Skocz do zawartości
eMKo

Słabo się rozpędza na I i II

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni forumowicze, proszę o poradę.

 

Mój passek nie chce się rozpędzać przy ruszaniu. Jak zdejmę nogę ze sprzęgła bez dodawania gazu i auto się zaczyna toczyć, wciskam gaz w podłogę a on jak święta krowa. Jak już załapie turbinka jest ok.

To samo mam na II biegu, pózniej problemów nie ma, bo auto kręci się na takich obrotach, że turbina pracuje cały czas.

Kiedyś zapalała mi się jeszcze lampka od ESP - poprawiłem styki na popowtryskiwaczach (dzięki informacji na forum) i zaczął się szybciej zbierac (ale wg mnie mógłby lepiej) na I i II a lampka już się nie zapala.

VAG pokazywał błedy na 2 pompowtryskiwaczach, ale po porawienu styków po teście vagiem błędów 0. Byłem u diagnosty i jak się nim przejechał, to stwierdził, że brakuje mu "dołu" i chciał się umówić na konkretną diagnostykę. Mam wrażenie, że od razu wiedział co boli mojego passka i chciał mnie skroić za dodatkową "rzetelną" diagnostykę.

 

Co i jak jeszcze mogę sprawdzić?

 

Dodam, że po przekroczeniu 2000 obrotów auto jest żwawe i chętne do jazdy, nawet na 6 biegu zbiera się przyzwoicie. Tylko to ruszanie.

 

Z nadzieją na podpowiedzi

eMKo

 

Oczywiście archiwum forum przewertowane, ale mojego problemu jeszcze tu nie widzialem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość snoki

Witam wszystkich,

mam podobna systuacje:( jest to wkurzajaca zwlaszcza gdy stoje na lewym pasie na swiatlach i z tylu mrugaja na mnie swiatlami hehe przy starcie... gdy zalaczy sie turbina to wszystko jest pieknie ale 1 i 2 bieg to tragedia, wy tez tak macie czy to wina auta??

\1,9 tdi 130 km 2002

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś zapalała mi się jeszcze lampka od ESP - poprawiłem styki na popowtryskiwaczach (dzięki informacji na forum) i zaczął się szybciej zbierac (ale wg mnie mógłby lepiej) na I i II a lampka już się nie zapala.

VAG pokazywał błedy na 2 pompowtryskiwaczach, ale po porawienu styków po teście vagiem błędów 0.

 

Kolego możesz pomóc odnaleśc temat gdzie było o tym czyszczeniu styków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

O poprawieniu styku na pompowtryskiwaczach wyczytałem tu: http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/silnik-chodzi-jak-traktor-i-nie-przyspiesza-vt14812,7.htm

 

Należy zdjąć tą ładną osłonę silnika, następnie odkręcić śruby na plastikowej osłonce z korkiem od oleju. Ja pozdejmowałem złaczki z pompowtryskiwaczy, we wtyczkach malutkim śrubokrętem "pozacieśniałem" żeńskie wtyki, a następnie ponakładałem te wtyczki na pompowtryskiwacze. Wchodziły z oporem, więc styk teraz jest na 100% poprawny. Jak zdejmowałem te wtyczki, to z dwóch pompek prawie się ześlizgnęły.

 

Pozdrawiam

i nadal proszę o pomoc

eMKo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki. kolego nie znam się na mechanice, ale mogę ci polecić kolege HHA-facet ma pojęcie o tym. Spróbuj u niego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość iti1

emko!!!

 

masz jakąs fotkę o jaki plastki na silniku chodzi żeby dostac sie do tych styków....mi znowu zapala się lampka esp w upały i to przy hamowaniu ....bedę wdzieczny o jaką fotke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość silverb6

Panowie! Nareszcie ktoś z taką samą usterką jak u mnie!!!

http://www.forum.vw-passat.pl/topics17/brudny-egr-vt21515.htm

 

i to

http://www.forum.vw-passat.pl/topics17/czy-to-moze-byc-awaria-kola-dwumasowego-vt14705.htm#133892

 

Miałem te same problemy w moim 3C.Kopałem się po czole i nikt nie potrafił powiedzieć co zdechło.W aso byłem kilka razy i wszystko było ok. Jeździłem z podpiętym kompem dwa razy i wszystkie parametry pracy silnika były w porzo.

Ręce mi opadły i w końcu ktoś mądry podsunął mi pomysł ,że to może być EGR.

Odkręciłem dziadostwo i zobaczyłem MAZUT!

Całe wnętrze zarąbane było czarnym,tłustym osadem o grubości ok. 5mm!

W 2.0 tdi za egr jest też przepustnica , ona też była cała zasyfiona do tego stopnia ,że się nie domykała.

Wszystko wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną (Uwaga: potrzebne rękawiczki)

i auto jedzie od dołu jak powinno.

Prawdopodobnie egr się zacina i wali spalinami cały czas do dolotu ,stąd ten syf.

Przedtem miałem problemy z ruszeniem i nawet CC i SC mnie robiły :] na starcie a jak turbinka zaczynała pompować to auto jechało normalnie.

 

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odnawiam post, czy ktos znalazl sposob na mulowatosc na 1 i 2 biegu?

EGR niedawno wyczyscilem i nic nie pomogło

 

prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odnawiam post, czy ktos znalazl sposob na mulowatosc na 1 i 2 biegu?

 

Podłącz pod vaga i zrób logi dynamiczne bo tak z fusów to przyczyn może być sporo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a przepływke patrzyłeś??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

okazało się, że mój problem polegał na tym, że poprzedni właściciel wymienił pompowtryski, lecz na takie do auta 100KM.

Wczoraj wymieniłem na właściwe i wszystko gra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy bez ingerencji w silnik da się sprawdzić czy pompki są właściwe? W moim AVF jest dokładnie to samo. Z dołu nie jedzie w ogóle na I i II biegu. Dopiero od ok.2000 obr. a do tego pali za dwa samochody!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie bój. To żadna ingerencja w silnik.

 

 

Trzeba tylko mieć klucz nasadowy nr 10 (najlepiej długi, bo przy EGR może być ciężko) i płaski śrubokręt.

Odkręcasz, tą ozdobną osłone z napisem TDI i ten plastik pod nią. Po zdjęciu widać już pompowtryski i odczytanie numeru i symbolu to już nie problem.

 

Jeśli się boisz, to jedź do jakiegoś mechaniora, za odkręcenie 3 srub na osłonie i 13 na klapie od głowicy nie powinien wziąć zbyt dużo :)

 

Ja miałem tak jak Ty dołu wcale, dopiero jak turbina dmuchnęła, to jakoś się zbierał.

 

Teraz rakieta od samego startu, a jak dmuchnie turbo, to się zaczyna frajda.

No i spalania pokazywane na FIS'ie cieszą oko.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności