eMKo Zgłoś #1 Napisano 20 Sierpnia 2007 Szanowni forumowicze, proszę o poradę. Mój passek nie chce się rozpędzać przy ruszaniu. Jak zdejmę nogę ze sprzęgła bez dodawania gazu i auto się zaczyna toczyć, wciskam gaz w podłogę a on jak święta krowa. Jak już załapie turbinka jest ok. To samo mam na II biegu, pózniej problemów nie ma, bo auto kręci się na takich obrotach, że turbina pracuje cały czas. Kiedyś zapalała mi się jeszcze lampka od ESP - poprawiłem styki na popowtryskiwaczach (dzięki informacji na forum) i zaczął się szybciej zbierac (ale wg mnie mógłby lepiej) na I i II a lampka już się nie zapala. VAG pokazywał błedy na 2 pompowtryskiwaczach, ale po porawienu styków po teście vagiem błędów 0. Byłem u diagnosty i jak się nim przejechał, to stwierdził, że brakuje mu "dołu" i chciał się umówić na konkretną diagnostykę. Mam wrażenie, że od razu wiedział co boli mojego passka i chciał mnie skroić za dodatkową "rzetelną" diagnostykę. Co i jak jeszcze mogę sprawdzić? Dodam, że po przekroczeniu 2000 obrotów auto jest żwawe i chętne do jazdy, nawet na 6 biegu zbiera się przyzwoicie. Tylko to ruszanie. Z nadzieją na podpowiedzi eMKo Oczywiście archiwum forum przewertowane, ale mojego problemu jeszcze tu nie widzialem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość snoki Zgłoś #2 Napisano 21 Sierpnia 2007 Witam wszystkich, mam podobna systuacje:( jest to wkurzajaca zwlaszcza gdy stoje na lewym pasie na swiatlach i z tylu mrugaja na mnie swiatlami hehe przy starcie... gdy zalaczy sie turbina to wszystko jest pieknie ale 1 i 2 bieg to tragedia, wy tez tak macie czy to wina auta?? \1,9 tdi 130 km 2002 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GCK01 Zgłoś #3 Napisano 21 Sierpnia 2007 Kiedyś zapalała mi się jeszcze lampka od ESP - poprawiłem styki na popowtryskiwaczach (dzięki informacji na forum) i zaczął się szybciej zbierac (ale wg mnie mógłby lepiej) na I i II a lampka już się nie zapala. VAG pokazywał błedy na 2 pompowtryskiwaczach, ale po porawienu styków po teście vagiem błędów 0. Kolego możesz pomóc odnaleśc temat gdzie było o tym czyszczeniu styków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eMKo Zgłoś #4 Napisano 21 Sierpnia 2007 Witam O poprawieniu styku na pompowtryskiwaczach wyczytałem tu: http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/silnik-chodzi-jak-traktor-i-nie-przyspiesza-vt14812,7.htm Należy zdjąć tą ładną osłonę silnika, następnie odkręcić śruby na plastikowej osłonce z korkiem od oleju. Ja pozdejmowałem złaczki z pompowtryskiwaczy, we wtyczkach malutkim śrubokrętem "pozacieśniałem" żeńskie wtyki, a następnie ponakładałem te wtyczki na pompowtryskiwacze. Wchodziły z oporem, więc styk teraz jest na 100% poprawny. Jak zdejmowałem te wtyczki, to z dwóch pompek prawie się ześlizgnęły. Pozdrawiam i nadal proszę o pomoc eMKo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GCK01 Zgłoś #5 Napisano 21 Sierpnia 2007 dzięki. kolego nie znam się na mechanice, ale mogę ci polecić kolege HHA-facet ma pojęcie o tym. Spróbuj u niego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość iti1 Zgłoś #6 Napisano 5 Września 2007 emko!!! masz jakąs fotkę o jaki plastki na silniku chodzi żeby dostac sie do tych styków....mi znowu zapala się lampka esp w upały i to przy hamowaniu ....bedę wdzieczny o jaką fotke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość silverb6 Zgłoś #7 Napisano 6 Września 2007 Panowie! Nareszcie ktoś z taką samą usterką jak u mnie!!! http://www.forum.vw-passat.pl/topics17/brudny-egr-vt21515.htm i to http://www.forum.vw-passat.pl/topics17/czy-to-moze-byc-awaria-kola-dwumasowego-vt14705.htm#133892 Miałem te same problemy w moim 3C.Kopałem się po czole i nikt nie potrafił powiedzieć co zdechło.W aso byłem kilka razy i wszystko było ok. Jeździłem z podpiętym kompem dwa razy i wszystkie parametry pracy silnika były w porzo. Ręce mi opadły i w końcu ktoś mądry podsunął mi pomysł ,że to może być EGR. Odkręciłem dziadostwo i zobaczyłem MAZUT! Całe wnętrze zarąbane było czarnym,tłustym osadem o grubości ok. 5mm! W 2.0 tdi za egr jest też przepustnica , ona też była cała zasyfiona do tego stopnia ,że się nie domykała. Wszystko wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną (Uwaga: potrzebne rękawiczki) i auto jedzie od dołu jak powinno. Prawdopodobnie egr się zacina i wali spalinami cały czas do dolotu ,stąd ten syf. Przedtem miałem problemy z ruszeniem i nawet CC i SC mnie robiły na starcie a jak turbinka zaczynała pompować to auto jechało normalnie. Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtusp Zgłoś #8 Napisano 15 Lipca 2008 odnawiam post, czy ktos znalazl sposob na mulowatosc na 1 i 2 biegu? EGR niedawno wyczyscilem i nic nie pomogło prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #9 Napisano 15 Lipca 2008 odnawiam post, czy ktos znalazl sposob na mulowatosc na 1 i 2 biegu? Podłącz pod vaga i zrób logi dynamiczne bo tak z fusów to przyczyn może być sporo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prystek Zgłoś #10 Napisano 15 Lipca 2008 a przepływke patrzyłeś?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eMKo Zgłoś #11 Napisano 11 Października 2008 Witam, okazało się, że mój problem polegał na tym, że poprzedni właściciel wymienił pompowtryski, lecz na takie do auta 100KM. Wczoraj wymieniłem na właściwe i wszystko gra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marc_xf Zgłoś #12 Napisano 12 Października 2008 A czy bez ingerencji w silnik da się sprawdzić czy pompki są właściwe? W moim AVF jest dokładnie to samo. Z dołu nie jedzie w ogóle na I i II biegu. Dopiero od ok.2000 obr. a do tego pali za dwa samochody! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eMKo Zgłoś #13 Napisano 13 Października 2008 Nic się nie bój. To żadna ingerencja w silnik. Trzeba tylko mieć klucz nasadowy nr 10 (najlepiej długi, bo przy EGR może być ciężko) i płaski śrubokręt. Odkręcasz, tą ozdobną osłone z napisem TDI i ten plastik pod nią. Po zdjęciu widać już pompowtryski i odczytanie numeru i symbolu to już nie problem. Jeśli się boisz, to jedź do jakiegoś mechaniora, za odkręcenie 3 srub na osłonie i 13 na klapie od głowicy nie powinien wziąć zbyt dużo Ja miałem tak jak Ty dołu wcale, dopiero jak turbina dmuchnęła, to jakoś się zbierał. Teraz rakieta od samego startu, a jak dmuchnie turbo, to się zaczyna frajda. No i spalania pokazywane na FIS'ie cieszą oko. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach