Gość saba Zgłoś #1 Napisano 25 Sierpnia 2007 Witam!! Czy ktos spotkal sie z problemem blokowania sie hamulcow po kilkunastu minutach jazdy? Kiedy samochod jest na postoju wszystko jest ok naciskajac pedal hamulca te normalnie odijaja i niema zadnego problemu. Natomiast po kilkunastu minutach jazdy szczegolnie w korku kiedy jazda wyglada hamulcec - gaz - hamulec - gaz wyraznie nastepuje lekkie blokowanie sie hamulcow co jest szczegolnie odczuwalne przy niskiej predkosci. Nie jest to spowodowanie uzyciem hamulca recznego bo sprawwdzajac to nie uzywalem go wogole i sytuacja caly czas sie powtarza. Jesli chodzi o samochod to jest to Passat B5 1.8T 2002r wersja US (manual). Bardzo prosze o jakies sugestie bo przeszukalem cale forum i nie moge znalesc jednoznacznej odpowiedzi, Dziekuje !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scubi206 Zgłoś #2 Napisano 25 Sierpnia 2007 witam miałem bardzo podobną sytuację, wymieniłem pompę hamulcową i to nic nie dało, okazało sie ze kruciec wychodzący z serva do pompy jest minimalnie za długi i kiedy się nagrzeje blokuje hamulce. Wymontowanie pompy i skrócenie tego krućca rozwiązało problem. Innym, choć dużo droższym rozwiązaniem jest wymiana całego serva. Pozdrawiam Kuba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas32 Zgłoś #3 Napisano 23 Stycznia 2008 Odswieze nieco temat. Mam podobny problem. Przyblokowuje lewe kolo i po jezdzie felga jest goraca. Tarcze, klocki, przewod elastyczny - wszystko nowe. Czy chodzi o ten krociec z numerem 3? O ile go skrociles? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waaj Zgłoś #4 Napisano 23 Stycznia 2008 jeżeli blokuje jedno koło to nie wina krućca tylko zacisku hamulcowego-należy oczyścić tłoczek wychodzący z zacisku lub prowadnice zaciku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas32 Zgłoś #5 Napisano 23 Stycznia 2008 Problem w tym, ze zaciski przeczyszczone wraz z wymiana elementow gumowych. Dwa dni byl spokoj i dzisiaj rano zauwazylem, ze przednie lewe kolo grzeje sie duzo bardziej niz prawe. Skoro "dol" jest zrobiony, wiec pewnikiem usterka lezy na "gorze". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waaj Zgłoś #6 Napisano 23 Stycznia 2008 sprawdź jeszcze czy klocek luźno "chodzi" w prowadnicy - cudów nie ma wina musi leżeć po stronie zacisk-klocki jeszcze jedna myśl-czy miękki przewód hamulcowy jest "firmowy"(czy napewno jest w pełni drożny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas32 Zgłoś #7 Napisano 23 Stycznia 2008 Przewod nowka prosto z ASO. Moze i klocek - sprawdzimy po poludniu Dodane 29.01.2008 Problem dalej wystepuje. Zaciski wyczyszczone, cylinderki wyczyszczone. Po dluzszej jezdzie prawe kolo jest zimne, natomiast lewe gorace. Tylne hamulce sa OK i nie ma z nimi problemow. W ksiazce "Sam naprawiam" jest mowa o jakims otworze kompensacyjnym w pompie hamulcowej - gdzie to dokladnie jest? Chyba, ze to nie tedy droga Macie jakies pomysly? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas32 Zgłoś #8 Napisano 30 Stycznia 2008 Ponizej rysynek pogladowy, patrzac na sterownik ABS od przodu auta. Na sterowniku ABS jest napisane i domyslam sie, ze znaczy: HL - hamulec tylny lewy HR - hamulec tylny prawy VL - hamulec przedni lewy VR - hamulec przedni prawy HZ1 i HZ2 - ??? Do lacza HZ1 doprowadzony jest przewod od pompy hamulcowej z P2, a do HZ2 od P1. Zauwazylem, ze przewod od P1 do HZ2 w komorze podszybia, jest zgiety prawdopodobnie szczypcami w cos na ksztalt litery Z. Podejrzewam ze byl za dlugi i jakis magik skrocil go w ten sposob o jakies 1,5 cm, aby przeszedl przez otwor w scianie grodziowej. Zagiecie powoduje, ze jego profil ulegl zmniejszeniu. Czy uszkodzenie tego przewodu moze miec wplyw na to, ze w lewym kole przyblokowuje mi hamulec? Prosze mnie poprawic jesli jestem w bledzie. Sadze, ze mialoby to sens gdyby ten przewod dochodzil do HZ1, albo VR byl zamieniony z VL. Ale czy taka sytuacja jest mozliwa? Czy moze HZ1 oznacza ze jest to "wejscie" plynu do pompy ABS, a HZ2 "wyjscie" powrotne do pompy hamulcowej? Jak faktycznie wyglada sprawa poprowadzenia tych przewodow? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaw-ek Zgłoś #9 Napisano 17 Grudnia 2019 Witam. Temat dawno opisany z grzejącymi się hamulcami z przodu w Passacie b5 1,8t. Mam pytanie czy został rozwiązany. Jam mam podobny problem po wymianie płynu hamulcowego w zakładzie mechaniki pojazdowej. Następnie w innym zakładzie odpowietrzyli układ jest lepiej ale się grzeją felgi. Dodam , że w międzyczasie wymienione zostały: tarcze, klocki, przewody gumowe przy kole i pompa hamulcowa. Po wymianie pompy jest znacznie lepiej ale to jeszcze nie to. Pozdrawiam i proszę o radę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #10 Napisano 22 Grudnia 2019 A co z zasiskami? Zaglądał ktoś do nich? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach