Skocz do zawartości
Diabeł_

Wymiana tylnych zacisków hamulcowych, żeliwo na aluminium = SPRAWNY hamulec ręczny :)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Z zamiarem wymiany zacisków nosiłem sie od dawna, najpierw miała być regeneracja ale ostatecznie stanęło na wymianie. Potrzebne zaciski tylnych tarcz hamulcowych możemy zaadoptować z golfa IV, seata leona, seata toledo, skody octavi I, audi A3 i pewnie jeszcze wielu innych. Moimi dawcami były zaciski z MK4 1.6 benzyna.

Wymiana nie jest skomplikowana i domorosłemu mechanikowi nie powinna zająć dłużej jak jedno popołudnie :ok

Do całej operacji potrzebne będą narzędzia:

- nasadki 11 i 13

- torx T27

- klucze płaskie 11, 13, 14, 15

- klucz do przewodów hamulcowych 11

- imbus 8

- klucz do kół

- szczypce

- młotek, smar miedziany, środek penetrujący

9cc735fa613a71fcm.jpg

Odkręcamy koło, pod autko wędruje podpórka. Wszystkie połączenia obficie traktujemy WD, idziemy na bazę wypić 2 browary :D

Do montażu nie będą nam potrzebne jarzma od przeszczepianych zacisków gdyż są za szerokie i będą kolidować z tarczą. zawsze można zejść trochę z ceny rezygnując z jarzm. Do montażu będzie nam potrzebna przejściówka M12x1 (zacisk golf) na M10x1 (przewód 35i) mozna go kupic na alledrogo od tego użytkownika

bbd1e8b6ba00985bm.jpg

Odkręcamy śruby (klucz 13) trzymające zacisk

94102cd7e86e4c7fm.jpg

Luzujemy odpowietrznik (nasadka 13)

90ff2855a9a9e910m.jpg

Wypinamy linkę ręcznego

1d8f32e4bb4c4ea2m.jpg

Luzujemy przewód hamulcowy przy zacisku (klucz 14)

1d8f32e4bb4c4ea2m.jpg

Odkręcamy łączenie przewód elastyczny (klucz14) przewód sztywny (klucz specjalny 11)

918e15f919d7dda3m.jpg

Wykręcamy śrubę trzymającą blachę ręcznego (torx 27)

3b2ca04e6db359e0m.jpg

Wyciągamy linkę z blachą spod dźwigni ręcznego

f1583d8d6f21b382m.jpg

Odkręcamy zacisk, obracając go, przewód elastyczny zostaje w miejscu.

Następnie najbardziej zapieczone śruby (2 sztuki) trzymające jarzmo (imbus 8)

c086700475de31e9m.jpg

Zdejmujemy jarzmo, czyścimy prowadnicę gniazda prowadnic, gumeczki. Wszystko smarujemy smarem miedziowym. Sprawdźcie stan gumek lubią pękać więc warto od razu zaopatrzyć się w nowe.

d7f7131d2d2749f3m.jpg

Zakładamy jarzmo, przykręcamy. Pasujemy klocki i zacisk. Okazuje się, że przewód elastyczny nie sięga wystarczająco daleko aby obsadzić prawidłowo zacisk. Należy podgiąć wspornik trzymający przewód o 20-30 stopni do tyłu auta.

4d65a9d7f7350054m.jpg

Pozostaje poskładać wszystko do kupy i dokręcić wszystkie przewody. po zmontowaniu wygląda to mniej więcej tak

1320bb3f242ebd35m.jpg

Teraz odpowietrzamy cały układ zaczynając od tylnego prawego koła następnie lewego. Odpowietrzyłem również przednie hamulce ale nie było tam pęcherzyków powietrza. Przy całej zabawie warto od razu wymienić płyn hamulcowy weszło mi około litra DOT 4.

Czas operacyjny około 2 godziny na stronę mając w zanadrzu dopalacze

40317dc58d3588b7m.jpg

Po wymianie trzeba było popuścić trochę linki bo ręczny blokował już na trzecim ząbku. Efekt całej zabawy ręczny jak żyleta i znaczna poprawa skuteczności hamowania po wymianie płynu :fajny

Jeżeli coś nie jest jasne piszcie odpowiem na pytania :dobrze

pozdrawiam Andrzej

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

proponuje przeniść do warsztatu :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
proponuje przeniść do warsztatu
... i pomógł też można dać ;)

 

Czas szukać zacisków skoro już wiem jak się do tego zabrać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Good Job..:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego brakowało, zabieram i ja się za te zaciski z tyłu.

Z ciekawości, ile dałeś za komplet na 2 osie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z ciekawości, ile dałeś za komplet na 2 osie?

Chyba na 2 koła ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za oba zaciski z jarzmami 100zł plus koszty wysyłki, koles ma jeszcze chyba dwa kpl. mogę dać namiary :ok

pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szacun....tyle sie pisało o tych felernych zacisach i w końcu jest konkretny manual...

teraz to dopiero skoczy cena na zaciski od MkIV.

Nie wiem tylko po co ruszałeś połaczenie elastycznego z rurka skoro......

Odkręcamy zacisk, obracając go, przewód elastyczny zostaje w miejscu.

Jeśli mamy obawy co do tego połączenie-obawa zerwania gwintu lub łba śruby- to tylko przed zdjęciem zacisku wystarczy popuścić wąż w nim a potem wykręcić resztę obracajac całym zaciskiem wokół osi węża....choć majac na względzie wiek naszych aut to elastyczny też by zdawał sie czasami do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sie orientuje to podobny wezyk elastyczny jest w b5

http://www.bogusz.com.pl/webcm/katalog?func=productPage&wid=19&markId=1&modelId=673&linkId=8012&productId=959

Edytowane przez marcin007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem tylko po co ruszałeś połaczenie elastycznego z rurka skoro......

Wkręcając redukcję w zacisk a w nią przewód (jak ładnie napisałeś obracając zacisk wokół osi przewodu :) ) nie ma bata na to, żeby położenienie przewód zacisk zostało w położeniu jak w ori zacisku. Masło maślane :P Położenie zakręconego przewodu nie będzie takie samo jak w oryginalnym połączeniu zacisk -przewód dlatego trzeba popuścić eleastyczny obok sztywnego żeby móc swobodnie obrócić i dokręcić elastyczny przewód do redukcji ooooo :ok

Pozdrawiam Andrzej

 

---------- Post added at 07:09 ---------- Previous post was at 07:04 ----------

 

Z tego co sie orientuje to podobny wezyk elastyczny jest w b5

http://www.bogusz.com.pl/webcm/katal...&productId=959

Dobra alternatywa jak ktoś będzie wymieniał elestyczne przewodu, potrzebna jeszcze będzie śruba otwotowa M12x1 i podkładki miedziane więc koszt znacznie wzrośnie, w mojej wersji redukcje kosztowały 11zł :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Przy okazji dodaję zdjęcia co jest w środku zacisku

 

Nie wiem dlaczego ludzie mają takie problemy z ręcznym ale w samym zacisku nie ma co się za bardzo zapiec.

 

Zdjęcie nr1

Zacisk, tłoczek, mechanizm ręcznego, dźwignia ręcznego

2vx24o9.jpg

 

zdjęcie nr2

mechanizm ręcznego

3534apj.jpg

 

zdjęcie nr3

mechanizm ręcznego

ofae8m.jpg

 

Zdjęcie nr4

mechanizm ręcznego rozebrany

69qmb5.jpg

 

Zdjęcie nr5

mechanizm ręcznego rozebrany

2duxvu1.jpg

 

Zdjęcie nr6

mechanizm ręcznego rozebrany

25tgjrs.jpg

 

Zdjęcie nr7

Zacisk w środku

33kyrk1.jpg

 

Zdjęcie nr8

Tłoczek

wjdlrd.jpg

 

Zdjęcie nr9

Tłoczek rozebrany

2uo6ofa.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super tut, tylko do warsztatu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

diabel_102 piękna robota,wcześniej sie tylko mówiło że pasują te zaciski a teraz mamy czarno na białym,powiedz no jeszcze czy klocki zostają takie same czy trzeba zakładać od golfa 4?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klocki zostaja te same,i jeszcze mala uwaga,przy zakupie zaciskow lepiej sprawdzic czy odpowietznik sie wykreca,bo kupiłem jeden komplet i w jednym zacisku niestety odpowietrznik sie nie chciał wykrecic,wiec oddalem je spowrotem,gosciu probował go wykrecic i niestety wykrecił sie ale z gwintem

Edytowane przez marcin007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świetna sprawa z takim tutkiem ;) Czyli w poniedziałek już wiem co zrobię z ręcznym w passacie :) Tylko obawiam się o odpowietrzniki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Póki temat ciepły to proszę, komplecik z jarzmami, raczej wyglądają okey.

Mogę dobrze nie pamiętać ale u mnie jarzma są na śrubach imbusowych i też pamietam ze był z nimi wielki kłopot aby odkręcić, a tutaj spotykam sie ze wiekszść ma na zwykły sześciokątny łeb śruby, jak w końcu było oryginalnie?

A i jeszcze jedno pytanie czy ośki w jarzmach powinny byc ciasno czy raczej lużno.

Do tej pory spotykałem sie w innych autach z oskami prostymi a w pasku są skośne-klinowate.....czyli im bardziej klocki zużyte tym większy luz na nich...tego jakoś nie mogę zrozumieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jarzma także na imbusach, może to zależy od rocznika?

Dodam że ostatnio poległem gdy próbowałem je odkręcić, dla siebie będę szukał zacisków razem z jarzmami ze zwykłymi śrubami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jednym z tych zaciskow z allegro niema dzwigni od recznego,widac ze zdemontowana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mogę dobrze nie pamiętać ale u mnie jarzma są na śrubach imbusowych i też pamietam ze był z nimi wielki kłopot aby odkręcić, a tutaj spotykam sie ze wiekszść ma na zwykły sześciokątny łeb śruby, jak w końcu było oryginalnie?
U mnie jarzma także na imbusach, może to zależy od rocznika?
astępnie najbardziej zapieczone śruby (2 sztuki) trzymające jarzmo (imbus 8)
:ok

Nieszczęsne imbusy można wymienic na śruby z łbem sześciokątnym ale dostęp do nich jest tak kijowy, że myślę że zamiast pomóc tylko utrudni odkręcenie jarzm.

Dodam że ostatnio poległem gdy próbowałem je odkręcić, dla siebie będę szukał zacisków razem z jarzmami ze zwykłymi śrubami.
Do montażu nie będą nam potrzebne jarzma od przeszczepianych zacisków gdyż są za szerokie i będą kolidować z tarczą.
A i jeszcze jedno pytanie czy ośki w jarzmach powinny byc ciasno czy raczej lużno.

Włodku chodzi Ci o prowadnice? Jeżeli tak to są one stożkowe i mają jako taki luz, biorąc rączką za zacisk i szarpiąc go jest spory luz i ten typ tak ma.

Jak pisałem wyżej mam namiary na kolesia, który ma jeszcze ze dwa komplety zacisków i jakbym z nim pogadał poszłyby za stówkę komplet więc zainteresowanych proszę o kontakt :)

pozdrawiam Andrzej

Edytowane przez Diabeł_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności