Skocz do zawartości
MłodyWilk22

1.9 TDI 110 AFN - przestawiony rozrząd...

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio mój pasio zaczął ciezko palić na zimnym silniku nad czym głowilismy sie w moim poście http://www.forum.vw-passat.pl/postlink/233707.htm#233707 :)

 

I w końcu pojechałem do pompiarza, ten podpiął komputer i okazjue sie, ze mam opóźniony kąt wtrysku na pompie. Problem niby błachy, ale gdy chciał ustawić kąt to się zdziwił, bo ponoc pompa już jest przyspieszona maksymalnie i brakuje regulacji :zalamany:

 

Ale spojrzał na koło pasowe zamocowane na wale i okazuje się, ze koło ma spore bicie.

Mówi, przez to bicie koło zebate od rozrządu na wale( do którego koło pasowe jest przymocowane) mogło zerwać klin na wale i zaczyna się przestawiać względem wału...

 

No więc po dwóch dniach rozbierania przodu :kwasny: dostałem siew końcu do tego rozrzadu... Ale kurcze teraz nie wiem gdzie są te znaki na kołach i na obudowach które mają się ze sobą zgadzać :zalamany:

 

Poniżej fotki rozrządu:

 

vwrozrzd0033fa4.th.jpg

Cały rozrząd

 

 

vwrozrzd0044qo2.th.jpg

koło wałka rozrządu i pompy wtryskowej(na kołe od pompy jest wycięcie na godzinie 10)

 

vwrozrzd0055vx7.th.jpg

koło zębate na wale(nie ma wycieć tylko jakiś nit w jednym miejscu na godzinie 5)

 

Za samą rozbiórkę przodu wołają 200zł, wiec już mam w kieszeni :)

Oczywiście, jesli rozrząd przeskoczył to sam nier bede sie za to zabierał... A jak koło obrobiło wał( bo ponoć lubi sie zdarzac) to już wogóle załamka... Co wtedy :mur:

 

No ale martwić sie bede poźniej. Narazie chce sprawdzić czy ten pompiarz miał racje i faktycznie rozrząd jest przestawiony...

Tylko nie wiem jak to jest z tym znakami na kołach i obudowie... :kwasny:

Bo narazie znalazłem tylko jedno nacięcie na kole pompy wtryskowej...

 

Prosze o pomoc fachowców :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale kurcze teraz nie wiem gdzie są te znaki na kołach i na obudowach które mają się ze sobą zgadzać

Bo tam nie ma takich znaków :rotfl: .

Musisz sciągnąc pokrywe wałka rozrządu. Z tyłu jest w wałku szczelina na zablokowanie go. Na kole od pompy wtryskowej jest taki mniejszy otwór (śr.15 mm), musisz tak kręcić wałem korbowym (za pomocą klucza)aby go zgrać z otworem w bloku silnika(wkładasz tam bolec blokujący), a w wałek rozrzadu można włożyć blokade - masz wtedy zgrany rozrząd z pompą, z tyłu silnika jest małe okienko przez które widać znaki na kole zamachowym, i te znaki powinny sie zgadzać z resztą, ale tutaj już Ci nie pomogę bo jak wymieniałem pasek rozrządu to akurat koło mi sie nie zgadzało, ale skoro dobrze chodzi to nie wnikałem dlaczego tak jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No własnie odezwał sie do mnie forumowicz który mieszka niedaleko i jutro pomoże mi sprawdzić ten rozrząd. Właśnie mi tłumaczył przez telefon co napisałeś :)

 

Ale na żywo dużo szybciej można sie czegoś nauczyć :)

 

Oby tylko wał był zdrowy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pe_Jot

wlasnie dzis dostawalem sie do pompy wodnej i aby ja wyjac trzeba bylo rozpinac rozrzad i mialem ten sam problem gdzie sa znaki ? :] - w ruch poszedl flamaster :] - po skreceniu wszystko oki - oprocz tego ze pompa rozp.... blok silnika czy jak to tam zwal :( -przej...

 

edit: zapomialem napisac ze dostawalem sie do pompy wodej bo cieklo przy "kole paska" i sie zagotowal - pompa byla rozmichalona znaczy sie lozysko - po skreceniu z nowa pompa dalej cieknie tylko gdzies tak jakby od spodu/tylu - prawdopodonie ten "wirnik" od pompy rozmichalil blok - jurto znaczy sie dzis bede wiedzial - tak wiec jesli to to - to jak ktos bedzie mial oiawy ze padla pompa wodna to proponuje hol a nie co bylo chyba wilka glupota jechac i dolewac co kawalek wody bo mozna sobie wiekszego kuku narobic (podono jeszcze takie dolewanie wody grozi fatalnymi skutkami nawet na odpalonym siniku podczas dolewania z powodu roznic temp) - wiem to w nawiasie to glupota

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mogło zerwać klin na wale i zaczyna się przestawiać względem wału...
Klin jest na kole.
A jak koło obrobiło wał( bo ponoć lubi sie zdarzac) to już wogóle załamka...
Najczęściej wyrabia się klin bo jest ze słabszego materiału. Klin wchodzi w rowek na wale. Miałem to w Golfie 1.9 TD. Słyszałem że jest to częsta przypadłośc tych silników (golfa) ale nie myślałem że to się będzie powtarzac w passatach. Chociaż rocznikowo jakby się zgadzały. Mój Golf był 2 lata starszy. Dodam że po 2-krotnej wymianie koła pasowego na wale (odkręcało się palcami) doszedłem że wyrobiony jest już rowek na wale. Kupiłem nowe koło dokręciłem mocno za pomocą przedłużki na specjalny klej i pogoniłem do żyda. Nie chciałem się ładowac w koszty (wymiana wału) a tymbardziej że dostałem większą ilośc gotówki. I tak się stałem posiadaczem passka. Popatrz a my szukaliśmy w zapowietrzającym się ukłądzie. Byc morze to jest przyczyna? Tylko co ma przestawiony zapłon do zasysania powietrza? :wpale: O ile dobrze pamiętam to pisałeś że to się zaczęło zdarzac po wymianie filtra paliwa :kwasny: Sprawdź i napisz bo jestem ciekawy czy to coś da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Popatrz a my szukaliśmy w zapowietrzającym się ukłądzie. Byc morze to jest przyczyna? Tylko co ma przestawiony zapłon do zasysania powietrza? O ile dobrze pamiętam to pisałeś że to się zaczęło zdarzac po wymianie filtra paliwa Sprawdź i napisz bo jestem ciekawy czy to coś da.

 

Tak bo filtr wymieniłem zaraz przed przymrozkami no i się zbiegło :)

A co dziwne teraz przed wizytą u pompiarza stał 4 dni nie zapalany i na dworze 0 st a on zapalił od strzała :hurra:

Na drugi dzien chyba -1 jak wjezdałem na kanał tez zapalił od strzała tak jak dawniej.

 

Nie wierze, ze samo sie naprawiło :hurra: Ale dzisiaj dzieki koledze z forum wszystko bedzie jasne. Trzymajcie kciuki, zeby to nie był wał :przestraszony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 99% mamy przyczynę problemów z rozrządem. MłodyWilk22 wkrótce opisze co i jak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc juz wiem co sie stało...

 

Cały rozrząd był przestawiony o około pół ząbka.

Przyczyna - było źle zamocowane koło pasowe do tego koła rozrządu na wale, dlatego koło pasowe miało duże bicie na boki co z kolei wyrobiło koło na wale i stąd to przesunięcie.

 

Na szczęscie wyrobiło sie samo koło a wał ocalał :hurra:

 

Także w poniedziałek kupuje w serwisie VW orginalne koło rozrządu.

Przy okazji wymienie sobie rozrząd bo ma już nastukane 70kkm a nie chce mi sie za 20kkm znowu tyle rozbierać:)

 

Mile mnie zaskoczyło, ze w moim silnik 110KM AFN pompa wody jest napędzana z paska klinowego a nie z paska rozrządu, także koszty sporo maleją :) Także dwie roleczki, pasek i bede miał spokój :) Jedynie co to to koło może trochę kosztować :kwasny:

 

Ale i tak się cieszę, ze tak to sie skończyło...

 

No i super, że w okolicy znalazłem takiego fachowca z forum bo bez dobrego mechanika to naparwde lipa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podziękowania dla naszego forumowicza Jacekp14_2005 - bez którego nie dałbyms obie rady... :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najczęściej wyrabia się klin bo jest ze słabszego materiału. Klin wchodzi w rowek na wale.

 

A 110 AFN wał jest z jednej strony sciosany a kołao z jednej strony nadlane - nie ma tam klinu.

Ale naprawdę mogli by się bardziej do tego przyłożyć, bo bardzo mało powierzchnię sciosali i licho to wygląda...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to tak zrobione bo i tak musi to byc wymienione powiedzmy co 200 tysiaków, jak by nie bylo to nie tylko klin sie zuzywa lecz cale zembatki,

 

Ja u siebie tez musialem zmienic kolo na wale i wkrecilem je spowrotem na kleju i sruby tez na kleju.

 

Powodzenia w naprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mile mnie zaskoczyło, ze w moim silnik 110KM AFN pompa wody jest napędzana z paska klinowego a nie z paska rozrządu

 

Haha, robiles zdjecia i tego nie zauważyłeś, to jest właśnie plus starszych silniczków ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja u siebie tez musialem zmienic kolo na wale i wkrecilem je spowrotem na kleju i sruby tez na kleju.

 

A jaki klej kupić???

Bo też chce to przykleic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klej beztlenowy u mnie w 1z ale chyba jest podobnie nie ma klina i takie mialo bicie ze jak lekko sie jezdzilo potrafilo sie o 3 zabki przestawic samochod palil 12/100 i kopcil a czasem slychac bylo i zawory wymieniane bylo chyba z 3 razy te koleczko i tylko chwilowa poprawa :/ ale znalazl sie taki mechanik powiedzial ze to wada vw i wziol taki frez hmmm i jak to wytlumaczyc sciachal ta powierzchnie bo byla nierwna :) i dal na klej beztlenowy i zero bicia :ok: a swoja droga kiedys jeszcze niewiem czy to od bicia jak zaczynalo to pekla sruba od tego kola i sami sie domyslcie co sie stalo 7 zaworow chyba czy 8 i strach czy wal nie dostal ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega zipek juz odpowiedzial. Klej beztlenowy.

 

Mianowicie: jak brakuje tlenu to zastyga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pe_Jot
wlasnie dzis dostawalem sie do pompy wodnej i aby ja wyjac trzeba bylo rozpinac rozrzad i mialem ten sam problem gdzie sa znaki ? :] - w ruch poszedl flamaster :] - po skreceniu wszystko oki - oprocz tego ze pompa rozp.... blok silnika czy jak to tam zwal :( -przej...

 

edit: zapomialem napisac ze dostawalem sie do pompy wodej bo cieklo przy "kole paska" i sie zagotowal - pompa byla rozmichalona znaczy sie lozysko - po skreceniu z nowa pompa dalej cieknie tylko gdzies tak jakby od spodu/tylu - prawdopodonie ten "wirnik" od pompy rozmichalil blok - jurto znaczy sie dzis bede wiedzial - tak wiec jesli to to - to jak ktos bedzie mial oiawy ze padla pompa wodna to proponuje hol a nie co bylo chyba wilka glupota jechac i dolewac co kawalek wody bo mozna sobie wiekszego kuku narobic (podono jeszcze takie dolewanie wody grozi fatalnymi skutkami nawet na odpalonym siniku podczas dolewania z powodu roznic temp) - wiem to w nawiasie to glupota

 

sorrki ylem pod %%%% jak pisalem ten post zreszta dzis tez jestem

- okazuje sie ze oudowa pompy jest czescia zamienna - uffff przynajmniej w tym silniku co sie bawilem - a wiecie jak moze jest u was ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc zakupy zrobione :)

 

Bardzo mile zaskoczyły mnie zakupy w VW :ok:

Koło zębate na wał wyniosło mnie 127zł a śruba 7zł :hurra:

 

A ja myślałem, ze w 300zł sie za samo koło zębat nie zamkne...

 

Kompletny rozrząd to też miłe zakupy :) Wzmocniony pasek Gates XS i rolka oraz napinacz Ruville - 197zł :)

200zł zamiast 600zł za rozrząd, bo na taką sumę sie nastawiałem to całkiem niezły wynik :ok:

 

Tylko jest jedno ale... Po przymirace ręką nowego koła są jendak małe luzy na boki, Mówie, małe bo w porównaniu z tamtym kołem to są naparwde małe :) Ale na wykończeniu koła i na wale jest mały stożek , także po dociągnięciu koło jakby wskakuje już całkiem na swoje miejsce i luzu brak. Myśle ze do tego troszkę kleju na koło i śrube i powinno trzymac na wieki...

 

Tylko ciekawi mnie czy fabrycznie bez dokręcenia po samym nołożeniu koła ręką tez sa małe luzy czy to u mnie już wał dostał w d... :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko ciekawi mnie czy fabrycznie bez dokręcenia po samym nołożeniu koła ręką tez sa małe luzy czy to u mnie już wał dostał w d...
na pewno lekko dostał ale klej i dociągnięcie na chama breszką załatwi sprawę . Jednak co jakiś czas sprawdzaj (no powiedzmy przy wymianie oleju) :ok: Dla kolegi z forum duży punkt za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje :P swoja droga sprawdzaj czy nie masz bicia ja tez kupywalem te kolko i zalozylem to nie mialo bicia wogle tydzien po i juz mialo i raz przestawilo sie o 3 zabki moze i zawory dostaly ale kopyto ma i nie widze potrzeby tego wymieniac :P ale mysle jak kolega napisal ze klej dociagnie to u mnie wyrownanie powierzchni walu frezem pomogło i przykrecenie klejem beztlenowym a za kolko chyba 55 zl placilem gdzies w sklepie :P jezdze juz 1 rok i odpukac w niemalowane;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności