Skocz do zawartości
Gość saba

Problem z hamulcami Passat 1.8 T

Rekomendowane odpowiedzi

Gość saba

Witam!! Czy ktos spotkal sie z problemem blokowania sie hamulcow po kilkunastu minutach jazdy? Kiedy samochod jest na postoju wszystko jest ok naciskajac pedal hamulca te normalnie odijaja i niema zadnego problemu. Natomiast po kilkunastu minutach jazdy szczegolnie w korku kiedy jazda wyglada hamulcec - gaz - hamulec - gaz wyraznie nastepuje lekkie blokowanie sie hamulcow co jest szczegolnie odczuwalne przy niskiej predkosci. Nie jest to spowodowanie uzyciem hamulca recznego bo sprawwdzajac to nie uzywalem go wogole i sytuacja caly czas sie powtarza. Jesli chodzi o samochod to jest to Passat B5 1.8T 2002r wersja US (manual). Bardzo prosze o jakies sugestie bo przeszukalem cale forum i nie moge znalesc jednoznacznej odpowiedzi, Dziekuje !! :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

miałem bardzo podobną sytuację, wymieniłem pompę hamulcową i to nic nie dało, okazało sie ze kruciec wychodzący z serva do pompy jest minimalnie za długi i kiedy się nagrzeje blokuje hamulce.

Wymontowanie pompy i skrócenie tego krućca rozwiązało problem.

Innym, choć dużo droższym rozwiązaniem jest wymiana całego serva.

 

Pozdrawiam

Kuba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odswieze nieco temat.

Mam podobny problem.

Przyblokowuje lewe kolo i po jezdzie felga jest goraca.

Tarcze, klocki, przewod elastyczny - wszystko nowe.

Czy chodzi o ten krociec z numerem 3?

O ile go skrociles?

 

afdea70251dd3f70m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli blokuje jedno koło to nie wina krućca tylko zacisku hamulcowego-należy oczyścić tłoczek wychodzący z zacisku lub prowadnice zaciku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, ze zaciski przeczyszczone wraz z wymiana elementow gumowych.

Dwa dni byl spokoj i dzisiaj rano zauwazylem,

ze przednie lewe kolo grzeje sie duzo bardziej niz prawe.

Skoro "dol" jest zrobiony, wiec pewnikiem usterka lezy na "gorze".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź jeszcze czy klocek luźno "chodzi" w prowadnicy - cudów nie ma wina musi leżeć po stronie zacisk-klocki

jeszcze jedna myśl-czy miękki przewód hamulcowy jest "firmowy"(czy napewno jest w pełni drożny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewod nowka prosto z ASO.

Moze i klocek - sprawdzimy po poludniu

 

 

Dodane 29.01.2008

 

Problem dalej wystepuje.

Zaciski wyczyszczone, cylinderki wyczyszczone.

Po dluzszej jezdzie prawe kolo jest zimne, natomiast lewe gorace.

Tylne hamulce sa OK i nie ma z nimi problemow.

 

W ksiazce "Sam naprawiam" jest mowa o jakims otworze kompensacyjnym w pompie hamulcowej - gdzie to dokladnie jest?

Chyba, ze to nie tedy droga :(

Macie jakies pomysly?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponizej rysynek pogladowy, patrzac na sterownik ABS od przodu auta.

 

7280db91e9a06842.jpg

 

Na sterowniku ABS jest napisane i domyslam sie, ze znaczy:

HL - hamulec tylny lewy

HR - hamulec tylny prawy

VL - hamulec przedni lewy

VR - hamulec przedni prawy

HZ1 i HZ2 - ???

 

Do lacza HZ1 doprowadzony jest przewod od pompy hamulcowej z P2, a do HZ2 od P1.

 

Zauwazylem, ze przewod od P1 do HZ2 w komorze podszybia, jest zgiety prawdopodobnie szczypcami w cos na ksztalt litery Z.

Podejrzewam ze byl za dlugi i jakis magik skrocil go w ten sposob o jakies 1,5 cm, aby przeszedl przez otwor w scianie grodziowej.

Zagiecie powoduje, ze jego profil ulegl zmniejszeniu.

 

Czy uszkodzenie tego przewodu moze miec wplyw na to, ze w lewym kole przyblokowuje mi hamulec?

 

Prosze mnie poprawic jesli jestem w bledzie.

Sadze, ze mialoby to sens gdyby ten przewod dochodzil do HZ1, albo VR byl zamieniony z VL.

Ale czy taka sytuacja jest mozliwa?

Czy moze HZ1 oznacza ze jest to "wejscie" plynu do pompy ABS, a HZ2 "wyjscie" powrotne do pompy hamulcowej?

 

Jak faktycznie wyglada sprawa poprowadzenia tych przewodow?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Temat dawno opisany z grzejącymi się hamulcami z przodu w Passacie b5 1,8t.

Mam pytanie czy został rozwiązany. Jam mam podobny problem po wymianie płynu hamulcowego w zakładzie mechaniki pojazdowej. Następnie w innym zakładzie odpowietrzyli układ jest lepiej ale się grzeją  felgi. Dodam , że w międzyczasie wymienione zostały: tarcze, klocki, przewody gumowe przy kole i pompa hamulcowa. Po wymianie pompy jest znacznie lepiej ale to jeszcze nie to.

Pozdrawiam i proszę o radę

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co z zasiskami? Zaglądał ktoś do nich? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności