest zamiast dpf ale że to jest w pasku to pierwsze słyszę służy to to czystości spalin i masz na to osobny zbiornik ale czy to się psuje? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie nie zamiast tylko wraz z dpf. jest to i to, może nie być egr ale nie jestem pewny. chodzi o eksploatacje zeby nie wdupić sie na minę jeśli to nie udany system i awaryjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale wtedy nie masz osobno płynu w dpf bo to jest realizowane przez adblue czyli jakoś inaczej to musi być pochytane. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Tomasz7 @DreyfusDPF i AdBlue (a raczej katalizator SCR) to zupełnie dwie niezależne rzeczy.

Było to montowane od roku 2008 lub 2009 (mam to nawet uwzględnione w swojej instrukcji obsługi).

DPF - w VW to suchy filtr bez żadnego płynu - służy tylko o wyłapywania cząstek stałych (inaczej sadzy) ze spalin.
SCR - wykorzystuje AdBlue (czyli roztwór wodny mocznika) do redukcji katalitycznej tlenków azotu to nieszkodliwego azotu. Silniki gdzie stosowano AdBlue nie są objęte akcją serwisową - tzw. DieselGate.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No teraz już wiadomo bardziej co i jak a jak z awaryjnością tego zestawu? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AdBlue może przymarznąć zimą, zaworki się mogą przyciąć - ale nie są to jakieś typowe awarie. Według mnie mniej z tym problemów niż z DPF/EGR.

Co istotne - przy AdBlue EGR w zasadzie jest zbędny (i istotnie niby działa w mniejszym zakresie więc mniej się zużywa i wpływa na mniejszą ilość sadzy), a DPF łatwiej się dopala, bo można utrzymywać wyższe temperatury spalin (przy wysokiej temperaturze generowane są NOx, które SCR neutralizuje). Ogólnie silnik z AdBlue ma wyższą sprawność (teoretycznie) niż taki bez tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może jeszcze dodajmy, że w tej wersji silnika (143KM), czyli w wersji BlueMotion była montowana skrzynia biegów z dłuższymi przełożeniami, co oznacza cichsze podróżowanie poza terenem zabudowanym :-) No i mniejsze zużycie paliwa w trasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile mniejsze? 0.5 l? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Dreyfus napisał:

O ile mniejsze? 0.5 l? :)

Myślę, że nawet nie tyle ;) Ot deklaracje testujących i producentów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o ile mniejsze i mnie to nie interesuje. Ale będzie mniejsze, skoro zamiast 1900obr/min przy 100km/h będzie tych obrotów ok. 1500/min. To chyba logiczne.

Mnie osobiście bardziej cieszyłby mniejszy hałas silnika, szczególnie przy prędkościach powyżej 140km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

Czy sa jakies szczegolnie wadliwe typy silnikow 2.0 TDI CR w B7?

Dla przykladu w B6 uchodzil za taki np. wariant BKP.

Jest moze jakis wykaz silnikow na forum?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, każdy diesel w B7 "jest ok"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, micjanic napisał:

Czesc,

Czy sa jakies szczegolnie wadliwe typy silnikow 2.0 TDI CR w B7?

Dla przykladu w B6 uchodzil za taki np. wariant BKP.

Jest moze jakis wykaz silnikow na forum?

 

W b7 są silniki CR czyli na common rail a bkp to silnik na pompowtryskiwaczach... Zupełnie inny świat. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minutes ago, Dreyfus said:

W b7 są silniki CR czyli na common rail a bkp to silnik na pompowtryskiwaczach... Zupełnie inny świat. 

Kolego,

uwazam, ze Twoj wpis nie jest odpowiedzia na moje pytanie i nic nie  wnosi do tematu.

Moze sugerowac ze jedynym problemem silnikow PD byly wtryskiwacze.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czego nie rozumiesz? W b7 są poprawione diesle i oprócz typowych wad konstrukcji samej w sobie są ok a jak się doszukałeś że bkp są wadliwe to i reszty się doszukasz czy mam Ci gotowe linki podać? Co prezez7 napisał też nic nie wnosi? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam a jaki kod silnika wybrac w b6 tdi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności