Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

powinni jakieś promocje na CC zrobić, bo w połowie roku ma wejść nowy model, tak przynajmniej dowiedziałem się niedawno w salonie.

Przecież właśnie piszemy o nowym modelu cc, który właśnie trafił do polskich salonów. Nie sądzę aby po pół roku produkcji wprowadzili kolejny nowy model, coś ci się musiało pomylić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejna generacja CC jest spodziewana dopiero w 2015 czyli rok po premierze passata b8 który wg mnie bardzo przypomina w wersji kombi bardziej luksusowe audi a6. Już się nie mogę doczekać premiery

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie

ktoś ujeżdza B6 3.2 4 MOTION DSG?

są jakieś minusy tego połączenia?

czy DSG daje radę (pod względem usterkowości) z tak mocnym silnikiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kto sprzedaje DOBRE roczne czy dwuletnie luksusowe samochody? Ogarnij się. Szukałem takich jako alternatywa dla passata. Wlasnie BMW i audi.

BMW 5 czy Audi A6 nie zaliczają sie do klasy luksusowej, to po pierwsze. Po drugie nikt nie mówi, że takie auta łatwo znaleźć, ale w Niemczech, gdzie też kiedyś kupiłem swoją B6 (dużo lepiej wychodziło cenowo i mam tam kolegę - szefa sprzedaży, z którym wychowałem się od dziecka) można spokojnie kupić takie auto - dość często się zdarza, że firmy a nawet osoby prywatne oddają do salonów takie samochody z różnych przyczyn. Kupując swoje B6 miałem propozycję zakupu rocznego A6 3,0TDI za porównywalne pieniądze. Wtedy chciałem auto nowe i może trochę później żałowałem.

 

Przecież właśnie piszemy o nowym modelu cc, który właśnie trafił do polskich salonów. Nie sądzę aby po pół roku produkcji wprowadzili kolejny nowy model, coś ci się musiało pomylić.

Racja, przepraszam, w salonie VW byłem ostatnio ze 3 miesiące temu i może nie jestem trochę w temacie ;).

Swoją drogą, to starszy model CC wizualnie bardziej mi odpowiadał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupując swoje B6 miałem propozycję zakupu rocznego A6 3,0TDI za porównywalne pieniądze. Wtedy chciałem auto nowe i może trochę później żałowałem.

 

jak znasz w 100% pochodzenie samochodu to pewnie, ale to tylko w sytuacji, jak przez Ciebie opisana.

Poza tym obecnie euro jest na tyle drogie, ze kupowanie samochodu np. w Niemczech jest nieopłacalne, nawet jak będzie to niska cena w Niemczech, to po obecnym kursie w Polsce będzie drogo.

 

A oto moje doświadczenia przy kupnie samochodu używanego.

Samochód wypatrzony w salonie ASO, roczny B6 z przebiegiem koło 25 000 km. Opisany jako sprawdzony technicznie, serwisowany w ASO itp.

Więc umawiam się na jazdę próbną. Okazało się, ze przeglądu jeszcze nie miał (bo long life), wiec jak mógł być serwisowany w ASO?

Ale to nic. Jadę i słyszę dzwięk, jakby coś było nie tak z łożyskiem w tylnym kole.

Sprzedawca pali głupa i mówi, że pewnie koło jest źle wyważone, ale że spoko, jak się zdecyduję, to samochód będzie nastawiony.

Więc powiedziałem, ze w sumie mi się podoba i przyjadę jeszcze z żoną (wiadomo, kobietom głównie kolor tapicerki musi pasować :-).

Jak z nią pojawiłem się 2 dni później, dostaję inny samochód, a gość mówi, że specjalnie dla mnie pokazuje mi lepszy samochód, bo tamten miał szkodę parkingową i co prawda jest też dobry, ale ten jest lepszy. Taki był dla mnie miły :-)

 

To mnie przekonało do kupna nowego, bo jeżeli nawet w ASO się takie rzeczy dzieją, to jak w ogóle kupować samochód od kogoś nieznajomego? No chyba że ktoś jest mechanikiem i ma własny warsztat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie

ktoś ujeżdza B6 3.2 4 MOTION DSG?

są jakieś minusy tego połączenia?

czy DSG daje radę (pod względem usterkowości) z tak mocnym silnikiem?

 

Tu jest co prawda raport ze spalania ale zawsze to coś

forum.vw-passat.pl/threads/108623-3-2-raport-spalania-z-wyjazdu-wakacyjnego

A tu następny

forum.vw-passat.pl/threads/109986-Czy-warto-szukac-b6-z-silnikiem-3-2-FSI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

trochę rozjaśniło sytuację, myślę że to dość dobre połączenie, jeżeli komuś nie przeszkadza paliwożerność - mi nie :)

ale faktycznie brak jest na rynku wtórnym większego wyboru tych passków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Chciałbym się poradzić w jednej sprawie, choć też nie jestem pewien czy to odpowiednie miejsce na takie pytanie. Chce kupić auto sprowadzone z Belgii przez handlarza z Niemiec. Auto posiada belgijski brief i niemiecką umowę kupna sprzedaży. Czy nie będzie problemu z rejestracją tego auta w naszym kraju??

Czytałem że przy zakupie auta z Niemiec musi być tak zwany dokument abmeldung, brief i umowa kupna sprzedaży. Natomiast przy zakupie auta z Belgii nie potrzeba abmeldungu, tylko sam brief i umowę. Nie wiem natomiast co w sytuacji jw.

Będę wdzięczny za podpowiedź.

 

Ps - z góry przepraszam jeżeli umieściłem post w nieodpowiednim miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy zakupie samochodu na terenie UE niezbędny jest dokument zakupu (umowa, rachunek, faktura) oraz dokunty legalizacyjne pojazdu w danym kraju. Jeśli wymogami formalnymi w Belgii były opisane przez Ciebie dokumenty, to nie ma to znaczenia, że dokument sprzedaży wystawił Ci niemiecki komis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sebeq

czasami lekka stluczka nie jest powodem dyswalifikacji

wiesz nikt nie sprzeda igly jak napisales a czasem uszkodzony zderzak lub lampa nie jest wielkim problemem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sebeq

czasami lekka stluczka nie jest powodem dyswalifikacji

wiesz nikt nie sprzeda igly jak napisales a czasem uszkodzony zderzak lub lampa nie jest wielkim problemem

 

zgadzam się.

tylko zastanowiło mnie, dlaczego sprzedawca nagle stał się dla mnie taki dobry?

ponieważ nie wierzę, że mam taką moc zjednywania sobie przyjaciół, myślę, że gość zobaczył, że nie jestem nowicjuszem i dobrze sprawdzę auto a wtedy okaże się, że to jednak nie była szkoda parkingowa tylko coś poważniejszego.

tym bardziej, że to nowe, które mi pokazywał, było zarysowane w 2 miejscach, dokładnie w taki sposób, jaki jest szkoda parkingowa.

ciekawe czemu akurat tych parkingowych szkód nie reperowali?

 

tydzień wcześniej na tvn turbo pokazywali reportaż, gdzie kobieta kupiła używanego Merca właśnie w salonie Merca. miał być sprawdzony, bezwypadkowy itp. Jak już go kupiła zaczęły się problemy, więc pojechała do swojego warsztatu. I okazało się, że samochód miał poważny wypadek za sobą i nie da się go już tak naprawić, zeby równo jeździł.

zatem - jeżeli nie ma się pewnego źródła (bardzo dobry znajomy), samemu się dobrze nie zna lub nie ma jak sprawdzić w zaufanym warsztacie - kupno używki to loteria.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Po pierwsze chcialem sie ze wszystkim przywita ;) bo to moj pierwszy post :) zatem witam hehe.

 

chce zmienic poczciwe audi a4 2002 rok AWX 130koni na passata b6, ktory bardzo mi sie podobna wizualnie. Interesuje mnie rok 2006-2007. niestety w tych rocznikach wystepowaly tylko silniki na pompowtryskach. czy wszystkie te silniki byly wadliwe ? mam na oku kilka passatow 2.0 tdi z roznymi silnikami : BKP, BKD, BSY - czy kazdy z tych kodow jest wadliwy? czy np tylko z 2005 roku lub >2005 na pompach siemensa ? prosze o pomoc bo juz zwlekam kilka miesiecy z kupnem bo nie wiem co wybrac :)

 

czy to prawda o tych pekajacych glowicach itp itd ?

passat 2008 na CR kosztuje ok 50 tys, a to troche sporo niestety...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już w tym wątku było powiedziane ze 100x - tylko silnik o oznaczeniu BMP ma wtryski Boscha, pozostałe mają awaryjne Siemensy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Po pierwsze chcialem sie ze wszystkim przywita ;) bo to moj pierwszy post :) zatem witam hehe.

 

chce zmienic poczciwe audi a4 2002 rok AWX 130koni na passata b6, ktory bardzo mi sie podobna wizualnie. Interesuje mnie rok 2006-2007. niestety w tych rocznikach wystepowaly tylko silniki na pompowtryskach. czy wszystkie te silniki byly wadliwe ? mam na oku kilka passatow 2.0 tdi z roznymi silnikami : BKP, BKD, BSY - czy kazdy z tych kodow jest wadliwy? czy np tylko z 2005 roku lub >2005 na pompach siemensa juz zwleka miesiecy z kupnem bo nie wiem co wybrac :)

 

czy to prawda tych pekajacych glowicach itp itd ?

passat 2008 na CR kosztuje ok 50 tys, a to troche sporo niestety...

Ja jeźdze passatem o oznaczeniu bmp z 2007 i przez dwa lata odkat go mam nic nie wyminialem

O awaryjnosci było już wwalkowane kilka razy ale mogę ci powiedzieć że większe ryzyko trafienia na pułapkę to passaty 2005 do połowy 2006 pozniej producent trochę się poprawił i.było nieco lepiej. Śmiało mogę ci polecic ww wymieniony silnik a po za tym to wszystkie silniki diesla produkowane były w polsce a dokładnie w poznaniu;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja jeźdze passatem o oznaczeniu bmp z 2007 i przez dwa lata odkat go mam nic nie wyminialem

O awaryjnosci było już wwalkowane kilka razy ale mogę ci powiedzieć że większe ryzyko trafienia na pułapkę to passaty 2005 do połowy 2006 pozniej producent trochę się poprawił i.było nieco lepiej. Śmiało mogę ci polecic ww wymieniony silnik a po za tym to wszystkie silniki diesla produkowane były w polsce a dokładnie w poznaniu;)

 

a z 2006/2007 roku np bkd, bsy ? na 100 % wszystkie mialy pompki siemensa ? bo znalazlem czyjas wypowiedz ze jednak BKD nie mialy siemensa tylko bosch

 

... ten bmp ma 8 zaworow tak ?a wszystkie 16v mialy pompki siemensa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... ten bmp ma 8 zaworow tak ?a wszystkie 16v mialy pompki siemensa ?

 

 

 

 

 

 

 

Tak ma 8 zaworów ale to chyba jedyny silnik z wtryskiwaczami bosha i chodzi bardzo dobrze

Edytowane przez idol23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co sadzicie o silnikach BKP ? czy oprocz pompowtryskow, które sa wymieniane za darmo cos sie dzieje ? jakies wady typowe dla tego silnika ?

 

 

do kiedy bedzie trwala darmowa wymiana pompek przez VW ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie

ktoś ujeżdza B6 3.2 4 MOTION DSG?

są jakieś minusy tego połączenia?

czy DSG daje radę (pod względem usterkowości) z tak mocnym silnikiem?

 

Ja ujeżdżam. W zasadzie to żona, ale czasami biorę do zabawy. Wg mnie auto wcale nie jest takie mocne (jak na dzisiejsze standardy). DSG daje radę, w trybie S jest potwornie szybkie, zwłaszcza na redukcji z dohamowaniem na 1/3 gazu.

Jedyny minus (jak dla mnie) tego auta to Haldex (wcześniej jeździłem Torsenem). Żona różnicy nie zauważa :)

Jek chcesz wiedzieć więcej, wal śmiało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak już czytam od jakiegoś czasu forum i ten temat i widzę, że opinie są różne ale też już dawno temu napisane więc proszę o odpowiedź użytkowników...

Zastanawiam się nad kupnem passat b6 tak z 2008-2010r. i interesują mnie myślę, że 3 silniki 2.0 TDI 140km, 1.8 TSI 160 i 2.0 TSI.

Szukam silnika w miarę dynamicznego ale też ważne aby nie był zbytnio awaryjny i koszta nie były duże. Przy tym TDI piszecie,że występują często awarie, w autach z tych lat też?

Jeśli chodzi o spalanie to TDI powiedzmy ok 7 litrów a TSI? Bo dodam, że ze wzgledów na koszta tsi to raczej w gazie. widziałem opinie ze TSI pala po 13 litrów benzyny ale też widziałem, że 9 - 10 gazu ? Co jest prawdą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak już czytam od jakiegoś czasu forum i ten temat i widzę, że opinie są różne ale też już dawno temu napisane więc proszę o odpowiedź użytkowników...

Zastanawiam się nad kupnem passat b6 tak z 2008-2010r. i interesują mnie myślę, że 3 silniki 2.0 TDI 140km, 1.8 TSI 160 i 2.0 TSI.

Szukam silnika w miarę dynamicznego ale też ważne aby nie był zbytnio awaryjny i koszta nie były duże. Przy tym TDI piszecie,że występują często awarie, w autach z tych lat też?

Jeśli chodzi o spalanie to TDI powiedzmy ok 7 litrów a TSI? Bo dodam, że ze wzgledów na koszta tsi to raczej w gazie. widziałem opinie ze TSI pala po 13 litrów benzyny ale też widziałem, że 9 - 10 gazu ? Co jest prawdą?

 

A jakie przebiegi rocznie robisz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności