Skocz do zawartości
Gość ka

Samoczynne włączanie się wycieraczek!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ka

Witam! W moim TDI AFN Variant z 1999 dzieją się ostatnio cuda z wycieraczkami. Po ulewie ok. miesiąc temu na drugi dzień same włączały się przednie wycieraczki (normalny tryb szybkości) i same się wyłączały. Potrafiły chodzić na sucho z 10 min, potem się wyłączały. Na włącznik, gdy same nie chodziły, reagowały normalnie, włącznie z regulacją prędkości. Na drugi dzień, po ok. dobie bez deszczu, jakby coś tam wyschło i przestały wariować. Mój elektryk, który jest dociekliwy i zawsze wcześniej wszystko znajdował, rozebrał co mógł i nic. Problem niby znikł. Teraz najlepsze: po wczorajszych ulewach zaczęło dziać się to samo z... tylną wycieraczką! I znów gdy nie włącza się samoczynnie, na włącznik reaguje normalnie. Poza tym cała elektryka działa bez zmian, wszystko sprawne, a elektrykę mam pełną. Ma ktoś jakiś pomysł lub może ktoś coś takiego sam przeżył? Pzdr - Krzysiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem to samo tyle ze w pracy i w jakims beznadziejnym Oplu Arena (stare G) i wlasciwie szef kazal mi jechac do mechanika ale jakos nie mialem na to czasu i wywalilem bezpiecznik od wycieraczek (bo bylo lato) :wstyd:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość konr11

Witam mialem ten sam problem dzieje sie tak dlatego ze zbiera sie woda kolo akumulatora jest taki kanal odprowadzajacy wode i jesli ona tam jest to robi jakies zwarcie ktore odpowiada za wlaczanie sie wycieraczek osusz to miejsce i przeczysc zeby woda mogla splywac czasem jest ten odplyw przez liscie zatkany to na 100%jest rozwiazanie problemu napisz czy sie udalo :)pozdr...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem Sprawdziłem ten odpływ przy akumulatorze - jest czysty

Teraz gdy tylko przekręce kluczyk w stacyjce od razu włączają się wycieraczki.

Jaka może być inna przyczyna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaka może być inna przyczyna?
A nie masz czujnika wycieraczek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to sprawdzić czy mam ?????

Prawdopodobnie nie mam, bo wcześniej tak nie miałem mam paska od kwietnia i latem było wszystko ok. Jak przyszły deszcze i wilgoć zaczęły się problemy ....

Edytowane przez kucuper

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz wyjaśnić mi gdzie jest ta manietka? dopiero poznaję moje maleństwo:)

Nie orientuję się dokładnie gdzie to jest!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodziło o manetkę od wycieraczek. Ale moim zdaniem WD na długo nie pomoże. Lepiej było by rozebrać i przeczyścić, ale z tym jest trochę roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zapuść przy manetce WD powinno pomóc.

 

 

Kolego tutaj chodzi o wajchę którą załączasz wycieraczki, ale ja bym przed psiknieciem WD wydmuchał to sprężonym powietrzem, bo jak będzie jakikolwiek kurz to WD po jakimś czasie poskleja to wszystko i będzie działał na Twoją niekorzyść

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź

Spróbuje to wszystko rozebrać i wyczyścić, napiszę czy to coś dało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego ja miałem tak że woda wpływała mi między szybe a plastik podszybia bo były połamane zaczepy. Woda lała się na silniczek wycieraczek po myjni albo po deszczu, te same objawy. Wyczyściłem manetke i się naprawiło tyle że to tylko zbieg okoliczności. Kupiłem podszybie, wyciągnąłem silniczek w którym było pełno wody rozebrałem go i wyczyściłem. Złożyłem wczystko do kupy i działa tylko najszybszy bieg nie działa bo chyba coś się przepaliło przez wode.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też miałem ten problem.

 

Wystarczyło poprawienie złącza od przełącznika kierunkowskazów i jest cacy :-)

 

pzdr,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdy wyciągnę bezpiecznik od wycieraczki tylniej wszystko jest ok z przednimi,

ale gdy włożę bezpiecznik od tylniej od razu szwankują mi przednie same się włączają.

Ma ktoś jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny problem. Ma ktoś jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem zmuszony wymienic silniczek bo po tym zalaniu zaczął korodowac od środka i wkońcu staną, tyle że w środku ulewy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bandzior666

witam was dziś właśnie u mnie tez wycieraczki zaczeły wariować tyle że za jakieś 5 min wszystko mi się wyjasniło jak poczułem smrud palonych przewodów i plastiku . Zaczeła mi się palić kostka w silniczku tylnej wycieraczki ledwie uratowałem samochód odpiołem szybko kleme ale ogień już się pojawił jakoś udało mi się go ugasić. wydaje mi się że przyczyną awarii jest konstrukcja silnioczka tam zbiera się woda (płyn od spryskiwaczy) jeśłi jest nieszczelny układ doprowadzania wody jak wykręciłem silniczek wylałą się z niego woda ot tylko woda ja passek poszedł by z dymem a szkoda go bo w jasnej skórce z alcantarą. więdz panowie sprawdzajcie swoje silniczki zeby komuś tragedia się nie stała ,

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hipek

MIAŁEM TO SAMO. Winny byl przekaynik nr 377. Jest to bardzo duzy przekaznik i miesci sie za tymi malymi za bezpiecznikami, podmien od kogos i sie przekonaj. w aso sa drogie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość luceq7

moje wycieraczki ostatnio kiedy popchne wlacznik w dol aby wycieraczki jednorazowo przetarly szyby nie wylaczaja sie po ukonczonym cyklu lecz wykonuja go najpierw 2 razy pozniej 3 razy a pozniej to juz nie zatrzymuja sie wcale i musze przelaczyc na ten tryb w ktorym wycieraczki wlaczaja sie co jakis czas. Moze wlasnie wilgoc i kurz sie nagromadzil w tym przelaczniku przy kierownicy? Mial ktos juz cos takiego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Miałem ten sam problem, wycieraczki chodziły ile chciały i jak chciały. Wymiana włącznika koło kierownicy nic nie dała, podmienianie przekaźnika 377 też nic nie dało. Pomogło wyciągnięcie całego mechanizmu wycieraczek razem z silnikiem (zrobiłem to bez odłączania akumulatora) i podgięcie trzech blaszek które znajdują się pod plastikową zaślepką zakrywającą przekładnię ślimakową. Zdjąłem ten plastik, smar rozsmarowałem na tej przekładni, a blaszki dogiąłem aby mocniej dociskały sie do metalowej tarczki i to jak na razie pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności