Skocz do zawartości
Gość pawel5000

Kupujemy Passata B3-na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

zamiet, widzieć nie widziałem, ale słyszałem i rozmawiałem z nim i powyżej 90KM musisz już zacząć przeróbki w wydechu i pompie, samo MBC i podniesienie dawki nie wystarczy :-( Wiem coś o tym bo sam właśnie jestem w trakcie usprawniania swojego czarnego bolidu i faktycznie te 90 - 100 KM bez większej ingerencji w silnik to max. Ale narazie cicho-sza jak mi się uda zrobić co mam zamiar to możemy stanąć kiedyś na kresce :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zamiet
zamiet, widzieć nie widziałem, ale słyszałem i rozmawiałem z nim i powyżej 90KM musisz już zacząć przeróbki w wydechu i pompie, samo MBC i podniesienie dawki nie wystarczy :-( Wiem coś o tym bo sam właśnie jestem w trakcie usprawniania swojego czarnego bolidu i faktycznie te 90 - 100 KM bez większej ingerencji w silnik to max. Ale narazie cicho-sza jak mi się uda zrobić co mam zamiar to możemy stanąć kiedyś na kresce :evil:

 

powodzenia w modyfikacjach :-)

 

na kresce raczej nie staniemy, ponieważ osiągam zbyt duże roczne przebiegi, aby poprawiać fabrykę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak 1.6td jak i 1.9td to silniki godne polecenia. sa oszczedne [bardziej 1.6] i w miare da sie tym jezdzic [1.6 mocniejszy]. ogolnie jesli ktos o silnik dba, to problemy pojawiaja sie przy przebiegach rzedu 400+ tys km. po ok. 200+ tys moze sie zdarzyc wymiana uszczelki pod glowica, aczkolwiek nie ma reguly i zazwyczaj to wina wieku auta, a nie zlej uszczelki. wazne przy zakupie to obejrzec turbo, czy nie jest zalane olejem i jakie luzy ma wirnik. kazdy diesel powinien palic na dotyk przy sprawnych swiecach. wazne tez jak pracuje na cieplo. powinno byc zero dymka i powinien "cykac". po prostu wiadomo kiedy silnik dobrze brzmi.

 

jesli chodzi o paliwo - te diesle pojada na wszystkim oprocz wody i moczu.

 

taka mala ciekawostka - ksiazka mowi o oleju 15w, ale polecam zalanie 10w, a jesli silnik mial kapitalke lacznie z dolem i glowica to 5w. naprawde warto.

 

dbac o turbine i jesli brakuje wam mocy, to spokojnie mozna kazdego 1.6/1.9 dlubnac na 90 kucy.

 

jesli starczy pieniedzy, zapalu i szczescia to w przyszlym roku bede dazyl do 115 kucykow w moim :evil: strzezcie sie tdi, bo 2E niech nawet nie podjezdza :P znaczy teraz to moze, bo moj silnik nie jezdzi :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hubiAlan

Jaka rdza???

Jakie szyby???

nie powiem klamki możnaby troche dopieścić, ale po odkręceniu jednej śrubki można taką klamke zdemontować, a troszke oliwki technicznej klamce nie zaszkodzi (wręcz przeciwnie)

 

Miałem wcześniej passata b2 1984r. 1,6 74KM. Tym autkiem zjechałem ładny kawałek Polski. 160000 km w niecały rok Znajomi mówili na niego Żółta strzała (żółty był)

Ja nazywałem go Banan.

 

Ale wkońcu przyszedł czas na zmiane, co wybrałem???

 

Oczywiście Passata tyle że b3.

Świetne Autko

Motor 1,8 90KM uważany przez kilku znajomych mechaników za niezniszczalny, w zupełności wystarcza by dobrze pogonić a jest przy tym myśle dośćekonomiczny 7,5 litra jak się pogoni to raczej nie dużo.

 

Nie ma jak to KombiNacja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!!. Jestem nowy i jutro kupuję upatrzonego Passata B3 1992 rok,Kombi, 1,8 Benzyna + gaz. Przebieg 216 Tyś podobno orginalny sprowadzony w 1995 i użytkowany przez pierwszego właściela. Przeczytałem już wszystko w Dziale "Kupujemy Passata B3" i może koledzy mają jeszcze jakieś sugestje na co zwrócić uwagę żeby się nie przejechać?????.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hubiAlan

TUREK (SP7GTU),

No kolego jedyne moim zdaniem na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę to silnik, Jeżeli dłuższy czas jeździ na gazie to lepiej się dwa razy zastanowić.

 

Że niby gaz taniej

To tylko pozorna oszczędność

-przegląd droższy

-trzeba trzy razy częściej wymieniać kable i świece

-jeżdżąc na gazie skracasz żywotność silnika o jakieś 30% (nie zapominaj to nie jest nowe auto)

-olej także lepiej zmieniać częściej

-dodaj do tego, że nigdy nie wiesz kto jak traktował autko

-poza tym to nie są auta przystosowane do gazu

 

Benzyna może i jest droga, ale jak chcesz auto oszczędne i trwałe za razem to lepiej poszukaj jakiegoś PASSATA 1,9 TD albo TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ptgrzelak

Mam od czerwca 2007 Passka 2,0 8v. Ręczny faktycznie nie działał, ale wystarczyło wymienić klocki i zamontować zestaw naprawczy.Co do biegów to nie wiem jak pracuje manual. Plastiki faktycznie trzeszczą. Siedzenia nie są poluzowane, mam fabrycznie trochę inne niż większość b3, bo to GT i wyglądają coś a'la kubełkowe. Generalnie czasami umiera licznik, ale sam ożywa. Ostatnio spierniczał mi płyn chłodniczy i wymieniłem tylko wężyk, ale okazało się, że gdzieś przecieka także trójnik/króciec czy jak to zwał. Ponoć tak bywa w zagazowanych autach. Dodatkowo "skończyla" sie poduszka pod silnikiem i mam tymczasowo auto z masażem na wolnych obrotach. Lakier zmatowiał miejscami i są plamy po "odlecianym" klarze. Poza tym nie widzę specjalnych wad. Bardzo komfortowy i wygodny. Moja córka siedzi w foteliku i teraz nie ma szansy kopnąć w przedni fotel. Jedynie do spalania musiałem się przyzwyczaić, bo wcześniej miałem auto z dieslem i do ilości 13-15/100km nie byłem przyzwyczajony. Na szczęście piszę o ilości gazu, benzyny komputer pokazuje mniej znacznie. Na trasie z rowerami na dachu auto spaliło gazu poniżej 10l/100km - więc kieszeni nie pustoszy a jazda na tyle komfortowa, że po 700km nie jest się zmęczonym. Brakuje mi podłokietnika, ale to kwestia 60-70zł i będzie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Plastiki faktycznie są bolączka B3 mi udało się zredukować hałas o 95% :D i już jest naprawdę dobtrze :hurra: , licznik wystarczy wymontować i przelutować na nowo i bedzie wszystko ok :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ptgrzelak

Auto masz już całkiem zacne :ok:

 

Podoba mi się pomysł czarnej klapy na linii okien. Nie wiem jakby to wyglądało u mnie, bo mam ciemnozielony lakier, ale od czego jest Photoshop... Jakby co, to skorzystam z patentu - mogę??

 

Dopiero się zabieram za dopracowanie swojego Passka, kupiłem go tanio, ale był zapuszczony, że aż się na płacz zbierało. U mnie z $$ krucho, więc muszę się uzbroić w cierpliwość. :znudzony:

 

Brał ktoś pod uwagę możliwość zamontowania tylnych lamp od b4? Generalnie wyglądają rozmiarami tak samo. W rzeczywistości się różnią mocowaniem lub czymś, co uniemożliwia przekładkę?

 

Pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ptgrzelak, troszeczke post nie na miejscu :vw: na pytania, które zadajesz odpowiedzi znajdziesz w tematach już istniejących na forum. (patent z czarnymi wstawkami na tylnej klapie jest zastrzeżony :P )

 

Witamy na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Billus

Moje uwagi, mam wersje 1,9 TD, 75KM, kombi TREND

- Rdza na klapie bagażnika, oraz na zagięciu drzwi (przechodzi na auto).

- Problem z nawiewem, słaby oraz częste uszkodzenia pokręteł. U mnie zawieszały się w turbiny zimą (po wilgotnej pogodzie, gdy nastał mróz). Po przesmarowaniu i wyczyszczeniu problem zniknął.

- Wystąpiły u mnie problemy z rozrządem, jakiś majster coś namieszał i mechanicy głowili się jak to usunąć. Duże drgania wybiły mi poduszki pod silnikiem. Wymieniłem koło pasowe na wał, oraz koło pod rozrządem (nie powiem fachowo jak to się nazywa). WAŻNE! Objawiało mi się to dużym drganiem kierownicy od razu po włączeniu silnika, ustępowało przy wyższych obrotach.

- problem z temperaturą- czujniki do wymiany i po kłopocie.

- klamka od strony kierowcy "odchodzi" - drobna regulacja i po kłopocie.

Ogólnie, sporo usterek jak na 1,5 roku jazdy. Największym problemem był ten rozrząd.

Nie miałem żadnego problemu z paleniem zimą. Podgrzewacz i zawsze odpalał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
- Problem z nawiewem, słaby oraz częste uszkodzenia pokręteł. U mnie zawieszały się w turbiny zimą (po wilgotnej pogodzie, gdy nastał mróz). Po przesmarowaniu i wyczyszczeniu problem zniknął.

 

Ja nie wiem co Ty chcesz od tego nawiewu, ja u siebie nie włączam na więcej niż 2 bo nie ma takiej potrzeby, na 4 to chce Ci głowę urwać :evil: O co chodzi z tymi "turbinami" :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Billus

Miałem taki przypadek, że w trakcie deszczowych dni, kiedy temperatura spadała poniżej zera nawiewu nie dało się włączyć. Cały mechanizm, czyli turbiny, łopatki czy jak inaczej chcesz to nazwać, stały i nie kręciły się. Teraz tego nie zaobserwowałem, ale na 1 biegu nawiewu mam ledwo wyczuwalny podmuch. O urwaniu głowy nie ma mowy. :/

Czyli to jest pojedyncza wada mojego modelu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może masz takie ustrojstwo jak filtr kabinowy :?: I sie zatkał i z nadmuchu nici...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Billus

Niewiem ale się dowiem. Podpowiedz mi gdzie tego szukać? Aby nie zaśmiecać to może na priv.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niewiem ale się dowiem. Podpowiedz mi gdzie tego szukać? Aby nie zaśmiecać to może na priv.

 

na podszybiu od strony pasazera, pod plastikiem ochronnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość danielo797

Witam wszystki szczesliwych posiadaczy B3

Ja kupilem swojego paska w marcu 07 r na gieldzie i jestem mile zaskoczony!

W zasadzie nic sie nie psuje,ma przejechane pewnie ponad 300 tysi ,oczywiscie wali zawieszenie po wymianie silentblokow sprezyn a amorki maja 75%.

Takie juz sa kołki na kołach.Silnik 1.8 numer tak naprawde ABE 8zaworowy ,instalacja ma juz sporo lat i nie ma problemow.Przydala by sie wieksza moc i wiekszy komfort ale.... :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Billus
Niewiem ale się dowiem. Podpowiedz mi gdzie tego szukać? Aby nie zaśmiecać to może na priv.

 

na podszybiu od strony pasazera, pod plastikiem ochronnym.

 

Wymieniony filtr i nawiew chodzi jak burza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poza tym nie widzę specjalnych wad.
- Problem z nawiewem, słaby

Panowie to są tylko dwa wybrane cytaty o czym nic nie świadczą (pierwszy wada za wadą) jak i ciężko chodzące szyby, to i wiele więcej tu opisane to są wady które nie widzieliście podczas kupowania auta (prawdopodobieństwo podniecenia związane z zakupem lub zmianą auta). Nie wierze że szyba chodziła dwoma paluszkami a po paru dniach dwoma rękoma kręcili niektórzy wychodzi na to że tam ktoś już grzebał itd. Klamki zgoda ale pod warunkiem że nie wstawił ktoś wcześniej klamek za 30 zł. a teraz narzeka że nie otwiera się tak jak powinna. Jednym zdaniem mówiąc nie piszmy co mamy rozwalone tylko na co zwracać uwagę zwłaszcza im więcej elementów oryginalnych tym bardziej świadczy o historii auta. Ja śmigam B3 Kombi 91 2E GT i powiem że nie miałem żadnej wady z opisanych tu, jedyna wymiana to czujnik temp. ale o tym wiedziałem przy zakupie i padł tz silniczek krokowy ale czy to wada czy raczej lata swoje zrobiły?. Do wad należy woda w kabinie ale to nie tylko B3 dotyczy chyba wszystkich modeli passata ale nie wszystkim się też leje, ktoś napisał fabrycznie nie działający ręczny to jak on zszedł z produkcji, w miare postaram się dokładać faktyczne typowe wady.Moim zdaniem oprócz stanu technicznego zwracać uwagę na częste przypadki i pamiętajmy to są auta 88-93:

  1. Woda w aucie
  2. Klapa bagażnika (rdza)
  3. często zimne luty w liczniku u mnie tego nie było
  4. podobno fotele chodzą na boki, pewnie tylko kierowcy ale to raczej latka wychodzą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aleks

W moim kombiaku rdzewieje tylna klapa , bo jak to w kombi , ciągle brudna.Masa elektryczna do tylnich świateł , jeden cienki kabelek na dwie lampy. Skrzynka biegów czasem przy zbyt gwałtownych zmianach biegów zgrzytnie.Cienka blacha pod podnośnik, wzmocniłem.Co do diesli , to najlepsze sprawdzenie silnika to 24 godziny na mrozie poniżej 13 stopni celsjusza i motor powinien praktycznie zapalić natychmiast po zakręceniu rozrusznikiem . No i temperatura silnika , jaką ma wartość .Sprawdził bym czy pasio był w jednym kawałku , a nie składany lub naciągany po jakimś biciu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności