conquer Zgłoś #41 Napisano 11 Czerwca 2010 (edytowane) http://boardreader.com/thread/B6_Climatronic_Codes_493sX55dg.html Może ten temat coś pomoże. I jeszcze kody błędów po niemiecku. 119 Geber für Fahrgeschwindigkeit 0x25 214 Versorgungsspannung 0x06, 0x07 21A Referenzspannung 0x06, 0x07 510 Temperaturfühler Ausblas-Mannanströmer (1296) 0x1d, 0x1e 511 Temperaturfühler Ausblas-Fußraum (1297) 0x1d, 0x1e 30B Temperaturfühler Außentemperatur Stoßstange 0x1d, x1e 311 Temperaturfühler Schalttafel (inaktiv) 313 Temperaturfühler Frischluftansaugkanal 0x1d, 0x1e 332 Temperaturfühler Verdampfer 0x1d, 0x1e 333 Drucksensor für Kältemittel 318 Druckschalter für Klimaanlage 0x23 31C BEMO für Temperaturfühler (inaktiv) 31D Fotosensor für Sonneneinstrahlung 0x1d, 0x1e 382 Kompressorventil 4F7 Stellmotor für Temperaturklappe 0x25 4F8 Stellmotor für Zentralklappe 0x25 4F9 Frischluftgebläse 0x25 4FA Stellmotor für Staudruckklappe 0x25 25B Stellmotor für Fußr/Defrost-Klappe 0x25 4B6 Standzeit-Signal 0x25 538 CAN-Bus 513 Gateway 53D Kombi 4AE Gateway- Datenbasisversion 414 Steuergerät nicht codiert 0x23 43F Grundeinstellung nicht durchgeführt 0x23 62E Signal für Kühlmitteltemperatur (inaktiv) Jak jest błąd 4F9 wymieniasz część o numerze 1J0907521 - to jest cześć zwiazana z regulacją nadmuchu. Podobno błedy 4F7, 4F8, 4FA, 25B można usunąc przywracając fabryczne nastawienia klimatyzacji, ale to już tylko VAG. Mam nadzieje że chociaż troche pomogłem. Edytowane 11 Czerwca 2010 przez conquer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #42 Napisano 15 Czerwca 2010 Ja dziś sprawdzilem rano błedy na climatronicu i pojawił mi się: z lewej 4F9 z prawej 03H zaznaczam ze nie mam żadnych najmniejszych problemów z klimą co one oznaczają ? bo niemieckiego ni w ząb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #43 Napisano 15 Czerwca 2010 Ja dziś sprawdzilem rano błedy na climatronicu i pojawił mi się:z lewej 4F9 z prawej 03H zaznaczam ze nie mam żadnych najmniejszych problemów z klimą co one oznaczają ? bo niemieckiego ni w ząb Moze nastawy poczatkowe zlikwiduja bledy . Pozatym 4F9 troche opisal conquer post wczesniej , cytat "Jak jest błąd 4F9 wymieniasz część o numerze 1J0907521 - to jest cześć zwiazana z regulacją nadmuchu ". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
conquer Zgłoś #44 Napisano 16 Czerwca 2010 (edytowane) Nie pomogę Ci w sprawie błędu 03H, błąd 4F9 opisałem wyżej - podepnij do komputera i sprawdz błędy klimatyzacji, to jest najlepsze rozwiązanie. Jeśli chodzi o błąd 4F9 to zobacz jeszcze jedną kwestie - czy kręci Ci się wiatrak od klimy? (ten przy chłodnicy) Jeśli nie to również może być przyczyna. Są różne interpretacje tego błędu. W passacie b5 jak pojawiał się ten błąd trzeba było wymienić szczotki dmuchawy i błąd znikał. Edytowane 16 Czerwca 2010 przez conquer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
felix123 Zgłoś #45 Napisano 18 Czerwca 2010 Witam.Sprawne wentylatory chłodnicy i klimy gdy je odłącze,tą wtyczkę 4-pinową(na dole przy chłodnicy), to po ponownym podłączeniu będą działać wentylatory?.Czy trzeba vagiem coś ustawiać,kasować błędy ,aby ponownie ruszyły?. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
conquer Zgłoś #46 Napisano 18 Czerwca 2010 Jak odłączysz przy włączonym zapłonie to na 100% wywali błąd. Jeśli chcesz wypiąć wtyczkę to wyciągnij kluczyk ze stacyjki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #47 Napisano 18 Czerwca 2010 Witam.Sprawne wentylatory chłodnicy i klimy gdy je odłącze,tą wtyczkę 4-pinową(na dole przy chłodnicy), to po ponownym podłączeniu będą działać wentylatory?.Czy trzeba vagiem coś ustawiać,kasować błędy ,aby ponownie ruszyły?. Jesli chodzi o te . Tak beda dzialac , nic vagiem nie trzeba robic (wiem to napewno wymienialem chlodnice ,a vaga nie mam), tylko nie zapomnij przed uruchomieniem ponownie podlaczyc . Wydaje mi sie ze jak auto/silnik nie odpalone to prawie wszystko mozna odpiac i nic nie bedzie . Moge sie mylic , ale jak silnik nie pracuje to komp nie szuka danych z elektroniki . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
felix123 Zgłoś #48 Napisano 18 Czerwca 2010 Niestety auto jezdzi od zimy bez wentylatorów ponieważ nie działają.Kupiłem wentylatory na allegro,ale też były padnięte. Chciałem kupić używkę (z Anglika) i przy okazji sprawdzić czy działają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #49 Napisano 18 Czerwca 2010 Moze trzeba je podpiac pod jakis wolny akumulator i wtedy sie wyjasni , czy dzialaja . Nie wiem czy mozna tak zrobic , tak mysle . A jak clime zalaczasz kiedy silnik jest goracy to tez nie kreca sie (powinny odrazu startowac). A silnik bez wiatrakow nie ugotuje ci sie za bardzo . Jak sobie dajesz rade bez wiatrakow (te ostatnie upaly ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
felix123 Zgłoś #50 Napisano 18 Czerwca 2010 (edytowane) Mieszkam w małej miejscowości.Nigdy mi nie przekroczył 90 stopni Celcjusza.Klimę włanczam przy 50km/h i chłodzi wspaniale,rok temu nabijana.Wentylatory nie działają odkąd mam to auto.Założony jest wentyl duży 1k0 959 455 n ,a mały nie pamiętam.Sprawdzałem na ostro kręca się wtedy na maxa,ale po podpięciu do auta stoją.Miejscowy elektronik/elektryk podłanczał vag'a i nic zero błędów do momętu wypięcia wtyczki od wentylatorów.Wszystkie bezpieczniki w aucie są OK.Niewiem co dalej ztym zrobić. Zaraz po odpaleniu auta włanczam klimę, która zaczyna chłodzić a wentylatory stoją. Edytowane 18 Czerwca 2010 przez felix123 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #51 Napisano 18 Czerwca 2010 No mi tez nigdy nie pokazal wiecej niz 90 stopni , ale w korkach nie stalem a jape wlotu ma spora by samo powietrze wlatujace schladzalo plyn. Wiesz ja nigdy nie widzialem i nie slyszalem zeby sie zalaczyly z innych powodow jak wlaczenie climy. Auto ostro wyciszone i skazowka stoii na 90 stopni wiec nie maja powodu sie krecic by schlodzic plyn chlodzacy , tak mysle .A i jeszcze pomykajac non stop z wlaczona clima wiatraki sie kreca jak silnik goracy i przy okazji chlodza plyn w chlodnicy , moze dlatego jest caly czas 90 stopni. Moze poprostu super dziala termostat . Na nalepce pisze ze moga sie zaczac krecic w dowolnym czasie . Chyba by trzeba go (auto) zapalic w upalny dzien i pozostawic tak az sie ostro podgotuje plyn i by sie okazalo. Jak dotad widzialem , wiatraki sie kreca kiedy silnik po jezdzie goracy i wlaczona jest clima . Gdyby nie chodzily jak trzeba to pewnie z clima by bylo zle . Jak silnik zimny ,odpalasz auto i wlaczysz clime to nie wystartuja . Nie ma takiej potrzeby bo silnik zimny jeszcze i chlodnica plynu tez . Mysle ze cos by sie dzialo gdyby nie dzialaly kiedy trzeba (temp plynu wysoka). Jesli nic sie nie dzieje z temp. plynu to wydaje mi sie ze jest ok. A dlaczego to cie tak zainteresowalo jesli nic z autem sie nie dzieje (czysta ciekawosc). Powiem ci tak bo do tego sie nie odniosles . Pojezdzij , niech bedzie 90 stopni , wlacz clime i po jakims czasie zatrzymaj sie nic nie wylaczaj . Maska do gory i zobaczysz ze wiatraki sie kreca . Tak jest umnie , mysle ze u ciebie tez bedzie tak czyli OK. Sprawdz i napisz . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
felix123 Zgłoś #52 Napisano 18 Czerwca 2010 (edytowane) Dzieki choć jeden stara się pomóc.Kiedy byłem u tego elektronika, passat podłączony pod Vagiem. Temperatura płynu chłodzącego wskazywała 89 stopni ,po włączeniu klimy(klima manualna) wentylatory dalej stoją ,a ciśnienie w układzie klimatyzacji szybko rosło 11 albo 14 (nie pamiętam) atmosfer i wtedy ten elektr. kazał mi wyłanczać klimę bo może się coś uszkodzić .Boje się ,że gdy wzrośnie ciśnienie, a wentyl nie ruszą może uszkodzić się coś w układzie klimatyzacji i będzie większy problem.W moim byłym b5 klimatronik od razu włanczał wentylatory. Edytowane 18 Czerwca 2010 przez felix123 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #53 Napisano 19 Czerwca 2010 (edytowane) To dziwne ze po wlaczeniu climy przy temp 89 stopni , nie wystartowaly wiatraki . Z tym cisnieniem mial racje ze jak rosnie to zle , jest tam zawor bezpieczenstwa . Ktos pisal na forum ze jechal cos strzelilo i zielono na silniku . To tym zaworem wywalilo. Nie wiem moze to jakis czujnik , ktory uruchamia wentylatory padl . Moze jakis mechanik tu popisze , to sie dowiemy . A moze trzeba poszukac na forum ,czegos wiecej w tym temacie (szukajka). Jesli inni nie pisza to chyba jest dla nich spora zagadka. Poczytaj. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=78044&highlight=wentylatory+awaria http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=58335&highlight=wentylatory+awaria Edytowane 19 Czerwca 2010 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #54 Napisano 20 Czerwca 2010 wcześniej koledzy prosili o możliwość wymiany sil. klapy tem. po stronie pasażera ( V159 ) nie wymaga demontażu deski rozdzielczej !!!!!!! można wymienić ale demontaż schowka pasażera wymaga małego myku bo inaczej trzyma zatrzask dolny, odkręcamy dwa moduły które nam przeszkadzają, część nawiewu na nogi pasażera i zdejmujemy przewód do chłodzenia schowka, odkręcamy trzy wkręty do których jest taki sobie dostęp w nie bardzo wygodnej pozycji - na mnicha przy aucie; koszt nowego V159 w serwisie na zamówienie 300 zł. używka do 100 zł. i dopatrzyłem się podobieństwa z audi tylko nie testowałem w aucie bo bardzo możliwe że będzie pasował mimo innych oznaczeń Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #55 Napisano 21 Czerwca 2010 Gdiześ wyczytałem na angielskim forum ze w b6 3c można "wyresetować" klimatyzacje trzymając ECON i nawiew do góry przez 10 sekund, wiec smignąłem do auta, zrobiłem tak, po czym odczekałem 5 minut zgasiłem auto, odpaliłem je jeszcze raz sprawdziłem czy są błędy (wcześniej były jak pisałem wyżej) i się nie pojawiły, aby była pewność, zagrzałem auto do 90 stopni, trochę jeszcze pojeździłem autem, potrenowałem różne ustawienia klimatyzacji i wszystko OK, lewy i prawy pokazuje iO czy ze jest OK, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #56 Napisano 21 Czerwca 2010 b6 3c można "wyresetować" klimatyzacje Inni pisali tu wczesniej tak , cytuje. "Zrób sobie auto test klimatyzacji. Przytrzymaj econ + obieg zamknięty i włącz zapłon. Jeżeli jest coś nie tak powinien wyświetlić kod." I tak. "do tych z automatem: na początek proponuję nastawy podstawowe - [AC] (lub ECON) i nawiew na środek trzymać razem aż coś się zacznie dziać. przy sterowniku z wyświetlaczami temperatury (passat B6; Golf mk5 itd) na wyświetlaczach pojawią się krzaki. przy sterowniku bez wyświetlaczy (passat CC, golf mk6, octavia II FL, nowy superb) zaczną na przemian migać diody przy tych przyciskach. ta procedura sprawdza i ustawia w pozycjach początkowych wszystkie klapki w klimie." Chyba robiles cos inaczej , jesli mozesz to wstaw fotke panela/przyciskow. Bo czy obieg zamkniety,nawiew na srodek,nawiew do gory to to samo . Pozatym inni pisza by przyciski trzymac i wtedy zaplon , aty na odpalonym aucie to robiles ? Pzd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #57 Napisano 21 Czerwca 2010 ja na włączonym zapłonie, naciskałem zamknięty obieg i ECON i po 2 sekundach pojawia mi sie na wyświetlaczach iO iO mój panel ma 3 pokretła na pierwszym od lewej patrzac jest grzanie przedniej i tylnej szyby na drugim on/off i dual na trzecim auto i econ oraz są 4 przyciski do regulacji nawiewu, zgodnie z ruchem wskazówek zegara jest: obieg zamknięty, nawiew do góry, nawiew na twarz, nawiew na nogi "Resetowałem" trzymając nawiew do góry i ECON, na wyświetlaczach pojawiło się wtedy iO iO (po 10 sekundach) pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
servee79 Zgłoś #58 Napisano 21 Czerwca 2010 (edytowane) Więc: 1. ECON (A/C) + obieg zamknięty wciśnięte razem - wyświetla błędy klimatyzacji 2. ECON (A/C) + nawiew do środka wciśnięte razem - test klimatyzacji 3. ECON (A/C) + nawiew na górę następnie pokrętła od ustawień temperatur - prawdopodobnie zmiana jakiś (nie wiem jakich) nastaw 4. Zapomniałem jaka to była kombinacja klawiszy na panelu - resetowanie błędów w klimatyzacji Tak jest u mnie. Edytowane 7 Lutego 2011 przez servee79 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #59 Napisano 21 Czerwca 2010 Wiec ustalmy co konkretne kombinacje daja obrazkowo , oraz doprecyzujmy nazewnictwo przyciskow .Niech to bedzie prawdziwa instrukcja . Oczywiscie wszystkie kombinacje poprzedzone wlaczonym zaplonem , nie odpalonym silnikiem . Oraz trzymaniem obu przyciskow naraz przed wcisnieciem zaplonu . Jesli sie myle to niech ktos poprawi . 1. 1.ECON/AC + obieg zamkniety = auto test climy 2. 2.ECON/AC + nawiew od dolu do gory = reset climy 3. 3.ECON/AC + nawiew od gory do dolu ,na nogi = ? 4. 4.ECON/AC + nawiew do srodka ,na twarz = nastawy podstawowe Nie wiem ale wydaje mi sie ze wszystkie cztery przyciski : Obieg zamkniety Nawiew od dolu do gory Nawiew od gory do dolu , na nogi Nawiew do srodka , na twarz W kombinacji jednoczesnej z ECON/AC a nastepnie zaplon , daja podobne efekty tylko nazewnictwo jest rozne , ale moge sie mylic . Chyba wszystkie 4 sposoby powoduja pokazanie na wyswietlaczach bledow . Oraz powoduja ustawienia poczatkowe , bo by sprawdzic bledy wszystkich podzespolow musza one wykonac ruchy od MAX do MIN ustawien ,wychylen klap itp. itd. A po wykonaniu tych ruchow musza sie ustawic gdzies ,zapewne w pozycji podstawowej/poczatkowej. Czy to mozliwe ze obojetne ktory z tych przyciskow wcisniemy , oraz podstawa ECON/AC , otrzymamy ten sam efekt .W postaci sprawdzenia wychylen klap ,dzialania silnikow . Ustawienia ich w pozycjach poczatkowych ,oraz wyswietlenia ewentualnych kodow usterek . Moze pozorne roznice dzialan/efektow pomiedzy kombinacjami wyniakja tylko z roznego nazewnictwa . Reset climy moze = nastawom poczatkowym/podstawowym A auto test climy wydaje mi sie ze jest zawsze ,obojetnie ktora kombinacja jest stosowana bo chyba bledy przy wszystkich sa pokazane . Moge sie mylic nie sprawdzalem wszystkich sposobow , narazie tylko 1. Wiec powinnismy to uscislic . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #60 Napisano 22 Czerwca 2010 To patrząc na twoje zdjęcia już widze dlaczego u mnie jest inaczej ja wcale nie musze trzymać przycisków i wtedy włączać zapłonu, moge to zrobić na włączonym już zapłonie lub na odpalonym silniku (nie ma znaczenia) ja mam poprostu inne przyciski (mam climatronica dwustrefowego) więc pewnie tu tkwi haczyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach