Skocz do zawartości
Gość djmlody12

Jak wymienić tuleje tylnej belki w passacie B4 kombi

Rekomendowane odpowiedzi

Gość djmlody12

Cześć mam do was pytanie. Posiadam Passata B4 kombi i dziś chciałem wymienić tuleje tylnej belki. Stare wybiłem ale nowych nie dam rady włożyć czy ktoś może już miał z tym doczynienia czy do tego trzeba wyciągać cała tylna belkę żeby je włożyć na swoje miejsce??? Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B3 trzeba wyjmować belkę ale nie jestem pewien

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość djmlody12

A po wyjęciu belki czym je wsadzić trzeba jakaś prasą czy czym??? I czy wyjecie belki z niesie ze sobą jakieś ustawianie później kątów ?? Czy tylko ją się wyciąga i potem wkłada tak jak siedziała ?? Ile gdzieś taka operacja kosztuje u mechanika już mam tulejki tylko trzeba je wstawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale dałeś ognia. Do włożenia tulejek nie wyjmuje się belki, wystarczy mieć odpowiedni przyrząd, którym wciągasz tulejkę na miejsce. U mechanika średnio 30 PLN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprubój imadełkiem!!!!

Jeżeli masz w domu imadło warsztztowe to weź je zdemontuj z falbanka i zanieś pod samochód, powinno ci sie udać kiedyś coś takiego stosowałem powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw
W B3 trzeba wyjmować belkę ale nie jestem pewien

ale dałeś plame

w żadnym z pasków czy to B3 czy B4 nie trzeba wyjmowac belki.

-podnosisz samochód do góry<ewentualnie jedną stronę jak kto woli>

-odkręcasz śrube na klucz 18-19 i wyciągasz ją z otworu

-następnie bierzesz jakiś przedmiot do wybijania <wybijak,przecinakitp>i nasówasz w odstającą częśc tulei.no cyba że srodek tulei wypadnie przy jednym uderzeniu wówczas bierzesz norzówke i przecinasz ....

-smarujesz tawotem ,olejem ,masłem płynem do mycia naczyń...tuleje oraz otwór w belcei delikatnie wbijasz nową tuleje ale delikatnie.

-następnie stara tuleja w ręke i młotek.wchodzi jak w masło a jesli to nie pomoże to prasa ręczna lub imadło.

 

PS.dla mnie zajmuje wymiana obu stron dwie godziny na luzaku ......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jedrek

Weż sporą podkładkę 2szt długą śrubę np fi12 i z jednej strony belki daj podkładke z drugiej przyłóż tuleje na nią podkładkę przez środek przełóż śrubę nakręć nakrętke i ..........skręcaj a tulejka wejdzie jak na prasie. Oczywiść najpierw wyczyść otwór i daj coś na posów :) smar olej. U mnie tak poszło bez problemów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość djmlody12

Tulejki metalowo gumowe już wymienione. Wyjąłem belkę i cała wymiana trwała bardzo szybko ściskałem śrubą i z jednej i drugiej stronie dałem płaskowniki dwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale dałeś plame

w żadnym z pasków czy to B3 czy B4 nie trzeba wyjmowac belki.

Wyjmuje się jak jest problem z wyjęciem starych silentblocków lub montażem nowych ale też wszystko zależy od tego jak są zapieczone i jakimi umiejętnościami dysponuje wymieniający.

Wyjąłem belkę i cała wymiana trwała bardzo szybko ściskałem śrubą i z jednej i drugiej stronie dałem płaskowniki dwa

:ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw
Wyjmuje się jak jest problem z wyjęciem starych silentblocków lub montażem nowych ale też wszystko zależy od tego jak są zapieczone i jakimi umiejętnościami dysponuje

 

przy wyjęciu belki chodzi jeszcze jeden mały kłopot<czy łatwo odkręcą sie przewody chamulcowe>

ja w każdym przypadku przy wymianie tulei musiałem używać nożówki do przecięcia starych bo nie było sposobu ich wybić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość remix

A ja prawde mówiąc jeszcze tego nie wymieniałem a auto już jest trzy jata w kraju narazie chodzi dobrze i zawieszenie nie ma luzu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mlody_86

ja mam sprowadzone z niemiec, 2 lata przejeździłem i na szmelc bo takie luzy sie porobiły ze na gwałt wymieniałem( tamte pewnie od nowości były?) teraz znowu jest OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurcze i mnie tez tuleje do wymiany, bylem u pseudo mechanika i powiedzial ze trzeba belke sciagac i zawołał 100 za wymiane :mur:

panowie, czy moge jeszcze chwile pojezdzic z takimi tulejami czy na gwałt wymiana??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można śmiało z tym trochę pojeździć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
, czy moge jeszcze chwile pojezdzic z takimi tulejami czy na gwałt wymiana??

 

Możesz, ale będzie "tyłkiem" coraz bardziej nosic, nierównomierne zużycie opon, stukanie/piski.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki, puki co autko raczej stoi przed akademikiem bo sesja w toku, zostało mi jeszcze z 3 kursy po 300 km i trafi do garazu na wakacje. mam nadzieje ze wytrwa jeszcze te 2-3 tyg.

na jesień bedzie full serwice to wszystko wtedy powymieniam;)

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mefyoo

mnie też czeka wymiana, narazie z jednej strony delikane luzy są, jakie tulejki najlepiej kupić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mlody_86

ja wymieniłem na FEBI- znana firma bodajże niemiecka

a wymienić radze bo ja np miałem juz tak ze mnie po drodze nosiło :mur: ( szczególnie dziurawej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zalożyłem NK i jak narazie OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mefyoo

ile trzeba zapłacić za taką przyjemność ? za same tuleje, przy okazji jak się ktoś oriętuje w przednim wahaczu coś podobnego, zużycie objawia się tym, że coś stuka jak się rusza z miejsca, albo przejezdza na skręconych kołach przez górkę (np wjazd na posesje) tak jak by się wagacz przesuwał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności