Skocz do zawartości
r_afaello

Klimatronik- problem z nawiewem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jak zaczęło się robić zimno odczułem potrzebę dogrzania nóg.

No i powstał problem, którego wcześniej nie zauważyłem (autko mam od niedawna).

Jam mam ustawiony nawiew na szybę, twarz(czyli na przód) i nogi to leci tylko na szybę i twarz (pomija nogi).

Jak ustawię szybę i nogi jest ok tu i tu dmucha

Nogi i twarz - działa tylko nadmuch na twarz

Ustawienie tylko na nogi lub szybę czy też twarz działa bez zarzutu.

Czyli "gryzą" się ze sobą nawiew nożny i przedni. Na nogi wtedy jest bardzo słaby albo nawet zerowy nawiew.

 

Klimatronik wypluł: 444 czyli żadnych błędów w pamięci.

 

Jak byłem na diagnostyce to błędów w pamięci komputera też nie było. Przy teście urządzeń miałem błędy podgrzewania lusterek i krańcówek. Wiec niema to nic wspólnego z klimą.

 

Ma ktoś pomysł od czego zacząć poszukiwania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego polecam jeszcze sprawdzić filtr przeciwpyłkowy. U mnie było podobnie tylko, że nie puszczał na nawiew centralny. Po wymianie na ori nowy filtr wszystko jest jak trzeba.

PS: Zależy jeszcze na jaki filtr zmieniłeś?

Edytowane przez Radoslav

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

filtr wymieniłem z miesiąc temu ale zobaczę jak będzie bez niego. Firmy filtron (nie węglowy).

Swoją drogą zastanawia mnie czemu miałoby to mieć wpływ tylko na nawiew dolny, przecież jeżeli coś blokuje zasysanie powietrza (np filtr) to wszędzie było by mniejszy nadmuch. No chyba że się mylę.

Edytowane przez r_afaello

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem u siebie i to od 2 lat dałem kiedyś temat o tym ale nic mi nikt nie umiał powiedzieć. Jak dam tylko na twarz to daje na twarz jak dam tylko na nogi daje tylko na nogi jak dam na twarz i na nogi daje tylko na twarz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbujcie podmienić panele klimatronika, jelśli osobno działają to stawiam ze panel coś niedomaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja miałem dziwne wrażenie że samo się naprawiło. Zrobiłem autodiagnostykę klimatyzacji. Potem włączam, ustawiam zeby grzało na twarz, nogi i szybe i wszędzie wieje. Rano odpalam i niestety problem powrócił i mam wrażenie (jeszcze to sprawdzę) że jak zmieniłem z ciepłego na zimne (bez zmiany kierunku nawiewu( to zaczeło wiać równocześnie na twarz i nogi ale odłączyło szybę.

A czy nie można tutaj pogrzebać vag-comem.? Może istnieje jakaś opcja i ktoś obcykany podzieliłby się wiedzą. Ja kabelek mam ale wiedzy niestety zabrakło :-(

Edytowane przez r_afaello

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, jeśli z diagnostyki climatronica wychodzi, że błędów nie ma to polecam jeszcze zrobić test czy takie same objawy są na zamkniętym obiegu powietrza. Jeśli na takowej opcji nawiewy będą działały właściwie to na 99% obstawiam brudny (bądź słaby zamiennik) filtra kabinowego. Wtedy najlepiej udać się do ASO po nowy i problem z głowy...cena 36 zł brutto więc wydatek niemal żaden.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to na 99% obstawiam brudny (bądź słaby zamiennik) filtra kabinowego.

Może masz rację, jeszcze nie sprawdzałem ale proszę wytłumacz mi jaki to może mieć wpływ na konkretny kierunek nawiewu? Wydaje mi się, że wszystkie kratki nawiewowe mają "zasilanie powietrzem" z jednego wlotu powietrza z filtrem i ewentualne problemy były by z każdym nawiewem. No chyba że o czymś nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czego szukacie... tym steruje klimatronik, czyli jeśli czujniki mówią że tam jest ciepło to klapa mimo że włączyliście ją na dół czyli np. na nogi i twarz... zawsze będzie pchała powietrze gdzie ma zimniej... a najlepiej popatrzcie jak wam działają w tym czasie klapy np. za pomocą vag lu funkcji serwisowej klimatronica... każda klapa ma swój kanał który da się sprawdzić i zmienić ustawienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie czego szukacie... tym steruje klimatronik, czyli jeśli czujniki mówią że tam jest ciepło to klapa mimo że włączyliście ją na dół czyli np. na nogi i twarz... zawsze będzie pchała powietrze gdzie ma zimniej... a najlepiej popatrzcie jak wam działają w tym czasie klapy np. za pomocą vag lu funkcji serwisowej klimatronica... każda klapa ma swój kanał który da się sprawdzić i zmienić ustawienia.

 

Nawet jeśli ustawię np. na "HI" ? Myślałem, że w tym ustawieniu po prostu daje max ciepło i nie rozdziela tego na kierunki biorąc odczyt z czujników temperatury.

Mógłbyś podać instrukcję co i jak sprawdzić za pomocą Vaga lub klimatronika. Mam kabelek więc gdybyś "poprowadził mnie za rączkę" to bym sprawdził a i rozwiązanie problemu przydało by się dla innych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nawet jeśli ustawię np. na "HI" ? Myślałem, że w tym ustawieniu po prostu daje max ciepło i nie rozdziela tego na kierunki biorąc odczyt z czujników temperatury.

Mógłbyś podać instrukcję co i jak sprawdzić za pomocą Vaga lub klimatronika.

 

Jeśli weźmiesz tylko w jedną pozycję np. na szybę to tylko tam powinno wiać ale jeśli już mieszasz np. nogi twarz to dobiera. Najlepiej widać jeśli porównuje się temperaturę czujników z ustawieniami tych klap. Czyli czujnik nadmuchu na nogi z czujnikiem nawiewu środek lub posufitce, jak i położenie klap nogi nadmuch przedni. Włącz klimatronic w serwis trzy przyciski na raz nadmuch w dół, niebieski i econ i przechodzisz do poszczególnych danych kanał...

 

07 temp. nogi

08 nawiew środek

 

co do klap to 12 i 14 kanał.. nawiew centralny i nogi odmrażanie - pamiętać że te klapy są powiązane z nawiewem szyba... trzeba odczytywać po liczbach w jakim są położeniu.

 

Resztę trzeba doczytać na forum o klimatroniku, co do cyferek na klapach... ile mają np. skoku od ilu do ilu.

I to można porównać

 

w czasie testu można zmieniać ręcznie ustawienie klap za pomocą przycisków i patrzeć co zmienia się w sile nadmuchu pomiędzy nogami a twarzą.

 

Ogólnie lepiej to widać na vagu.

Edytowane przez kujon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Postaram się dzisiaj lub jutro rano przetestować.

O wynikach oczywiście napiszę.

 

No dobra. Po powrocie z pracy zajrzałem do klimatronika.

Silnik nagrzany, wolne obroty, wszedłem w tryb diagnostyczny i oto co wskazały poszczególne bloki:

06 - 7stopni

07- 64stopnie

08 - 64 stopnie

 

12- 114

13-253

14-128

15-255

 

Mówi to coś komuś ?

Edytowane przez r_afaello

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam -mam pytanie do kolegów ,mam taki problem z klimatronikiem -jak odpalam samochód to wentylator od nawiewów mam ustawiony na 1 prędkości, jak ruszę i jadę to ze wzrostem prędkości klimatronic sam podwyższa obroty wentylatora na 3 lub 4 prędkość i tak wyświetla na wyświetlaczu,prosze o odpowiedz czy to normalne?dziękuje z góry za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje wnioski odnośnie w/w wskazań.

Kanał:

7-Temperatura nawiewu obszar nóg

8-Temperatura nawiewu środek

Wychodzi na to że czujnik rozpoznaje prawidłowo temperaturę i nie powinien kierować "więcej wiatru" na przód bo tu i tu jest temperatura ta sama.

 

Kanał:

12-Praca nawiewu centralnego V70, 0=nogi/odmrażanie szyby, 255=środek

U mnie wskazuje 114 czyli gdzieś po środku czyli klimatronik ustawia klapę prawidłowo żeby dmuchało i na środek i na nogi.

 

14-Praca nawiewu nogi/odmrażanie szyby V85, 0=nawiew na przednią szybę, 255=nawiew na nogi

 

U mnie jest 128 więc również mniej więcej w połowie zakresu czyli powinno dawać nadmuch równo na szybę i nogi.

 

Więc gdzie dalej szukać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na panelu klimatronika ustawcie tryb automatyczny 22 stopnie i powinno dmuchać ciepłym powietrzem na nogi i na twarz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy ja z zupełnie innej beczki... Chodzi o problem z ustawieniem temperatury... dopóki temperatura na zew. pozwalała na działanie klimy to nie było problemu, niestety teraz im silnik się bardziej rozgrzeje tym mam goręcej i przełączam miedzy [AUTO] [PUSTO] i [ECON] i temperature zmieniam z 18 na 19 i 20... i nic... ewentualnie mogę sobie wziąc temperaturę na LO i wtedy mam syberię... często po 10 minutach zabawy w końcu jakoś udaje się opanować ten gorący nadmuch... ale poprostu mnie szlag trafia, zwłaszcza że poprzedniej zimy nie miałem takich problemów... Bardzo was proszę o pomoc!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

auto pod VAG al mysle ze winny moze byc czujnik temp wew lub potencometr temp w panelu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez podejrzewam jakiś czujnik temperatury, w tej chwili nie mam dostępu do VAG'a i pozostaje mi tylko tryb diagnostyczny na climatronicu. Widziałem gdzieś kiedyś opis kolejnych pozycji i poprawnych wartości ... może ktoś mi go pomóc odszukać ?

 

ps. filtr przeciwpyłkowy wymieniałem na wiosne... może on mieć wpływ?

 

---------- Post added at 09:17 ---------- Previous post was at 09:15 ----------

 

Ps... Rafale... czy ty właśnie teraz jesteś w Kęsowie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widziałem gdzieś kiedyś opis kolejnych pozycji i poprawnych wartości ... może ktoś mi go pomóc odszukać ?

 

00 Suma, 0=maksymalne chłodzenie, 255=maksymalne grzanie

01

02 Średni index naświetlenia słonecznego

03 Aktualny index naświetlenia słonecznego w mW/cm2

04 Średnia temperatura wg. czujnika w zderzaku

05 Aktualna temperatura wg. czujnika w zderzaku

06 Temperatura w komorze powietrza zasysanego

07 Temperatura nawiewu obszar nóg

08 Temperatura nawiewu środek

09

10

11 Temperatura V68 0=maks.ciepło, 255=maks.zimno

12 Praca nawiewu centralnego V70, 0=nogi/odmrażanie szyby, 255=środek

13 Obieg powietrza, 0=zamknięty, 255=otwarty

14 Praca nawiewu nogi/odmrażanie szyby V85, 0=nawiew na przednią szybę, 255=nawiew na nogi

15 Czas pracy silnika od uruchomienia

16 Prędkość w km/h

17

18

19 Przyczyna wył. kompresora klimatyzacji, 0=brak, 5=zbyt niskie obroty, 6=ECON, 7=OFF

20

21 ? Zaczyna się od 0

22

23

24

25 Ustawienie V68 w pozycji ciepło

26

27 Ustawienie V68 w pozycji zimno

28

29

30

31 Ustawienie V71 w pozycji zamknięty obieg powietrza

32

33 Ustawienie V71 w pozycji otwarty obieg powietrza

34 Ustawienie V85 w pozycji nawiewu na szybę.

35

36 Ustawienie V85 w pozycji nawiewu na nogi

37 Czas postoju w minutach (zapłon wył.) od 0 do 240 minut

38

39 Czas od włączenia zapłonu w cyklach 4-sekundowych

40

41

42

43

44

V85 Mechanizm przełączający nawiew między obszarem nóg a szybą (tryb odmrażania)

V70 Mechanizm nawiewu centralnego

V68 Mechanizm kontroli temperatury

V71 Mechanizm zamkniętego/otwartego obiegu powietrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności