czarek1210 Zgłoś #1 Napisano 19 Lipca 2008 Mam problem z moim autkie przy przyspieszaniu dymi na czarno ale mocy mu nie brakuje, na vagu nic nie wyszło, rura od intercoolera szczelna, mechanik wyczyścił przepustnice (było sporo syfu) ale to nic nie dało. W warsztacie zasugerowali że coś jest nie tak w samym silniku, że trzeba zaglądnąć do zaworów czy z popychaczmi jest wszystko ok, a póżniej ewentualnie zmierzyć ciśnienie sprężania na cylindrach. Moje pytanie brzmi czy to dobra droga i czy może mieliście podobny problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość osvch Zgłoś #2 Napisano 19 Lipca 2008 Witam, miałem podobnie, mój b5 ma 90KM, zawsze po dodaniu gazu była czarna chmura za samochodem lecz w moim przypadku nie miał prawie mocy, rozpędzał się max do 120km/h i nic więcej. Pomógł dopiero wyspecjalizowany serwis który zajmował się VW i naprawili to, sprawa dotyczyła komputera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #3 Napisano 19 Lipca 2008 przy przyspieszaniu dymi na czarno ale mocy mu nie brakuje Sprawdz wtryskiwacze. Moze masz juz koncowki zuzyte. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość yorka0 Zgłoś #4 Napisano 19 Lipca 2008 Może był czipowany? długo masz tego passka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominek_f Zgłoś #5 Napisano 19 Lipca 2008 mechanik wyczyścił przepustnice (było sporo syfu) EGR Sprawdz wtryskiwacze. Moze masz juz koncowki zuzyte.__________________ czarek1210 B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AVF) Rok prod: 2003 Zawsze jak depniesz mocniej na pedał przyśpieszenia pojawi się czarna chmura za autem. W moim Pasiu jest tak, że jak po dłuższym czasie siądę za kierownicą (na co dzień jeździ nim żonka) i mocniej mu depnę, pojawia się duży obłok sadzy. Ale tylko za pierwszym i drugim razem. Później już tylko delikatny obłoczek sadzy się z tyłu pojawia. Jest to normalne zjawisko i nie masz się czym przejmować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarek1210 Zgłoś #6 Napisano 19 Lipca 2008 Autko mam ponad pół roku, diagnosta stwierdził że jest założony delikatny chip który podwyższa moc o jakieś 10-15 koni ale to niby nie jest szkodliwe(jest oszukany czujnik temp. paliwa na kompie pokazuje 120stopni przy temperaturze silnika 90 stopni). A co dymienia dymi cały czas przy przyspieszaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominek_f Zgłoś #7 Napisano 20 Lipca 2008 Autko mam ponad pół roku, diagnosta stwierdził że jest założony delikatny chip który podwyższa moc o jakieś 10-15 koni ale to niby nie jest szkodliwe(jest oszukany czujnik temp. paliwa na kompie pokazuje 120stopni przy temperaturze silnika 90 stopni). A co dymienia dymi cały czas przy przyspieszaniu.__________________ Wywal to !!! Nie jest żaden cip, tylko zwykły rezystor. Poczytaj trochę o tym, jest dużo tematów na forum opisujących ten sposób "tuningu". Poczytaj np. to http://forum.vw-passat.pl/search.php?searchid=760290 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarek1210 Zgłoś #8 Napisano 20 Lipca 2008 Czy wiesz jak go wywalić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz123 Zgłoś #9 Napisano 20 Lipca 2008 Ja mialem ten sam chip jak kupilem auto, wlasciciel twierdzil ze nic sie nie dzieje, ale czasami mialem problem z odpaleniem auta. Po wywaleniu tego chipa nie mam juz problemow z odpalaniem. Ten chip to czarne pudeleczko(wymiary jak pudelko od zapalek) z dwoma przewodami na ktorych sa wtyczki. U mnie bylo wpiete tam gdzie jest cujnik paliwa kolo filtra paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Artur24 Zgłoś #10 Napisano 21 Lipca 2008 Witam wszystkich Ja z dymieniem walczę juz od miesiąca, niestety bez rezultatów, komputer nic nie pokazuje tzn. wszystko ok! a jednak dymi przy przeciążeniu. Największą bolączką jest brak fachowego serwisu, do ASO nie jestem przekonany, Czy w Świętokrzyskim lub okolicy jest ktoś kto zna się na rzeczy? może ktoś z forum pomoże? jestem w stanie podjechać do kogoś w granicach zdrowego rozsądku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirass Zgłoś #11 Napisano 21 Lipca 2008 Czy wiesz jak go wywalić podjedx do nas na diagnostykę a znajdziemy przyczynę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartwo Zgłoś #12 Napisano 21 Lipca 2008 a może ktoś grzebał przy pompie paliwa - jak u Ciebie ze spalaniem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #13 Napisano 21 Lipca 2008 nie zawsze dymienie jest normalne bez komputera można sprawdzić wzrokowo: układ IC-szczelność, odmę, stan wężyków podciśnienia, czasami samemu można ocenić ich stan i we właśnym zakresie wyeliminować co nieco Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Artur24 Zgłoś #14 Napisano 21 Lipca 2008 Przy pompie nic nie było robione, a srednie spalanie ok 7,5l chociaż ostatnio w trasie wyszło 6,5l przy spokojnej jeździe, a jeszcze miesiąc temu mieściłem sie w 6l. Do Wrocławia niestety za daleko. Scaliłem 2 posty. Używaj opcji 'edytuj'. Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarek1210 Zgłoś #15 Napisano 21 Lipca 2008 tak wyglądał mój chip Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarek1210 Zgłoś #16 Napisano 21 Lipca 2008 Po ściągnięciu tego kabela nie wiele się zmieniło auto dalej dymi! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominek_f Zgłoś #17 Napisano 22 Lipca 2008 Po ściągnięciu tego kabela nie wiele się zmieniło auto dalej dymi! I teraz zacznij szukać przyczyny nadmiernego dymienia. VAG prawdę Ci powie .:582: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #18 Napisano 22 Lipca 2008 tzw WIEJSKI tiuning...na rezystorek SILNIK Ci tego nie wybaczy !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarek1210 Zgłoś #19 Napisano 22 Lipca 2008 Na VAGU nic nie wyszło, po zdjęciu pokrywy zworów też nic nie znależli popychacze i zawory wporządku jedynie podobno ciśnienie sprężania na wszystkiczh cylindrach jest za wysokie, diagnosta stwierdził że prawdopodobnie trzeba wymienić uszczelniacze na pompowtryskiwaczach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarek1210 Zgłoś #20 Napisano 22 Lipca 2008 A dlatego uszczelniacze bo przez ich nie szczelność może się przedostawać ropa, która nie zostaje spalona i ztąd może być wyższe ciśnienie, powiedział też, że spotkał się z taką sytuacją że pompowtryskiwacze pod względem elektroniki byly ok. jednak po wymianie ich problem zoztał rozwiązany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach