Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

moze i prawidlowo ale z tego słyszałem to jest tylko wymiana nie pełna tylko wymiana filtra i części oleju ale może sie myle i chętnie poczytam co w tej sprawie napisze ktos kto widział jak to wygladało i jaka ilość oleju została wlana po wymianie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapewne chodzi Ci o wymianę oleju metodą dynamiczną, ja będę olej w DSG zmieniał za ok 7k km, zamierzam pojechać do ASO tam gdzie do tej pory był serwisowany (zanim go kupiłem i gdzie sam go serwisuję) i gdzie to już robili. Metoda serwisowa przewidziana przez VW jest "zawsze" skuteczna.

 

Ale to nie wątek o tym, poszukaj na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze i prawidlowo ale z tego słyszałem to jest tylko wymiana nie pełna tylko wymiana filtra i części oleju ale może sie myle i chętnie poczytam co w tej sprawie napisze ktos kto widział jak to wygladało i jaka ilość oleju została wlana po wymianie

 

Ja również polecam serwis. Zrobią to zgodnie z wymaganą technologią. Ceny w warsztatach specjalizujących się wymianą oleju w automatach są zbliżone do cen ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja polecam moją metodę,jedyny 100% gwarant wymiany,chyba,że pozwolą Ci być na hali przy wymianie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest z tym 1.8TSI? Silnik CDAA faktycznie taki awaryjny, czy tylko wystarczy ten nieszczęsny napinacz sprawdzić i ewentualnie wymienić?

Powinno być już teraz trochę użytkowników z tym silnikiem i przebiegiem 40-70tkm, także może ktoś coś powie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u Miecia też zrobisz, tyle że on nie będzie sprawdzał temperatury oleju vagiem/vcdsem, może warto wybrać coś pośredniego.
bardzo byś się kolego zdziwił, czym dziś dysponuje Miecio, a co potrafią spece w ASO. Miałem okazje to sprawdzić będąc 450 km od domu.Za całe 170 zł w ASO powiedziano mi, że ............................. mam walnięta skrzyie biegów. Noz ku...a to to ja wiedziałem sam za darmo. Zadzwoniłem do pierwszego lepszego mechanik, którego namiar znalazłem na allegro pod hasłem remont automatycznych skrzyń biegów. Pan Miecio powiedział przez telefon - zerwany kosz sprzęgłowy, naprawa ok 3000-4000, musi mieć na warsztacie skrzynie to określi dokładnie. W ASO co najwyżej wymiana skrzynie -nie pytałem nawet za ile.

Co ciekawe - części pan Miecio zamówił w ASO. Sam podał numery [podzespołów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość djmaqs

Witam wszystki paskoholikow , juz niedlugo (mam nadzieje) stane sie jednym z was i jako ze jestem wsrod fachowcow chcialbym zapytac o wasza opinie

 

nosze sie z zamiarem kupna b6kombi 2,0 tfsi aut?? man??

 

zdecydowalem sie na taki silnik poniewaz bardzo duzo zlego naczytalem sie i nasluchalem o tdi , natomiast malo informacji znalazlem na temat tfsi

 

moze potrafilibyscie niejako skonfrontowac tfsi vs tdi jesli chodzi o radosc z jazdy wizyty w serwisie oraz koszty utrzymania silnika

 

w jakim przedziale cenowy moge spodziewac sie dobrego paska rocznik 2006 i nowszy (chodzi mi glownie o tfsi) w niemczech.

oraz jakich realnych przebiegow dla danego roku.

 

 

 

pozdrawiam ..tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TFSI bardzo dobry silnik, zresztą wystarczy zacytować to:

 

"Technika TFSI przyniosła Audi zwycięstwo w konkursie "International Engine of the Year" po raz dziewiąty z rzędu. W latach 2005-2009, tytuł w kategorii silników o pojemności od 1,8 do 2,0 l zdobywała jednostka 2.0 TFSI. "

 

Chyba lepszej rekomendacji nie trzeba?

 

Przy oględzinach trzeba zwrócić uwagę na głośność silnika na ciepłym, jeżeli chodzi jak tdi to na pewno łańcuch i napinacz do wymiany ale jak ktoś tak długo jeździł to także wariator, o ile łańcuch i napinacz jest tani to wariat już idzie w kafle ;) więc lepiej się przed tym ustrzec... reszta raczej ok.

 

Co do automatu to ciekawostka, że bodajże do 2009r nie było z tym silnikiem skrzyni DSG tylko zwykły tiptron jeżeli Ci to nie przeszkadza to ok... ewentualnie może ktoś zweryfikować te info, ale tak gdzieś wyniuchałem ;)

Edytowane przez jolek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bardzo byś się kolego zdziwił, czym dziś dysponuje Miecio, a co potrafią spece w ASO.

 

Każdy to wie, pan Miecio to przysłowiowy pan z szopy i gwarantuję Ci że 95% takich panów nie ma sprzętu do diagnostyki (pomiar temperatury w DSG).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze troche heretycznie to zabrzmi ale jesli nosisz sie z zamiarem zakupu auta z roku 2006/2007 to poszukaj moze...... HONDY accord z silnikiem 2,4 benzyna.

Autko niesamowite. jeździlem takim przez ostatnie 2 dni.

przelot podobnie jak w moim aucie 200 tys a wydawalo mi sie ze moj jest w ogole nie wytluczony - tak naprawde to honda nie byla a oba auta z polskich salonow.

wniosek- accord sie mniej wytłukł w tym samym przebiegu.

spalanie- i tutaj was zaskocze- 190 koni mocy i z wroclawia do jakuszyc pod gorke 7,4 a w droge powrotna 5,7 i jechale tak samo jak moi wspoltowarzysze, ktorym disele (co prawda z bagaznikami na dachy spalily o 2 litry wiecej.

Cisza , spokoj, dynamika, REWELACJA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moze troche heretycznie to zabrzmi ale jesli nosisz sie z zamiarem zakupu auta z roku 2006/2007 to poszukaj moze...... HONDY accord z silnikiem 2,4 benzyna.

Autko niesamowite. jeździlem takim przez ostatnie 2 dni.

przelot podobnie jak w moim aucie 200 tys a wydawalo mi sie ze moj jest w ogole nie wytluczony - tak naprawde to honda nie byla a oba auta z polskich salonow.

wniosek- accord sie mniej wytłukł w tym samym przebiegu.

spalanie- i tutaj was zaskocze- 190 koni mocy i z wroclawia do jakuszyc pod gorke 7,4 a w droge powrotna 5,7 i jechale tak samo jak moi wspoltowarzysze, ktorym disele (co prawda z bagaznikami na dachy spalily o 2 litry wiecej.

Cisza , spokoj, dynamika, REWELACJA.

 

To auta, które mają 200tyś nalotu się jeszcze do czegoś nadają? :lol

Honda 2.4 benzyna i spalanie 5,7? czy diesel? bo nie jasno to opisałeś....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze potrafilibyscie niejako skonfrontowac tfsi vs tdi jesli chodzi o radosc z jazdy wizyty w serwisie oraz koszty utrzymania silnika

 

Tu masz to dobrze opisane auto z tym silnikiem z pierwszej ręki.

http://www.spalaczbenzyny.pl/olej-i-jego-spalanie-w-silniku-audi-20-tfsi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To auta, które mają 200tyś nalotu się jeszcze do czegoś nadają?

oj zdziwilbys sie ilu jest amatorow na takie auta- ja sam takie lubie- z pewnych rak serwisowane do konca gwarantuja mniejsza bezawaryjnośc za mojej kadencji niz te ktore maja mniejszy przebieg i naprawy dopiero sie rozpoczna.

Honda 2.4 benzyna i spalanie 5,7? czy diesel?

honad z silnikiem 2,4 spalila mi na trasie jakuszyce Wrocław 5,7 litra benzyny.- nie jechalem jak emeryt ale tez nie jechalem jak 18 latek- po prostu jechalem normalnie po swojemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat Zamieszczone przez jolek Zobacz posta

To auta, które mają 200tyś nalotu się jeszcze do czegoś nadają?

oj zdziwilbys sie ilu jest amatorow na takie auta- ja sam takie lubie- z pewnych rak serwisowane do konca gwarantuja mniejsza bezawaryjnośc za mojej kadencji niz te ktore maja mniejszy przebieg i naprawy dopiero sie rozpoczna.

 

To był żart przecież, nie rozgryzłeś go :lol

 

 

honad z silnikiem 2,4 spalila mi na trasie jakuszyce Wrocław 5,7 litra benzyny.- nie jechalem jak emeryt ale tez nie jechalem jak 18 latek- po prostu jechalem normalnie po swojemu.

 

To rewelacyjny wynik w TFSI chyba nie możliwy do uzyskania.

 

---------- Dodano o 07:23 ---------- Poprzednia wiadomość o 07:14 ----------

 

Tu masz to dobrze opisane auto z tym silnikiem z pierwszej ręki.

http://www.spalaczbenzyny.pl/olej-i-...u-audi-20-tfsi

 

Specjalnie nie linkowałem tego, bo cyt:

 

"W tym materiale mowa jest głównie o silnikach z 2009-2011 roku, choć te z innych roczników też zapewne przepalają olej"

 

Szczególnie te "choć te z innych roczników też zapewne przepalają olej" :lol piękny opis nie poparty niczym :lol nic tylko rozpędzić się i przypiertolić barana w ściane :lol

 

Kolega powyżej piszę, że chce kupić auto z 2006r.

 

cyt: 2 z tego linka

 

"W rozważaniach pomijamy technologicznie podobne silniki do 2.0 TFSI montowane w innych markach w grupie VAG (tj. VW, Seat, Skoda, symbol TSI) "

 

Co do spalania oleju to niech wypowiedzą się inni użytkownicy tego silnika w B6 z tego forum, to będzie jasna i klarowna sytuacja ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do spalania oleju to niech wypowiedzą się inni użytkownicy tego silnika w B6 z tego forum, to będzie jasna i klarowna sytuacja

 

A myślisz, że ktoś ci się tu przyzna jeśli ma paska z tym silnikiem i mu spala olej :lol2 jak tu 90% aut ma 100 tyś przebiegu i jest idealna (tylko na forum) :lol2

 

Sorka Panowie za OT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość djmaqs

a w jakim przedziale cenowym mogę spodziewać się dobrego paska?? (2006-2007) i czy przebiegi 120 000-150 000 są realne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście przy nalocie 200 000 km nie zauważyłem zwiększonego zużycia. Między wymianami co 10k km dolewam średnio z 0.5l.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a w jakim przedziale cenowym mogę spodziewać się dobrego paska?? (2006-2007) i czy przebiegi 120 000-150 000 są realne?

 

Są ale to perełki i bankowo tanie nie będą

 

---------- Dodano o 08:17 ---------- Poprzednia wiadomość o 08:16 ----------

 

Ja osobiście przy nalocie 200 000 km nie zauważyłem zwiększonego zużycia. Między wymianami co 10k km dolewam średnio z 0.5l.

 

U mnie przy aktualnym 240 000 km wychodzi bardzo podobnie do ciebie.

 

Nie ma bata TDI musi sobie coś tam wypić oliwy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Macie złomy u mnie nic nie bierze :lol

 

a tak na poważnie:

 

 

a w jakim przedziale cenowym mogę spodziewać się dobrego paska?? (2006-2007) i czy przebiegi 120 000-150 000 są realne?

 

Przy benzynie są realne, przedział cenowy myślę, w zależności od rocznika, przebiegu, bezwypadkowości, stanu, wyposażenia, wersji i czy ma czikago :lol to można uznać/przyjąć 30-45

Edytowane przez jolek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy, że turbina się poci lekko i zawsze będzie oleju ubywało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności