Skocz do zawartości
Gość kityo

pasek nauczyl sie gwizdac....

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kityo

wprawdzie aku mi nie padl ale auto zaczelo gwizdac....

jak wchodzi na 3k RPM zaczyna gwizdac (doslownie) do momentu az nie wejdzie na 3100 np.

Bezposrednio po odpaleniu gwizdze przy 2k, po krotkiej jezdzie gwizdze "tylko" przy 3k RPM.

Jak sie rozgrzeje silnik to rzadziej ale tez mu sie zdarzaja "gwizdy".

Macie pomysl co to? Ostatnio wymienialem (wraz z rozrzadem sic!) wszystkie

te cudne paski - pompy wspomagania, alternatora, klimy, cos tam wielorowkowego.

To "niedotarte" paski, kompetencja mechanika czy przypadkiem -30 rozwalilo mi

blok silnika ??? :D

Podjechalbym do mechanika ale srednio mi sie chce do pracy zapylac komunikacja

miejska w taka zimnice. A nie wiem czy te gwizdy to cos powaznego.

 

 

Pzdr.

K

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś jaki masz silniczek.

 

Znajomy w 1.8T miał drobną nieszczelność w kanale dolotowym. Połamali mu plastik montując gaz i... gwizdało aż miło przy 3-4tys :twisted:

 

Ale to była muzyka dla uszu :) nie wiem dlaczego mu się nie podobało ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

;) Sprawa stara jak świat - (świszcze w każdym aucie)

 

:!: luźny pasek od alternatora albo od klimatyzacji - prawdopodbnie nie były wymieniane napinacze (rolki) pasków i nie napinają któregoś z pasków więc ślizga się na kołach pasowych.

 

:!: Jeśli mechanik miał usmarowane ręce smarem przy zakładaniu pasków (często się zdarza) to pasek należy przemyć najlepiej benzyną ekstrakcyjną i wysuszyć.

 

:!: Pasek rozrządu jest zębaty - więc nie będzie wydawał żadnych dźwięków chba że napinacz albo rolka się kończy - to będzie słychać cały czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kityo

silnik 1.8

 

Dzieki za info! Tak podejrzewalem, ze to jakis pasek. :D

W rozrzadzie bylo wszystko wymieniane (rolka napinajaca,

rolka odwrcajaca, pasek rozrzadu, napinacz hydrauliczny)

wiec pozostaja napinacze alt lub klimatyzacji.

Ile kosztuja te napinacze? Juz tyle wydalem na to auto,

ze zaczynam powoli krytycznie podchodzic do vw :)

Eh....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile kosztuja te napinacze? Juz tyle wydalem na to auto,

ze zaczynam powoli krytycznie podchodzic do vw :)

Eh....

 

Usiądź sobie...

 

Ten napinacz kosztuje jakieś 370 zł (oryginalny). Ceny napinacza SKFu nie podaję :D, ale widziałem gdzieś oferte firmy Ruville i oni chcieli ok 220 zł za niego...

 

Niestety sam mam z nim problem - wymieniłem rozrząd, pompe wody itp i wtedy alternator sie odezwał :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

u mnie tez jest cos podobnego.... ale w zasadzie tylko na zimnym pozniej juz sie to nie pojawia. ale gwizda tak juz od 1100 :| tez wymienialem rozrzad zaraz po kupnie ale napinaczow bodajze pewnie nie..mam nadzieje ze to przez to zimno cos sie ociera i gwizdze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kityo

Nol wcale mnie nie pocieszyles z rana hahaha

 

 

dayv mi skubaniec zaczal gwizdac jak postal na -30 ...

Dlatego chyba przyczaje sie, wylize rany i przeczekam gwizdy do wiosny i + temperatur.

Jak nie przejda to wymienie (usmiech w strone kolegi Marcina :) ) a do tego czasu bede sobie wmawial, ze to mi sie wyimaginowana turbina wlacza :mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

e tam nie az tyle:D - 30 moze i w nocy. Ale nie powiecie ze ten dzwiek nie jest fajny nie? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość markus227

Hej, u mnie gwiżdże jak załączam klimę ,po jakimś czasie przestaje jak się rozgrzeje....podejrzewam że będe musiał chyba wymienć czynnik z dolewką oleju specjalnego którego dodaje się do czynnika --powód tulejki porcelanowe w kompresorze--czy może ktoś wie ile powinno być czynnika w klimie B5 110KM?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:!:Środek chłodniczy do klimatyzacji - R134a

Sprężarka .......................... Producent ................. Pojemność

7SB-16, DCW-17D .............. DENSO; ZEXEL; ........... 650 + 50 gram

(samochody z kierownicą po lewej stronie)

 

7SB-16, DCW-17D .............. DENSO; ZEXEL; ............ 700 + 50 gram

(samochody z kierownicą po prawej stronie)

 

:!:Olej chłodzący środek chłodniczy CES 80

Specjalnie tylko do obiegu środka chłodniczego R134a używany jest olej chłodzący środek chłodniczy, dotychczas niedostarczany na rynek olejów chłodniczych i silnikowych.

 

Passat modele od 10.96 ........................... 250 cm3

Olej chłodzący środek chłodniczy jest prowadzony pod numerem części zamiennej dla:

7SB-16 sprężarka DENSO .......................... G052 300 A2

DCW-17D sprężarka ZEXEL ....................... G052 154 A2 lub do wyboru G52 200 A2

 

Polecam Temat: http://www.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=816

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość markus227

Dzięki ,naprawdę wyczerpująca odpowiedź panie Andrzeju. Czy konkretnie jest gdzieś określone ,że należy wymieniać czynnik-jak często?co ile lat czy zależy to od częstości używania, pomijając fakt że w okresie kiedy się jej nie używa powinno się ją "przedmuchać"raz w miesiącu na maxa !--jak długo?godzinę?pół?----fakt że w zimie warunki są zbyt niekorzystne należy podgrzać czujnik no i najlepiej w garażu/zawsze trochę cieplej dla sprężarki/ 8)

 

B5 1,9TDI-AFN-81KW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:!: Tematy dotyczące klimatyzacji poruszane na naszym forum - (można również użyć "Szukaj")

Odgrzybianie klimatyzacji - http://www.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=55

Klimatyzacja zimą - http://www.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=471

Klimatyzacja załączanie - http://www.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=474

Passat B5 1,8 sedan 98 climatronic - http://www.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=239

Kody Climatronic - http://www.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=120

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość yoman3

hmm... ten link do Kody Climatronic chyba niedzial bo niechce mi sie otworzyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzisiaj w swoim passacie uporałem się z takim gwizdaniem :hurra: . U mnie również gwizdało przy obrotach 3200/min. Powodem tego gwizdania była rolka napinacza paska klinowego alternatora. Nie konieczna była wymiana całego napinacza, lecz wystarczyło wymienić samą rolkę. Koszt samej rolki to 90 PLN + robocizna (15 min.) :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawel84

Witam!

U mnie też świszczy ale....

Nie ten duży pasek napinany napinaczem u góry silnika, nie pasek od klimy tylko taki trzeci, najmniejszy chyba, pasek łączący bodajże pompą wspomagania z pompą wody(chyba) Pasek świszczy niemilosiernie bo jest bardzo luźny (palcem na ponad centymetr bez wysiłku można go ugiąć) MOJE PYTANIE TO JAK GO NAPIĄĆ??? Ze wszystkich pasków do tego jest najgorsze dojście i nie widze żadnego napinacza (moze przydałyby sie nowe okularki) Z góry dzieki za pomoc.

Pawel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wie ktos moze co to moze byc jak po odpaleniu silnika sekunde pozniej jest taki dosc głośny zgrzyt????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wie ktos moze co to moze byc jak po odpaleniu silnika sekunde pozniej jest taki dosc głośny zgrzyt????

Bendix na rozruszniku do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to jest i ile moze kosztowac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio wymieniałem to części + robocizna 270zł mi wykasowali ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co to jest i ile moze kosztowac?
Tzw. bendiks(x), to sprzęgło jednokierunkowe. W momencie uruchomienia rozrusznika zostaje przesunięte "w kierunku" wieńca koła zamachowego i zazębia się z nim. Na zdjęciu zaznaczone w niebieskim kółku nr 17.

Snap19.jpg

Nie bież pod uwagę nr tej części ze zdjęcia. Do ustalenia właściwego nr , musisz znać producenta rozrusznika(najlepiej znać jego nr)- Bosch lub Valeo

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności