Gość piotryd Zgłoś #1 Napisano 21 Lutego 2006 Mam proś :628: :628: bę. Zauważyłem olej na przepustnicy i przewodzie od intercooler'a - nie ma tego dużo, ale jednak. Podjechałem do jednego specjalisty - diagnoza: albo padnięta turbina puszcza olej, albo idzie z odmy... - tyle - nic więcej nie chciał powiedzieć, bo trzeba "dokładnie zobaczyć" - czyli rozebrać chyba wszystko i potem niekoniecznie dobrze poskładać. Trochę narobiłem w gacie i pojechałem do ASO po radę. Tam popatrzyli: "no olej to normalne ale trochę dużo". Rada - nie przejmować się i wymienić przewód od IC na nowy (ma lepiej trzymać i nie puszczać oleju) i to samo zrobić z przepustnicą bo skoro się poci to znaczy, ze coś z nią nie tak. Wszystko fajnie tylko to kosztuje, a jakoś nie mam pewności, że to załatwia problem. Jak to jest zatem z tym olejem? Wiem, że turbina zawsze trochę puszcza i z odmy też może polecieć, ale ile tego ma być? Nadmieniam, ze wszystko gra - turbina pracuje dobrze, silnik też trzyma ciśnienie (okazało się, ze trzy świece były padnięte, a i tak w -26 odpalał - no trochę trzeba było pokręcić ale odpalał), trochę dużo pali ale to nie wina przepławki bo jest ok. Może właśnie to przez walniętą przepustnicę??? Badanie VAG też wypadło bardzo dobrze. Co o tym myśleć? Co Wy o tym sądzicie. Czy ieliście podobny przypadek i jak się to skończyło. Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi, opinie i rady. P. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość necro Zgłoś #2 Napisano 21 Lutego 2006 Sladowe ilosci oleju w dolocie to normalne,jezeli nie ubywa oleju tak ze musisz dolewac miedzy wymianami to nie przejmowal bym sie niczym i jezdzil dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #3 Napisano 21 Lutego 2006 przepustnica kosztuje ciezkie pieniadze, ponad 1000zl. Jesli nie masz jakis objawow, ktore ci utrudniaja jazde to olej sprawe. Mi rowniez zdazylo sie, ze olej kapal z rury od IC, mialem w garazu maly wyiek. IC przeczyszczono i jezdze dalej i sie nie przejmuje. Jesli tego oleju nie jest duzo to ja bym sie tym az tak nie przejmowal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #4 Napisano 21 Lutego 2006 Olej w IC i rurach do IC to norma i olej ten pochodzi z odmy czyli z przewietrzania skrzyni korbowej pełnej oleju. Przy doładowanym silniku zawsze pojawiają się drobiny oleju, które wylecą ze skrzyni korbowej. Dostają się potem do rur IC i do samego Intercoolera. Jeśli tylko jest to film olejowy lub 20ml - 50ml to należy przeczyścić i jeździć dalej. Gdyby w przyszłości było więcej to juz należy wykonać konkretną diagnostykę. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotryd Zgłoś #5 Napisano 22 Lutego 2006 Tak - już się uspokoiłem - wielkie dzięki za pomoc, bo wczoraj miałem niezłą sraczke;-) Z tą przepustnicą to chyba tak łatwo nie będzie, bo jak pisałem trochę dużo mi pali. Przepływomierz OK, badanie VAG - OK, filtry też w miarę więc może tu jest przyczyna? Możliwe? Pozdr. :647: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #6 Napisano 22 Lutego 2006 Masz jakies klopoty z utrzymaniem obrotow podczas wysprzeglania, zwalniania, obroty na biegu jalowym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotryd Zgłoś #7 Napisano 22 Lutego 2006 Nie, obroty trzyma równo - tylko po odpaleniu przez chwilę są nieco wyższe ale potem już OK. Coś jednak z tą przepustnicą musi być nie tak (jak mówi mechanik) bo olej przez nią wylazł na zewnątrz - jak to mówią spociła sie, a chyba powinna być szczelna. (?) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #8 Napisano 24 Kwietnia 2012 odświeżę kotleta ;D - odma wyprowadzona pod samochód - w zimę zamarza przewód od odmy i pożera jakieś 2 litry oleju - od jakiegoś czasu zauważyłem SPORO oleju w dolocie , gdzie teoretycznie nie powinno go być ( patrz pierwszy odnośnik) - sprawdziłem turbo a dokładnie wirnik , żadnych ale to kompletnie żadnych luzów Czy jest jakoś możliwe , że ten olej który pożarło jak zamarzła odma poszedł jakoś przed turbo do dolotu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emt81 Zgłoś #9 Napisano 10 Sierpnia 2012 Witam! To ja zapytam troszkę inaczej i też spróbuję odświeżyc temat.. Do ostatniej wymiany dolałem ok 1l na 10 000 km. Auto używane jest 50/50 miasto/trasa. Zaczałem szukać przyczyny tego ubytku (bo przy pierwszej wymianie ubyło tylko ok 300 ml) i na pierwszy ogień poszły: uszczelka michy i podkładka pod korkiem. Ale zacząłem też szukać innej przyczyny i okazało się, że w plastikowej rurze między IC a kolektorem mam pewną ilość oleju-tzn. jest to szlam, który można zgarnąć palcem... Chłopaki piszą, że mają w dolocie olej, ale jest to raczej film a nie tyle, że prawie łyżeczką można zebrać. Na dodatek ściągnąłem przewód gumowy między separatorem na pokrywie rozrzadu a zimną stroną turbiny i tam jest wilgotno, ale bez szału-tzn. raczej cieńki film olejowy. Czy ta duża różnica między ilością oleju przed kolektorem dolotowym a układem odpowietrzenia skrzyni korbowej mogą sugerować raczej, że winna będzie turbina?Czy dla pewności pojeździć z prowizorycznym "oil catch-em"? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin990 Zgłoś #10 Napisano 10 Sierpnia 2012 emt81 kolego ja na Twoim miejscu bym się nie martwił takim ubytkiem. 1l na 10000km to jest norma zawsze coś wycieka, trochę może się spalić itp auto ma już swoje lata i przebieg. Dużo zależy też od oleju. Niektóre poprostu uciekają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly197 Zgłoś #11 Napisano 6 Sierpnia 2014 Witam wszystkich. Ja mam taki problem iż rura (odma) która idzie od pokrywy do przewodu miedzy filtrem powietrza a turbiną na połączeniu jest cała w szlamie olejowym, po zdjęciu tego przewodu w turbinie widać olej, luzów na turbinie nie wyczuwam. Od turbiny do kolektora ssącego wszędzie jest olej. czasami z silnika potrafi mi ubyć 0,5 litra na 1400km gdzie jadę cały czas autostradami z prędkościami kolo 140-180 km/h. Nie dawno samochód był czipowany. turbina ma doładowanie na poziomie ponad 1,9, gościu który to robił powiedział że turbo daje bardzo dobrze. Czy problemem może być odma czy to raczej turbo leje?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cypber Zgłoś #12 Napisano 7 Sierpnia 2014 Witam wszystkich. Ja mam taki problem iż rura (odma) która idzie od pokrywy do przewodu miedzy filtrem powietrza a turbiną na połączeniu jest cała w szlamie olejowym, po zdjęciu tego przewodu w turbinie widać olej, luzów na turbinie nie wyczuwam. Od turbiny do kolektora ssącego wszędzie jest olej. czasami z silnika potrafi mi ubyć 0,5 litra na 1400km gdzie jadę cały czas autostradami z prędkościami kolo 140-180 km/h. Nie dawno samochód był czipowany. turbina ma doładowanie na poziomie ponad 1,9, gościu który to robił powiedział że turbo daje bardzo dobrze. Czy problemem może być odma czy to raczej turbo leje?? Zobacz tutaj: http://forum.vw-passat.pl/threads/66618-Oil-catch-tank-OCT-przer%C3%B3bka-odmy-w-PD-%28DIY%29 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilson Zgłoś #13 Napisano 7 Sierpnia 2014 0,5 litra na 1400km czyli na 10.000km masz możliwość ubytku na poziomie 3.57 l. Jak dokonałeś pomiaru i skąd ta wartość 0.5?Co do turbo-leży u mnie w piwnicy od AWXa, praktycznie bez żadnych luzów poprzecznych i wzdłużnych i... puszcza olej konkretnie. Moim skromnym zdaniem warto przyglądnąć się turbinie skoro ubytki są tak duże jak napisałeś (o ile takie faktycznie są). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #14 Napisano 7 Sierpnia 2014 to AFN, jeśli tą trasę jedziesz z takimi prędkościami jak piszesz czyli około 3600 i więcej obrotów to ma prawo tyle łyknąć. Będziesz śmigał do 120 to weźmie malutko albo wcale. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilson Zgłoś #15 Napisano 7 Sierpnia 2014 (edytowane) to AFN, niedawno też byłem posiadaczem AFNa i jak to w aucie ze sporym przebiegiem miałem jakieś przedmuchy (więc i olej w dolocie). Auto przez 3,5 roku przelatało u mnie trochę ponad 100.000 km, było jeżdżone na półsyntetyku i robiłem nim sporo delegacji (głównie autostrada a4)i raczej szybciej niż 120km/h . Olej wymieniałem co 10.000km ale naprawdę od wymiany do wymiany nigdy nie dolałem ani kropli. Stąd moje zaskoczenie tym co kolega pisze 0,5 litra na 1400km oraz moje przeliczenie na 10.000km. maly197 jeździsz na pół czy pełnym syntetyku?? Edytowane 7 Sierpnia 2014 przez wilson Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly197 Zgłoś #16 Napisano 10 Sierpnia 2014 Co do tego 0,5 litra to wiem ponieważ co przejadę tą trase to tyle dolewam aby znowu był maksimum oleju na bagnecie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZbigNieff Zgłoś #17 Napisano 28 Lipca 2015 (edytowane) powitac moje kombi 130km AVF lekko zwariowalo - ma juz sporo najechane i postanowilem go lekko uzdrowic, olej pojawia sie w dolocie w sporych ilosciach, diagnoza jako taka pojawila sie w momencie wymiany ostatnio walka i szklanek ze zostaje zrobic turbine bo pewnie uszczelnienie szlak trafil... turbina poszla na stol - okazuje sie ze jest szczelna, geometria lekko zabrudzona - pokrywa zawrow sprawadzona - tam przez odme takie ilosci oleju nie powinny sie pojawic nigdzie, zatem pada pytanie: SKAD JESZCZE OLEJ W DOLOCIE MOZE SIE POJAWIC?? caly silnik mam z obu stron brudny z oleju tak od polowy do samego dolu... Edytowane 28 Lipca 2015 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt .2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
havran Zgłoś #18 Napisano 28 Lipca 2015 caly silnik mam z obu stron brudny z oleju tak od polowy do samego dolu... jak mówisz że od połowy w dół to wydaje mi się, że tylko spod głowicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZbigNieff Zgłoś #19 Napisano 28 Lipca 2015 jak mówisz że od połowy w dół to wydaje mi się, że tylko spod głowicy Sorry nie dopisalem - tu akurat wsio jest OK - znazlezlismy problem lewej strony silnika, podstawa filtra oleju wymaga uszczelnienia na nowo - czyli lewa strona byla by z glowy zostaje prawa - olej w ssacym jest w ilosciach olbrzymich - jak tam sie moze dostac procz turba i odmy??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
havran Zgłoś #20 Napisano 28 Lipca 2015 Albo turbo albo odma nie ma innej możliwości. Skąd wiesz, że to nie przez odmę? Jak dużo oleju jest w dolocie to ludzie zakładają OilCatchTank na odmę, który zbiera ten olej i jest czyściutki dolot. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach