Skocz do zawartości
Gość Chucky

Hamulce w B5

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Chucky

Witam. Kupiłem kpl tarcz i klocków na przód i po 4tys tarcze są krzywe, gwarancja minęła bo robię 3 tys km rocznie i mam zamiar zmienić teraz na trochę lepsze ceramiczny komplet EBC Redstuff , czy ktoś mi może powiedzieć jaka jest jego żywotność czy to też jaki shit bo jednak trochę kasy kosztują żebym nie wywalił w błoto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMHO przerost formy nad trescia. O ile nie masz jakiegos mocno dlubnietego silnika nie sa ci potrzebne ceramiczne tarcze. Koszt takich jest ogromny, Porshe i Ferrari zycza sobie ladne pare tys $ za taki komplet. Sa nie do przegrzania ale w warunkach miejskich nieuzyteczne. Podstawowym minusem jest brak wlasciwosci hamujacych az tarcza i klocki sie nie rozgrzeja. dodatkowo straszny pisk. To sa hamulce na tor.

Ja mam tarcze Brembo i klocki ATE - niejedno przeszly, jezdzily po kaluzach, hamowaly z wysokich predkosci, zakopywaly sie w sniegu i wszystko jest cacy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Tarcze EBC nie są ceramiczne to zwykła wzmacniana stal pokryta warstwą mieszaniny cynku i czegoś tam jeszcze. Prawdą jest, że muszą być gorące zanim zaczną hamować.

 

Lepiej zakupić wiercone Zimmermanny + dobre klocki ale takie co hamują w warunkach miejskich

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tarcze EBC nie są ceramiczne to zwykła wzmacniana stal pokryta warstwą mieszaniny cynku i czegoś tam jeszcze. Prawdą jest, że muszą być gorące zanim zaczną hamować.

 

Takie rozwiazanie sie nie sprawdza na drodze, bywa nawet niebezpieczne. Jesli ktos nie traktuje drogi jako toru wyscigowego to nie polecam takiego rozwiazania.

 

Lepiej zakupić wiercone Zimmermanny + dobre klocki ale takie co hamują w warunkach miejskich

 

Na forum streetracing.pl pare osob odradzalo Zimmermanny z tego powodu, ze pekaja na przewierceniach. Generalnie mowiac wprost to wystarcza dobre tarcze+dobre klocki i wszystko bedzie dzialac.

Jesli komus zalezy na polepszeniu wlasciwosci hamulcow to nie ma lepszego rozwiazania niz przebudowa ukladu hamulcowego na 312mm. Minus tego taki, ze czlowiek jest skazany na felgi min. 16'cali. Niektorzy jednak jezdza caly czas na 17'. Tutaj jest opis http://www.passatplus.de/umbauten/bremsen/umbau.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Seryjne tarcze krzywia sie jak sa niejezdzone. Mialem dokladnie ten sam problem. Auto stalo w garazu - tarcze rdzewialy, a po wyjechaniu na ulice okazalo sie, ze sie nie da za bardzo tym jezdzic. Wiercone Zimmermanny mam od roku / 20 tys. Tarcza wyglada swietnie. Nie peka, nie wykazuje nierownomiernego zuzycia i sa (jeszcze) proste. Klocki - ferrodo seria. Hamowanie - zupelnie inna bajka (przesiadlem sie z auta o praktycznie takim samym przebiegu, z serii na Zimmermany i roznica byla straszna).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Chucky

No właśnie, a ja kupiłem zwykłe Lucasa bo Brembo nie było i półtwarde klocki RH chyba hiszpańskie, nic specjalnego a wręcz tragedia w porównaniu do tych co wyrzuciłem a zużytych seryjnych. Co tanie to drogie ale wymienić musiałem bo klocek był starty do czujnika solidnie. Popatrzę jeszcze na ceny ale wydawało mi się na 99% że te EBC były ceramiczne bądź mające coś wspólnego z ceramicznymi a cena... nie aż taki kosmos, przód 330zł a tył 160zł kpl. Ale jeszcze sprawdzę...

 

[ Dodano: Wto Sty 17, 2006 2:59 pm ]

Sprawdziłem, tak czy siak seria Redstuff ma oznaczenie EBC Redstuff Ceramic.

 

http://www.ebcbrakes.pl/samochody/samochody.htm

 

jednakże do auta na codzień sie nie nadają.. co najwyżej seria Green

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro ceny sa takie jakie mowisz to z ceramika maja tyle wspolnego, ze umiescili ja w nazwie z punktu widzenia marketingowego :) Mooooze gdzies jakas domieszka jest :)

Jest jeszcze jedna sprawa - jesli nie dobierze sie odpowiednio tarcz i klockow do siebie pod katem twardosci to tak sie to moze skonczyc. Czy zauwazasz czarny osad z klockow na felgach, klocki pyla? Jesli klocki sa za twarde w stosunku do tarczy to moga ja uszkodzic.

Ja za tarcze Brembo dalem 380 zl, klocki ATE 260 zl. Zrobilem 35 tys km i wszystko pieknie dziala. Teraz czeka mnie wymiana tylu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Chucky

Te klocki co ją piszę kosztują 981zł kpl przód, a tamta cena to jest cena "dla mnie" :-) natomiast moje tarcze kosztowały chyba 170zł szt i klocki kpl coś do stówy,nie pamiętam bo innych nie było w całym mieście z czujnikiem. Pyłu nie zauważam, kupiłem dzisiaj felgi aluminiowe i opony na wiosnę to będę spoglądał co się dzieje z tym komplecikiem pechowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klocki za 1000 zl? To musi byc jakas wyzsza polka. Mozesz dokladnie napisac, jakie masz aktualnie klocki i tarcze (producent, model). Jesli to jest tak, ze masz polwyczynowe klocki i jakies zwykle tarcze to te klocki moga ci zzerac tarcze :-) Nie masz zadnych wglebien na powierzchni badz rantow na tarczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Chucky

Pisze powyżej jakie mam tarcze i klocki i za ile , tarcze Lucas i klocji RH półtwarde (średnie) tarcza wygląda idealnie bo oglądałem dokładnie, badanie techniczne wykazało skrzywienie ale w normie. Jednak mocne hamowanie z 80km/h to lepiej trzymać kierownicę dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, nie doczytalem sie we wczesniejszych postach co do producentow. O Lucasie nie mam najlepszego zdania, mialem z ta firma raz nieprzyjemnosc i tez skonczylo sie biciem kierownicy.

Bicie kierownicy przy hamowaniu ma negatywny wplyw rowniez na uklad kierowniczy wiec uwazaj, bys sobie dodatkowych kosztow nie zapewnil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Chucky

No właśnie nie przekraczam 70tki :-) a tak na poważnie to może niedługo zmienię na nowego Passata 2.0Turbo FSI jak znajdę w dobrej cenie, są podobno bardziej oszczędniejsze od naszych, ja mam średnie spalanie teraz 9,5-10 za każdym tankowaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie nazwalbym tego spalania wysokim :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Chucky

Jednak silniki FSI są oszczędniejsze i dla kogoś kto jeździ nie przekraczając 70-80 cały miesiąc to jest wysokie spalanie choć z drugiej strony kupując auto o tym wiedziałem a jeżdżę tylko po mieście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To IMHO celujesz w zly silnik. Kup sobie diesla i nie przekraczajac tych 80 km/h bedziesz mial spalanie na poziomie 5l/100km :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Chucky

Jak Diesel to tylko buty :mrgreen: nigdy nie miałem i raczej nie będę chciał mieć takiego silnika, wystarczy że się przesiąde z Mondeo TD do swojego to mnie rozpromienia uśmiech :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TD to stara generacja silnikow, zgola inne wrazenia beda po jezdzie TDCI ktory rowniez jest montowany w mondeo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Chucky

No a kolega czemu sobie TDCi nie kupi skoro tak chwali? Bo ja jechałem nowym Focusem TDCi i jest bardziej niż głośny co mi się od razu rzuciło na uszy i ciągły charkot spod maski nie był miły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mowilem o TDI, nie o TDCI. O TDCI powiedzialem w odniesieniu do TD. Nie kupilbym TDCI bo a)nie lubie fordow, b) nie jezdze tylko 80 km/h :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Chucky

A co mam wspólnego Ford Mondeo bądź inny TD(...) do stylu mojej jazdy. :shock:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności