Skocz do zawartości
Gość pawel5000

Kupujemy Passata B3-na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Ogólnie polecacie to autko?

Troszkę ogólnikowe...konkretnie jaki silnik...nie spodziewaj się że dwudziestoletnie auto będzie jak igła z fabryki, to trwałe auta choć maja swoje wady ale o psujących sie skrzyniach to pierwsze słyszę, skrzynie to raczej zaleta, no automat to już zależy jak kto dbał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w VR6 czasami lubi skrzynia paść

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w VR6 czasami lubi skrzynia paść

 

Często? Mi przy dwóch padła, i dziekuje za ten model w jakiej by nie był cenie ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednym pada innym nie (ja należę do tych drugich) i się cieszę! A przejechane ma 330tys. Może to zależy od sposobu w jaki jest traktowana, stanu oleju itp...

 

Jeśli się dobrze szuka to taką skrzynię w używce można dostać za 250-300zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam silnik 1.8 abs bez awaryjny niskie ceny napraw i przede wszystkim mono wtrysk jak coś się zepsuje to szybko można dojść do usterki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.0 chyba był by lepszy, zawsze ceniłem większa moc silnika. Poza tym różnica w spalaniu chyba nie jest duża

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość <DaMIaN>

Witam , ja mam tez wielka prośbę możecie uświadomić mnie jako młodego użytkownika na co zwracać uwagę,jakie są najczęstsze usterki czego można się spodziewać po silniku 2,8 VR6 w passacie B3 kombi , i najważniejsze czy to chodzi z gazem mam na myśli jakąś sekwencje do 3,5 tys , ile by palił gazu beni , czy można sprawdzić kondycje silnika nie używając do tego hamowni .Proszę o porady ,z góry dziękuje .

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VR6 dość dobrze znosi gaz, na sprawnych instalacjach w zasadzie nawet bardzo dobrze.

 

Hamownia jak najbardziej może oddać stan silnika. Ale polecam również przysłuchać się mu, najlepiej na zimnym czy nic nie klepie (zawór) nie szumi (od strony skrzyni teoretycznie nie wymienialny rozrząd) i czy nie przerywa (moduł, kable, świece). To ostatnie najlepiej sprawdza się w wilgotne dni.

 

Na dzień dobry sprawdził bym też ciśnienie oleju, normalną rzeczą jest ze po pewnym czasie pompa daje za duże ciśnienie oleju a co za tym idzie pada szybciej rozrząd (doczytasz sobie na forum)

 

Można też sprawdzić ciśnienie na cylindrach, ale jeśli kable nie są za świeże to mogą być problemy przy ich demontażu, po prostu się pourywają, ja tak miałem...

 

Dużo ciekawych spraw odnośnie VR6 jest opisanych na forum golfa w dziale VR6

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jestem nowy na forum, ponieważ na 99% niedługo stanę się posiadaczem Passata B3.

Samochód kupuję po znajomości za ok. 2000 zł. Na pierwszy rzut oka samochód jest w dobrym stanie, jedyne co trzeba zrobić (z tego co wiem) to elektryka (szyberdach, szyba przednia), rdza na tylnej klapie w okolicach emblematu "Passat". Z zewnątrz oprócz wspomnianej rdzy i widocznego malowanego nadkola (też planuje to zrobić) jest wszystko ok. W środku bardzo zadbany, tapicerka nie poprzecierana, kierownica również, co mogło by świadczyć o prawdziwym wskazaniu licznika - ok. 330 tyś. km. Samochód od kilkunastu lat w jednej rodzinie, wersja GL, rocznik chyba 89, silnik prawdopodobnie 1.9TD 75KM, ale nie jestem pewien, kumpel tak mówił, ale twierdzi, że turbina padła (mam zamiar w przyszłości jakąś używkę wstawić). Jeździ się nim całkiem fajnie, ale nie mogę tego stwierdzić z czystym sumieniem, bo doświadczonym kierowcą nie jestem (prawko od pół roku) i dotychczas jeździłem tylko Punto I.

Co radzicie sprawdzić w silniku/zawieszeniu? Jakieś konkretne rady? Paska tego kupię na pewno, ale zawsze dzięki jakimś tam usterkom mogę zejść z ceny. Podobno można na oleju roślinnym jeździć (nie zamierzam tego praktykować, ale czy ewentualna przeróbka nie wpłynie negatywnie na silnik?). Przysłowiowy "przemytnik", którego zamierzam kupić, będzie właśnie samochodem do tej "pracy", ale planuję go trochę odpicować (doprowadzić do jak najbardziej oryginalnego stanu i dodać coś od siebie - audio, alufelgi, przyciemniane szyby itp.). Później wstawię zdjęcia ;) z góry dzieki za pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!

Jestem nowy na forum, ponieważ na 99% niedługo stanę się posiadaczem Passata B3.

Samochód kupuję po znajomości za ok. 2000 zł. Na pierwszy rzut oka samochód jest w dobrym stanie, jedyne co trzeba zrobić (z tego co wiem) to elektryka (szyberdach, szyba przednia), rdza na tylnej klapie w okolicach emblematu "Passat". Z zewnątrz oprócz wspomnianej rdzy i widocznego malowanego nadkola (też planuje to zrobić) jest wszystko ok. W środku bardzo zadbany, tapicerka nie poprzecierana, kierownica również, co mogło by świadczyć o prawdziwym wskazaniu licznika - ok. 330 tyś. km. Samochód od kilkunastu lat w jednej rodzinie, wersja GL, rocznik chyba 89, silnik prawdopodobnie 1.9TD 75KM, ale nie jestem pewien, kumpel tak mówił, ale twierdzi, że turbina padła (mam zamiar w przyszłości jakąś używkę wstawić). Jeździ się nim całkiem fajnie, ale nie mogę tego stwierdzić z czystym sumieniem, bo doświadczonym kierowcą nie jestem (prawko od pół roku) i dotychczas jeździłem tylko Punto I.

Co radzicie sprawdzić w silniku/zawieszeniu? Jakieś konkretne rady? Paska tego kupię na pewno, ale zawsze dzięki jakimś tam usterkom mogę zejść z ceny. Podobno można na oleju roślinnym jeździć (nie zamierzam tego praktykować, ale czy ewentualna przeróbka nie wpłynie negatywnie na silnik?). Przysłowiowy "przemytnik", którego zamierzam kupić, będzie właśnie samochodem do tej "pracy", ale planuję go trochę odpicować (doprowadzić do jak najbardziej oryginalnego stanu i dodać coś od siebie - audio, alufelgi, przyciemniane szyby itp.). Później wstawię zdjęcia ;) z góry dzieki za pomoc!

 

No comment.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś nie tak napisałem? Mechanikiem nie jestem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coś nie tak napisałem?

 

Wszystko, nawet nie wiesz co to za auto. Za dużo "chyba,prawdopodobnie,ale nie jestem pewien, kumpel tak mówił, ale twierdzi, podobno" itd.

Idź do wróżki,ona więcej będzie wiedziała o tym aucie ze szklanej kuli niż tutaj ktokolwiek z takiego opisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co mam napisać ze jest ładny, fajny i zadbany? Napisałem ten post po to żeby ktoś mi pomógł (bo chyba po to jest forum) i napisał co sprawdzić w tym samochodzie żeby się nie zdziwić po zakupie (wrażliwe punkty itp.). Mechanikiem.nie jestem i jak np. napisałem o tej turbinie to ktoś mógł by napisać np. jak sprawdzić czy ona wgl jest / czy działa...

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Chodzi Ci o tego "chyba 1.9TD"? Może pomyślałeś ze się zastanawiam czy to benzyna czy diesel ale zdziwię Cie i napisze ze jestem pewien że to diesel, mało tego! Jestem pewien ze to 1.9 diesel! Tylko nie jestem pewien wiesz, czy to z turbina czy nie, nie znam oznaczenia... Ale niestety nie potrafię tego wywnioskować po rzuceniu okiem na silnik czy po odpaleniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale niestety nie potrafię tego wywnioskować po rzuceniu okiem na silnik czy po odpaleniu.

:brawo

Wpisz tu na forumową szukajke "AAZ" i czytaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wpisz tu na forumową szukajke "AAZ" i czytaj.
Albo 1Y :hyhy Sorki za offtop.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no silnik na szczęście AAZ, rocznik samochodu 92, z tego co wiem warto przyjrzeć się podłodze pod nogami kierowcy i pasażera (wilgoć=dziura), całemu podwoziu (coś szczególnego?), jak sprawdzić zawieszenie, silnik, hamulce, skrzynie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

weź mechanika albo podjedź autem na stacje diagnostyczną. tak będzie najlepiej i najprościej. ale mam wrażenie, że nie zbyt dobrze czytałeś ten wątek...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie no silnik na szczęście AAZ,

Na szczęście albo nieszczęście...

 

z tego co wiem warto przyjrzeć się podłodze pod nogami kierowcy i pasażera (wilgoć=dziura)

niekoniecznie wilgoć = dziura. Od tego jest kanał albo podnośnik aby sprawdzić podłogę.

 

jak sprawdzić zawieszenie, silnik, hamulce, skrzynie?

Przewieźć się, to podstawa. Żeby sprawdzić zawieszenie to po dziurach musisz pojeździć i słuchać.. A jak się na prawdę nie znasz, to weź mechanika tak jak Karol pisał niech Ci sprawdzi. Albo poproś kogoś w dziale regionalnym żeby z Tobą pojechał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra mniej więcej wiem co mam ogarnąć i jak, w dziale regionalnym nikt się nie zgłasza na moją prośbę więc jakoś sobię poradzę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maskaron72

Witam! Jestem tu nowy,ale jezeli moge cos doradzic to najlepiej wyszukac passata sprowadzonego z zachodu,u nas w kraju jak ktos juz sprzedaje takie auto to w 90%zlom .Ja w tamtym roku kupilem b3 z niemiec od naszego handlarza za 1800zl,szukalem pol roku ale warto bylo 92 rok produkcji,1.8 z przebiegiem 222tys km,zero rdzy,bez kolizyjny,jeden wlasciciel no i ksiazka serwisowa do samego konca.Pozdrawiam Piotr.

Edytowane przez rainman777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności