The_Saint Zgłoś #161 Napisano 14 Września 2008 http://b2btv.pl/1227,passat_b3_dwadziescia_lat_pozniej.html Opowieści z mchu i paproci mógł sie bardziej doszkolić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bdavid Zgłoś #162 Napisano 20 Września 2008 Ja bym proponował b3 z silnikiem 1,6 tdintercooler silniki bardzo oszczedne miałem takiego palił mi około 5 litrów przy spokojnej jeździe i bardziej wytrzymałe niż 1.9td, za 6 tyśkupisz naprawde dobre. wiadomo jeślicchesz miec wiecej KM to wybierz benzynę ale jeśli stawiasz na oszczędnośc totylko diesel. Wiem coś otym miałem pare swoich passatów a teraz sprzedaje do nich częsci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #163 Napisano 10 Października 2008 Przesyłam tabelki na podstawie których można stwierdzić z którego roku i miesiąca pochodzi silnik oraz nadwozie w passacie B3 silniki (posegregowane wg kodów) nadwozia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bakamen Zgłoś #164 Napisano 22 Listopada 2008 Niemcy nie na darmo mówią " lepiej silnik v6 niż 16v" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #165 Napisano 30 Listopada 2008 Ja bym proponował b3 z silnikiem 1,6 tdintercooler silniki bardzo oszczedne miałem takiego palił mi około 5 litrów przy spokojnej jeździe i bardziej wytrzymałe niż 1.9td, za 6 tyśkupisz naprawde dobre. wiadomo jeślicchesz miec wiecej KM to wybierz benzynę ale jeśli stawiasz na oszczędnośc totylko diesel. Ja do niedawna miałem taki silniczek i powiem,że był niezły (dopóki się nie popsuł ). A teraz mam 1.9 td z turbo i intercoolerem z 1.6. Zobaczymy ile wytrzyma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość andrzejman Zgłoś #166 Napisano 11 Stycznia 2009 ja bym polecal osobiscie silnik 1.8 jezdze takim i jest niezawodny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość iron666 Zgłoś #167 Napisano 30 Stycznia 2009 Mam pytanko trochę nietypowe, w tym roku lub w najgorszym przypadku w przyszłym planuje zakup paska b3, najbardziej mi się widzi wersja synchro ze względu na wyposażenie i napęd na obie osie, ale niestety silnik 1.8 G60 (PG) lub 2.0 (??) w zupełności odpada, ma to być samochód rodzinny ale i oszczedny wiec fajny bylby silnik 1.6 TD (SB), i tutaj jest sedno sprawy, po malym rozeznaniu stwierdzilem ze te silniki maja troche cech wspolnych, ogolnie chodzi o wyglad zewnetrzny na pierwszy rzut oka i montaz poprzeczny wiec zastanawiam sie czy by nie podpasil esbek na tą skrzynie. A tak z ciekawosci, o ile by wzroslo srednie spalanie silnika po przekladce z fwd do awd, z góry dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin Stos Zgłoś #168 Napisano 30 Stycznia 2009 Zagadaj do Trochima z forum golfa, on naświetli Ci z czym wiąże się taka przekładka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość internauta Zgłoś #169 Napisano 4 Lutego 2009 (edytowane) Witam Mam pytanie dotyczące Passata B3 2.0 16 V DOHC rocznik 1993 z automatyczną 4 biegową skrzynią biegów z trybem sport. Chcę sobie właśnie kupić takie autko.. Czy mogę was poprosić o kilka słów na temat tego paska ? Dokładnie chodzi mi o silnik, jak się sprawuje ? Edytowane 4 Lutego 2009 przez internauta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Walker Zgłoś #170 Napisano 4 Lutego 2009 B3 to świetny staruszek tylko 2 razy mnie zawiódł raz zabrakło paliwa a raz spadła linka od skrzyni biegów ale naprawiłem to w 20min kombinerkami Poza tym polecam silnik 1,6td 59kw niezniszczalny motor. Jak go kupiliśmy jeździliśmy jakieś 4 lata po czym ojciec przypomniał sobie żeby zmienić rozrząd. Pewnie bez zmiany jeździł by dalej bez problemów Grzęźił pierdział strzelał ale jak się wkurzył puścił zasłonę dymną i szedł jak burza pod każdą górę nigdy mi nie spalił więcej jak 6l. Trochę mi go szkoda teraz, nim uczyłem się jeździć teraz jak wyruszam w trasę 3bg brakuję mi tego spokoju o to że dojadę do celu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kostia Zgłoś #171 Napisano 4 Lutego 2009 Witam Mam pytanie dotyczące Passata B3 2.0 16 V rocznik 1993 z automatyczną 4 biegową skrzynią biegów z trybem sport. Chcę sobie właśnie kupić takie autko.. Czy mogę was poprosić o kilka słów na temat tego paska ? Dokładnie chodzi mi o silnik, jak się sprawuje ? Ja mam passka z takim silnikiem,co prawda z manualem ale jeździ super:) Jednak musisz liczyć się ze spalaniem w miescie przy naprawde lekkiej nodze ok 10 litrów jak przyciśniesz to i z 15 łyknie. Silnik zaczyna żyć dopiero od 3,5 obrotów wtedy zaczyna się dziać a wgniata w fotel przyjemnie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość internauta Zgłoś #172 Napisano 4 Lutego 2009 (edytowane) Ja mam passka z takim silnikiem,co prawda z manualem ale jeździ super:)Jednak musisz liczyć się ze spalaniem w miescie przy naprawde lekkiej nodze ok 10 litrów jak przyciśniesz to i z 15 łyknie. Silnik zaczyna żyć dopiero od 3,5 obrotów wtedy zaczyna się dziać a wgniata w fotel przyjemnie:) Szczerze mówiąc spalanie mnie nie przeraża , mając wcześniej poloneza 1,5 na gaźniku z 92-go roku też miałem doczynienia z podobnym przepałem Bardziej chodzi mi o fuknkcjonalność właśnie tego silnika, czy zdarzają się jakieś częste awarie po tylu latach ?? 2.0 16 V DOHC z automatyczną 4 biegową skrzynią z trybem sport Edytowane 4 Lutego 2009 przez internauta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #173 Napisano 6 Lutego 2009 Według mnie silnik ten (2.0 16V - 9A - 136KM) jest idealnym silnikiem do tej skrzyni biegów. 8-śmio zaworowy silnik (2.0 8V - 2E - 115KM) jest troszeczkę za słaby do współpracy z ASB. Te 21 KM akurat daje luksus np. swobodnego przyśpieszenia i wyprzedzenia. Awaryjność - taka sama jak i innych silników benzynowych VW (jak się dba to się ma!). Zużycie paliwa jest takie jak napisali koledzy wyżej: w mieście (Warszawa) 11-15 l/100km (w zależności od sposobu jazdy i korków:() w trasie można spokojnie zejść do 7,6 l/100km (przy średniej około 110 km/h) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olcyn Zgłoś #174 Napisano 9 Lutego 2009 proponuję kupić zadbany model, a nie kierować się na chama silnikiem. oczywiście dynamika też jest ważna, ale nic na siłę. kupisz zadbany model to będziesz się cieszył jazdą, a jak kupisz po jakimś "super tuningu" zarżnięty z wywalonym zawieszeniem to będziesz go parę miesięcy doprowadzał do jakiegoś stanu. lepiej dopłacić i mieć słabszy model niż wypasiony a zajechany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wertum Zgłoś #175 Napisano 10 Lutego 2009 A jaka jest obiegowa opinia na temat 1.9 D? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #176 Napisano 10 Lutego 2009 A jaka jest obiegowa opinia na temat 1.9 D? Wymieniasz porządny olej co 7500 km i milion robi bez remontu Potwierdzone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kaczmar52 Zgłoś #177 Napisano 18 Lutego 2009 (edytowane) Witam serdecznie Jutro jadę oglądać Passata b3 (bordo metallic; 1,8benz/gaz; 92r; sedan) w związku z tym przeczytałem cały ten temat.Nie przerażają mnie usterki typu: termostat, czujniki czy klamki,bo w przypadku Vw są to części tanie i łatwe do wymiany,a takie usterki bywaja chyba w każdych autach.Przeraziło mnie jedno: WODA WEWNĄTRZ AUTA! Nie jest to łatwa usterka do usunięcia,jak któryś z forumowiczów wspomniał,lecz nie wspomniał o tym gdzie są kanaliki,odpływy i jak je przeczyszczać czy przepychać żeby takich sytuacji uniknąc? Mimo to dziękuję za wszystkie wypowiedzi, bo dzięki nim jutro passacik przejdzie poważny rentgen Edytowane 18 Lutego 2009 przez kaczmar52 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #178 Napisano 18 Lutego 2009 Moim zdaniem ta wielka woda w aucie to są przypadki sporadyczne i występują wcale nie częściej i mocniej niż w innych autach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #179 Napisano 18 Lutego 2009 sporadyczne może nie są, ale generalnie walka z przeciekami nie jest trudna. B3 ma słabe punkty w postaci odpływów szyberdachu, folii drzwiowej, tylnych szybek, uszczelek przy ogranicznikach drzwi. No i drożność odpływów na podszybiu to podstawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kaczmar52 Zgłoś #180 Napisano 18 Lutego 2009 generalnie walka z przeciekami nie jest trudna. B3 ma słabe punkty w postaci odpływów szyberdachu, folii drzwiowej, tylnych szybek, uszczelek przy ogranicznikach drzwi. No i drożność odpływów na podszybiu to podstawa Słuchaj, a mógłbyś opisać to dokładniej, gdzie są te "odpływy szyberdachu, folii drzwiowej" i te inne, które wymieniłeś?...Myślę, że zainteresuje to dużą rzeszę posiadaczy passatów i nowych nabywców. Z góry dzięki w moim imieniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach