r_afaello Zgłoś #1 Napisano 23 Października 2009 Witam. Jak zaczęło się robić zimno odczułem potrzebę dogrzania nóg. No i powstał problem, którego wcześniej nie zauważyłem (autko mam od niedawna). Jam mam ustawiony nawiew na szybę, twarz(czyli na przód) i nogi to leci tylko na szybę i twarz (pomija nogi). Jak ustawię szybę i nogi jest ok tu i tu dmucha Nogi i twarz - działa tylko nadmuch na twarz Ustawienie tylko na nogi lub szybę czy też twarz działa bez zarzutu. Czyli "gryzą" się ze sobą nawiew nożny i przedni. Na nogi wtedy jest bardzo słaby albo nawet zerowy nawiew. Klimatronik wypluł: 444 czyli żadnych błędów w pamięci. Jak byłem na diagnostyce to błędów w pamięci komputera też nie było. Przy teście urządzeń miałem błędy podgrzewania lusterek i krańcówek. Wiec niema to nic wspólnego z klimą. Ma ktoś pomysł od czego zacząć poszukiwania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #2 Napisano 23 Października 2009 (edytowane) Kolego polecam jeszcze sprawdzić filtr przeciwpyłkowy. U mnie było podobnie tylko, że nie puszczał na nawiew centralny. Po wymianie na ori nowy filtr wszystko jest jak trzeba. PS: Zależy jeszcze na jaki filtr zmieniłeś? Edytowane 23 Października 2009 przez Radoslav Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r_afaello Zgłoś #3 Napisano 23 Października 2009 (edytowane) filtr wymieniłem z miesiąc temu ale zobaczę jak będzie bez niego. Firmy filtron (nie węglowy). Swoją drogą zastanawia mnie czemu miałoby to mieć wpływ tylko na nawiew dolny, przecież jeżeli coś blokuje zasysanie powietrza (np filtr) to wszędzie było by mniejszy nadmuch. No chyba że się mylę. Edytowane 23 Października 2009 przez r_afaello Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #4 Napisano 23 Października 2009 mam podobny problem u siebie i to od 2 lat dałem kiedyś temat o tym ale nic mi nikt nie umiał powiedzieć. Jak dam tylko na twarz to daje na twarz jak dam tylko na nogi daje tylko na nogi jak dam na twarz i na nogi daje tylko na twarz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zbyszko8406 Zgłoś #5 Napisano 23 Października 2009 u mnie to samo:631: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #6 Napisano 23 Października 2009 Spróbujcie podmienić panele klimatronika, jelśli osobno działają to stawiam ze panel coś niedomaga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r_afaello Zgłoś #7 Napisano 24 Października 2009 (edytowane) A ja miałem dziwne wrażenie że samo się naprawiło. Zrobiłem autodiagnostykę klimatyzacji. Potem włączam, ustawiam zeby grzało na twarz, nogi i szybe i wszędzie wieje. Rano odpalam i niestety problem powrócił i mam wrażenie (jeszcze to sprawdzę) że jak zmieniłem z ciepłego na zimne (bez zmiany kierunku nawiewu( to zaczeło wiać równocześnie na twarz i nogi ale odłączyło szybę. A czy nie można tutaj pogrzebać vag-comem.? Może istnieje jakaś opcja i ktoś obcykany podzieliłby się wiedzą. Ja kabelek mam ale wiedzy niestety zabrakło Edytowane 27 Października 2009 przez r_afaello Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #8 Napisano 5 Listopada 2009 Koledzy, jeśli z diagnostyki climatronica wychodzi, że błędów nie ma to polecam jeszcze zrobić test czy takie same objawy są na zamkniętym obiegu powietrza. Jeśli na takowej opcji nawiewy będą działały właściwie to na 99% obstawiam brudny (bądź słaby zamiennik) filtra kabinowego. Wtedy najlepiej udać się do ASO po nowy i problem z głowy...cena 36 zł brutto więc wydatek niemal żaden. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r_afaello Zgłoś #9 Napisano 6 Listopada 2009 to na 99% obstawiam brudny (bądź słaby zamiennik) filtra kabinowego. Może masz rację, jeszcze nie sprawdzałem ale proszę wytłumacz mi jaki to może mieć wpływ na konkretny kierunek nawiewu? Wydaje mi się, że wszystkie kratki nawiewowe mają "zasilanie powietrzem" z jednego wlotu powietrza z filtrem i ewentualne problemy były by z każdym nawiewem. No chyba że o czymś nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #10 Napisano 6 Listopada 2009 Panowie czego szukacie... tym steruje klimatronik, czyli jeśli czujniki mówią że tam jest ciepło to klapa mimo że włączyliście ją na dół czyli np. na nogi i twarz... zawsze będzie pchała powietrze gdzie ma zimniej... a najlepiej popatrzcie jak wam działają w tym czasie klapy np. za pomocą vag lu funkcji serwisowej klimatronica... każda klapa ma swój kanał który da się sprawdzić i zmienić ustawienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r_afaello Zgłoś #11 Napisano 6 Listopada 2009 Panowie czego szukacie... tym steruje klimatronik, czyli jeśli czujniki mówią że tam jest ciepło to klapa mimo że włączyliście ją na dół czyli np. na nogi i twarz... zawsze będzie pchała powietrze gdzie ma zimniej... a najlepiej popatrzcie jak wam działają w tym czasie klapy np. za pomocą vag lu funkcji serwisowej klimatronica... każda klapa ma swój kanał który da się sprawdzić i zmienić ustawienia. Nawet jeśli ustawię np. na "HI" ? Myślałem, że w tym ustawieniu po prostu daje max ciepło i nie rozdziela tego na kierunki biorąc odczyt z czujników temperatury. Mógłbyś podać instrukcję co i jak sprawdzić za pomocą Vaga lub klimatronika. Mam kabelek więc gdybyś "poprowadził mnie za rączkę" to bym sprawdził a i rozwiązanie problemu przydało by się dla innych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #12 Napisano 6 Listopada 2009 (edytowane) Nawet jeśli ustawię np. na "HI" ? Myślałem, że w tym ustawieniu po prostu daje max ciepło i nie rozdziela tego na kierunki biorąc odczyt z czujników temperatury.Mógłbyś podać instrukcję co i jak sprawdzić za pomocą Vaga lub klimatronika. Jeśli weźmiesz tylko w jedną pozycję np. na szybę to tylko tam powinno wiać ale jeśli już mieszasz np. nogi twarz to dobiera. Najlepiej widać jeśli porównuje się temperaturę czujników z ustawieniami tych klap. Czyli czujnik nadmuchu na nogi z czujnikiem nawiewu środek lub posufitce, jak i położenie klap nogi nadmuch przedni. Włącz klimatronic w serwis trzy przyciski na raz nadmuch w dół, niebieski i econ i przechodzisz do poszczególnych danych kanał... 07 temp. nogi 08 nawiew środek co do klap to 12 i 14 kanał.. nawiew centralny i nogi odmrażanie - pamiętać że te klapy są powiązane z nawiewem szyba... trzeba odczytywać po liczbach w jakim są położeniu. Resztę trzeba doczytać na forum o klimatroniku, co do cyferek na klapach... ile mają np. skoku od ilu do ilu. I to można porównać w czasie testu można zmieniać ręcznie ustawienie klap za pomocą przycisków i patrzeć co zmienia się w sile nadmuchu pomiędzy nogami a twarzą. Ogólnie lepiej to widać na vagu. Edytowane 6 Listopada 2009 przez kujon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r_afaello Zgłoś #13 Napisano 6 Listopada 2009 (edytowane) Dzięki. Postaram się dzisiaj lub jutro rano przetestować. O wynikach oczywiście napiszę. No dobra. Po powrocie z pracy zajrzałem do klimatronika. Silnik nagrzany, wolne obroty, wszedłem w tryb diagnostyczny i oto co wskazały poszczególne bloki: 06 - 7stopni 07- 64stopnie 08 - 64 stopnie 12- 114 13-253 14-128 15-255 Mówi to coś komuś ? Edytowane 6 Listopada 2009 przez r_afaello Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaro7104 Zgłoś #14 Napisano 6 Listopada 2009 Witam -mam pytanie do kolegów ,mam taki problem z klimatronikiem -jak odpalam samochód to wentylator od nawiewów mam ustawiony na 1 prędkości, jak ruszę i jadę to ze wzrostem prędkości klimatronic sam podwyższa obroty wentylatora na 3 lub 4 prędkość i tak wyświetla na wyświetlaczu,prosze o odpowiedz czy to normalne?dziękuje z góry za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r_afaello Zgłoś #15 Napisano 9 Listopada 2009 Moje wnioski odnośnie w/w wskazań. Kanał: 7-Temperatura nawiewu obszar nóg 8-Temperatura nawiewu środek Wychodzi na to że czujnik rozpoznaje prawidłowo temperaturę i nie powinien kierować "więcej wiatru" na przód bo tu i tu jest temperatura ta sama. Kanał: 12-Praca nawiewu centralnego V70, 0=nogi/odmrażanie szyby, 255=środek U mnie wskazuje 114 czyli gdzieś po środku czyli klimatronik ustawia klapę prawidłowo żeby dmuchało i na środek i na nogi. 14-Praca nawiewu nogi/odmrażanie szyby V85, 0=nawiew na przednią szybę, 255=nawiew na nogi U mnie jest 128 więc również mniej więcej w połowie zakresu czyli powinno dawać nadmuch równo na szybę i nogi. Więc gdzie dalej szukać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TOMITAL Zgłoś #16 Napisano 9 Listopada 2009 Na panelu klimatronika ustawcie tryb automatyczny 22 stopnie i powinno dmuchać ciepłym powietrzem na nogi i na twarz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rumpelek Zgłoś #17 Napisano 11 Grudnia 2009 koledzy ja z zupełnie innej beczki... Chodzi o problem z ustawieniem temperatury... dopóki temperatura na zew. pozwalała na działanie klimy to nie było problemu, niestety teraz im silnik się bardziej rozgrzeje tym mam goręcej i przełączam miedzy [AUTO] [PUSTO] i [ECON] i temperature zmieniam z 18 na 19 i 20... i nic... ewentualnie mogę sobie wziąc temperaturę na LO i wtedy mam syberię... często po 10 minutach zabawy w końcu jakoś udaje się opanować ten gorący nadmuch... ale poprostu mnie szlag trafia, zwłaszcza że poprzedniej zimy nie miałem takich problemów... Bardzo was proszę o pomoc!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #18 Napisano 11 Grudnia 2009 auto pod VAG al mysle ze winny moze byc czujnik temp wew lub potencometr temp w panelu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rumpelek Zgłoś #19 Napisano 11 Grudnia 2009 tez podejrzewam jakiś czujnik temperatury, w tej chwili nie mam dostępu do VAG'a i pozostaje mi tylko tryb diagnostyczny na climatronicu. Widziałem gdzieś kiedyś opis kolejnych pozycji i poprawnych wartości ... może ktoś mi go pomóc odszukać ? ps. filtr przeciwpyłkowy wymieniałem na wiosne... może on mieć wpływ? ---------- Post added at 09:17 ---------- Previous post was at 09:15 ---------- Ps... Rafale... czy ty właśnie teraz jesteś w Kęsowie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #20 Napisano 11 Grudnia 2009 Widziałem gdzieś kiedyś opis kolejnych pozycji i poprawnych wartości ... może ktoś mi go pomóc odszukać ? 00 Suma, 0=maksymalne chłodzenie, 255=maksymalne grzanie 01 02 Średni index naświetlenia słonecznego 03 Aktualny index naświetlenia słonecznego w mW/cm2 04 Średnia temperatura wg. czujnika w zderzaku 05 Aktualna temperatura wg. czujnika w zderzaku 06 Temperatura w komorze powietrza zasysanego 07 Temperatura nawiewu obszar nóg 08 Temperatura nawiewu środek 09 10 11 Temperatura V68 0=maks.ciepło, 255=maks.zimno 12 Praca nawiewu centralnego V70, 0=nogi/odmrażanie szyby, 255=środek 13 Obieg powietrza, 0=zamknięty, 255=otwarty 14 Praca nawiewu nogi/odmrażanie szyby V85, 0=nawiew na przednią szybę, 255=nawiew na nogi 15 Czas pracy silnika od uruchomienia 16 Prędkość w km/h 17 18 19 Przyczyna wył. kompresora klimatyzacji, 0=brak, 5=zbyt niskie obroty, 6=ECON, 7=OFF 20 21 ? Zaczyna się od 0 22 23 24 25 Ustawienie V68 w pozycji ciepło 26 27 Ustawienie V68 w pozycji zimno 28 29 30 31 Ustawienie V71 w pozycji zamknięty obieg powietrza 32 33 Ustawienie V71 w pozycji otwarty obieg powietrza 34 Ustawienie V85 w pozycji nawiewu na szybę. 35 36 Ustawienie V85 w pozycji nawiewu na nogi 37 Czas postoju w minutach (zapłon wył.) od 0 do 240 minut 38 39 Czas od włączenia zapłonu w cyklach 4-sekundowych 40 41 42 43 44 V85 Mechanizm przełączający nawiew między obszarem nóg a szybą (tryb odmrażania) V70 Mechanizm nawiewu centralnego V68 Mechanizm kontroli temperatury V71 Mechanizm zamkniętego/otwartego obiegu powietrza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach