Skocz do zawartości
Gość thermistor

Biało-niebieski dym z rury (2.0TDI DPF)

Rekomendowane odpowiedzi

Gość thermistor

Dwa razy zdarzyło mi się zauważyć jak w temacie. Pierwszy raz - zimny silnik ok.6 rano po przejechaniu 1km, pokurzyło kilka sekund jak z Kamaza i przestało. Drugi raz po długiej jeździe tuż przed domem wjechałem w głębszą dziurę i przez kilka sekund jak w temacie. Czy to "sadza" z DPF przepalała się gorącym powietrzu w rurze? Macie jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że trzeba oczyścić (wypalić) sadzę z filtra cząstek stałych, podjedź kolego do serwisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość thermistor

Jak kupowałem transportera T5 też z DPF to sprzedawca z salonu powiedział, że tego się nie oczyszcza a najlepszy sposób to "przegonić" auto po trasie.

Tylko, że mój passacik po trasie dostaje regularnie - 4 tys km tygodniowo to nie masiły żeby czasem nie "przegonić" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dym jest biały i właściwie bez zapachu, i jeśli posiadasz filtr cząstek stałych to na 99% masz złe paliwo. Powinieneś jeździć na paliwie bezsiarkowym. Dostepne jest ono m.in. na stacjach Statoil. Większość paliw na naszym rynku to zasiarczone paliwa i to właśnie związki siarki wypalają się w filtrze cząstek stałych. Poczytaj manual auta - jest tam sporo na temat siarki w paliwie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy paliwa "premium", np. Diesel Ultimate na BP to wlasnie tez bezsiarkowe?

Odebralem samochod nowy z salonu, i rano gdy wyjezdzalem na autostrade, to przez chwile tez widzialem taki dym. Auto mialo wtedy przebiegu 300 km od nowosci. Zatankowany byl BP Diesel Ultimate.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem tydzień temu Passata B6 2006, 2.0 TDI BMP.

Dziś po trasie 75 km dojechałem do miasta, potem po mieście jakieś 5 km i stanąłem na światłach.

Zobaczyłem, że z rury wydobywa się biało-niebieski dym (sporo). Zjechałem na przystanek, postałem chwilę i wszystko ustało.

Mój ojciec tankując paska wlał troszeczkę (mniej niż za 1 zł) benzyny zamiast oleju napędowego. Czy może to być z tym związane?

Czy może to być związane z wypalaniem/zatkaniem DPF?

A może coś poważniejszego?

Myślicie, że warto odwiedzić diagnostę w ASO?

Dodam ze nie zaobserwowałem nieprawidłowej pracy silnika:)

Edytowane przez manjag

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mysle kolego ze warto odwiedzic mechanika i wymienic uszczelniacze na zaworach lub przepuszcza juz olej turbina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siarka w paliwie?

To co drugi pasek dymiłby na niebiesko. Przecież statystycznie nie tankuje sie wszystkich VW w Statoilu.

IMO dym z auta z dpf to objaw jego wypalania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dziękuje za odpowiedzi. Doszedłem do wniosku, ze poczekam do kolejnego takiego incydentu i wtedy sprawdzę uszczelniacze i turbinę. Jak tylko zadziałam w tym temacie to dam znać.

 

W sumie to teraz pojawiło się w mojej głowie pytanie:

Jeżeli rzeczywiście turbo przepuszcza, to czy nie powinienem zauważyć wzrostu obrotów silnika podczas dymienia?

Edytowane przez manjag

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pewien problem ponieważ przy zapalaniu zadymi leko na biało-niebiesko dzieje sie również tak jak stoje na postoju parę minut ale gdy przegazuje juz wszystko jest ok. jaki może być problem? Chciałbym dodać ze nie mam dpf

Edytowane przez jareczek1013

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaki może być problem?

 

Do sprawdzenia głowica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ucieka Ci płyn chłodniczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w sensie ze może być pęknieta?

 

Między innymi w tym sensie. Sprawdź także poziom płynu chlodniczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

płyn nie ucieka. Mój mechanik twierdzi że to przez wycięty DPF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podpinam się pod temat, jestem tutaj nowy ale od 6 lat jestem ciągłym użytkownikiem aut koncernu VAG.

Dwa tygodnie temu kupiłem wymarzonego Paska CC 2.0 TDI CBBB, wszystko pięknie, tylko czar pryska kiedy zaczyna się wypalać filtr DPF.

Praktycznie nie widać mnie z niebieskawo jasnego dymu.

Poprzednie moje auto Seat Exeo 2.0 TDI CAGA (143KM) podczas wypalania nie puściło żadnej pary.

Zapach spalin podczas wypalania jest bardzo podobny, nie jest to "gryzący zapach" tak jak w przypadku spalanego oleju.

Dodam że auto nie pobiera oleju, płynu chłodniczego, dymienie nigdy nie występuje nigdy indziej niż podczas wypalania filtra.

 

W zeszłym tygodniu podstawiłem auto do serwisu VW na ogólną diagnozę, wyszło tylko że poziom zapełnienia filtra DPF jest na poziomie: 138/178

 

Auto ma 155k nalotu, poprzedni właściciel (pierwszy, a zarazem krajowy) zarzeka się że nigdy wcześniej dymu nie widział i nie przerywał procedury wypalania filtra. Silnik pracuje równo, nie puszcza dymów, nie zatrąca, jedyny mankament to te dymienie. w chwili wypalania DPF...

Poniżej załączam link do zapoznania się filmem prezentującym wyżej opisane objawy.

https://drive.google.com/file/d/0B3TDt4qNaZB9eWtUWkZpM1ozNVE/view

 

W związku z tym chodzę "struty" i cały czas o tym myślę co może być nie tak, liczę na Waszą fachową pomoc, jednocześnie życząc udanej majóVWki.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mr.cin co prawda mam CFGB w b7, u mnie jak wypala to mam bardzo mało dymu białego raczej lub szarego. Masz strasznie wysokie obroty, wnioskuję po pracy silnika, u mnie jak wypala nie słyszę, aż tak silnika. W trakcie wypalania mam ok 1000obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj akurat trzymam go na 2.5 tys obr, na wolnych obrotach nie ma dymienia...

Wiem ze podczas wypalania sa obroty ok 1000.

Dzisiaj przeprowadzilem dwa razy procedurę wypalania jak sie załączyła(nie przerywałem)

Kompletnie nie wiem co mam zrobić... auto jest po akcji serwisowej z NOx, moze dobrze byłoby wgrac 'stary' program...albo wywalić dpf...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli DPF się kończy ja bym nie szedł w koszty. Wchodzisz pod spód z wiertarką i wiertłem 12 lub 16 wiercisz 3 dziury od dołu w DPF, po wszystkim zaspawujesz obudowe po wiertłach i jedziesz do tunera na korekte programu ;) później jest najlepsze :D zapominasz o tym co to jest DPF :D

 

Jeśli DPF u Ciebie jest umieszczony tak samo jak u mnie czyli pionowo to pracy jest naprawde niewiele, nie trzeba nic wymontowywac. Nie pamiętam tylko czy w ten samej puszcze nie ma wyżej katalizatora? Robiłem to ze 4 lata temu i nie pamiętam. Tuner za program wziął chyba 300 zł.

Edytowane przez dee_jay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@dee_jay to oznacza ze kończy mi sie dpf?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności