Jump to content
Guest pawel5000

Kupujemy Passata B3-na co zwrócić uwagę?

Recommended Posts

Guest bdavid

Ja bym proponował b3 z silnikiem 1,6 tdintercooler silniki bardzo oszczedne miałem takiego palił mi około 5 litrów przy spokojnej jeździe i bardziej wytrzymałe niż 1.9td, za 6 tyśkupisz naprawde dobre. wiadomo jeślicchesz miec wiecej KM to wybierz benzynę ale jeśli stawiasz na oszczędnośc totylko diesel. Wiem coś otym miałem pare swoich passatów a teraz sprzedaje do nich częsci

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja bym proponował b3 z silnikiem 1,6 tdintercooler silniki bardzo oszczedne miałem takiego palił mi około 5 litrów przy spokojnej jeździe i bardziej wytrzymałe niż 1.9td, za 6 tyśkupisz naprawde dobre. wiadomo jeślicchesz miec wiecej KM to wybierz benzynę ale jeśli stawiasz na oszczędnośc totylko diesel.
Ja do niedawna miałem taki silniczek i powiem,że był niezły (dopóki się nie popsuł ;)). A teraz mam 1.9 td z turbo i intercoolerem z 1.6. Zobaczymy ile wytrzyma

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest iron666

Mam pytanko trochę nietypowe, w tym roku lub w najgorszym przypadku w przyszłym planuje zakup paska b3, najbardziej mi się widzi wersja synchro ze względu na wyposażenie i napęd na obie osie, ale niestety silnik 1.8 G60 (PG) lub 2.0 (??) w zupełności odpada, ma to być samochód rodzinny ale i oszczedny wiec fajny bylby silnik 1.6 TD (SB), i tutaj jest sedno sprawy, po malym rozeznaniu stwierdzilem ze te silniki maja troche cech wspolnych, ogolnie chodzi o wyglad zewnetrzny na pierwszy rzut oka i montaz poprzeczny wiec zastanawiam sie czy by nie podpasil esbek na tą skrzynie. A tak z ciekawosci, o ile by wzroslo srednie spalanie silnika po przekladce z fwd do awd, z góry dzięki za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zagadaj do Trochima z forum golfa, on naświetli Ci z czym wiąże się taka przekładka ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest internauta

Witam

Mam pytanie dotyczące Passata B3 2.0 16 V DOHC rocznik 1993 z automatyczną 4 biegową skrzynią biegów z trybem sport.

Chcę sobie właśnie kupić takie autko..

Czy mogę was poprosić o kilka słów na temat tego paska ?

Dokładnie chodzi mi o silnik, jak się sprawuje ?

Edited by internauta

Share this post


Link to post
Share on other sites

B3 to świetny staruszek tylko 2 razy mnie zawiódł raz zabrakło paliwa a raz spadła linka od skrzyni biegów ale naprawiłem to w 20min kombinerkami :) Poza tym polecam silnik 1,6td 59kw niezniszczalny motor. Jak go kupiliśmy jeździliśmy jakieś 4 lata po czym ojciec przypomniał sobie żeby zmienić rozrząd. Pewnie bez zmiany jeździł by dalej bez problemów :)

Grzęźił pierdział strzelał ale jak się wkurzył puścił zasłonę dymną i szedł jak burza pod każdą górę :) nigdy mi nie spalił więcej jak 6l. Trochę mi go szkoda teraz, nim uczyłem się jeździć teraz jak wyruszam w trasę 3bg brakuję mi tego spokoju o to że dojadę do celu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam

Mam pytanie dotyczące Passata B3 2.0 16 V rocznik 1993 z automatyczną 4 biegową skrzynią biegów z trybem sport.

Chcę sobie właśnie kupić takie autko..

Czy mogę was poprosić o kilka słów na temat tego paska ?

Dokładnie chodzi mi o silnik, jak się sprawuje ?

Ja mam passka z takim silnikiem,co prawda z manualem ale jeździ super:)

Jednak musisz liczyć się ze spalaniem w miescie przy naprawde lekkiej nodze ok 10 litrów jak przyciśniesz to i z 15 łyknie.

Silnik zaczyna żyć dopiero od 3,5 obrotów wtedy zaczyna się dziać a wgniata w fotel przyjemnie:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest internauta
Ja mam passka z takim silnikiem,co prawda z manualem ale jeździ super:)

Jednak musisz liczyć się ze spalaniem w miescie przy naprawde lekkiej nodze ok 10 litrów jak przyciśniesz to i z 15 łyknie.

Silnik zaczyna żyć dopiero od 3,5 obrotów wtedy zaczyna się dziać a wgniata w fotel przyjemnie:)

 

 

 

 

Szczerze mówiąc spalanie mnie nie przeraża :P, mając wcześniej poloneza 1,5 na gaźniku z 92-go roku też miałem doczynienia z podobnym przepałem :rolleyes:

Bardziej chodzi mi o fuknkcjonalność właśnie tego silnika, czy zdarzają się jakieś częste awarie po tylu latach ??

2.0 16 V DOHC z automatyczną 4 biegową skrzynią z trybem sport

Edited by internauta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według mnie silnik ten (2.0 16V - 9A - 136KM) jest idealnym silnikiem do tej skrzyni biegów.

8-śmio zaworowy silnik (2.0 8V - 2E - 115KM) jest troszeczkę za słaby do współpracy z ASB. Te 21 KM akurat daje luksus np. swobodnego przyśpieszenia i wyprzedzenia.

Awaryjność - taka sama jak i innych silników benzynowych VW (jak się dba to się ma!).

Zużycie paliwa jest takie jak napisali koledzy wyżej:

w mieście (Warszawa) 11-15 l/100km (w zależności od sposobu jazdy i korków:()

w trasie można spokojnie zejść do 7,6 l/100km (przy średniej około 110 km/h)

Share this post


Link to post
Share on other sites

proponuję kupić zadbany model, a nie kierować się na chama silnikiem. oczywiście dynamika też jest ważna, ale nic na siłę. kupisz zadbany model to będziesz się cieszył jazdą, a jak kupisz po jakimś "super tuningu" zarżnięty z wywalonym zawieszeniem to będziesz go parę miesięcy doprowadzał do jakiegoś stanu. lepiej dopłacić i mieć słabszy model niż wypasiony a zajechany.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A jaka jest obiegowa opinia na temat 1.9 D?

 

Wymieniasz porządny olej co 7500 km i milion robi bez remontu :) Potwierdzone

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kaczmar52

Witam serdecznie

Jutro jadę oglądać Passata b3 (bordo metallic; 1,8benz/gaz; 92r; sedan) w związku z tym przeczytałem cały ten temat.Nie przerażają mnie usterki typu: termostat, czujniki czy klamki,bo w przypadku Vw są to części tanie i łatwe do wymiany,a takie usterki bywaja chyba w każdych autach.Przeraziło mnie jedno:

WODA WEWNĄTRZ AUTA!

Nie jest to łatwa usterka do usunięcia,jak któryś z forumowiczów wspomniał,lecz nie wspomniał o tym gdzie są kanaliki,odpływy i jak je przeczyszczać czy przepychać żeby takich sytuacji uniknąc?

Mimo to dziękuję za wszystkie wypowiedzi, bo dzięki nim jutro passacik przejdzie poważny rentgen :)

Edited by kaczmar52

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem ta wielka woda w aucie to są przypadki sporadyczne i występują wcale nie częściej i mocniej niż w innych autach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sporadyczne może nie są, ale generalnie walka z przeciekami nie jest trudna. B3 ma słabe punkty w postaci odpływów szyberdachu, folii drzwiowej, tylnych szybek, uszczelek przy ogranicznikach drzwi. No i drożność odpływów na podszybiu to podstawa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kaczmar52
generalnie walka z przeciekami nie jest trudna. B3 ma słabe punkty w postaci odpływów szyberdachu, folii drzwiowej, tylnych szybek, uszczelek przy ogranicznikach drzwi. No i drożność odpływów na podszybiu to podstawa

 

Słuchaj, a mógłbyś opisać to dokładniej, gdzie są te "odpływy szyberdachu, folii drzwiowej" i te inne, które wymieniłeś?...Myślę, że zainteresuje to dużą rzeszę posiadaczy passatów i nowych nabywców. Z góry dzięki w moim imieniu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy