elpaso Zgłoś #1 Napisano 1 Listopada 2009 (edytowane) Witam, niedawno kupiłem autko, jest to Audi A3 z silnikiem 1.8T [AUM] i chciałbym prosić Was, tutaj na forum o pomoc w analizie, bo widzę że kilka osób dosyć dobrze się zna na analizie logów. Auto jak na razie miało błędy ze spadkiem ciśnienia miedzy turbo a przepustnica i jakiś związany z sondą lambda, ale wykasowałem i na razie się nie powtórzyły. BS: http://vw-passat.pl/vaglog/424 http://vw-passat.pl/vaglog/412 http://vw-passat.pl/vaglog/413 http://vw-passat.pl/vaglog/414 Dynamiczne: http://vw-passat.pl/vaglog/425 http://vw-passat.pl/vaglog/416 http://vw-passat.pl/vaglog/417 http://vw-passat.pl/vaglog/418 http://vw-passat.pl/vaglog/419 http://vw-passat.pl/vaglog/420 http://vw-passat.pl/vaglog/421 http://vw-passat.pl/vaglog/423 nie wiem czy dobrze zrobiłem, bo teraz tak siedzę i czytam, dynamiczne robiłem w Basic Settings. Jest jakaś różnica jak się robi w blokach pomiarowych??? Z góry dzięki jak ktoś się zainteresuje Edytowane 1 Listopada 2009 przez elpaso Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #2 Napisano 1 Listopada 2009 ...a coś z map sensorem? bo przepływomierz mierzy tyle co w wolnossącym 1.8 (chociaż nie znam specyfikacji AUM - pokaż jakiś kanał, na którym jest doładowanie). btw. Któryś z czujników ciśnienia pokazuje nierealne 200mbar... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elpaso Zgłoś #3 Napisano 1 Listopada 2009 (edytowane) a na których kanałach jest widoczne doładowanie??? i czy logi dynamiczne robi się normalnie w blokach pomiarowych?? czy w Basic Settings?? chciałem znaleźć gdzieś jakiś spis kanałów [które do czego są] ale nigdzie nie mogę znaleźć Edytowane 1 Listopada 2009 przez elpaso Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #4 Napisano 2 Listopada 2009 a na których kanałach jest widoczne doładowanie??? w AWT/APU na 115 pytanie brzmi czy w AUM w ogóle jest map sensor? Jesli jest (a nie masz opisów kolumn w VAGu do swojego silnika) to szukaj wartości wyświetlanej w "mbar", która na biegu jałowym będzie wynosić tyle, co ciśnienie atmosferyczne - coś z przedziału 980-1100 mbar. i czy logi dynamiczne robi się normalnie w blokach pomiarowych?? czy w Basic Settings?? bez znaczenia chciałem znaleźć gdzieś jakiś spis kanałów [które do czego są] ale nigdzie nie mogę znaleźć bo co sterownik, to inny rozkład kanałów. Szukaj AUM na vwgolf.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elpaso Zgłoś #5 Napisano 2 Listopada 2009 aha to już rozumiem chyba jutro postaram się zrobić pomiary i wrzucę na forum dzięki 'marecek' za zainteresowanie tematem i pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elpaso Zgłoś #6 Napisano 5 Listopada 2009 okey logi zrobione, mam nadzieję że coś z nich się dowiemy kanały 002, 115, 117, 118: http://vw-passat.pl/vaglog/442 http://vw-passat.pl/vaglog/443 http://vw-passat.pl/vaglog/444 http://vw-passat.pl/vaglog/445 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #7 Napisano 6 Listopada 2009 wydaje mi się, że doładowanie jest w normie. Aktualne "goni" zadane. Regulacja OK! regulator też się jakoś specjalnie nie przepracowuje, żeby utrzymać to zadane 1440mbara przy końcu skali. Ciśnienie spada natychmias po zdjęciu nogi z gazu - zaworek DV jest sprawny. Ja bym powiedział, że to zdrowe 150 koni jest... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elpaso Zgłoś #8 Napisano 6 Listopada 2009 (edytowane) dzięki Marek za fachową pomoc, oczywiście 'pom' dla Ciebie... czyli na razie nic nie muszę robić?? a co z przepływką?? jest okey czy ... ??? autko ma najechane 167tys km i chyba realne, bo gościu od którego kupiłem musiał kupić komplet nowych laczek w Niemczech od razu po zakupie [2 lata temu] i mam fakturkę za te oponki i w tym warsztacie spisali licznik. Chyba nie kręciłby od razu po zakupie jak dla siebie kupował ??? Muszę chyba pogrzebać tylko przy drugiej sondzie bo czasami mi wyskakuje błąd: 17584 - Zespół 1; korekcja sondą lambda za katalizatorem: osiągnięta granica regulacji P1176 - 35-00 - - 16524 - d cylindrów 1 - sonda 2: brak aktywności P0140 - 35-10 - - - Sporadyczny ale już od ponad tygodnia nic nie było P.S. ehhhh też chce takie tablice Edytowane 6 Listopada 2009 przez elpaso Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #9 Napisano 6 Listopada 2009 elpaso, kurcze, przepraszam Cię, ale nie spojrzałem na poprzednie ani aktualne logi z przepływki. Pokazuje ona około 20% za mało, więc faktycznie mogą być problemy z "17584 - Zespół 1; korekcja sondą lambda za katalizatorem: osiągnięta granica regulacji P1176 - 35-00 - -" Pytanie tylko czy w AUM wartości z przepływomierza powinny być takie same jak we wzdłużnych silnikach 150 konnych AWT/APU/AEB przy 5000obr/min i poprawnym doładowaniu pokazuje w granicach 120g/s. U Ciebie jest "setka". Albo masz przepływomierz do czyszczenia/wymiany, albo tak u Ciebie powinno być. Nie umiem odpowiedzieć na to pytanie, bo nie miałem do czynienia z AUM... Jeśli masz możliwość, to podmień przepływkę z innego AUMa. Możesz też pokusić się o przeczyszczenie - jesli to zrobisz z głową, to nie powinieneś nic uszkodzić. Sorka raz jeszcze, jeśli wprowadziłem w błąd. Układ turbo i regulacji doładowania - sprawny jak najbardziej. btw. photoshop i masz jakie chcesz tablice Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elpaso Zgłoś #10 Napisano 6 Listopada 2009 (edytowane) ale to mówisz że ten błąd sondy może być od przepływki?? czyściłem już przepustnice i tez się zastanawiałem nad przepływką ale jak ją odkręciłem to w sumie nie było tam syfów tylko troszkę jakby tłusta była ale tak to czysto wyglądała, i nie wiedziałem czy się do niej dobierać .... a jak już to jak ją potraktować?? jakoś delikatnie, czym i czy te siateczki też?? a na przykład czy jakieś przewody mogą być zapchane, filtr zabrudzony czy coś takiego??? z góry dzięki Edytowane 6 Listopada 2009 przez elpaso Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #11 Napisano 7 Listopada 2009 a jak już to jak ją potraktować?? jakoś delikatnie, czym i czy te siateczki też?? http://www.a4-klub.pl/smf/25tdi_czyszczenie_przeplywomierza-t50468.0.html zobacz sobie ten temat. Tutaj na forum podobnego guide-a przedstawiał Stochastic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elpaso Zgłoś #12 Napisano 9 Listopada 2009 przeczyściłem przepływkę i chyba na moje oko to nic się nie zmieniło [chyba] http://vw-passat.pl/vaglog/478 ..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #13 Napisano 9 Listopada 2009 ...a kiedy ostatnio filtr powietrza wymieniałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elpaso Zgłoś #14 Napisano 9 Listopada 2009 (edytowane) no właśnie teraz razem z czyszczeniem przepływki wymieniłem .... a jakie wartości powinny być przy 5000rpm?? Edytowane 9 Listopada 2009 przez elpaso Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #15 Napisano 11 Listopada 2009 a jakie wartości powinny być przy 5000rpm?? w seryjnym 1.8T AEB/APU/AWT wartość ta wynosi 120g/s przy 5000 RPM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siersciuchpl Zgłoś #16 Napisano 29 Listopada 2009 Witam. Żeby nie zakładać nowego tematu mam pytanko.Na początku opisze problem. Mam golfa mk4 z tym samym silnikiem AUM 1.8T 2001r od pewnego czasu kiedy rano zapalałem silnik turbina jakby nie działała, po podłączeniu do VAG-COM wyskoczył mi błąd 17705 spadek ciśnienia miedzy przepustnicą a turbiną. I tu zaczeły sie schody Na początku sprawdziłem ciśnienie sprężonym powietrzem wszystkie przewody i usunełem wszystkie nieszczelności i dalej ten błąd Zmieniłem zawór DV i to samo Ominełem zawór n249 podłanczając od kolektora ssącego bezpośrednio wężykiem do zaworu DV i to samo( zaworki n249 i n112 sa sprawne) czysciłem przepustnice i adoptowałem, cały czas jest ten błąd 17705 i wtedy zauważyłem że jak jest tylko zimny to wyskakuje ten błąd ale jak sie nagrzeje silnik to można ten błąd wykasować i silnik chodzi jak należy. Chciałem zrobic logi ale co mi z tego jak robi sie je na ciepłym silniku a ja mam ten problem tylko na zimnym. Aha zmieniałem na nowy czujnik temperatury i czyściłem przepływke i jest bez zmian.Podłączyłem VAG-COMa i przejrzałem logi statyczne i cisnienie atmosferyczne w układzie jest dobre w okolicach 980 m/bar temperatura silnika okło 95 stopni pezepływka pracuje dobrze bo pod obciązeniem na 3 biegu jest nawet ponad 120g/s a sondy lamda podaja dokładnie około 1 Volta, czyli wszystko jest w porzadku na ciepłym silniku wiec w czym tkwi problem? Może jest jakiś czujnik co po nagrzani silnika zaczyna pracować jak trzeba? Może ktoś sie spotkał z taką sytułacją i może mi pomóc, a jak trzeba zrobić logi to jak na zimnym czy na ciepłym silniku? Prosze o pomoc i zgóry dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #17 Napisano 11 Grudnia 2009 Witaj! Sprawdż czujnik ćiśnienia powietrza który się znajduje w Intercoolerze, moze coś z nim jak zimny to źle odczytuje dane. Wogółe to masz jakieś objawy, czy tylko jak sprawdzasz Vag-iem to widzisz ten błąd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siersciuchpl Zgłoś #18 Napisano 12 Grudnia 2009 Czujnik jest ok. Pokazuje dobrze w okolicach 980 d0 1050m/bar Jeżeli jest błąd wykasowany to rano jak zapale z podłączonym VAG-COMmem i jest lekko na wyższych obrotach to nie ma błedu ale jak tylko spadną obroty do około 780 obr/min a silnik nie jest zagrzany to błąd 17705 wyskakuje natychmiast. Zauważyłem jedną sprawe że w logach dla grupy wskazań 1 tabelka z oxygen sensor (układ regulacji lambda przed katalizatorem) gdzie limit jest od -10% do +10% to na zimnym spada mi do nawet -12% to tak jakby nie było odpowiednio tlenu w katalizatorze, w grupie 33 napiecie lambda pokazuje około 1,520Vol a w grupie 77 secondary air gdzie ma być od 2% do 5% g/s przy włączonym odkurzaczu SAI spada po niżej -20% Sonda lambda przed katalizatorem ma około 1,5Vol ale jak jade na trasie i spuszcze z gazu to skacze ponad 3Vol czyli coś tam działa. Jak jeżdze z błendem to czasem rano turbine mi wyłancza, ale wystarczy jak sie zagrzeje i wyłącze stacyjke na chwile to moc powraca. Wyglada na brak powietrza w mieszance i dla tego wyskakuje bład spadku cisnienia,jak dam lekko gaz na zimnym silniku tak do 950 obr/min błąd znika. Szukałem wszedzie tego problemu i widziałem że kilka osób ma ten problem ale nikt go jeszcze nie rozwiązał. Czekam jeszcze na przepływke i świece, jak zmienie to zobacze ale wątpie czy coś pomorze,może mam problem z lambda przed katem ale nie chce kupować w ciemno bo to wydatek ponad 400 zł Może ktoś ma zrobione logi do silnika AUM to bym podpatrzył czy nie ma jakiejś różnicy, gdzie jeszcze sprawdzać bo siedze z tym problemem juz miesiąc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fulbi Zgłoś #19 Napisano 6 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam, Mam ten sam problem, dosłownie identyczny. Na zimnym silniku wskakuje błąd 17705, na rozgrzanym wszyko smiga jak ta lala. Mój silnik to 1.8T AUM. Autko spędziło z miesiąc w serwisie ASO i nie wiedzą co to. Jak rano autko straci moc, wówczas wystarczy, że wyłączę i załącze z powrotem i wszystko gra. Mogę przejechać 2 tyś km i cały czas jest pełana moc. Ale wystarczy, że autko ostygnie, nawet do 60 stopni to znowu wchodzi w tryb awaryjny i ledwo jedzie. siersciuchpl czy udało Ci sie usunąć usterkę? Edytowane 6 Kwietnia 2010 przez fulbi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siersciuchpl Zgłoś #20 Napisano 10 Kwietnia 2010 Jak narazie nie udało mi sie usunąć usterki.Ostatnio zmieniłem sonde lambda przed katem i nic, teraz kupiłem za katem i jak bede miał czas to wymienie i zobacze.Bo wydaje mi sie ze komp odczytuje złą mieszanke paliwa i wyskakuje ze jest za mało powietrza czyli spadek cisnienia.Sprawdzany układ podcisnienia kilka razy i jest w 100% ok.Pompa paliwa daje 6 bar a za zaworem cisnienia paliwa od 2,5 do 3 barów czyli w normie, wtryski nie leją. Kiedyś nawet zrobiłem eksperyment i sciągłem rure od turbiny do przepustnicy i jak był zimny to miał błąd 17705 ale jak silnik uzyskał powyżej 70 stopni to błąd znikał chociaz rura z turba była sciągnieta, czyli cos gdzies sie dzieje na jakis czujnikach a jak wiadomo sondy liczą ile jest powietrza w paliwie.I jeszcze jedno, jak na zimnym silniku dodam lekko gazu wystarczy tylko 900-950 obr/min to błąd znika a jak puszcze gaz to znów wraca. Kazdy na forach pisze ze to zawór DV, ale zawór DV pokazywałby ten błąd przy odbciązeniu silnika i nie naprawiałby sie sam po wyzej 70 stopni, a zresztą jest wymieniony na dobrej firmy tuningowej i to samo sie dzieje. Bede próbował naprawić ten błąd 17705 i jak mi sie uda to napisze bo na forach to nikt nic nie wie tylko jedna gadka zawór DV lub nie szczelne przewody a to sie dzieje tylko na zimnym silniku a później chodzi silniczek jak nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach