Gość Sinister Zgłoś #121 Napisano 15 Kwietnia 2008 Rozrząd jest na łańcuchu i wiele wytrzyma. Części ogólnotechniczne są takie same jak w rzędówkach z małymi wyjątkami. Płyny, 8,5 l chłodzenie, 6 l olej reszta bez zmian. Inne są łozyska z przodu, końcówki, drążki, maglownica, tarcze.... To chyba tyle, niech inni mnie poprawią Rozrząd na łańcuszku. Wiele o tym patencie dobrego słyszałem, ale jak już nawali to lepiej auto sprzedać niż robić go. Z tego co wiem to Ford Scorpio 2.9 Cossworth też jest na łańcuszku, a koszt samego rozrządu u niego wynosi 4800 , i to w zaprzyjaźnionym warsztacie, kumpel robił wiec wiem. Wymienił cały. Owszem teraz pojeździ przynajmniej 200 tys. kilosów, ale jak ja kupowałbym takie autko to oglądałbym czy on był wymieniany, albo chociaż żeby sprzedawca miał jakieś na to papierki czy rachunki. Domyślam się że koszt pełnego remontu łańcuszka to też wydatek koło 4 tysiaków w VR6. Chyba całkiem możliwe że o kupnie 2.0 8V zadecyduje właśnie ekonomiczność (a tak szczerze to marzy mi się VR6, nigdy nie miałem przyjemności nim jeździć ), m.in. części, części i ceny do tych części. Pozdro Sinister Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #122 Napisano 15 Kwietnia 2008 Domyślam się że koszt pełnego remontu łańcuszka to też wydatek koło 4 tysiaków w VR6. Nie jest tak źle. O ile dobrze pamiętam choc w swoich nie robiłem to wymiana ze wszystkim częściami to ok 1000 pln Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Sinister Zgłoś #123 Napisano 15 Kwietnia 2008 W manualu spalanie gazu od nawet 10 lpg wzwyż ale średnio ok 13-16 lpg. Spalanie mnie raczej nie przeraża. Autko i tak częściej będzie używane na trasie niż w mieście. A to robi "sporawą" różnicę, najczęściej 2-4 litry gazu. Ale przy tej mocy to nawet w miarę jest dobrze. I tak spalanie tego maleństwa jest o 5 litrów większe w mieście od Cienkiego 1.1, ale moc czy komfort to już raczej inna bajka:) Nie jest tak źle. O ile dobrze pamiętam choc w swoich nie robiłem to wymiana ze wszystkim częściami to ok 1000 pln Części chyba raczej nie były nowe, a jak nowe to zamienniki? Tyle to rozrząd z robocizną kosztuje w kadecie 1.6 (nie moim) + jakieś inne drobiazgi. A w tych silnikach (od 1.2 do 1.8 bo 2.0 to już inna bajka) rozrząd jest na wierzchu, nawet nie trzeba wyjmować silnika. A w VW to nie wiem. W Fordach jest schowany prawie pod silnikiem, tam to trzeba się nagłowić!! Pozdro Sinister Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek-lex Zgłoś #124 Napisano 15 Kwietnia 2008 "Rozrząd jest na łańcuchu i wiele wytrzyma. Części ogólnotechniczne są takie same jak w rzędówkach z małymi wyjątkami. Płyny, 8,5 l chłodzenie, 6 l olej reszta bez zmian. Inne są łozyska z przodu, końcówki, drążki, maglownica, tarcze.... To chyba tyle, niech inni mnie poprawią" a weź mi kuczlaw powiedz coś więcej o tym 2.8 i o rozrządzie,mówisz że tam jest łańcuch, tylko jeden? a od strony skrzyni? tam tez jest chyba łańcuszek albo moze nawet dwa? no i jeszcze słyszałem że były tez vw z silnikiem 2.9 VR6? widze że moje pytanko jest bez echa.... czyżbyśmy nie wiedzieli nic o budowie 2.8 VR6 a może zaskoczyło kogoś że były też 2.9 VR6? pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #125 Napisano 18 Kwietnia 2008 mówisz że tam jest łańcuch, tylko jeden? a od strony skrzyni? tam tez jest chyba łańcuszek albo moze nawet dwa? no i jeszcze słyszałem że były tez vw z silnikiem 2.9 VR6? No jasne że są dwa widze że moje pytanko jest bez echa.... czyżbyśmy nie wiedzieli nic o budowie 2.8 VR6 a może zaskoczyło kogoś że były też 2.9 VR6? pozdro 2.9 był jak najbardziej ale w B4 nie w B3 a to jest temat o B3 2.9 niewiele się różni od 2.8, było już o tym na forum, poszukaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek-lex Zgłoś #126 Napisano 18 Kwietnia 2008 dzikęki za odp. fakt że temat o B3 ale warto przecież wiedzieć coś więcej, bo (tak mi się zdaje) sporo osób nawet niewiedziało że były tez motorki 2.9 . z tego co wiem montowane gł. w golfach(i trzeba przyznac że samochodzik miał parametry GTI).ale różnice napewno są, chociażby w mocy i momencie obrotowym. wiesz ja w sumie nie zanałem budowy tych silników ale zaczołem główkować że muszą jakoś być napędzane te dwa wałki... i jakoś mi nie pasowało żeby były jednym paskiem lub łancuszkiem. po drugie budowa tych silników jest podobna do budowy innych marek o podobnej pojemności. jeszcze raz dzięki za info. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #127 Napisano 18 Kwietnia 2008 z tego co wiem montowane gł. w golfach w corrado Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek-lex Zgłoś #128 Napisano 18 Kwietnia 2008 też Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek-lex Zgłoś #129 Napisano 24 Kwietnia 2008 kuczlaw, ostatnio widziałem ogłoszenie o sprzedaży passata właśnie z silnikiem 2.9 były takowe czy może to błąd druku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vax Zgłoś #130 Napisano 25 Kwietnia 2008 kuczlaw, ostatnio widziałem ogłoszenie o sprzedaży passata właśnie z silnikiem 2.9 były takowe czy może to błąd druku? Byly paski z ABV (2.9) tylko w wersji syncro, tak samo jak golfy. Jedyne z 2.9 w ośce to corki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość borak Zgłoś #131 Napisano 7 Maja 2008 Witam wszystkich jestem nowy na forum i właściwie dopiero mam poważny zamiar przesiąść się na Passata B3 syncro. W związku z tym mam wielką prośbę do Szanownych Forumowiczów o opinie jak sprawuje się instalacja gazowa w Passatach B3 1.8 G60 syncro (160 KM -silnik z turbo). Czy zużycie gazu znacznie odbiega od zwykłych silników 1.8 (90 KM) i czy mają jakieś specyficzne problemy związane z napędem 4x4 lub pogodzeniem gazu z turbodoładowaniem. Może trafiają się B3 syncro z innym silnikiem ? Wybrałem ten model właśnie z uwagi na napęd bo cały rok dużo jeżdżę po terenie. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herbu Zgłoś #132 Napisano 7 Maja 2008 Passat w wersji syncro występował również z silnikiem 2.0 (115 KM) i to zestawienie Ci polecam. G60 będzie dużo droższe w utrzymaniu, dodatkowo silnik ten nie za bardzo lubi gaz, choć oczywiście jest możliwość zamontowania go. Silnik 1.8 g60 to nie to samo co zwykłe 1.8. Części inne, droższe no i trudniej o dostępmość. Spalanie też będzie niemałe (w g60 musisz liczyć się ze spalaniem gazu powyżej 12 l/100 km, a i 15-20 l nie będzie niczym dziwnym). Silnik 2.0 z napędem syncro współpracuje bardzo dobrze, do tego lepiej toleruje gaz. Części łatwo dostępne i dość tanie. No i spalanie na pewno mniejsze - na trasie zejdzesz poniżej 10 l, a w mieście spokojnie wystarczy Ci 12, choć pewnie da sie i oszczędniej. Choć osiągi na pewno nie takie jak w g60. Generalnie jeśli nie zależy Ci na super osiagach, a na ekonomice i niezawodności, to odpuść sobie g60. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek-lex Zgłoś #133 Napisano 7 Maja 2008 myśle podobnie ale mam jescze uwagi co do napędu 4x4, tam też raczej musisz nastawić się na większe wydatki, z uwagi na przebieg i eksploatacje auta. co nam ogólnie daje napęd 4x4? oprócz dobrego trzymania na zakrętach, na śliskiej nawierzchni i lepszej przyczepności? chyba tylko wydawanie dodatkowo kasy. spalanie większe,części droższe. jeżeli masz kase na inwestowanie to kupuj, będziesz miał frajde z jazdy.a jezeli napęd na 4 to raczej z mocniejszym motorkiem ale nie G60 lepiej coś większego, bo tańsze jest utrzymanie np 2.8 VR6 niż G60.chodzi o dostępność i cene części a wtedy sekwencyją instalacje gazową i heja! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość borak Zgłoś #134 Napisano 8 Maja 2008 Dzięki za rady. Szczerze mówiąc nie mam przekonania do wszelkich ulepszeń - turbo itp. więc jeśli były syncro z silnikiem 2.0 to takiego poszukam. 115 koni zupełnie mi wystarczy teraz mam autko z 135 KM i to jest dla mnie za dużo bo mam niestety za ciężką nogę. Napędu 4x4 raczej nie odpuszczę bo prawie całe życie na takich jeżdżę i jak dla mnie to najlepsze rozwiązanie zarówno na śliską trawę i błoto jak i suche piaszczyste górki. Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki Włodek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herbu Zgłoś #135 Napisano 8 Maja 2008 Z tym, że dobrych 2.0 syncro jest w Polsce jak na lekarstwo. Sam dla siebie takiego szukałem - idealnie przydałby się na narty, w zimie na górkach, ale przez 2 miesiące znalazłem w ogłoszeniach tylko 3-4 sztuki i to jeszcze w stanie co najwyżej średnim. Niestety. Musiałem kupić przednionapędowego Passata, ale ogólnie nie narzekam. Co prawda na śniegu trakcja nie ta, ale przy dobrych oponach da się jeździć. Dużym plusem na pewno jest stabilność auta na śniegu - na prostej białej i równej drodze śmiało można jechać 100 km/h i nie ma strachu - sprawdzone wielokrotnie. Gorzej z hamowaniem, bo masa auta i brak ABS-u robią swoje - trzeba dużo wcześniej przewidywać Ale wracając do tematu - może jeśli nie Passat do Golf II, III - dość dużo ich z napędem 4x4, choć wielkość nie ta, a w trójce dodatkowo jakość już nie taka jak w Passacie, czy MK2. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Cockney Zgłoś #136 Napisano 8 Maja 2008 Należy tylko pamiętać, by sprawdzić czy napędy działają. Oraz o tym, że to nie jest stałe 4x4, tylko większy procent napędu przenoszony jest na koła tylne w momencie uślizgu przednich. p.s. G60, G40=kompresor, nie turbo :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek-lex Zgłoś #137 Napisano 9 Maja 2008 tz.to rodzaj spężarki napędzana paskiem a nie gazami wylotowymi jak w przypadku turbo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość borak Zgłoś #138 Napisano 9 Maja 2008 Przyglądałem się też golfom syncro kombi ale na rynku tańszych autek dominują diesle i raczej III a dobrych II jak na lekarstwo a jak piszecie starszy model golfa podobnie jak passat B3 jest solidniejszy od swoich następców. Poza tym wydaje się że silniejszy passat lepiej da sobie radę w terenie. Pozostanę więc chyba przy poszukiwaniu w miarę dobrego kombi B3 2,0 w benzynie lub już zagazowanego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JESI-ONE Zgłoś #139 Napisano 9 Maja 2008 zgodzę sie z Tobą szczególnie diesel 5 i do przodu zresztą w mieście i tak nie pojedziemy szybciej:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatb5 Zgłoś #140 Napisano 21 Maja 2008 Witam, jestem tu nowym użytkownikiem. Mam niecałe 20 lat, a jednak trochę kilomentrów już zrobiłem podczas rocznego posiadania prawka, co na wstępie warto podkreślić. Chciałbym także w niedługim czasie zakupić mój pierwszy samochód - ostatnie wypusty B3 (obojętnie czy Sedan czy Variant z nakierowaniem chyba jadnak na to drugie) 2.8 VR6. 174KM przemawiają do mnie bardzo ochoczo, ale nie wiem czy nie porywam się czasem z motyką na księżyc. Nie będę jeździł dużo a jednak dźwięk VR6 jest po prostu boski! Tak łatwo się w nim zakochać... Ale wracając do tematu - chciałem zapytać o awaryjność tego silnika, bo słyszałem różne mity i legendy. Wiadomo, że jest to dość skomplikowana konstrukcja, lecz na korzyść przemawia przecież wiek oraz dzięki temu ceny części. 235Nm to spory moment jak na benzynę i setka z tego co widziałem jest możliwa do osiągnięcia nawet w 7s. Mieliśmy już w rodzinie B3 GT 2.0 115KM w automacie (przełącznik na E i S) i wspominam go bardzo dobrze. Mimo wszystko 6 garów to 6 garów a nie kręci mnie głos R4. Dlatego chciałbym usłyszeć wasze opinie. Oczywiście zdaję sobię sprawę ze spalania na poziomie 9-14 litrów w zależności od stylu jazdy... Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach