Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik 1.6 TDI w technologii CR to następcą słynnego 1.9 TDi PD, silnik ciszej pracuje dzięki technologi CR jak i jest oszczedniejszy. Rozrząd należy wymieniać co 180 tkm.

 

??????? czy ja coś przespałem przez ostatnie lata............... czy to tylko literówka/czeski błąd itd....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Literowka siedze na telefonie i nie potrafię opanować slownika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To ktorego roku jest to auto ze mialo wymieniane wtryski??? 2008??? Silnik 143 to byl chyba w b7

Cos mi sie pewne dane nie zgadzaja, wiec napisz prosze cos wcej o aucie, krory rok albo najlepiej oznaczenie silnika wtedy bedziemy wiedxiec o jakich bolaczkach mowimy

Dzięki za zainteresowanie.

 

143KM to chyba rzeczywiście błąd w ogłoszeniu bo auto z 2006 roku. Pewnie ma 140KM.

Wg. sprzedającego wtryski były wymieniane nawet 2 razy bo miał przedłużoną gwarancję o 5 lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powinien tez moec biale zegary chociaz byly chyba tez bardzo krotko Cr z niebieskim budzikiem
Wcale nie tak króciutko. CR od marca 2008, białe zegary od 2009
Poza tym grucha podcisnienia to jedyna usterka o jakiwj wiem w silniku common RAIL
Dorzuć problematyczną wiązkę turbo w początkach produkcji, klapę gaszącą, wycierające się zębatki egra i problemy z kolektorem dolotowym. W sumie pierdoły, ale warto się upewnić czy były już ruszane
Silnik 143 to byl chyba w b7
Chyba w B7 a na pewno w B6. silnik z oznaczeniem CBAC miał 105kW czyli 143HP Edytowane przez mkpol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba w B7 a na pewno w B6. silnik z oznaczeniem CBAC miał 105kW czyli 143HP

A czy to oznacza mniej kłopotów z tym silnikiem czy niczego nie zmienia? Pchać się wogóle w taki silnik? Nie jeżdżę dużo (mam jeszcze drugie auto, czasem dłuższa trasa, max. 17.000km/rocznie). Auto od znajomego, w super stanie, prawdziwy przebieg, wszystkie bajery w środku tylko boje sie tego silnika. Słusznie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W twoim przypadku to bez znaczenia ponieważ w 2006 roku nie montowano tych motorów. Jeśli auto jest serwisowane i zadbane to niczego się nie musisz obawiać, szczególnie przy takim przebiegu. Natomiast nie bardzo rozumiem czemu miało 2x wymieniane pompki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MKpol...no ale Twoja sygnaturka pod postami nie nastraja mnie optymistycznie. Opisywane wszędzie problemy z głowicami, pompą oleju, wtryskami są przesadzone? Czy dotyczą tylko aut flotowych robiących 50-80tkm rocznie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przeczytałeś dokładnie moją sygnaturę? :hmm

Osobiście jestem bardzo zadowolony ze swojego paska. Wczoraj zrobiłem trasę 280 km z czego 205 autostradą reszta drogi lokalne zajęło mi to 2h50 minut a średnie spalanie wyniosło 6,2 litra. Dziś ta sama trasa (tylko w drugą stronę) zajęła mi 2h10 minut i kosztowała 7,1 litra na każde 100km. Autko cichutkie, stabilne, wygodne. Idealne na długie trasy.

 

Co do auta które opisujesz to wyjaśnij dlaczego miał 2x wymieniane pompki? 5-cio letnia gwarancja nie ma tu nic do rzeczy. Upewnij się co do przebiegu, bo jeśli auto sprzedaje handlarz albo firma to raczej jest nierealny.

Edytowane przez mkpol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A przeczytałeś dokładnie moją sygnaturę? :hmm

Tak, przeczytałem i bardzo mi się spodobał humor w niej zawarty - pesymistycznie nastraja mnie jednak fakt, że w ten sposób żartujesz z tego silnika a to znaczy, że problem jest.

 

To jeszcze zapytam jak to jest z serwisem. Czy rzeczywiście do napraw trzeba mieć komputer i każdą pierdołę która się zepsuje dodatkowo po naprawie kasować z komputerów itp? Czy serwisy poza ASO ogarniają te samochody?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy rzeczywiście do napraw trzeba mieć komputer
nie, tylko awarii związanych z elektroniką sterującą pracą auta, głównie do zdiagnozowania co się stało. Pociesz się że koszty napraw są na tyle duże, że przy nich koszt samego podłączenia do komputera to pikuś :). Elementy zawieszenia, tarcze, klocki z przodu i wiele innych rzeczy wymienisz w ogóle bez komputera
każdą pierdołę która się zepsuje dodatkowo po naprawie kasować z komputerów itp?
Bzdura. W 9 na 10 przepadkach po wymianie wadliwej części błąd albo sam się kasuje, albo pozostaje zapisany bez dalszych konsekwencji.

Jeśli jesteś rozgarnięty to rozwiązanie problemu komunikacji z autem znajdziesz w kraju środka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Części nie są jakoś bardzo drogie. Ale mnie się tez coś nie podoba dlaczego miał wymieniane wtryski dwa razy. Może dlatego, ze kiedyś nie było akcji serwisowej tylko wymieniali konkretna sztukę która się popsuła. A ze popsuły się dwie sztuki w odstępach czasu wiec zostały wymienione tylko dwa.

 

Ogólnie krąży wiele mitów o tym silniku- złych niestety. Ale w obecnych czasach należy jedynie na starcie zmienić napęd pompy oleju, sprawdzić czy wszystkie wtryski są nowe czy tylko dwa. I brać autko i się cieszyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wcale nie tak króciutko. CR od marca 2008, białe zegary od 2009

Dorzuć problematyczną wiązkę turbo w początkach produkcji, klapę gaszącą, wycierające się zębatki egra i problemy z kolektorem dolotowym. W sumie pierdoły, ale warto się upewnić czy były już ruszane

Chyba w B7 a na pewno w B6. silnik z oznaczeniem CBAC miał 105kW czyli 143HP

 

 

Były wymieniany EGR oraz jakieś inne rury na które naciągnęło ASO odrazu (mówił mi telefonicznie, lecz nie zapisałem sobie co dokładnie), łacznie gościu w ASO za naprawę EGR'a i wymianę rur (chyba kolektor dolotowy i klapa gasząca też co mówił), no i wydał na to ponad 3 koła, zresztą będę miał wydruk z ASO to będę wiedział co dokładnie było wymienione.

 

Co do oleju w skrzyni, to ważna informacja, dopytam się czy był wymieniany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Silnik 1.6 TDI w technologii CR. Ile można z niego wykrzesac po chipie?

ok 135-140 KM i 300-320 Nm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cena rzekłbym okazyjna ,

Z napraw to czeka cie profilaktyczna zmiana rozrządu - mija 5 lat .

Co do dpf to jeśli latał w trasie to nie masz się o co martwić . Znajomy ma 250000 km przebiegu i dfp wciąż funkcjonuje bez problemów.

Jedyny problem w tych samochodach to RUDA .

To jeszcze jedno pytanie.

Mam jeszcze opcje z Passatem o przebiegu o 25tyś mniejszym ale z ceną o 4000 wyższą.

Co lepsze 160tys i cena 36000 czy 135tyś i cena 40000?

Oba co do wyposażenia i serwisu są identyczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jaka jest historia tych aut, i czy ten z mniejszym przebiegiem tez jest w oryginale z pełnym serwisem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jeszcze jedno pytanie.

Mam jeszcze opcje z Passatem o przebiegu o 25tyś mniejszym ale z ceną o 4000 wyższą.

Co lepsze 160tys i cena 36000 czy 135tyś i cena 40000?

Oba co do wyposażenia i serwisu są identyczne

Jeżeli z żadnym z aut nie zostało wymienione jeszcze np. dwumasa, EGR, gruszka turba itp., to bierz ten 4tys.zł. tańszy i "olej" trochę mniejszy przebieg, zostanie Ci na początek na wymianę rozrządu, oleju, filtrów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie male szybkie pytanko, dzisiaj wymienilem olej w DSG a jestem juz umowiony na wymiane rozrzadu i oleju i filtrow ale dogadalem sie ze olej przywioze wlasny bo nie chce tego ich oleju , a pytanie to ile potrzeba na wymiane w 2.0 tdi CR ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie male szybkie pytanko, dzisiaj wymienilem olej w DSG a jestem juz umowiony na wymiane rozrzadu i oleju i filtrow ale dogadalem sie ze olej przywioze wlasny bo nie chce tego ich oleju , a pytanie to ile potrzeba na wymiane w 2.0 tdi CR ?

Ja wymieniałem tydzień temu, po raz czwarty i zawsze wchodzi mi 4 litry, stan prawie max.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli z żadnym z aut nie zostało wymienione jeszcze np. dwumasa, EGR, gruszka turba itp., to bierz ten 4tys.zł. tańszy i "olej" trochę mniejszy przebieg, zostanie Ci na początek na wymianę rozrządu, oleju, filtrów.

 

Czemu jak nie była wymieniana gruszka turba i EGR? To chyba nawet przy przebiegu 100k może paść, prawda ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności