Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z obrotomierzem. Mysle ze ogólnie jest sprawny tylko nie działa to wyjscie z alternatora. Jak mozna to sprawdzic. Przeswietliłem przewód z alternatora do deski (pin 10). Mozna sprawdzic to wyjscie alternatora czy daje impuls?? Co powinno tam wzrastać: prąd czy napięcie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tym zacisku odbywa się pomiar częstotliwości.

Nie mierz napięcia, bo będzie ono praktycznie stałe w całym zakresie obrotów. Gdybyś chciał zmierzyć prąd (względem masy), to napewno zrobiłbyś zwarcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłem napiecie i było ono stałe. To jak moge sprawdzić czy wyjscie z alternatora na obrotke jest sprawne. Obrotomierz od czasu do czasu wskakuje na maximum i podskakuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wyjście nie psuje się.

Jest ono poprostu wyprowadzeniem jednego z trzech uzwojeń stojana alternatora.

Inaczej mówiąc zacisk "W" alternatora (o którym piszesz) połączony jest przewodem bezpośrednio z jednym z trzech wyprowadzeń uzwojenia stojana. Zamiast przewodu może być pin "W" wychodzący bezpośrednio z płytki zespołu prostowniczego.

 

Podejdź do zagadnienia z innej strony.

Mając włączony zapłon przy unieruchomionym silniku wskazówka obrotomierza stoi na "0".

Przy uruchomionym silniku wskazówka idzie w górę.

Tak więc zakładając, że w alternatorze wszystko jest ok (co najwyżej w przypadku braku kontaktu/uszkodzenia wyjścia "W") wskazówka musi opaść do pozycji "0".

 

Innymi słowy problem tkwi w samym obrotomierzu lub w sterującym nim układzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak. Z tego wynika ze alternator wporzadku. A który układ jest odpowiedzialny za obrotomierz?? Moja deska rodzielcza jest z predkosciomierzem na linke. Poprzednia była elektroniczna ale zepsuta, a ta dostałem i tez nie działała po polutowaniu całej na nowo działa wszystko prócz obrotomierza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej zapomnij o jej naprawie.

Nikt tego nie robi (nie naprawia elektroniki).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda deski. Wszystko działa tylko ten obrotomierz nie. Wiedzieć jaki układ padł. Deska jest dość prostej konstrukcji wszystkie zegary mozna bez problemów wyjąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Robi_87

Witam! Zastanawiam się dlaczego kolega Misio podłącza obrotomierz do alternatora skoro ma silnik benzynowy? W moim pasku jest taki sam silnik i przekłada na licznik z obrotomierzem poszła bez żadnych przeszkód i co najważniejsze działał od razu. Szukałem tylko zestawu aby odpowiadał licznikowi, który zamontowany był dotychczas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam takie pytanie. Na wolnych obrotach, obrotomierz pokazuje mi takie oto wskazanie. Zdjęcie0015.jpg

Na mój gust ciut za niskie wychodzi że to jakieś 500 obr/min. , ale może się nie znam. Czy to właściwe wskazanie? Zegary wyciągnąłem z paska na złomie, tam był 1.9TD. Były lutowane bo nie działała temperatura i poziom paliwa. Ale obrotomierz pokazywał takie same wskazanie przed i po ingerencji w licznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na mój gust ciut za niskie wychodzi że to jakieś 500 obr/min. , ale może się nie znam. Czy to właściwe wskazanie? Zegary wyciągnąłem z paska na złomie, tam był 1.9TD. Były lutowane bo nie działała temperatura i poziom paliwa. Ale obrotomierz pokazywał takie same wskazanie przed i po ingerencji w licznik.

 

pytanie czy silnik na pewno nie ma za niskich obrotów lub w alternatorze coś nie walnęło co odp za obroty w klekotach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pytanie czy silnik na pewno nie ma za niskich obrotów lub w alternatorze coś nie walnęło co odp za obroty w klekotach

 

Obroty ma na pewno dobre. Dopiero co pompa wtryskowa była ściągana, bo mi cięgno od przyśpieszacza zapłonu poszło.

A przed wyjęciem pompy i po wskazania obrotka były i są takie same. Wiem że obrotomierz bierze obroty z alternatora, czasami po odpaleniu pali mi się ładowanie, i obrotomierz leży, parę sekund minie, lampka gaśnie obrotomierz wstaje. Czasami muszę leciutko przygazować. Nieraz rozrusznikiem kręciłem aż miło jak czasami do zera wyjeżdżę wachę i się trochę zapowietrzy układ. Nigdy nie miałem że kręcił coraz wolniej, a kręciłem nieraz długo. Więc ładowanie jest. Ale alternator faktycznie może być przyczyną tych małych obrotów. Ale jak to sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, odkopię temat

 

MAM 1997 TDI ahu, Obrotomierz po przekręceniu na włacenie silnika z 0 wskakuje na 900, ale po dodawaniu gazu pracuje tylko w zakresie 900-1000, co z tym może być nie tak?mam licznik z pełnym FISem i nie chciałbym za bardzo go zmieniać.Są jakies metody na naprawę tego ustrojstwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, odkopię temat

 

MAM 1997 TDI ahu, Obrotomierz po przekręceniu na włacenie silnika z 0 wskakuje na 900, ale po dodawaniu gazu pracuje tylko w zakresie 900-1000, co z tym może być nie tak?mam licznik z pełnym FISem i nie chciałbym za bardzo go zmieniać.Są jakies metody na naprawę tego ustrojstwa?

zapytaj w dziale b5..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności