Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

10 l to jeszcze jest do zaakceptowania a ile płaciłes za instalacje gazowa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3.800 i z tego co wiem to ceny są podobne nawet teraz.

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja robie do 15k w roku to nie wiem czy się opłaca w ogóle zakładać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem tyle samo i Instalka zwróciła mi się po 7 miechach.

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zaczynam się rozglądać za passatem b7 sedan z silnikiem 1.8t lub 2.0t benzynowych z skrzynią DSG. takie auta pojawiają się już w przedziałach 40-50 tyś zł. i moje pytanie na co zwrócić uwagę. który silnik jest lepszy.

Moje przebiegi to poniżej 14000km rocznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaczynam się rozglądać za passatem b7 sedan z silnikiem 1.8t lub 2.0t benzynowych [...] na co zwrócić uwagę.

 

Na inny silnik ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korbowody i tłoki w nowej wersji wprowadzono w autach od 1 czerwca 2011, więc był to już RM'12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Korbowody i tłoki w nowej wersji wprowadzono w autach od 1 czerwca 2011, więc był to już RM'12

 

Bo od 1 czerwca obowiązywał już model 2012. Dodatkowo miał polski język w zegarach. I możliwość Easy Open. I jeszcze parę innych ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie nie było.

Co do spalania 2,0t w mieście.....

 

Jakim mieście??

Miasto Warszawa??

Czy miasto swidwin??

 

W Warszawie jadę w korkach do pracy czy obwodnicami??

Pracuje w dzień czy w nocy...

 

Ludzie kiedy wreszcie zaczniecie pisać JAKIE MIASTO??

 

Mi w mieście Wrocław na dojazdy i powroty do i z roboty spalał 13 litrów

W godzinach 8-16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po co pisać jakie miasto jak mam w opisie profilu to chyba logiczne.

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam odpowiedziałeś z Tapatalka, więc powinieneś wiedzieć po co pisać :)

 

Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedno kliknięcie i wiem ze jesteś z Zielonej Góry. No ale to nie temat o obsłudze forum.

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Jestem tu nowy , wątek przeczytałem od dechy do dechy , jako ,że zamierzam kupić B7 ( nie nowy ,używkę tak w przedziale 50-55000 ) , a widzę ,że ludzie z forum mają większą wiedzę niż panowie w świecących butach z salonów to pokusiłem się o krótkie podsumowanie . Proszę o sprostowanie jeżeli coś żle wnioskuję :). Rozważam tylko benzynę ze względu na małe roczne przebiegi ( ok 10 000 max ) i krótkie miejskie trasy

1. silniki benzynowe jeżeli już to kupować po 2013 roku , najlepiej gdzie łańcuch został z powrotem zastąpiony paskiem, najlepiej do 150 kkm , bo powyżej to i tak może być problem z awaryjnością czy pasek czy łańcuch

2. unikać małych jednostek typu 1,2 czy 1,4 TSI , są za małe na tę budę i mogą mieć problem z np. wyprzedzaniem i elastyką jazdy ( moment obrotowy )

3. najlepiej szukać 1,8 TSI czy 2,0 TSI ale po 2013 roku , gdzie już wyeliminowano branie oleju i łańcuch zastąpiono paskiem .

4. skrzynia DSG ( pojawiło ich się wyjątkowo dużo w komisach przy dilerskich ) , może być ale najlepiej jakby ktoś dokładnie zdiagnozował czy nie ma ukrytej awarii albo awarii w drodze . Najlepiej unikać takich skrzyń w przebiegach po 150 kkm .

Jakby ktoś mógł coś dodać od siebie to byłoby bardzo fajnie przeczytać i uzupełnić wiedzę przed dokonaniem wyboru :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałeś i nic nie zapamiętałeś.

1. Silniki benzynowe w B7 są wszystkie na łańcuchu (1.4 TSI 122 konne, 140-150 konne z kompresorem, 1.8TSI, 2.0TSI i VR6, bo chyba te też były). Pasek to tylko platforma MQB więc Golf 7 i Passat B8 oraz ich pochodne. W B6 były jeszcze 1.6 8V, 2.0 FSI i TFSI na pasku.

2. Jak dla mnie, nawet silnik 1.4-122 konny daje radę. Nie jest to rakieta i nie ma co porównywać z 2.0TFSI ale nie stoi to w miejscu. 1.2 nie było w Passacie.

3. 1.8 i 2.0 TSI na łańcuchu najlepiej rocznik modelowy 2012, a najlepiej produkcja 2012 czyli modelowy 2013.

4. DSG jedynie brałbym z 2.0 TSI. 1.4 i 1.8 mają skrzynię "suchą" dużo mniej trwałą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisanie o tym z jakiego się jest miasta nie ma na celu podania jego nazwy a przybliżenie warunków na drogach.

Warszawa w korkach a Warszawa obwodnicami??

Mój szef pracował na drugim końcu miasta i do pracy jeździł obwodnicą...

Auto bmw x3 2,0d xDrive paliło mu 6 litrów- niby na mieście.

 

Wybacz proszę moją "ignorancję" ale nie wiem gdzie jest Świdwin a tym bardziej jakie jest natężenie ruchu w nim panujące.

Nie odsyłają mnie do Google bonie o to chodzi w testach na spalanie samochodu aby sobie sprawdzać gdzie leży miasto i ilu ma mieszkańców i ile skrzyżowań ze światłami.

Ale nawet gdy to wszystko będę wiedział to nie wiem czy jeździsz do pracy na 8 godzine w korkach czy na 4 lub 10 bez korków...

Te informacje są na tyle ważne, że Passat 170ps pali mi o 2 litry mniej w niedziele.... .... we Wrocławiu.

Więc same cyferki bez informacji je charakteryzujących jest jak napisanie że masz passata...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udajesz, czy ty tak na poważnie? :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Nie chcę zakładać nowego wątku, a ten ciągnie się na prawie 400 stron i prawdę mówiąc nie przebrnę przez niego, zwłaszcza, że nie każdy post to odpowiedź w temacie.

Stoję przed wyborem nowego autka i trafił mi się Passat z 2006 r. za 19 tys. PLN.

Chciałbym się dowiedziec, jak to jest z tym 2.0 FSI. Co w Passacie z 2006 roku i przebiegu 140 kkm na pewno muszę sprawdzić przed zakupem, jeśli chodzi o mechanikę, a zwłaszcza silnik. I jak to jest z tym olejem? Brat ma 1.8 TSI i dolewa 0,5 l na tysiąc km. Jakie jeszcze są bolączki tych silników? Co na ogół pada?

Dziękuję!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.0 FSI to zupełnie inny silnik od 1.8 TSI. Rozrząd główny na pasku, wałki spięte łańcuchem (jak w silnikach 1.8 i 2.0 20-to zaworowych). Z braniem oleju nie ma w nich raczej problemu, jest za to z osprzętem (czujniki, zaworki, pompy HP, popychacz pompy itp, itd.) oraz nagarem - ale to jak w każdym FSI/TSI w mniejszym lub większym stopniu.

Na mobile zdarzają się auta z przebiegami pod 500.000 km i ceny mają wyższe niż diesle więc można przypuszczać, że są to dość udane (jeśli można tak powiedzieć o silnikach FSI) jednostki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak zapytam mam passata 2005r, hl, 2.0 tdi, 140km,145tys przebiegu, w bezu z drewno dekorem bez wieksYch dodatkow oprocz dwustrefowej klimy i ksenonow skretnych, czujnikow parkowania i cisnienia opon ile to byla opcja w manualu i w zasadzie nie wiem czy sa jakies inne opcje pamiec juz nie ta-^^, pierwszy wlasciciel ile cos takiego moze byc warte?:-) a w sumie to wymieniona pompa i pompowtryski dodatkowo i pelna ksiazeczka serwisowa oraz nowych drzwi i jednej obcierki szpachlowanej bez wieksYch przygodIMG_4272.jpg

IMG_4230.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być wart naprawdę sporo biorąc pod uwagę niski przebieg i 1 rękę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności