Skocz do zawartości
Gość Andrzej

Proszę o pomysł na sygnalizator wyłączonych świateł.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Andrzej

Ciągle zapominam włączyć światła w swoim B3. Czy ktoś ma pomysł na skuteczny sposób sygnalizowania, że światła nie zostały włączone ?

Przydałby się też pomysł na sygnalizator pozostawionych włączonych świateł po wyłączeniu silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawel1309
Ciągle zapominam włączyć światła w swoim B3. Czy ktoś ma pomysł na skuteczny sposób sygnalizowania, że światła nie zostały włączone ?

Przydałby się też pomysł na sygnalizator pozostawionych włączonych świateł po wyłączeniu silnika.

na allegro sa takie sygnalizatroy. poszukaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Budujesz prosty układ na przekaźniku, włączasz jedną diodę i układ sam włącza i wyłącza światła.

Proste jak.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość schak

Mnie też to interesuje więc może jakieś dokładniejsze informacje np schemat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość radek_GL

ja kupiłem buzer w motoryzacyjnym za 12 zł i podpiąłem go pod wyłącznik świateł i działa tzn. jak świateł nie wyłączysz – jutro fotkę podeślę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość misiek06

Ale kolega pisze że zapomina włączyć a nie wyłączyć więc to chyba nie to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jednym z rozwiązań może być tzw. "moduł świateł", urządzenie napewno droższe od pomysłu JAFO (przekaźnik z diodą) ale także skuteczne. Są różne typy modułow, generalnie samodzielnie włączają światła postojowe i mijania po odpaleniu silnika.

Niektóre włączają światła postojowe po włączeniu zapłonu a mijania po tym jak alternator zacznie pracować, inne mają opóźnienie czasowe i właczają światła po kilku sekundach od włączenia zapłonu.

Jedne i drugie mogą pracować w trybie zimowym (aktywny) i letnim (nieaktywny).

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Jednym z rozwiązań może być tzw. "moduł świateł", urządzenie napewno droższe od pomysłu JAFO (przekaźnik z diodą) ale także skuteczne. Są różne typy modułow, generalnie samodzielnie włączają światła postojowe i mijania po odpaleniu silnika.

Niektóre włączają światła postojowe po włączeniu zapłonu a mijania po tym jak alternator zacznie pracować, inne mają opóźnienie czasowe i właczają światła po kilku sekundach od włączenia zapłonu.

Jedne i drugie mogą pracować w trybie zimowym (aktywny) i letnim (nieaktywny).

 

Pozdrawiam

 

Pozdrawiam kol. polarek.

W lot wychwycił ideę prostoty i niezawodności. :641:

Zapomniałem napisać o przełączniku lato/zima, którym manualnie włączamy światła pozycyjne (choćby dla glin lub na przeglądzie).

 

Załączam ową ideę...

 

[ Dodano: Nie 19 Lut, 2006 19:28 ]

Ooooo....

Okazało się, że pomysł jest jeszcze prostszy, niż opisywałem.

W obu przypadkach światła włączają się wraz z włączeniem zapłonu.

Przełącznik świateł w pozycji mijania/drogowe.

 

UWAGA! SCHEMAT DLA PRZEŁĄCZNIKA PASSAT B4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zamontowałem dwa przekaźniki dwie diody i teraz śwatełka włóączają i się po kluczyku. Jeżdzę cały rok na światłach. I napewno nikt się do tego nie przyczepi. A o ile bezpieczniej przez to!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No fajnie, a jak ze światłami pozycyjnymi przy wyłączonym zapłonie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość oni

U mnie wlacznik swiatel zawsze pozostaje w pozycji-na lewo-tak uruchamiam samochod i gasze,swiatla reaguja tak samo.Na poczatku bylo troche dziwnie,teraz mi sie to podoba.W pozycji neutralnej sa pozycyjne i dzialaja przy wylaczonym silniku,a w pozycji -na prawo-korzysta sie tylko w nocy zeby dzialal przelacznik dlugich swiatel i spryskiwacz lamp przednich.Jednym slowem u mnie nie ma opcji wylaczone swiatla przy wlaczonym silniku.Obawiam sie tylko, ze nie bedzie latwo dostac taki przelacznik, na pewno byly montowane seryjnie w autach na Skandynawie, ale tych niewiele jezdzi po Polsce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym przełącznikiem nie ma problemu. Instalacja elektryczna auta jest standardowa, tylko włącznik świateł jest trochę inaczej skonstruowany.

Każdy przełącznik od B4 będzie pasował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sq1gqp

Witam. Przykleje się. Mam taki problemik z orginalnym sygnalizatorem włączonyś świateł w pasku b3. Jak otwieram drzwi kierowcy i są światła to brzeczy - OK ale dlaczego jak otwiera drzwi pasażet to też wyje?? Oszaleć idzie!

 

Macie jakiś pomysł jak to łatwo przerobić żeby brzęczyk działał tylko na otwieranie drzwi kierowcy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może jest na to sposób, bo od krańcówki kierowcy odchodzą dwie masy, więc teoretycznie wystarczy zamienić masę wyzwalającą przy brzęczyku i powinno być po kłopocie. Nie chce mi się zagłębiać w schemat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No fajnie, a jak ze światłami pozycyjnymi przy wyłączonym zapłonie?

 

w sumie normalnie. przy wyłączonym zapłonie załaczam je przełącznikiem, jeżeli kogoś to interesuje to mogę jakiś schemacik stworzyć!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ma ktos pomysl jak wylaczyc ta opcje na skandynawie? Czy jedyna mozliwoscia jest zmiana wlacznika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś w Jettce taki patent. Kupiłem 2 brzęczyki, takie na 12V i podłączyłem pod bezpieczniki. Jeden sygnalizował WŁĄCZONE światła przy WYŁĄCZONYM zapłonie, a drugi WŁĄCZONY zapłon i WYŁĄCZONE światła. Troche to było prymitywne, ale skuteczne i tanie. Koszt brzeczyka to coś koło 6 zeta.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi chodzi o to, ze mam tak ze jak przekrecam stacyjke na zaplon to zapalaja mi sie swiatla mijania. A wolalbym miec jak w orginale, ze na 0 nie swieca, pozniej postoj, pozniej mijania i przy wylaczonym zaplonie jak wlacze kierunek zeby zapalala sie jedna postojowka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mnie mój patent kosztował 3 zł. Zakupiłem Diodę plus tyrystor i podłączyłem do żarówek w zegarach. A diode wsadziłem w wolne miejsce obok kontrolek oleju, ręcznego i innych.

I teraz wiem kiedy mam włączone światła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności