Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Jak masz kupować z końca produkcji 1,9 to wpakujesz się w najgorsze gówno jakie Vw wyprodukował BLS i BXE Jeszcze dodam że najdroższe w zakupie ,bo wszyscy chcą stare niezawodne 1,9 ,które były kiedyś i nikt nie patrzy że starych już nie ma w tych rocznikach. Jak diesel PD to tylko 2,0.Tańsze w zakupie,większy wybór i korba ci bokiem nie wyjdzie w najmniej niespodziewanym momencie. Jedyna wada to że troszkę więcej spali w mieście. Wymieniasz ołówek za parę zł. i jeżdzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a moge Wam wysłac link z ofertą auta abyście mi powiedzieli czy warto czy jest to tutaj zabronione ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś przeczytał regulamin, to wiedziałbyś, że jest do tego specjalnie wydzielony wątek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, noszę się zamiarem kupna CC polift z silnikiem benzynowym i skrzynią DSG. Egzemplarz, który sobie upatrzyłem posiada jednostke 1.8TSI pochodzi z polskiego salonu od prywatnego właściciela. Naczytałem się nieco o awariach skrzyń DSG-7 tzw. suchych i akurat po weryfikacji historii pojazdu wyszło, że pojazd przy przebiegu 105tys km miał awarię zespołu napędowego już po okresie gwarancji. Naprawa odbyła się na zasadzie dobrej woli producenta i zostały wymienione takie elementy jak zespół wielosprzęgłowy oraz sterownik mechatroniki DSG. Auto ma w tej chwili 140tys i zastanawiam się, czy warto w to iść przy założeniu że będę dbał o skrzynię jak najlepiej się da czyt. regularne wymiany oleju, filtrów w skrzyni - aczkolwiek w tutaj mam wątpliwości bo w ASO usłyszałem, że ta ten typ DSG jest bezobsługowy :niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj, w dsg jak i każdej innej skrzyni może się coś popsuć i musisz mieć świadomość kosztów z tym związanych, co do serwisu olej według nich też można co 30 tyś zmieniać, w nowszym dsg też się go wymienia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W odpowiednim dziale założyłem już temat z konkretną ofertą i zapytaniem o jej atrakcyjność.

Natomiast ten temat wydaje mi się odpowiedni do zapytania o numer VIN.

wvwzzz3czbe366952

Czy jest możliwość aby po numerze VIN uzyskać informację o dacie produkcji silnika. Chodzi o silnik 1.8 TSI 160 KM w passacie z 2011 roku i chciałbym wiedzieć czy mam doczynienia z jednostką której dolegały bolączki związane z braniem oleju. Bo rozrząd zrobię po zakupie napewno.

Dodam że przebieg jednostki to 87000 km czy w związku z tym powinienem jeszcze na coś zwrócić uwagę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj temat pisali od kiedy są poprawione

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok może inaczej sformułuje pytanie. Jestem świadom iż ten silnik ma to do siebie że bierze olej. Czy Twoim zdaniem są jeszcze jakieś kwestie na które powinienem zwrócić uwagę? Jaka jest wasza opinia na temat tego brania oleju? Jak waszym zdaniem będzie w przyszłości wyglądała odsprzedaż przy tym silniku biorąc pod uwagę że zamierzam kontynuować historię serwisową w ASO i dbać o to równie sumiennie jak pierwszy właściciel od którego odkupuje auto.

 

Pozdrawiam i mam nadzieje że w przyszłości jak nabędę trochę ogłady z passatem sam będę mógł komuś pomóc;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj temat pisali od kiedy są poprawione

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak waszym zdaniem będzie w przyszłości wyglądała odsprzedaż przy tym silniku biorąc pod uwagę że zamierzam kontynuować historię serwisową w ASO i dbać o to równie sumiennie jak pierwszy właściciel od którego odkupuje auto.

 

ten samochód będzie praktycznie niesprzedawalny, jak nie udokumentujesz naprawy silnika nowemu nabywcy, a i znalezienie takiego będzie trwało. generalnie dołożysz do interesu sporo czasu i nerwów. o pieniądzach nie mówię. jest tam DSG?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dsg7 też ma opinię awaryjnego i nietrwałego. szukaj młodszego, 2.0 z mokrym dsg6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Młodsze są z dsg 6? Ja mam dsg 6 ale auto ma 7 lat a później było dsg 7 to zaś do niego wrócili? 2.0 tsi też ma problemy a jakoś takie auto kupiłem i jeżdżę? Demonizujecie jak dla mnie... gaz mam i jeździ? Cuda jakieś? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale cena będzie zapewne +10/15 %. Łatwo dawać takie porady gdy siedzi się za ekranem.

 

Numer silnika sprawdzisz tylko na żywo lub ew. przez ASO z numerem VIN. Tak czy inaczej, to rocznik modelowy 2011 ale pytanie jaka produkcja.

 

Tu była krótka dyskusja: https://forum.vw-passat.pl/threads/14022-Kupujemy-Passata-B6-B7-na-co-zwr%C3%B3ci%C4%87-uwag%C4%99-jak%C4%85-wersj%C4%99-wybra%C4%87?p=2461305&viewfull=1#post2461305

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

łatwo, ale daję taką poradę jak bym sam zrobił w takiej sytuacji. śledzę forum i widzę o czym inni piszą. mam też przykład w rodzinie, gdzie z krakowa do gliwic na A4 silnik 1.6mpi z sierpnia 2011 potrafi wciągnąć prawie litr oleju, przebieg ok 120kkm. do 100kkm był spokój. nie mówię że 2.0 jest bez problemów, ale ma przynajmniej dsg6, które miałem w starym i mam w nowym, i tylko dla niego dołożyłem do 2.0. mocowo 1.8 by mi wystarczył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Panowie tym razem pytanie odnośnie silnika 2.0 TSI 211 KM z 2012 roku. Jaka jest wasz opinia na temat tej jednostki? Równie krytyczna co na temat 1.8 TSI z 2011 roku z poprzednich postów?

Czy problem brania oleju oraz wadliwego lancuszka rozrzadu w tej jednostce zostal juz rozwiazany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ten sam silnik (konstrukcyjnie) co 1.8 TSI - z jego wadami i zaletami. Podobnie jak dla niego, rocznik modelowy 2012 powinien być pozbawiony wad.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Mam możliwość kupna VW Passata w wersji highline krajowego z udokumentowanym przebiegiem w naprawdę atrakcyjnej cenie. Passat ten to model z 2006 roku silnik 3.2 v6 i ponad 300 tyś na liczniku. Słyszałem, że nie warto brać wersji poniżej 3 litrów benzyna, ponieważ są one kłopotliwe, stąd moje zapytanie dotyczące jednostki 3.2l. Warto się nad nim zastanowić czy lepiej odpuścić, bo przebieg spory, aczkolwiek uważam, że realny(przynajmniej nie było tak, że jak przejeżdżał przez granicę to stracił 200 kk przebiegu).

Z góry dzięki za odpowiedzi.

 

Btw. Szukajka forumowa nie widzi zbyt krótkich słowo-kluczy typy 3.2 v6 itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brać. Silnik praktycznie "bezobsługowy"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mkpol - odpowiedź krótka, treściwa i konkretna. Dziękuję.

Co do instalacji LPG, jeszcze jedno drobne pytanie. Rocznie robię ok. 30/40 kkm. Chciałbym go zasilić gazem, jeżeli silnik będzie zdrowy, wiem, że bezpośredni wtrysk jest beznadziejny do gazu(znajomy gazownik mówił, że mi osobiście nie poleca tego silnika do gazu). Aczkolwiek widziałem na forum, że koledzy montują STAGA 400 i Zenit Direct Pro i są zadowoleni, niestety każdy do mniejszej jednostki niż 3l.

Czy ktoś ma może 3.2 lub 3.6 w gazie i jest zadowolony?

Od razu zaznaczam, że auto pozostanie w moich rękach ok. 3-4 lata. Koszt założenia instalacji zwróci mi się w półtora roku lub dwa lata. Moje pytanie dotyczy tego czy silnik nie jest kapryśny i czy nie było z autkiem problemów po takim zabiegu?

Co do zakładania gazu w takich autach i mówieniu, że to profanacja proszę sobie darować. Jak gazowałem Hyundaia Coupe 2.0 też każdy krzyczał, że Coupeta i gaz to profanacja, potem oni krzyczeli na stacji, a ja nie ;)(średnio wychodzi mi koszt przejechania 350 km ok. 70 zł :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe problemy to jak w większości FSI - nagar, cewki. Do tego dochodzi możliwa konieczność zaglądnięcia z czasem do łańcucha rozrządu czy nastawników. Te same silniki montowane są w Cayenne, Touareg czy Q7 (w wersji 3.6 ale to tylko inna pojemność).

Gaz w jego przypadku ma większy sens niż  w małych jednostkach, bo dotrysk ma to do siebie, że jak nie jedziesz to 2-2.5 litra benzyny spali, a reszta to LPG - tu więc wypadało by gdzie w okolice 10-12 litrów LPG (zakładając, że paliłby normalnie 10-12 litrów benzyny). Jeśli wszystko jest udokumentowane i działa moim zdaniem warto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności