Skocz do zawartości
Gość ssradek

stukanie przy skręcaniu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ssradek

Coś mi stuka (czasem – nie zawsze) jak skręcę koła w miejscu (czasem podczas jazdy) na włączonym silniku. A i czy to norma ze w passacie b3 amortyzatory się skręcają razem z kołami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm... ale opisz jak stuka? w czasie jazdy systematycznie, raz stuknie i przestanie czy stuka caly czas? jaki to stukok? moze koncza sie amorki, moze koniec silentblokow w wahaczach (najczesciej padaja tylne silentbloki wahaczy). moze koncowki drazkow kierowniczych, moze polos? za duzo tego "moze".. podjedz najlepiej do znajomego mechanika lub na jakas stacje - rzut oka powinien im wystarczyc do (mam nadzieje) bezplatnej diagnozy :)

 

btw: ciekawie brzmia te "skrecajace sie razem z kolami" amortyzatory :) moze to i takie wrazenie sprawiac, bo przeca amortyzatory montowane sa wlasnie gdzies przy kolach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ssradek

Czasami stuknie jeden może dwa stuki raz, na kiedy.

 

A jak skręcam koła to sprężyna i chyba amortyzator tez się skręca tak jakby razem z kołem się obracało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na przeguby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Jak juz obstawiamy to...ja stawiam na lozysko poduchy amorka :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz jeszcze czy masz luz na przekladni,ja mam tez sam problem i mechanik mi powiedzial(zreszta widzialem na podnosniku)ze jest luz na przekladni,chociaz tez mam do wymiany poduszki na amorkach.Jak wszystko wymienie to napisze....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stark
Witam!!!

Jak juz obstawiamy to...ja stawiam na lozysko poduchy amorka :D

:D

 

Aj tez stawiam na łozysko amorka..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BARANMC

Ja obstawiam, poduche chociaż moze to tez byc jakas tuleja metalowo gumowa ,jak i przegub

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość koko

jasne ze amory sie obracaja razem z kolem :) a lozysko latwo sprawdzisz tak: na wylaczaonym silniku (lub na wlaczonym jesli chodzi ci bardzo cicho) niech ktos ci pokreci kolami, a ty sobie posluchaj dokladnie przy gornym mocowaniu amora (pod maska). Jesli tam stuka (i przy okazji czasem nawet delikatnie widac jak przeskakuje) to lozysko na poduszce amora. Jesli gdzies na dole stuka to pewnie na sworzniu wahacza (tez nie tragedia). a jesli ci stuka podczas jazdy periodycznie (w zaleznosci od predkosci) to oczywiscie przegubik :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sz@kal

Witam ! Mój tata ma w pasku identyko problem ze stukaniem tylko ,że to się dzieje podczas jazdy przy skręcaniu prawie do oporu i stuka tam jakby miało się zaraz coś urwać :? Jakby ktoś wiedział co jest tego przyczyną to byłbym dĽwięczny jakby napisał :grin:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dadun
Coś mi stuka (czasem – nie zawsze) jak skręcę koła w miejscu (czasem podczas jazdy) na włączonym silniku.

 

poducha, a i owszem ale pod silnikiem? i ktora?

 

pozdro!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnowię trochę temat

Wczoraj zaliczyłem najpierw poważną dziurę a potem po zjechaniu z krawężnika ze skręconymi do oporu kołami w lewą coś głośno stukneło (nie wiem jaki dzwięk bo gadałem przez CB i nie zdążyłem odnotować w pamięci charakterystyki dzwięku :D ) z prawej strony (przód) i zaczeło mnie ściągać w lewą stronę. Zajechałem do garażu wyrównałem ciśnienie w oponkach ale to nic nie dało. Zaczełem więc testować autko 50km/h i test łosia :D nic nie stuka ale ściąga dalej. Zatrzymałem więc autko i kręce kierownicą lewa max i głośny stuk (gumowy wytłumiony z podzwiękiem spręzyny) prawa max i znów stuk, lewa max i stuk, ruszyłem do przodu i nie ściąga. pomyślałem że to łożysko amortyzatora na macpersonie padło. Poszedłem po żonę żeby mi pokręciła kierownicą a ja popatrzę czy widać blokowanie się łożyska i "odbijanie/przeskakiwanie" sprężyny. A tu wszystko w porządku cisza nic się nie dzieje, ale obawiam się że niedługo coś trzeba będzie z tym zrobić.

I teraz moje pytanie/prośba:

1)czy ma ktoś rysunek złożeinowy przedniego zawieszenia (może być samej kolumny) szukałem na forum kiedyś widziałem a teraz nie mogę znaleźć.

2) zdjęcie lub rysunek samego łożyska

3) czy da się wymienić łożysko bez wyciągania całej kolumny?

4) czy trzeba wypinać przegób i opuszczać wachacz w dół żeby wyciągnąć kolumnę bo u brata w mazdzie trzeba (ostatnio pomagałem mu składać)?

5) jaka jest w przybliżeniu cena łożyska?

z góry dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kuczlaw, dzięki

na razie wszystko jest ok na wiosnę planowana wymiana wszystkiego co konieczne w zawieszeniu z przodu. mam nadzieję że dotrzyma. obrazek już na twardym dysku więc więcej głowy zawracał nie będę. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, zacznę od tego, że jestem kobietą niezbyt znającą się na autach, ale od pewnego czasu mój passat b5 stał się istną skarbonką! Teraz problem jest taki: podczas skrętu kół (np. przy ruszaniu, wjeździe na parking itp.) coś mi w nich terkocze (tak tyr-tyr-tyr- najczęściej trzy razy). Niestety, przeszukałam forum i nadal nie wiem, czy są to: a)przeguby b)łożyska na amortyzatorze c)końcówki drążków d)łączniki stabilizatora e)poduszki na mcpethersonie (czy jakoś tak). Bardzo proszę więc szanownych Forumowiczów o pomoc. Druga sprawa, o ile może być w tym samym wątku, to jakby stukanie (i delikatne wycie) przy jeździe, kiedy auto się rozgrzeje. Mechanik wymienił mi ostatnio zaciski tylne, klocki i tarcze. Ale nic to nie dało. Auto przejedzie np. 30 km i zaczyna stukać i wyć (aż się boję). Czasem zaś jest cicho. Ważna uwaga- kiedy w czasie "wycia" wcisnę hamulec, dźwięk ustaje i pojawia się dopiero po kilkunastu kilometrach znów. Może ktoś pomoże? Z góry dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Koleżanko tuli to jest dział B3/B4, ten post powinnaś napisać w dziale B5 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Och, nie zauważyłam, kierowałam się jedynie objawami. ale już postaram się to przenieść. dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Link niestety już nie działa :/ a w temacie nie za bardzo widzę rozwiązanie problemu związanego powstawianiem głuchego odgłosu stuku przy max. skręceniu kierownicy ... gdyby ktoś coś wiedział to bardzo proszę o pomoc.

 

------------------------

 

znalazłem ciekawy wątek odnośnie tego tematu:

http://forum.vw-passat.pl/threads/100404-Mocne-quot-trzaskanie-quot-przy-skrecie

Edytowane przez zbych303

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności