Skocz do zawartości
Marek

Turbina - Turbodoładowanie

Rekomendowane odpowiedzi

:570: Od jakiegoś czasu zaobserwowałem lub dopiero teraz zwróciłem na to uwagę,

- po wyłączeniu silnika słychać cichnący odgłos wytracającej obroty turbinki. Oczywiście ciężko słowami przybliżyć odgłos ale wsłuchując się jak naprawdę jest cicho w okolicy to słychać UUUUUUuuuuuuuu......... trwające jakieś 4-5 sekund.

 

Samochód właściwie przyspiesza i zachowuje się prawidło - nie zaobserwowałem jakiegoś większego spadku mocy itp. Oleju również nie ubywa 3000 km i stoi w połowie jak było. Ciśnienie oleju prawidłowe czyli smarowanie jest ok. Dziwnych dymów z rury nie zaobserwowałem. Przejechane 99.000 km. Z tego co się tu już pisało to niby turbiny wytrzymują większe przebiegi - ale to nie reguła której trzeba się trzymać.

Oczywiście wyeliminowałem wszelkie inne obracające się wiatraki, które mogą obracać się po wyłączeniu i zgaśnięciu silnika.

Więc mam prośbę do szanownych kolegów i koleżanek o ładne wypowiedzi:

:!: Czy ktoś zaobserwował cichnący odgłos turbiny?

:!: Jak się zaczynają objawy padającej turbiny i jakie następstwa?

:!: Gdzie najlepiej kupić i czy warto - ile kosztuje?

:!: Gdzie najlepiej zregenerować i jak to wygląda?

:!: Jaką turbinę macie - a jaką polecacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek jak cie pociesze bo ja u siebie wogóle nie słysze pracy turbiny jedynie co słysze to w granicach 1800 obr pstrykanie przekaźnika czy cos.Silnik klepie jak to w dieslu i nie słysze turbiny.Z tego co sie orientuje to turbina włacza sie przy ok 1800obr to jak wy ja slyszycie siedzac w aucie ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek może zawór spustowy coś szwankuje,a jesteś pewien żę to turbina?A może masz włączoną klime i jak gasisz silnik to może syczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość +jacek+

Zależy jak ostro jechałeś i czy schłodziłeś ją przed zgaszeniem silnika.

Turbiny smarowane są olejem który tam sobie krąży podczas pracy silnika czyli turbo jest pod tym względem zależne.

Gasisz swój engine i olej cofa się z turbo, które teoretycznie pracuje na sucho. :!:

 

Różnie o tym mówią. Mam kolego który olewa te sprawy, daje po garach nie odczekuje aż turbinka się schłodzi i odziwo nic mu jeszcze nie nawaliło.

Jeśli ją słychać to znaczy że działa ;) ale zbyt uporczywe jej "świstanie " może oznaczać że coś się kończy.

 

:!: U mnie, a mam ( TDI 130 KM ) też czasem coś tak miło dla ucha zaświszcze i wydaje mi się że jest to normalny objaw

:!: W dieslu to przede wszytskim ubywający olej chociaż normą VW dla TDI jest nawet 5 l / 10 000 km - nie wiem jak dla benzynowca

:!: ASO - cena to koszmar. Poszukaj używanej - sprawdź luz na wirniku.

:!: Regeneracja to ciężki temat - ja raz musiałem w terenówce. Naprawa za 1 razem nic nie dała. Posłałem tym razem na gwarancji 2 raz do naprawy no i chłopaki się wykazali. Narazie jest OK. Robiłem w Bydgoszczy.

 

Turbina jest trudna w naprawie - albo inaczej - nie ma zbyt wielu ludzi, którzy to potrafią.

Raz im się uda a innym spaprają robotę.

 

Moim zdaniem u Ciebie wszystko OK z turbo.

Zrób sobie mały test. Daj ognia zgaś silnik po 30 sec i słuchaj świstu.

Potem daj znowu ognia ale silnik zgaś po 2 minutach - wydaje mi się że świstu nie usłyszysz bądź będzie bardzo krótki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie to słychać, jak gaszę auto parkując pod blaszaną wiatą - turbinka "ląduje" dokładnie tak jak opisałeś: UUUUUUUuuuuuu..... (słychać, bo tam jest spore echo) :) Bardzo przyjemny dźwięk - jakby drugi silnik ;). Nie widszę w tym nic dziwnego i mam to od początku. A 50 tysięcy jeszcze nie przekroczyłem :).

 

W "opeloskich" silnikach trwa to dwa razy dłużej i 10x głośniej - słychać zawsze (odnoszę się do 1.9DTI oraz 1.7DTI, bo takie dojeżdżam).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gasisz swój engine i olej cofa się z turbo, które teoretycznie pracuje na sucho. :!:

 

Chyba raczej konczy prace i to na resztkach spalin :) jesli jest napedzana spalinami to nie ma cudów zeby po wyłączeniu silnika mogła pracować, po prostu kreci jeszcze przez chwile tracac obroty. Olej chyba tez sie nie cofa (choc moge sie myslic, bo specem nie jestem) za bardzo bo musiałoby byc jakiej duze podcisnienie ktore zassało by go z turbiny - a nie za bardzo moge sobie wyobrazic sytuacje gdzie nagle z cisnienia i to raczej nie malego robi nie podcisnienie (oczywiscie w przypadku silnika) odsysajace całkowicie olej - całkowicie tzn do suchego - niemozliwe zawsze zostałoby tyle zeby smigła wyhamowały bez tarcia....

Zostawienie na wolnych obrotach ma na celu jej schłodzenie z bardzo wysokiej temperatury i po to zostawia sie silnik na wolnych obrotach - spaliny + cisnienie oleju ktory odprowadza ciepło :) i dzieki temu kierownice maja małe szanse sie zapiec.

 

 

>> Jeśli ją słychać to znaczy że działa ;) ale zbyt uporczywe jej "świstanie " może oznaczać że coś się kończy.

 

Moze ale nie musi i raczej wg mnie nie oznacza - świst jako taki pochodzi od przepychania duzej masy powietrza przez śmigła.

 

Jestes pewien ze to turbina a nie np kręciołek od któregos wentylatora??? Moze warto byłoby przed gaszeniem wsadzić pod maske cudzą głowe:) i niech probuje zlokalizowac....

Jakos nie bardzo chce mi sie wierzyc ze po zgaszeniu silnika tak bardzo słychac w sumie niewielkie i zabudowane smiglo turbiny, bo przewaznie jak masz zamiar gasic silnik, nawet bez czekania na ostudzenie to przy niskich obrotach silnika turbina raczej nie chodzi pełna para a w okolicach swojego minimum...

 

Ja bym sprobował zlokalizowac, a potem sie martwic - jesli mimo to stwierdzisz ze to turbo - to jedzi na VAGa i zobacz ile pompuje - jak ma norme to daj sobie spokoj i jezdzij az padnie. Wymienic zawsze zdarzysz, jak padnie to do domu spokojnie dojedziesz:)

 

Pozdrawiam

Osiah

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:?: No właśnie zastanawia mnie te chwilowe świstanie - miłe dla ucha.

Bo to świstanie kojarzy mi się z chwilowym brakiem (niedostatecznym smarowaniem) lub trochę już wyrobiony wałeczek.

 

:P Temat może być banalny ale połowa forumowiczów ma w swoich maszynach ma turbo i niedługo może być więcej tego typu różnych problemów. Temat oczywiście traktuje bardzo poważnie i chciałbym właśnie aby użytkownicy turbolotów podzielili się swoimi uwagami na ten temat.

 

:568: Bardzo pomocne mogą być adresy firm sprzedających i regenujących te urządzenia. Zastanawiam się nawet aby ściągnąć tu trochę materiałów na ten temat rysunków opisów i innych manuali. Jednak bardzo pomocne również będą właśnie uwagi użytkowników na które chcę zwrócić uwagę.

 

:cry: Jak już wspomniał Jacek- Regeneracja to ciężki temat i ja to również bardzo dobrze wiem więc chyba nie dziwisz się dlaczego poruszyłem ten temat. Konstrukcję i działanie turbawki znam - napisaliśmy tu wiele różnych manuali - ale właśnie co zrobić jak zacznie się walić - chciałbym abyśmy mogli sobie z tym jakoś poradzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Watek dosyc bogaty, wypowiedzi dlugie wiec musialem przez to przebrnac :) Przeczytalem i oto moje 3 gr:

:arrow: Zacznijmy od teorii i zasady dzialania turbo (bylo juz o tym nieraz) - turbo sie nie wylacza/wlacza podczas pracy silnika w zaleznosci od obrotow. Turbo jest napedzane spalinami wiec logicznie rzecz biorac MUSI pracowac wraz z pracujacym silnikiem. Tak samo po wylaczeniu silnika olej z turbiny nie odplywa - ustaje cyrkulacja i to jest ten problem. Olej ktory zostal przy samym zrodle ciepla zapieka sie szkodzac turbinie oraz zmniejsza przepustowosc przewodow od- i doprowadzajacych olej do turbiny czego nastepstwem jest niewystarczajace smarowanie i chlodzenie turbiny, czego nastepstwem dlugoterminowym jest zgon turbo.

:arrow: Regeneracja turbiny

Jak niestety dojdzie co do czego i okaze sie, ze to turbina jest winna i nadaje sie do regeneracji/wywalenia to niestety dostaniemy po kieszeni.

Regeneracja - tansza ale w sumie kazdy, kto troche posiedzial w temacie potwierdzi, ze to jest ryzyko i igranie z ogniem. Malo kto potrafi odpowiednio zregenerowac turbo i ten pomysl jest generalnie odradzany. Polecam archiwum streetracing.pl, chyba zadne polskie forum nie skupia wiekszego grona tuningowych freakow.

Jesli juz ktos sie uprze na regeneracje to procedura wyglada tak - komplet naprawczy + czyszczenie + wywazenie + zlozenie wszystkiego do kupy i ok. 1000 zl poprosze. Niby jest gwarancja ale wiecie jak z nia jest. Sporo sie naczytalem o tym i nie wiem, czy zaryzykowalbym regeneracje - firmy lubia sie wymigiwac od odpowiedzialnosci. Na streetracing.pl jest pare watkow z zalami. Jesli jednak juz ktos sie uprze to tu sa namiary:

http://www.motoarena.pl

http://www.reampoland.pl/

Jest jeszcze pan Myszkier ale jedyne na co natrafiam w necie to totalna krytyka, wiec nawet nie bede szukal namiarow.

Nie wiem ile kosztuje nowe turbo, ale to jest sie latwo dowiedziec, wystarczy troche podzwonic. Teraz nie bede dzwonil i ludzi z lozka wyciagal :)

:arrow: Co jesli padnie nam turbo a nam sie zachce cos innego niz seria?

To jest bardzo dobre pytanie i swietna okazja do dorzucenia paru kucy pod maske. Porusze temat 1.8T gdyz tylko o tym mam male pojecie. Seryjnie 1.8T dmuchane jest przez K03. Wersje 180 konne mialy turbine K03S i jest to najtansza forma dorzucenia dodoatkowych koni bez wiekszych przerobek w silniku. Octavia RS jezdzi na K03S. By ja zaadoptowac wystarczy AFAIR K03S oraz odpowiedni kolektor, oraz wystrojenie tego na hamowni.

K03S jest jednak prawie blizniacza z K03 (wybaczcie, ze nie rozwine tego tematu ale jest pozno a ja chce skonczyc tego posta i isc spac - innym razem napisze o roznicach) tak wiec zadajac od niej wiecej rozgrzewamy ja bardziej. Inaczej mowiac ta turbina ma klopot z przegrzewaniem, gdy wydusimy z niej ok. 200 KM.

Prawidlowym i szeroko polecanym rozwiazaniem jest zakup turbiny K04 (opis pozniej). Trzeba zadbac o nowy kolektor oraz wtryski, gdyz dotychczasowe juz nie wystarcza, poza tym sprzeglo nie wytrzyma tych Nm, ktore jest w stanie wygenerowac K04. Gdy jednak zdecydujemy sie na wiekszy wydatek to czeka nas calkiem niezla rakieta :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kubelt - super że dołaczyłeś do tematu - na to właśnie czekałem. :607:

:568: Napisaliśmy wiele postów które moga stanowić fachowe źródło bardzo dobrej fachowej wiedzy i dlatego temat chyba musimy pociągnąć dalej. Obecnie odkopuję linki i kompletuje dokumentację na powyższy temat, a nie należy on do najprostrzych i najtańszych jak się okazuje, również ma wielki wpływ na wiele różnych czynników eksploatacyjnych o których pisaliśmy wcześniej.

 

...W ostatnim czasie wiele firm i osób zaczęło zajmować się regeneracją i sprzedażą turbosprężarek widząc w tym łatwy i szybki zarobek, oferują one turbosprężarki używane i po pseudoregeneracji z gwarancją...

 

Obecnie znalazłem w necie kilka stron - ale co o nich sodzicie :?:

PORADY:

Jak eksploatować turbosprężarkę - http://www.jsturbo.com.pl

Moto-Gratis gazetka informacyjna branży motoryzacyjnej (3miasto) http://www.motogratis.com.pl

AUTO REPAIR - naprawy, porady, testy, części, ceny, sklepy - Warszawa, http://www.auto-repair.pl

 

NAPRAWA: :arrow: - - - - - - - - - - CIENIASY - SOLIDNE :?:

Moto-Remo Burzyńscy S.J 05-092 Łomianki/Wawy, ul. Kolejowa 154, http://www.motoarena.pl

Turbo-tec Sp. z O.o. 43-603 Jaworzno, http://www.turbo-tec.pl

STK Turbo Technik, D-57610 Altenkirchen, http://www.turbolader.net/pl

Ream-Poland Sp. z O.o. 20-442 Lublin, ul. Abramowicka 5 http://www.reampoland.pl

Turbo Service 01-434 Warszawa, ul. Obozowa 82a, paw.8 http://www.moto-market.pl/turbo-service/

Jaro Turbo Jaro & Sław, 50-348 Wrocław, ul. Sienkiewicza 32 http://www.jsturbo.com.pl

Turbotech 61-441 Poznań, ul. Samotna 4 http://www.turbotech.pl

Turbo Diesel Dumański, 32-020 Wieliczka, ul. Mikołaja Kopernika 59 http://www.turbodiesel.com.pl

Biturbo. Regeneracja turbosprężarek, 80-871 Gdańsk, Twarda 12 [email protected]

Tur-Mar 82-325 Markusy 21 k/Elbląga (24h) http://www.turbo.cdi.pl

P.P.H.U. Akara, Spalice 2, 56-400 Oleśnica http://www.turbos1.webpark.pl złe opinie

W. K. Service 51-629 Wrocław, ul. Biegasa 4 turbosprezarki.slask.pl

i inne ...............?

 

:P Podłączajcie dokładne adresy i linki - trudno jeśli zrobimy 20 stron ale to temat jest tego wart - thx.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość +jacek+

TurboTec - Jaworzno - słyszałem że są naprawdę dobrzy.

 

I teraz mamy sytuację, że gdzieś ktoś coś słyszał prawda !

Wydaje mi się że powinny wypowiedzieć się na temat regeneracji turbin te osoby, które już ją zregenerowały i przejechały na niej jakiś spory dystans np. 10 000 km. Opinia tej osoby będzie adekwatna w jakimś stopniu do jakości usług świadczonych przez daną firmę tak czy nie ?

 

Moje Turbo od 4x4 robiłem w firmie CARTUR, Bydgoszcz, ul. Glinki. Dopiero za drugim razem coś z tego wyszło ale walka o swoje racje troche trwała. Najpierw nasłuchałem się komentarzy typu : niesprawny silnik, zużywa już olej bo stary jest, ma przedmuchy, brak kompresji. :evil:

 

I tak będzie pewnie w wielu firmach tym się trudniących, którym z jakiegoś powodu naprawa się nie uda. :lol:

Z reguły nie montują orginalcych kompletów naprawczych z uwagi na duże koszty naprawy.

 

Pamiętajcie o dwóch rzeczach : chytry dwa razy traci, a w Polsce nikt nie umie naprawiać turbin.

 

Kasa w Aso za turbo do TDI to około 7000 zł. Od h.... i jeszcze troche.

Regeneracja - trzeba liczyć z wysyłką około 1500 zł

Używana - 1000 - 2000 zł. Rozrzut spory ale z takimi cenami się spotkałem.

 

Każdy musi sam zdecydować. Pamiętajcie o normach zużycia oleju przewidzianych przez producenta dla silnika który macie, bo czasami są one dość duże i to że silnik go zużywa nie oznacza że turbo umiera :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość necro

Watpie ze to turbina,stawiam na sprzegło wiskotyczne,miałem to samo.Druga sprawa regenracja turbiny,daj sobie spokoj,na allegro za 600-700zł mozna kupic NOWA,wiec po co bawic sie w regenerowanie?

W swoim pasku mialem lekko zapieczone kierownice,efekt PSJ poprzedniego wlasciciela,demontaz i czyszczenie turbiny 400zł,za 600 kupiłem nowa :lol: :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
,daj sobie spokoj,na allegro za 600-700zł mozna kupic NOWA,wiec po co bawic sie w regenerowanie?

 

Hm, muszę przyznać, że 600 zł w porównaniu do kosztu nowej turbiny to kwota wręcz kuriozalna. Ciężko mi w to uwierzyć, że za te 700 zł dostajesz kompletnie nową, dedykowaną do silnika turbinę bez żadnych wad.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość necro

Za taka kwote kupiłem do swojego,dokładnie 600zł + koszt wysylki,turbina nowa,bez zadnych wad,kupilem od goscia ktory oglaszal sie na http://www.forum.tdi-tuning.pl,

miał jeszcze 1 szt.,wystarczy poszukac troche

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:lol: Odwiedziłem zaproponowaną stronkę - http://www.forum.tdi-tuning.p - kilka osób oferuje różne turbiny, różne ceny i sposoby sprzedaży - na chwilę powiesze kilka ofert :roll: :?:

 

...Turbiny 130 pd Passat, A4, A6, Superb - Każda ilosc takich turbo, nowe, nie uzywane,c ena: prosze dzwonic bo nie moge podac publicznie 602 669 936. pompowtryski oraz inne szmery bajery do róznych aut...

 

- Sprzedam turbine z silnika 130 pd asz golf, octavia, leon przebieg 2 tys. stan idealny, cena 750zl - posiadam wiele gratów do grupy volkswagena: intercoolery, kolektory, turbiny, hamulce...

 

... Witam tak jak w temacie sprzedam 3 szt nowych turbin do ARLa o nr 038253016G silnik ARL. Cena 2000zł za szt. możliwość negocjacji ceny przy zakupie jednorazowym 3szt...

 

...sprzedam 3 turbiny od arl-a stan bdb (mozliwosc obejrzenia i odebrania) cena 900 do uzgodnienia - 502373021 gg 1863210 (mozliwosc zalatwienia innych turbin)...

 

...Mam do sprzedania nowe turbo z kolektorem do silników VW (od silnika 110PS) Cena 850zł. Mam jeszcze do załatwienia turbiny z kolektorem lub bez ale niestety jak narazie po 1.100zł ...

 

...Sprzedam Passat 1.8T, sedan, czarny, 1999, ksenony, Navi LoJack (system lokalizacji i odzyskiwania skradzionych pojazdów) cena: 43 tyś PLN...

 

...ORYGINALNE CZĘŚCI WNĘTRDZ DO AUDI/VW/SKODA/SEAT

... lampki pod sufit do VW, Mercedes, Renault

- kierownica skórzana z przyciskami do sterowania radiem do VW

- gałki zmiany biegów do VW

- KOMPLETNE LUSTERKA ELEKTRYCZNE DO VW

- KOMPLETNE WNĘTRZE VW PASSAT Z PODŁOKIETNIKIEM I ROLETĄ

- panel sterowania szybami

- panel sterowania lusterkami

- spryskiwacz świateł GOLF V

... Czesci Mechaniczne VW GROUP

- wnętrza do VW GROUP

- białe tarcze zegarów

- naklejki na samochody

AutoElegance...(prawie) wszystko czego potrzebuje Twój samochód.

tel. 601 859 133 - http://www.zegary.kom.pl - GG: 24 09 025

 

:572: Nie zaśmiecam - ale sporo ludzi od nas mogło by coś znaleźć dla siebie jest naprawdę sporo ciekawych drobiazgów

 

:!: Znalazłem również ciekawy wątek o Turbo i Turbinkach

http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=442&highlight=turbo

 

:!: Polecam stronę http://www.atpturbo.com/root/turbine.htm gdzie można pooglądać sobie mapy turbin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obiecalem, wiec pisze

Seryjne turbiny montowane fabrycznie nie sa az tak drogie, za to ceny w ASO sa abstrakcyjne.

Jak moze zauwazyliscie czesc silnikow 1.8T ma fabrycznie 150KM a czesc 180KM, dla przykladu 180KM ma Octavia RS (co juz napisalem wczesniej). Roznica nie polega wylacznie w software, tam siedza rozne turbiny. Czym sie roznia?

Fabrycznie w 150KM 1.8T dmucha KKK K03. Jest to malutkie turbo, taki wentylatorek :) Zostalo zaprojektowac by poprawic osiagi bez zadnych negatywnych konsekwencji np. w postaci laga. Mozna powiedziec, ze im sie udalo, laga sie nie doswiadczy. K03 najefektywniej pracuje przy wartosci 12lb ze wzgledu na kostrukcje lopatek wirnika, powyzej nie ma co isc. Dlatego tez maksimum, co mozna wyciagnac z tego silnika z tym turbo to 190-200KM.

Wiadomo nie od dzis, ze apetyt rosnie w miare jedzenia tak wiec taki stan rzeczy sie dlugo nie utrzymal :) i na rynku pojawilo sie K03 Sport, czyli K03S. Stworzone zostalo na podstawie K03.

K03S jest w stanie przepompowac wiecej powietrza i utrzymac "boost" na poziomie 15lb. Powiekszyl sie problem wywarzenia wirnika by lopatki nie spotkaly sie z obudowa turbiny przy wyzszych predkosciach obrotowych. Powiekszyl sie problem temperatury gdyz konstukcja zewnetrzna turbiny nie ulegla zmianie.

No i jest sobie K04 :) Siedzi sobie np. w Audi TT 225KM. Ta turbinka jest bardziej efektywna niz K03S. Pracujac na takim samym "boost level" co K03S jest w stanie przepompowac wieksza ilosc powietrza, dlatego tez decydujac sie na tuning silnika i zmiane wiatraczka tylko to powinnismy brac pod uwage.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przypomne że jeśli chodzi o tdi to najczęstrzą usterką jest zapieczenie kierownic i z tym przypadkiem wiel osób radzi sobie dobrze.

Podejrzewam że wiekszość tych tanich turbin jest tylko po czyszceniu mechanizmu nastawy kierownic.

Jesli chodzi o usterki przecieków z ukł smarowania wirnika turbosprężarki to tu już nie jest tak prosto i regeneracja nie jest łatwa i tania.

 

Na http://www.tdiclub.com/ był wątek dotyczący czyszczenia kierownic, wraz z koniecznymi uwagami.

 

bezpośredni link do instrukcji http://pics.tdiclub.com/data/517/8078TurboRemovalHOWTO.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:P W Polsce nikt nie umie naprawiać turbin, i to jest niestety fakt - ale również jest to związane z konstrukcją turbiny.

 

:!: Przydało by się jednak kilka adresów sprawdzonych warsztatów - które poważnie i solidnie podchodzą do tematu - dla nas i dla potomnych.

 

Dzięki za sugestie i wypowiedzi

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość baniak

ja regenerowałem swoją turbawke u gościa w warszawie na ul.kaskadowej na żoliborzu, nie mam nr telefonu ani nr domu bo mi gdzies wcięlło gwarancję, gość ma zakład w domu jednorodzinnym, powiem tylko tyle,że nie ma porównania przyspieszanie teraz a wcześniej jest o wiele lepiej, zrobiłem juz ok 15 tyś i wszystko jest ok, tylko nie wiem co mam myslec o tym że jak go podepnę pod kompa to wyskakuje mi błąd "przekroczenie doładowania turrbiny" czy coś takiego, zapłaciłem 650zł za regenerację za nową gość chciał 2600zł

 

---------------------------------

1.8T 150 KM 97 rok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

baniak, napisz przy ilu tys. regenerowałeś turbinkę i czy miałeś coś z silnikiem dłubanego (chip) przed wymianą turbo, bo ciekaw jestem ile ona wytrzymuje....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość baniak

powiem tak jak kupowałem samochód to miał on 130 tyś na liczniku, mi sie jednak wydaje ze ma przynajmniej 50-60 tys wiecej , a jeszcze jedno niekt mi nie powiedział jak sie jeździ z turbo tak wię pojexdziłem ze dwa miesiące jak nowicjusz i turbawka do regeneracji, ale mówie wam one i tak nie była w pełni sprawna jak go kupowałem, bo po regeneracji odczuwam znaczna róznicę

mam kumpla, który ma 1.9 tdi 90KM i ma przejechane ok 180 tys i wszystko ok tylko jeżdzi tak jak przykazano tzn nie piłuje na zimnym motorku i studzi turbawkę

 

hihi teraz to i jak tak robię, madry Polak po szkodzie

 

 

 

---------------------------

1.8 T 150KM 97 rok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności