Ninja Zgłoś #161 Napisano 23 Września 2011 Czyli mowisz ze dmucha cieplym (podgrzanym) powietrzem podczas gdy na zewnatrz jest cieplo i auto w srodku tez jest nagrzane, wiec powinien chlodzic? To wyglada troche jak problem z klapa regulacji temperatury, ale znowu mowisz ze bledow nie ma :hmm Gdyby ta klapa sie wieszala to raczej by cos wyskoczylo na tescie. Robiles autotest na climatronicu czy podlaczales VAGa? Moze podlacz kompa jesli jeszcze tego nie zrobiles i upewnij sie ze zaden blad sie tam nie pojawial. Mozesz jeszcze wejsc w tryb diagnostyczny (ECON + Temp [-] + Nawiew [-]) i pobawic sie recznie tymi klapami, zobacz jak one dzialaja, tutaj masz opis kanalow: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=54 No i nie zaszkodzi tez jednak pofatygowac sie do dobrego speca od klimy ktory podlaczy manometry i pomierzy cisnienia, zeby na 100% wykluczyc problem w samym ukladzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziimii Zgłoś #162 Napisano 28 Września 2011 Podepnę się pod temat z swoim nietypowym problemem. Mianowicie po nabiciu klimy do pełna gaz uszedł po raptem 6 dniach (do stanu, że wyświetlacz miga), diagnoza była oczywista - jakaś nieszczelność. Passio był u mechanika i wszystko co od grodzi w przód sprawdzone tj przewody, sprężarka, chłodnica. Sprawdzone i UV, chłodnica się nawet w wodzie znalazła oraz całość sprawdzona elektronicznym czujnikiem. Obecnie, gdy tylko została klima napełniona nie do pełna okazuje się, że mniejsza ilość gazu się utrzymuje. Po zdjęciu schowka na tapicerce były lekko zauważalne plamy pod UV. Jakieś podejrzenia? Czy raczej bez zrzucania deski rozdzielczej się nie obejdzie ? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ninja Zgłoś #163 Napisano 30 Września 2011 Moze jakis przewod za deska, moze na polaczeniu przewodu z parownikiem ucieka itd., tak czy siak raczej trzeba bedzie rozebrac deske. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pele Zgłoś #164 Napisano 30 Września 2011 Witam,zapytam tutaj,przerabial moze ktos pokr w b5?etla na climatronik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawek_b1 Zgłoś #165 Napisano 4 Października 2011 Witam. Wiecie czy przewody klimatyzacji (grube, wychodzące ze sprężarki) z passata B5FL pasują do B5, oczywiście z tym samym silnikiem? Z góry dzieki za odpowiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karina Zgłoś #166 Napisano 13 Lutego 2012 (edytowane) Witam. Mam problem z klima, ktorej nie moge rozlaczyc. Problem jest nastepujacy. Przez 2 lata klima nie dzialala pomimo tego ze byla nabita a sprezarka zostala zregenerowana, tzn. troche popracowala po regeneracji ok 2-3miesiace a potem przestala. Tydzien temu podczas jazdy (w deszczu) przestaly pracowac wycieraczki, rozmontowalismy rynienke na podszybiu i okazalo, ze gniazdo zaczepu mechanizmu wycieracze spada bo sie wyrobilo. Zamowilismy nowy mechanizm (juz leci do nas) zamocowalismy rynienka na podszybiu i tak jezdzimy. Niestety przy okazji nalecialo troche wody do filtra przeciwpylkowego od klimy i nie wiemy czy to jest przyczyna, czy gdzies od tej nieszczelnej teraz rynieki poleciala woda, bo przez przypadek zalaczylismy klime (manualna- guziczek przy nawiewie do zamknietego obiegu) cos zaczelo psztykac, skwierczec i klima zaczela dzialac. Niestety byloby za pieknie, bo zaczelo sie kopcic spod kierownicy no i juz przycisku od klimy nie mozna odcisnac. Na pierwszym stopniu nawiewu zarowka ac swieci sie jasno i cos wtedy skwierczy w bezpiecznikach a na drugim stopniu zarowka tylko lekko sie tli, klima chodzi wtedy na pol gwizdka, ale slychac, ze sprezarka chodzi ale wtedy nic nie skwierczy. Samochod to passat b5 kombi z 1999 roku model silnika ahu. Postanowilismy rozlaczyc klime calkowicie, odslonilismy plyty przekaznikow pod kierownica, (troche tam sa okopcone i nadtopione kable... ) jednak w gniezdzie nr 3 (na gornej plycie przekaznikow) gdzie powinien sie znajdowac przekaznik od klimy jest puste gniazdo. W gniezdzie nr 4 jest bezpiecznik urzadzenia klimatyzacyjnego, jednak po jego wyciagnieciu sprezarka dalej chodzi. Co zrobic aby rozlaczyc klime? Czy gdzies jeszcze moze byc dodatkowy bezpiecznik/przekaznik od klimy, czy sciagniecie paska klimy zalatwi sprawe (czy dalej bedzie skwieczec na bezpiecznikach?) prosze o pomoc, bo w Irlandii dosc ciezko o dobrego mechanika samochodowego a o takiego co by sie znal na elektryce to jeszcze trudniej....Szkoda gadac pomoze ktos? Dobra rozlaczylismy sterownik klimy i sprezarka nie chodzi. Przycisk ac caly czas sie swieci i pozostaje wcisniety. problemu kopcenia sie spod kierownicy to nie rozwiazalo. Przypomne, ze na nawiewie ustawionym na 2 jest ok , natomiast zaczyna sie dymic kiedy zmieniamy na stopien 1 nawiewu. musze znowu przeszukac forum, moze cos znajde, jesli ktos ma pomysl co jest grane to prosze o podpowiedz. Edytowane 13 Lutego 2012 przez Karina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mohao Zgłoś #167 Napisano 9 Lipca 2017 Hejo. wpisów się nazbierało o klimie sporo, przeleciałem je pobieżnie wzrokiem ale nie trafiłem na podobny problem do mojego (a może umknął mojje uwadze....) jestem szczęśliwym nabywcą B5 1999 1.8 benz LPG - problem w tym, że climatronic w trybie auto (i nie auto, tzn. wył. economic) strasznie tłucze się pod maską. odgłos jakby wentylator uderzał o "coś" z tym, że przy dodawaniu gazu uderzenia przyspieszają.... czasami stukot przycicha na kilka chwil, gdzieś w sieci trafiłem na info że passerati mają problemy z osiami lub łożyskami wentylatorów, ale ile w tym prawdy... po niedzieli wybieram się do speca od klimy, ale wolałbym zasięgnąć jeszcze opinii użytkowników, może ktoś miał podobny problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach