Skocz do zawartości
Gość mos5

Po wymianie wahacza problem z ABS Passat b5

Rekomendowane odpowiedzi

A jak np odepniesz czujnik to pokaze blad? moze tez tak byc ze nie komp. nie zapamietuje bledu.

Predkosc obrotowa kol mozesz nawet sprawdzic na podnosniku. Chodzilo mi o to czy normalnie dziala, np na piaskowej drodze jak wdusisz ostro hamulec to czy abs zadziala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak odpinam czujnik przy kołach to pojawia się błąd danego czujnika, po wykasowaniu błędów brak.ABS działa poprawnie zarówno na miękkim jak i twardym podłożu.Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, chodzi o czujnik poziomu płynu hamulca.Jak odkręcę korek i nacisnę pływak zapalają się kontrolki i napis STOP it.Ale gdy tylko odepnę kable od tego czujnika nic się nie dzieje , czy tak ma być?. Natrafiłem też na wzmiankę o związku ABS z czujnikiem poziomu oleju może ma to jakiś związek bo czasami wywala mi błąd tego czuja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik powinien wskazywac jak plynu jest malo, czyli plywak jest na dole a nie na gorze, zobacz czy nie jest jakos uszkodzony.

Edytowane przez szymin89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli pokazuje dobrze, a co z reakcją po odpięciu od niego wtyczki.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszesz ze po nacisnieciu, czyli w polozeniu kiedy plynu jest full;)

Czujnik dziala na zasadzie laczenia obwodu, jak plywak jest na dole to lacza obwod i wyswietla blad. Jest to odwrotne niz w przypadku czujnikow zuzycia klockow gdzie obwod jest przerywany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, to czujnik odpada.Dzięki wielkie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wczoraj po wymianie wahacza (tzw "banan") po krótkim czasie wyskoczył błąd abs'u oraz czuć inną prace pedału hamulca, tak jak opisane wcześniej przez innych. Podłączyłem komputer wykazał błąd :

285 Czujnik liczby obrotów przód prawy-G45 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Wszedłem do kanału i spróbowałem docisnąć czujnik, jednak można jedynie nim lekko poruszyć prawo lewo.

Przeczytałem również, że może trzeba go przeczyścić, jednak nie jestem wstanie go wyjąć. Czy mógł by ktoś opisać tą czynność?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja miałem ten sam problem z abs/esp w 1.8T awt 2004. Stało się tak po wymianie przegubu i wahacza lewego. Teraz gdy mroz odpuscił koło zaczęło się kiwać i piszczeć. Kontrolki palą się non stop a system nie działa wcale. Vag pokazuje kilkanaście błędów. Przy sprawdzaniu czujników okazało się że są osadzone na szarą pastę silikonową. W kole w którym był robiony przegub jest za duży luz i cały pierścień abs jest brudny od piachu! Koło się kiwa lekko na wszystkie strony. Wyczyściłem czujnik ale widać że był stukniety z boku czymś i jest lekko starty na końcu, jakby gdzieś ocierał. Do tego okazało się że kostka od sterownika abs jest połamana i wilgoć na stykach generuje błędy. Zamówiłem nową kostkę i sterownik używany też w razie czego ale nie wiem co mam zrobić z luźnym przegubem. Jestem obecnie w Norwegii a auto robiłem w warsztacie w Szczecinie. Najsmieszniejsze że gdy wyczulem to chrobotanie dzien po wyjechaniu z warsztatu to wrocilem do mechanika i tam sam sie przejechal i powiedzial ze to normalne, ze klocki sie musza dotrzec... Klocki sie dotarly a ja nie mam abs ani esp, prawdopodobnie czujnik do wymiany jesli nie caly przegob, ktory zaczyna juz byc slychac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koło nie ma prawa sie kiwać chyba to normalne jest i oczywiste ... coz za mechanik bez komentarza ...

oznaka kiwającego sie kola sa 2 rzeczy albo śruby na kole nie dokręcone , albo przegub nie dokręcony. Jeżeli tylko by latało przód tył to może być wahacz nie dokręcony siak czy owak wszystkie śruby które były odkręcane do sprawdzenia z latającym kołem nie ma jaj.

Jeżeli już padł jak go słychać to tylko wymiana i pytanie w jakim stanie jest wieloklin w który przegub wchodzi. Zębatka od abs-u oczywistym jest ze należy wyczyścić tak samo czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koło odkręcałem kilka razy przy zmianie na inne felgi i potem przy zmianie na zimowe, więc to nie wina źle dokręconego koła. Sruby mocujące wahacze i banana też są ok. Czy aby dokręcić przegub wystarczy tylko dokręcić tę śrubę mocującą czy muszę zdemontować całość i sprawdzić, przeczyścić wszystko i zmontować dla pewności jeszcze raz? Właśnie przeglądam wątek tu na forum, jak wymienić przegub. Nie jest to wielka filozofia, jestem po szkole mechanicznej. Jak mam sprawdzić ten wieloklin? Mam wymontować przegub i obejrzec końcówki? Przejeździłem już z tym latającym kołem 4tys km. Mam nadzieje że więcej szkód nie stwierdzę po demontażu.

Czytałem że czasami trafiają się wadliwe przeguby i dopiero wychodzi po jakims czasie. Dodam że montowane części były oryginalne z VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro kółko lata to można stwierdzić przecież na czym , jeden rusza 2 patrzy i "dotyka" co jest luźne , najlepiej z kanału. Albo breszka i sprawdzać pokolei wachacze + drązki. Jeżeli przegub to wskazane było by jak najbardziej wyciągniecie go i zbadanie

wieloklin

http://img17.imageshack.us/img17/9251/img5210d.jpg

sprawdzić go również wewnątrz gdzie jest mocowany.

Objaw jest taki jak opisujesz że kółko lata w każda stronę ( w szczególności jak się złapie w pozycji góra -dół) to typowe nie dokręcenie przegubu, może coś mechanik spartolił skoro stwierdził że to normalne że kółko tak lata ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedno krótkie, banalne pytanie - czy czujnik da się wcisnąć za głęboko? Czy tez jego prawidłowe położenie ustalane jest na zetknięciu kołnierza czujnika z kołnierzem gniazda? Mam wrażenie że między tymi kołnierzami jest ok 2mm przerwy, jakby czujnik niedociśnięty, mimo że próbowałem go "dobić" gumowym młotkiem.

Jak to u Was wygląda? czy kołnierze są na styk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, czujnik możesz wcisnąć za głęboko, jest taka możliwość. Kołnierze nie są na styk.

Jedno krótkie, banalne pytanie - czy czujnik da się wcisnąć za głęboko? Czy tez jego prawidłowe położenie ustalane jest na zetknięciu kołnierza czujnika z kołnierzem gniazda? Mam wrażenie że między tymi kołnierzami jest ok 2mm przerwy, jakby czujnik niedociśnięty, mimo że próbowałem go "dobić" gumowym młotkiem.

Jak to u Was wygląda? czy kołnierze są na styk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności