koblant Zgłoś #1 Napisano 4 Stycznia 2013 (edytowane) A mianowicie opisze cala sytuacje od początku Dnia 13.12.12 auto w nieautoryzowanej stacji przeszło przegląd olejowy z filtrami oraz dodatkowo wymieniono wałek napędu pompy olejowej od Tomka z Rumi. Dnia 21.12.12 zapala się kontrolka od diagnostyki silnika na kopie wykasuje coś z powietrzem .... ze przepływomierz powietrza, ok dla zasady najpierw wykasowano błąd i zobaczymy dalej, po przejechaniu 250km zapaliła się znów, wiec postanowiłem wykasować błąd i włożyć nowy oryginalny filtr powietrza, ok przejechałem następne 350 km i dioda znów dala o sobie znać, wiec postanowiłem ustalić termin w aso aby mieć konkretna diagnozę. Dziś odwiedziłem aso diagnozę szukali ponad 2,5 godziny wyskoczył im błąd ROZPOZNANIE USTERKI 00257 P0101 006 miernik -G70- masy powietrza sygnał niewiarygodny sporadycznie i po odczekaniu 2,5 godzin diagnozy Pan z aso stwierdza ze nie wiadomo co jest przepływomierz został sprawdzony + dodatkowo 1m okablowania od niego wychodzący i ze jest wszystko w porządku na 100%, jakby się coś zaświeciło to zapraszamy i będziemy szukać dalej diagnoza 132zł ok mało będzie git. Po odebraniu auta i przejechaniu 20 km dioda ukochana zaświeca !! Wiec szybko do nich zdarzyłem 30 min przed zamknięciem, podłączyli kompa i dalej ten sam sygnał na kompie, wiec panowie stwierdzili ze jak sobie życzę to ok oni wymienia mi tez przepływomierz ale jak znów się zaświeci to nie biorą odpowiedzialności tylko 620zł w plecy za przepływomierz. Wiec po myśleniu ich wymyślili ze ustalimy termin i będzie trzeba wymienić całkowity przewód - kabel od przepływomierza aż do komputera. Data następnej wizyty 10.01.13. Po zakonczeniu rozmowy i wykasowaniu błedu do domu miałem 75km kontrolka nie swieci ale na pewno jutro o sobie da znac........ Ogolnie jakie mam odczucia od zapalenia się kontrolki, auto ma tak jakby zwana turbo dziurę przeważnie pomiędzy 1700 a 2200 obrotów tak jakby się zadławi i idzie dalej, takie bujanie autem. czekam na sugestie z forum.... Edytowane 4 Stycznia 2013 przez koblant Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #2 Napisano 4 Stycznia 2013 W jaki sposob sprawdzony zostal przeplywomierz i na podstawie czego stwierdzili ze jest ok?? Sprobuj umowic sie z nimi w ten sposob ze kup nowa przeplywke i pojezdzij na niej - jesli blad wroci to zwrocisz go. Inaczej bedziesz jezdzil na diagnostyke co chwile i placil po pare stowek a oni beda wymyslali co to moze byc i wymieniac zupelnie niepotrzebnie graty. Jaki masz przebieg? Na pewno w 7 letnim aucie wymiana przeplywki nie bedzie zmarnowaniem kasy. Ja u siebie wymienilem chociaz nie wywalalo zadnego bledu ale przed chipem na hamowni wykres byl slaby - tuner podpowiedzial ze ewidentnie przeplywka do wymiany. Po wymianie nie to auto - o wiele chetniej przyspieszal i ogolnie polepszyla sie dynamika w calym zakresie obrotow. A takie bujanie przy przyspieszaniu (co prawda przy okolo 3000-3500 oborotach) to tez mialem i wymiana pompy paliwa w zbiorniku rozwiazala ten problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angelus Zgłoś #3 Napisano 4 Stycznia 2013 dla mnie to dziwne troche. sam pracuje w ASO przyczyny mogą być rużne ale ja podmienił bym przepływke na próbe i sprawdził piny w kostce odprzepływki bomoże któryś nie styka albo jest luźny nie dziwi cię fakt że przed wymianą fitra powietrza byłook apo już nie??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #4 Napisano 4 Stycznia 2013 Ogolnie jakie mam odczucia od zapalenia się kontrolki, auto ma tak jakby zwana turbo dziurę przeważnie pomiędzy 1700 a 2200 obrotów tak jakby się zadławi i idzie dalej, takie bujanie autem. U mnie identyczne objawy były łącznie z błędem przepływomierza,kiedy zrobiła mi się dziura w tym czymś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angelus Zgłoś #5 Napisano 4 Stycznia 2013 kurcze nie pomyślałem bo to może być nieszczelny układ dolotowy tak jak karol podpowiada czy to niejest tak że kontrolka zapala siępodczas przyspieszania??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #6 Napisano 4 Stycznia 2013 czy to niejest tak że kontrolka zapala siępodczas przyspieszania Pojawia się ona zazwyczaj ,kiedy już komp nie może wysterować odpowiedniej dawki,czyli zazwyczaj podczas przyspieszania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koblant Zgłoś #7 Napisano 5 Stycznia 2013 U mnie identyczne objawy były łącznie z błędem przepływomierza,kiedy zrobiła mi się dziura w tym czymś. a gdzie ta rurę znajdę ?? ---------- Dodano o 15:19 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:18 ---------- kurcze nie pomyślałem bo to może być nieszczelny układ dolotowy tak jak karol podpowiadaczy to niejest tak że kontrolka zapala siępodczas przyspieszania??? nie kontrolka za każdym razem się zapalała jak auto dojeżdżało do ronda czy skrzyżowania na biegu bez gazu ---------- Dodano o 15:22 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:19 ---------- ogolnie co dziś zrobiłem, po wczorajszej końcowej wizycie błąd mi wykasowali i do dziś go nie mam, ale dziś z kolega wpadłem na pomysł aby odłączyć przepływke ta kostkę, i faktycznie po odłączeniu kostki auto normalnie jedzie..... tylko ze po odłączeniu nie zapaliła się kontrolka od silnika tylko od kontroli trakcji i świeciła do momentu aż kostkę podpiąłem, a po wpięciu kostki auto ma turbo dziurę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angelus Zgłoś #8 Napisano 5 Stycznia 2013 to chyba przepływke h... strzelił... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koblant Zgłoś #9 Napisano 5 Stycznia 2013 twierdza ze przepływa jest ok dzwoniłem do nich teraz i mowie co odczuwam po odpięciu kostki, to ze auto ma tryb awaryjny jedzie normalnie ale tak naprawdę ma tryb awaryjny ---------- Dodano o 15:44 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:38 ---------- Oni i tak są za tym aby ta instalacje wymienić na nowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #10 Napisano 5 Stycznia 2013 a gdzie ta rurę znajdę ?? Jak zdejmiesz dolną osłonę,patrząc oddołu to masz po stronie pasażera ze 20 cm od ściany grodziowej.Na rysunku nr 13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koblant Zgłoś #11 Napisano 5 Stycznia 2013 a po jakim przebiegu ci się to popsuło bo u mnie 140 tys km no ale wsumie skoro bez kostki idzie normalnie to chyba to nie to co ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #12 Napisano 5 Stycznia 2013 Też wypinałem przepływkę,też mi sie wydawało lepiej.Zmieniałem od superb przepływkę,tez mi się wydawalo. Zamówilem nadal tak samo.W końcu sie położyłem pod auto.Wiem że była akcja na te rury,później dawali pomarańczowe.A poza tym,wystarczy zrobic loga i wszystko będzie wiadomo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koblant Zgłoś #13 Napisano 5 Stycznia 2013 to mi robili laga i wyszło takie cos ROZPOZNANIE USTERKI 00257 P0101 006 miernik -G70- masy powietrza sygnał niewiarygodny sporadycznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #14 Napisano 5 Stycznia 2013 Tylko odczytali błąd.LOga robi się na właczonym silniku ,czyli zczytuje wszystkie wartości z czujników,począwszy od temperatury,skończywszy na ciśnieniu turbiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koblant Zgłoś #15 Napisano 5 Stycznia 2013 to mam tu coś takiego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #16 Napisano 5 Stycznia 2013 Chodzi o coś takiego http://vaglog.rtnet.pl/turzol_109123.html Co i jak logowac masz tu http://forum.vw-passat.pl/forums/79-Analizy-logow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koblant Zgłoś #17 Napisano 5 Stycznia 2013 okazało się ze mam 2 dziury na rurze nr 13 !! ---------- Dodano o 19:11 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:06 ---------- karol a czy ta rura rozwiązała twój problem który miałeś podobny do mojego ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koblant Zgłoś #18 Napisano 5 Stycznia 2013 tak wygląda u mnie przewód Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koblant Zgłoś #19 Napisano 5 Stycznia 2013 A poza tym,wystarczy zrobic loga i wszystko będzie wiadomo. co to jest te loga??? ---------- Dodano o 20:17 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:49 ---------- U mnie identyczne objawy były łącznie z błędem przepływomierza,kiedy zrobiła mi się dziura w tym czymś. a powiedz mi na to niby są - były jakieś akcje serwisowe tak?? dowiadywałeś się jak to wymieniałeś??? ogólnie kupiłeś oryginał czy zamiennik jaka cena ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #20 Napisano 5 Stycznia 2013 karol a czy ta rura rozwiązała twój problem który miałeś podobny do mojego ?? Tak,całkowicie rozwiązała. a powiedz mi na to niby są - były jakieś akcje serwisowe tak?? dowiadywałeś się jak to wymieniałeś??? ogólnie kupiłeś oryginał czy zamiennik jaka cena ?? Na forum gdzies mi przemknęło ,że były akcje ale chyba w turanach.Kupiłem sobie 2 szt używek i nowe uszczelki tylko.Ori rura kosztuje coś koło 315 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach