Skocz do zawartości
Gość Piter___

pasek B3 1.6TDI-pytanko

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Piter___

Mam zamiar kupić sobie drugie auto(bo w domu są potrzebne dwa) i mam okazje kupić passata B3 z silnikiem 1.6TDI(80KM) czy ktoś posiada auto z takim silnikiem i czy jest lepszy od 1.9TD i co sie psuje w tym 1.6???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość radek_GL

Moja ciotka ma takiego od sprowadzenia z niemiec (w polce przejechane około 10 000 km) na liczniku 259000 nic przy nim nie robiła (tylko podstawowe wymiany olej , rozrząd i filtry), silnik ładnie przyspiesza, choć jest trochę głośniejszy od mojego nie jeździłem 1,9 ale ten silnik ma chyba 75KM a 1,6 80KM :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie 1,9 TD ma 75 KM. Ale w passacie buja się nawet do 170 licznikowych po 10 latach eksploatacji:)

pare lat temu tym jeździłem (nie mój - pożyczony)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piter___
Moja ciotka ma takiego od sprowadzenia z niemiec (w polce przejechane około 10 000 km) na liczniku 259000 nic przy nim nie robiła (tylko podstawowe wymiany olej , rozrząd i filtry), silnik ładnie przyspiesza, choć jest trochę głośniejszy od mojego nie jeździłem 1,9 ale ten silnik ma chyba 75KM a 1,6 80KM :)

 

A turbina przy tym przebiegu w jakim stanie jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość radek_GL

 

A turbina przy tym przebiegu w jakim stanie jest?

 

jak na razie się trzyma i działa bez zarzutu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu już nie ma reguły który lepszy...zależy jaki stan...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piter___

Ten co go oglądałem ma przejechane 170tys. i to jest prawdziwy bo posiada książke swrwisową i od pierwszego właściciela z Niemiec .Wersja GT nawet dobrze wyposażona ABS nawet ma, 91 rok.

 

Czyli watro brać

 

Dzięki za pomoc :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomaszko

Warto brać !

 

Obecnie jeżdże paskiem 1.6 TD i jestem zadowolony. Sprawdzać olej i nie żałować silnika, mój lata 180 km/h przy przebiegu ponad 300 tys. i pali na dotyk.

 

Zamulanie diesla nie jest zalecane a te silniki są niedozajechania :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gutzio

Czy nie do zajechania hmmm to bym sie mogl klucic. Kupilem passata 1.6TD z zajechanym silnikiem... i mam pytanie.. ile to pali

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomaszko

Tak dokładnie to nie wiem bo nigdy szczegółowo nie wyliczałem.

 

Ale orientacyjnie to w trasie około 6 l/100km a w mieście około 7.5 l/100km.

 

A propo tego zajechanego silnika to pewnie ktoś jeżdził bez oleju, bo mojego nie oszczędzam i jakoś nic sie nie dzieje (jeżdże już 2 lata nim).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gutzio

a tak czysto z ciekawosci... ile dolewasz do niego oleju.?? bo jakies zuzycie pewnie sie pojawia :622:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomaszko

Tak ma zużycie oleju jak każdy silnik z przebiegiem. Ja dolewam na 1000 km - około 0.5 l oleju, tylko u mnie jest już turbina zużyta i wyrzuca trochę olej do intercoolera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gutzio

ten passat to mój pierwszy diesel, i coś mi sie wydaje że wezmę sie za orginalny silnik i poprostu go wyremontuje. Może wtedy pobrykam pare latek. Dziekuję za odpowiedz.

 

pozdrawiam :643:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez obecnie posiadam paska z 1 silnikiem 1.6TD z intercolerem i naprawde to auto fajnie smiga;-))) Od czasu kiedy go kupiłem tj rok temu zrobiłem nim 20tyś km bez zadnej awarii, co prawda musiałem wymienić świece żarowe, ale to normalne jak w każdnym dieslu one padają, poza tym wymiana paska rozrządu i filtrów, więcej nic nie było grzebane!!! Silnik pali bez problemów nawet w zimie;-)))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawel1309

Mój poprzedni pasek to też 1.6 TDintercooler :) Jeździłem nim przez 4 lata bez żadnego wkładu :) (nie to co teraz :P) Jedynie z tego co pamietam to wymieniłem rozrusznik na samym początku, a potem tylko lałem (czasami czerwona :P) i jechałem :) Przyspieszenia to on nie miał, koło 120km/h wył i w środku robiło się nieprzyjemnie, ale poza tym wspominam go miło :) Teraz zarabia na siebie gdzieś pod Biały(m)stokiem :610:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piter___

Wielkie dzięki panowie za wasze wypowiedzi i porady :641:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość anmimo

Od pol roku mam 1.6 TD I w Kombi samochod jest w stanie dobrym. Ma przebieg ponad 300 tys km i ostatnio zaczyna mi dymic na czarno. Nie mialem problemow z uruchamianiem na mrozie i oleju ubywa w granicach normy 1 l. na 2500 km. jednak puszcza troszke Turbina i zastanawiam sie czy chlodnica powietrzna nie jest zabita olejem. Czy juz ktos to przerabial??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość anmimo

Jade dzis na wymiane koncowek i przy okazji wymienie filtr powierza.

Co gorsze zuzycie ropy wzroslo do 14 - 16 litrow na 100 km. :639:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość anmimo

Komcowki byly w idealnym stanie, troszke pomogla wymiana fitra powietrza, ale obawiam sie ze mam zabita chlodnice turbiny i do konca nie ma odpowiedniego cisnienia, bo na wolnych obrotach do 2000 prawie nie dymi.....

 

 

Pozdrawiam anmimo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szerszeniak

anmimo, zdejmij IC wlej w niego ile wlezie jakiegos rozpuszczalnika zastaw na troche i potem wylej choć spalanie na poziaomie jakie podjakesz według mnie jest nie rallne wiecej jak 8 nigdy mi nie spalił a jak jeżdze spokojnie to na trasie 5 a po mieście poniżej 7 i to bez zamulania moze ktos wczesniej dawke niepotrzebnie zwiekszal mozesz sobie podnieść ciśnienie doładowania moze to pomozeale najpierw wyczyść IC i proponowal bym wywalić odme pod auto zeby olejem nie srala w turbine a otwór po odnie w dolocie zaślepić jakimś korkiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności