Skocz do zawartości
Gość mols

błąd 313

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mols

Witam mam problem z klimatronikiem robię test i pokazuje mi błąd 313 pojechałem do servisu powiedzieli że uszkodzony jest czujnik przepływu świeżego powietrza. czujnik kosztuje około 70 zeta, nnatomiast jego wymiana około 800 zł, ponieważ trzeba ściągać całą deskę rozdzielczą. Czy koś wie jak inaczej można dostać się do tego czujnika, podobno znajduje się on w grodzi dmuchawy nawiewu powietrza. Czy na przykład nie można dostać się do niego przez schowek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam również błąd 313 i dziwne objawy pracy klimatronika. Czasami zaczyna wariować temperatura na panelu klimy i na desce zegarów - przechodzi do wartości -45 C

i wtedy klima nie działa ,po pewnym czasie wraca do wartości rzeczywistych i tak co jakiś czas. Zdarza się ,że temparatura nie wraca do normalnej , a po zatrzymaniu i przy następnym włączeniu silnika temperaura jest poprawna.

I tu pytanie do MOLS - czy masz takie same objawy?

U mnie zdiagnozowano czujnik temperatury zewnętrznej i wymieniłem go ,ale nic to nie pomogło.

Jeśli potwierdzi sie diagnoza ,że to czujnik przepływu powietrza to koszt trochę dołujacy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie zdiagnozowano czujnik temperatury zewnętrznej
niektóre programy własnie tak interpretują ten błąd jako awarie czujnika temperatury zewnętrznej, czujnik o ,który wam chodzi jest w dolocie świeżego powietrza, po wyjęciu filtra przeciwpyłkowego można go zobaczyć, jeżeli jest uszkodzony to lipa, ale czasem się zdaża, że jest mocno zabrudzony, można go przetrzeć a nawet poruszać nim, może akurat ... ;)

Z wyjęciem jego bez demontażu może by nie było takiego problemu ale już włożenie go na swoje miejsce nie będzie takie łatwe.

schematelementwclimatronic4lz.jpg

13 – czujnik G89 temperatury kanału świeżego powietrza

(Steruje pokrywą temperatury i dmuchawą świeżego powietrza w zależności od temperatury. (Przebieg w razie awarii: zadania przejmuje czujnik temperatury zewnętrznej - nie zawsze).

Polecam temat poniżej:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1046

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mols
Witam

Mam również błąd 313 i dziwne objawy pracy klimatronika. Czasami zaczyna wariować temperatura na panelu klimy i na desce zegarów - przechodzi do wartości -45 C

i wtedy klima nie działa ,po pewnym czasie wraca do wartości rzeczywistych i tak co jakiś czas. Zdarza się ,że temparatura nie wraca do normalnej , a po zatrzymaniu i przy następnym włączeniu silnika temperaura jest poprawna.

I tu pytanie do MOLS - czy masz takie same objawy?

U mnie zdiagnozowano czujnik temperatury zewnętrznej i wymieniłem go ,ale nic to nie pomogło.

Jeśli potwierdzi sie diagnoza ,że to czujnik przepływu powietrza to koszt trochę dołujacy.

 

Mam takie same objawy czasem podczas dłuższej jazdy temperatura wariowała do -50 C i tak pozostawała przez dłuższy czas wtedy wystarczyło zdjąć klemę na około 2 minuty i wskazanie wracało do normy. Ja zanim pojechałem do servisu próbowałem sam dojść do sedna sprawy. Czytałem rady na forum, wymieniłem czujnik temperatury zewnętrznej lecz problem pozostawał. Po podłączeniu w warsztacie pod komputer błąd 313 zdjagnozowany został jako czujnik przepływu świerzego powietrza. Wymiana tego czujnika w servisie to około 800 zł. tak mi powiedzieli, mało tego to nie mieli tego czujnika od ręki. Dlatego pytałem czy jest możliwość wymiany samemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chyba uporałem się z problemem spadajacej temperatury -tak myslę bo do końca jeszcze nie wiem.Otóż podjechałem do elektronika i kiedy powiedziałem mu o problemie ten stwierdził , że nie musi to byc czujnik przepływu świeżego powietrza. Umówiłem się na naprawę i okazało się , że przyczyną usterki były zabrudzone złącza przewodów do czujnika temp zewnętrznej (podobno są w dwóch miejscach).Jeżdżę już kilka dni i objawy się nie pojawiły. Jeśli chodzi o wymianę czujnika przepływu powietrza to mechanik powiedział , że nie jest to tak skomlikowane a sam czujnik kosztuje kilkadziesiąt zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam zrobiłem sprawdzenie klimy wyszly mi błedy 306 i 313 pierwszy bład czujnika temperatury pod zderzakiem , drugi to ten czujnik pod filtrem pylkowym i mam delemat co robic:(

 

---------- Post added at 14:43 ---------- Previous post was at 13:53 ----------

 

Czytalem opinie na forum i zrobilem tak przeczyscilem szmata ten czujnik pod filtrem kabiny, odlaczylem kleme i przeczyscilem styk plynem podobnym do wd40 ktory znajduje sie kolo plyny wspomagania od czujnika zawnecznego. Zrobilem diagnoze sprawdzilem blad 444 czyli bledu nie ma, pokazuje juz dobrze temperature. odpukac w nie malowane aby to dzialalo. pozdrawiam;)

Edytowane przez GzyGzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam podobny problem po diagnozie climatronika wyskoczył mi błąd 313. Od pewnego czasu przestał mi grzac tzn. leci tylko ciepłe powietrze natomiast na postoju z wł. silnikiem powietrze zaczyna się studzic, gdy dam gazu i go przytrzymam to zaczyna leciec cieplejsze powietrze. Jeżeli ktoś ma podobny problem, z którym sobie poradził to będęwdzięczny za odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Podobne sie pod ten temat...

 

Ostatnio (poniedziałek bieżącego tygodnia) pojechałem na obsługę klimatyzacji odgrzybianie, dezynfekcja, nabicie...

 

Od tego czasu zaobserwowałem spdaek wydajności klimatyzacji

mija znacznie więcej czsu nim zaczyna chłodzic, powietrze jest cieplejsze niz przed obsługa.

 

Zdiagnozowanie Climatronica wykazuje dwa kody błedu:

313 - czujnik temperatury pod filtrem pyłkowym...

000 - koniec listy błedów

 

po skasowaniu błedów, kod 313 powtarza sie...

 

Czy obniżona wydajność klimy może być skutkiem awarii tego czujnika?

Czy raczej szukać przyczyny w kompleksowej obsłudze klimy eg. nabili za mało czynnika?

 

Z tego co szperam po forum to funkcje uszkodzonego czujnika pod filtrem przejmuje drugi pod zderzakiem, ten jest sprawny...

 

Diagnostykę robiłem dopiero po obsłudze klimy jak zauważyłm że chłodzi słabiej, wiec nie wiem czy awaria czujnika była już zarejestrowana przez climatronic wcześniej czy też wystąpiła dopiero po obsłudze...

Choc wydaje mi się że mogła być już wcześniej zdarzało się że climatronic

podawał temperaturę zewnętrza 4'C podczas gdy na dworze było grubo ponad 25'C

 

Czy można dostać się do jego złączki bez demontażu całej klimy?

Zastanawiam się czy nie jest zalana woda miałem zatkane podszybie i polała mi się wodą do kabiny nad nogami pasażera (potok... kałuża pod siedzeniem...)

 

Sam czujnik wkrótce i tak wyczyszczę przy okazji wymiany podszybia i wanny filtra na 3BG, przy okazji może dał bym go rade jakoś wymontować

i wyczyścić styki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

być może on jest tylko zasyfiały ...

jak odgrzybiałeś ??

psikali jakieś g... w dmuchawę po wyjęciu filtra ??

jeśli tak, to może wystarczy go przetrzeć.

Czujnik temp. zew. (ten z przodu) przejmuje funkcję tego z dolotu świeżego powietrza, ale tak nie do końca, one się tylko nawzajem wspierają.

Jeśli miałeś wodę w aucie, to tez mogą być zalane styki.

Wymontowanie nie jest takie proste, niestety :(

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
być może on jest tylko zasyfiały ...

jak odgrzybiałeś ??

psikali jakieś g... w dmuchawę po wyjęciu filtra ??

 

Psikali głęboko (metrowym wężykiem z dysza) przez wyloty powietrza, filtra pyłkowego nie demontowali...

 

Biorąc pod uwagę wariujące wcześniej wskazania temperatury zewnętrznej

mniemam że awaria była już wcześniej i mam cichą nadzieje że słabo nabili klimę...

 

 

P.S.

Jaki są numery katalogowe tych czujników (ze zderzaka oraz dolotu) wg Etki ?

 

Na Alledrogo znalazłem od A6 i Paska B5 takie:

0 280 130 085

058 905 379

 

Niby nowe Ale podejrzanie tanio 40 zeta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no chyba nie jest aż tak źle...

 

odgrzebałem goglami tego kotleta:

czujnik temperatury kanału zasysanego powietrza G 89

 

i wygląda też na to że demontaż jest nie aż tak skomplikowany:

Aby go wymienić musisz wykręcić schowek i najlepiej wentylator, wtedy zobaczysz czujnik przez dziurę po wentylatorze. Wsadzasz rękę od dołu przy grodzi, trochę pomacasz patrząc na czujnik i go znajdziesz. Odpinasz kostkę, przekręcasz czujnik(nie pamiętam w którą stronę) i wychodzi. Kolejność montażu odwrotna

 

Wentylatora nie trzeba wymontowywać, wystarczy schowek. Sięgasz ręką, obracasz czujnik o 90 stopni i wyjmujesz. Czujnik masz na wierzchu.

 

Musze tylko ceny sprawdzić... czy aktualne

 

Wg kolegów z cytowanego topic'a to:

4A0 820 539 A - czujnik temperatury kanału zasysanego powietrza G 89 - w okresie kiedy był założony temat cena około 80zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cena się specjalnie nie zmieniła, 81 pln, jeśli znasz numery katalogowe części, to sam możesz sobie sprawdzić ;)

http://sklep.gajos.com.pl/sklep/

jak masz w pobliżu aso skody, to cena może się różnić o parę pln.

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A podany numer katalogowy jest prawidłowy ?

 

Co do ASO Skody to mam w pobliżu ale w porównaniu do WV jest drożej ;D

Szukałem już u nich nastawnika wałka rozrządu i ceny

odpowiedników do WV maja średnio 10% drożej...

 

Czy ten czujnik był również montowany w Seatach ?

Podobnie jak silniki 1.8 ADR ?

 

ASO seata mam po drodze z pracy podobnie jak WV i Skode...

 

 

Co do jego czyszczenia to muszę sprawdzić jaki mam...

bo z tego co widziałem po Alledrogo i Googlach to pod tym samym

numerem występują dwa rodzaje obudowy czujnika...

 

Jedna wersja, jest całkowicie zabudowana plastikiem więc jego czyszczenie mijało by sie z celem... W grę wchodził by tylko zimny lut lub ułamane przewody w obudowie...

 

W drugiej wersji z kostki wystaje goła płytka z termistorem, w tym przypadku ewentualny syf zgromadzony na niej mógłby być przyczyną zwarcia do masy co za tym idzie wywołania błędu 313 lub j.w. zimne luty...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A podany numer katalogowy jest prawidłowy ?

tak, podchodzi do twojego rocznika.

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam błąd 313 i na panelu climatronik cały czas wyświetla -40 st C tu opisałem problem

http://forum.vw-passat.pl/threads/35232-pomocy-quot-czujnik-temperatury-kanalu-zasysanego-powietrza-quot-G-89/page2

może ktoś pomoże ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam zrobiłem sprawdzenie klimy wyszly mi błedy 306 i 313 pierwszy bład czujnika temperatury pod zderzakiem , drugi to ten czujnik pod filtrem pylkowym i mam delemat co robic:(

 

---------- Post added at 14:43 ---------- Previous post was at 13:53 ----------

 

Czytalem opinie na forum i zrobilem tak przeczyscilem szmata ten czujnik pod filtrem kabiny, odlaczylem kleme i przeczyscilem styk plynem podobnym do wd40 ktory znajduje sie kolo plyny wspomagania od czujnika zawnecznego. Zrobilem diagnoze sprawdzilem blad 444 czyli bledu nie ma, pokazuje juz dobrze temperature. odpukac w nie malowane aby to dzialalo. pozdrawiam;)

 

Która wtyczka pod zbiorniczkiem płynu wspomagania jest od czujnika temperatury w zderzaku ?

 

Jaki nr. kat. tego czujnika ?

Edytowane przez 8472Ragnarok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich z góry przepraszam jak pisze coś nie tak ponieważ jestem nowy.Mam mały problem jadąc pare tygodni temu wyrwała mi się osłona dolna silnika i wyłamała czujnik temp.zew.chyba przestał działać bo na dworzu +20 a na wyświetlaczu klimy +10.Kupiłem nowy czujnik wraz z kablem zgodny z numerem starego.Temp.nadal wariuje wyświetla się błąd 30b co to jest.Po sprawdzaniu menu serwisowego temp.która jest na wyświetlaczu jest pod 4,a temp aktualna na dworzu jest pod 5.O co w tym chodzi?Nadmieniam,że raz już miałem skasowany ten błąd ale po kilku dniach się pojawił.[

CIN650 pozdrawiam

Edytowane przez cin650
błą ort

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanko,

otóż kilka dni temu przestała załączać się klima w moim b5.

Wcześniej gdy włączałem klimę, było takie cyknięcie, lekki spadek obrotów. Teraz obojętne czy mam econ, auto, czy nic, nic się nie załącza.

Przy przekręceniu zapłonu cały wyświetlacz climatronica miga.

Zrobiłem diagnostykę climatronica, wyszedł błąd 313, lecz ja nie mam objawów takich jak piszą koledzy, tj złe odczyty temp itp. poprostu przestała się załączać sprężarka? Pomoże ktoś?

może to być przez brak czynnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności