giecu Zgłoś #1 Napisano 6 Listopada 2009 witam. mam problem od jakiegos czasu pasek podczas hamowania przy duzych predkosciach caly sie trzesie natomiast przy wolnych np dojazd do swiatel przy nacisnieciu hamulca wydaje sie jak by hamowal i puszczal takie bujanie autem.wymienilem wszystkie klocki poniewaz podobne objawy byly jak przy zuzyciu klockow lecz dalej to samo, obstawilem ze krzywe tarcze wymienilem obie przod i dalej to samo, dodam ze na kierownicy nic nie czuc, na pedale tez tez slabo, raczej to czuc na budzie, hamulce ok, abs dziala jak powinien. zauwazylem ze jak jest mokro to jest to mniej odczowalne. poradzcie co to moze byc, planuje wymienic lozyska przod. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatforum Zgłoś #2 Napisano 6 Listopada 2009 Witam miałem podobne objawy jak twoje u mnie okazało się że wina tkwi w oponach podczas jazdy nie trzęsło ale jak za hamowałem to masakra.Może to właśnie to;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
royal90 Zgłoś #3 Napisano 6 Listopada 2009 (edytowane) dokłądnie. to wina opon. otóż kiedy tylko jedziesz możesz nie odczuć problemu ale kiedy podczas hamowania nacisk na opone wzrasta 3 krotnie to można się domyślić jaka jest reszta historii. jeź na oponiarnie i niech ci zobaczą co się dzieje. Edytowane 6 Listopada 2009 przez royal90 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #4 Napisano 6 Listopada 2009 U mnie jest ten sam objaw ale i na letnich i na zimówkach dodam że zimówki nówki sztuki, więc jakoś u siebie nie obstawał bym przy oponach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czajek19 Zgłoś #5 Napisano 6 Listopada 2009 sprawdzcie zawieszenie , tulejki , wahacze , amortyzatory .. jestem na 99 % pewny, że wina lezy w zawieszeniu. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scaraab Zgłoś #6 Napisano 6 Listopada 2009 Sprawdź też felgi możliwe że któraś jest nieznacznie uderzona czy "jajowata" i tak jak koledzy piszą będzie dawać bicie przy zmianie obciążenia np. przy hamowaniu... Ja tak miałem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #7 Napisano 6 Listopada 2009 Sprawdź jeszcze tarcze hamulcowe. Wadliwa opona daje o sobie znać także podczas jazdy, tarcza tylko podczas hamowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
giecu Zgłoś #8 Napisano 6 Listopada 2009 koledzy jak pisalem tarcze sa nowe i nie dodalem ze na innych felgach z oponami tez tak jest,pozatym felgi i opony byly sprawdzane i sa ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #9 Napisano 8 Listopada 2009 koledzy jak pisalem tarcze sa nowe ..ta ale tylko przednie masz nowe a co z tyłem ???????? ...tym bardziej że nie czujesz na kierownicy a budą ci trzęsie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remont Zgłoś #10 Napisano 8 Listopada 2009 sprawdz tylne tarcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
giecu Zgłoś #11 Napisano 9 Listopada 2009 tarcze tyl wymieniane w tamtym roku, jakies 3 miesiace temu zmienialem klocki na tyle i przod razem z tarczami poniewaz tez myslalem ze to wina tarcz i klockow, lecz to nie to, tarcze tyl sa ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #12 Napisano 9 Listopada 2009 a skąd wiesz że są dobre ??? zapinałeś je do tokarki??? nie ważne że w tamtym roku je zakładałeś, jak masz jakieś lipne to wystarczy jeden przejazd przez kałużę na rozgrzanych tarczach i je zwichruje. Tak więc sciągaj tylne tarcze i marsz biegiem do tokarza bo na oko to nic nie zobaczysz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
giecu Zgłoś #13 Napisano 9 Listopada 2009 (edytowane) przy niedlugiej wymianie lozysk zostanie sprawdzone zawieszenie przod wiec dam znac czy problem dalej istnieje Edytowane 9 Listopada 2009 przez giecu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jwlalek Zgłoś #14 Napisano 9 Listopada 2009 Właśnie dałeś mi do myślenia. Ja jestem po wymianie tylnych tarcz i klocków (ogólne zużycie) i z tego co dobrze pamiętam, to przed ich wymianą chyba również miałem taki efekt ale tylko przy dohamowywaniu. Hamulce jakby "lepiej-gorzej-lepiej-gorzej" działały. Teraz tego nie mam więc u mnie winowajcą był tylny komplet hamulcy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #15 Napisano 9 Listopada 2009 przy niedlugiej wymianie lozysk zostanie sprawdzone zawieszenie przod wiec dam znac czy problem dalej istnieje Teraz tego nie mam więc u mnie winowajcą był tylny komplet hamulcy. ..podajemy ci najbardziej prawdopodobną przyczynę a ty swoje dalej ...a może masz szyby nie domknięte ?? ...szukasz nie tam gdzie powinieneś ...tylne tarcze i nic innego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
giecu Zgłoś #16 Napisano 9 Listopada 2009 podajemy ci najbardziej prawdopodobną przyczynę a ty swoje dalej ...a może masz szyby nie domknięte ?? ...szukasz nie tam gdzie powinieneś ...tylne tarcze i nic innego dalej swoje bo wiem ze to nie tarcze. czuc by bylo na pedale.pozatym czyc ze to sie dzieje na przodzie a nie na tyle.nie masz innego pomyslu to sie nie wypowiadaj bo uparcie trzymasz sie jednego tematu, a ja juz temat z hamulcami przerobilem chwilowo nie mam czasu zajrzec sam, bo bym znalazl przyczyne,a te swoje madrosci typy masz szyby nie domkniete to zchowaj dla siebie. ---------- Post added at 19:09 ---------- Previous post was at 19:05 ---------- a tarcze sprawdze jutro juz jestem umowiony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #17 Napisano 10 Listopada 2009 nie prawdą jest że na pedale byś to czuł. A to że tobie się wydaje że czuć to z przodu to może być tylko twoje odczucie bo przecież siedzisz z przodu, sam to samo przechodziłem w zeszłym roku w sumie 5 miesięcy po wymianie tarczy (wszystkich czterech) okazało się że się zwichrowała jedna z tarcz i trzeba było nowe kupować. Jest jeszcze inna możliwość że autem ci trzęsie przy hamowaniu może masz samochód z dwu zrobiony i podczas hamowania masz największe siły i naprężenia i może pracować w miejscu gdzie był zespawany ale domniemam że nie masz składaka więc naprawde warto spradzić tarcze ewentualnie gumy z tyłu (ale to by ci coś trzaskało) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darecki11 Zgłoś #18 Napisano 12 Listopada 2009 Witam, ja miałem podobną sytuacje nie wiem jak się auto zachowywało przy większych prędkościach, ale kiedy wolno dojeżdżałem np. do świateł miałem podobną sytuacje. Pomogło czyszczenie czujników ABS-u, magnes w czujnikach przysięgną opiłki metalu i odczyty z nich były błędne. Prawdopodobnie czasami pomaga przedmuchanie sprężonym powietrzem. Ja u siebie wyciągałem i czyściłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
giecu Zgłoś #19 Napisano 22 Listopada 2009 zostaly wymienione lozyska z piastami tyl, nowe tarcze i klocki tyl lecz problem nadal istnieje, za tydzien biore sie za przod. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcink Zgłoś #20 Napisano 29 Listopada 2009 witam. mam problem od jakiegos czasu pasek podczas hamowania przy duzych predkosciach caly sie trzesie natomiast przy wolnych np dojazd do swiatel przy nacisnieciu hamulca wydaje sie jak by hamowal i puszczal takie bujanie autem.wymienilem wszystkie klocki poniewaz podobne objawy byly jak przy zuzyciu klockow lecz dalej to samo, obstawilem ze krzywe tarcze wymienilem obie przod i dalej to samo, dodam ze na kierownicy nic nie czuc, na pedale tez tez slabo, raczej to czuc na budzie, hamulce ok, abs dziala jak powinien. zauwazylem ze jak jest mokro to jest to mniej odczowalne. poradzcie co to moze byc, planuje wymienic lozyska przod. Możesz powiedzieć, na czym się skończyło? Hamuje Twój passek już OK czy dalej masz problem? Szukam rozwiązania identycznego przypadku u mnie. Mechanik twierdzi - krzywe tarcze ( 4 tys km przebiegu) , ale ja mam wątpliwości, bo zaczęło poszarpywać od razu jak odebrałem autko po wymianie lewej osłony zew. przegubu. Tak się zastanawiam nad czujnikiem abs czy jakiś syf-smar tam nie podszedł. Tylko nie wiem jak się zabrać za wyczyszczenie czujnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach