VWLupus Zgłoś #1 Napisano 16 Listopada 2009 Witam! Przymierzam się do założenia filtra stożkowego do autka i szukam kogoś kto ma założony do 2.8, proszę o fotki. Z góry dzięki,pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWLupus Zgłoś #2 Napisano 9 Grudnia 2009 Nie wierzę że niema na forum nikogo kto ma 2.8 i ma stożek.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
2.8_v6_30v_4x4 Zgłoś #3 Napisano 12 Grudnia 2009 po co Ci stożek w 2.8 v6? przecież jedyna jaka nastanie zmiana po takiej przeróbce to częstsze wizyty w warsztacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #4 Napisano 13 Grudnia 2009 po co Ci stożek w 2.8 v6? przecież jedyna jaka nastanie zmiana po takiej przeróbce to częstsze wizyty w warsztacie. ? Kolego ja mam u siebie stożek już jakieś 10kkm i nie zauważyłem żeby cokolwiek się działo. To co napisałeś to jakaś bzdura. (jakoś niedługo postaram się znaleźć trochę czasu i zrobię foty) Powiem Ci tylko tyle że wcale nie jest tak trudno, kupujesz rure, 2 łączniki (prosty i 90') i stożek. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
2.8_v6_30v_4x4 Zgłoś #5 Napisano 13 Grudnia 2009 i co Ci dał ten stożek? bo przyznam szczerze ze z jakim fachowcem bym nie rozmawiał bo mi odradza. po co zakładać coś, co zupełnie nic nie wnosi do osiągów, ekonomi, czy estetyki auta a tylko jest zagrożeniem dla samochodu... Może, po prostu masz duże szczęście. Pozdrawiam i miliona kilometrów życzę z tym stożkiem. Ja osobiście bym go nie założył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #6 Napisano 13 Grudnia 2009 W takim razie nie słyszałeś jak pracuje silnik na stożku... gość tutaj ma zrobiony dolot na fabrycznym pudle: http://www.youtube.com/watch?v=N3o6Y4FlJW4 to brzmi podobnie jak stożek. Ciekawe że ludzie którzy przerabiają swoje auta wydają całkiem spore pieniądze na dolot, wydech i inne modyfikacje... na pewno robią to dla picu... przecież nie dla osiągów. Ja osobiście nie hamowałem auta i założyłem stożek po to żebym słyszał że dzieje się coś więcej powyżej 3000 rpm, bawiąc się można podnieść moc w odpowiednim zakresie obrotów. Źle założone koło też może być zagrożeniem dla samochodu, dlatego wszystko trzeba robić z głową. Szczerze to nie wiem jaki zły wpływ może mieć stożek na silnik (oczywiście odpowiednio zadbany i czyszczony, przecież to też filtr powietrza). Tylko proszę... bez gadania o zwiększeniu spalania... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz_rider Zgłoś #7 Napisano 14 Grudnia 2009 Jeżeli dobrze odizolowałeś stożek od reszty komory silnika to taki stożek praktycznie nic nie da. Potwierdzone hamownią. Jedyne co może zrobić to osłabić silnik bo będzie ciągną ciepłe powietrze, w którym jest mniej tlenu. Dalej to szybciej zabrudzi (zużyje) się przepływomierz ponieważ stożki są filtrami mokrymi więc zawsze ciągniesz z niego małą mgłę olejową. Podsumowując moim zdaniem. Stożek do serii nie ma zastosowania, chyba, że ktoś chce uzyskać efekt dźwiękowy. Ale to już jest kwestia gustu, a jak wiadomo o gustach się nie dyskutuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #8 Napisano 14 Grudnia 2009 dlatego wszystko trzeba robić z głową Pierwszy lepszy filtr stożkowy suchy (NIE MOKRY): http://www.allegro.pl/item825066081_filtr_stozkowy_niebieski_simota_do_230_km_150_77.html Jeżeli dobrze odizolowałeś stożek od reszty komory silnika to taki stożek praktycznie nic nie da. Przecież właśnie o to chodzi żeby odizolować stożek tak, aby nie łapał ciepła z komory silnika. Oczywiście poza tym trzeba zimne powietrze doprowadzić. dlatego wszystko trzeba robić z głową Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drift pl Zgłoś #9 Napisano 14 Grudnia 2009 moze nie zrobilem tego profesjonalnie ale stozek jest i go slychac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
2.8_v6_30v_4x4 Zgłoś #10 Napisano 15 Grudnia 2009 to nie jes 2,8, koledze zależy na zdjeciu z takiego własnie smoka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #11 Napisano 17 Czerwca 2010 Opisu jako takiego chyba nie trzeba. Z tego co pamiętam: przejściówka 77/70 od przepustnicy do rury(77). z rury do przepływomierza niemalże taka sama średnica ale połączyłem to chyba uszczelkami ze starej rury. Adapter na 77 i kolanko 90". Stożek suchy, już nie pamiętam wymiarów. Forma Simota albo jedna z podobnych. Więcej fotek mogę zrobić ale po sesji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #12 Napisano 17 Czerwca 2010 Hm wydaje mi się że czegoś ci tu brakuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #13 Napisano 17 Czerwca 2010 Hm wydaje mi się że czegoś ci tu brakuje? Zdjęta... odma, osłona boczna, osłona główna, osłona przednia filtra (miedzy xenonem a filtrem... podczas dużego deszczu dostaje się tam woda) i jeszcze na tą przegrodę jest założona uszczelka żeby tam wszystko ładnie przylegało Coś tam dłubałem i przy okazji zdjęcie zrobiłem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWLupus Zgłoś #14 Napisano 19 Czerwca 2010 Muszę przyznać że wygląda to dosyć ciekawie i zapewne tak działa . Jeżeli znajdziesz czas to napisz jak połączyłeś rurę z przepływką bo nie mogę zajażyć co tam jest interesuje mnie też rodzaj redukcji do przepływki, nie wiem która to ma być bo jest ich pare rodzaji. taka np? http://moto.allegro.pl/item1055009778_bmw_vw_opel_adapter_redukcja_przejscie_lacznik.html trzeba odmę ściagać i te osłony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #15 Napisano 19 Czerwca 2010 Muszę przyznać że wygląda to dosyć ciekawie i zapewne tak działa . Jeżeli znajdziesz czas to napisz jak połączyłeś rurę z przepływką bo nie mogę zajażyć co tam jest interesuje mnie też rodzaj redukcji do przepływki, nie wiem która to ma być bo jest ich pare rodzaji. taka np? http://moto.allegro.pl/item105500977...e_lacznik.html trzeba odmę ściagać i te osłony? Powiem Ci szczerze że nie wiem jaki to adapter bo ja wszystko robiłem sam, nawet rura jest spawana z arkusza aluminium. Ale ten co pokazałeś wydaje się być uniwersalny więc powinien pasować. Rura i przepływka mają niemalże identyczną średnice (różnica to jakieś 2 mm z tego co pamiętam). Kiedyś szukałem odpowiedniego łącznika i chyba nawet znalazłem. Najlepiej będzie jeśli zdejmiesz przepływkę i zobaczysz dokładne wymiary bo ja już nie pamiętam (również rozstaw otworów). Wiem że od przepustnicy tak jak pisałem leci 77/70 a dalej od adaptera 90' 77mm. w to ok 7cm rury i na to stożek. Nie trzeba zdejmować żadnych osłon ani odmy. Akurat coś robiłem i dlatego nie ma ich na zdjęciu Może jakoś pod koniec następnego tygodnia znajdę czas to zdejmę wszystko i podam dokładne wymiary części. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWLupus Zgłoś #16 Napisano 20 Czerwca 2010 Czekam na auto od lakiernika i rozbiorę dolot i też pomierzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach