Skocz do zawartości
czarek1210

Przy przyspieszaniu dymi na czarno-1,9tdi 130koni

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z moim autkie przy przyspieszaniu dymi na czarno ale mocy mu nie brakuje, na vagu nic nie wyszło, rura od intercoolera szczelna, mechanik wyczyścił przepustnice (było sporo syfu) ale to nic nie dało. W warsztacie zasugerowali że coś jest nie tak w samym silniku, że trzeba zaglądnąć do zaworów czy z popychaczmi jest wszystko ok, a póżniej ewentualnie zmierzyć ciśnienie sprężania na cylindrach. Moje pytanie brzmi czy to dobra droga i czy może mieliście podobny problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość osvch

Witam, miałem podobnie, mój b5 ma 90KM, zawsze po dodaniu gazu była czarna chmura za samochodem lecz w moim przypadku nie miał prawie mocy, rozpędzał się max do 120km/h i nic więcej. Pomógł dopiero wyspecjalizowany serwis który zajmował się VW i naprawili to, sprawa dotyczyła komputera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol
przy przyspieszaniu dymi na czarno ale mocy mu nie brakuje

Sprawdz wtryskiwacze. Moze masz juz koncowki zuzyte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość yorka0

Może był czipowany? długo masz tego passka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mechanik wyczyścił przepustnice (było sporo syfu)

EGR ;)

 

Sprawdz wtryskiwacze. Moze masz juz koncowki zuzyte.

__________________

czarek1210

B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AVF)

Rok prod: 2003

 

Zawsze jak depniesz mocniej na pedał przyśpieszenia pojawi się czarna chmura za autem. W moim Pasiu jest tak, że jak po dłuższym czasie siądę za kierownicą (na co dzień jeździ nim żonka) i mocniej mu depnę, pojawia się duży obłok sadzy. Ale tylko za pierwszym i drugim razem. Później już tylko delikatny obłoczek sadzy się z tyłu pojawia.

Jest to normalne zjawisko i nie masz się czym przejmować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Autko mam ponad pół roku, diagnosta stwierdził że jest założony delikatny chip który podwyższa moc o jakieś 10-15 koni ale to niby nie jest szkodliwe(jest oszukany czujnik temp. paliwa na kompie pokazuje 120stopni przy temperaturze silnika 90 stopni). A co dymienia dymi cały czas przy przyspieszaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Autko mam ponad pół roku, diagnosta stwierdził że jest założony delikatny chip który podwyższa moc o jakieś 10-15 koni ale to niby nie jest szkodliwe(jest oszukany czujnik temp. paliwa na kompie pokazuje 120stopni przy temperaturze silnika 90 stopni). A co dymienia dymi cały czas przy przyspieszaniu.

__________________

 

Wywal to !!!

Nie jest żaden cip, tylko zwykły rezystor. Poczytaj trochę o tym, jest dużo tematów na forum opisujących ten sposób "tuningu".

 

Poczytaj np. to http://forum.vw-passat.pl/search.php?searchid=760290

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy wiesz jak go wywalić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem ten sam chip jak kupilem auto, wlasciciel twierdzil ze nic sie nie dzieje, ale czasami mialem problem z odpaleniem auta. Po wywaleniu tego chipa nie mam juz problemow z odpalaniem. Ten chip to czarne pudeleczko(wymiary jak pudelko od zapalek) z dwoma przewodami na ktorych sa wtyczki. U mnie bylo wpiete tam gdzie jest cujnik paliwa kolo filtra paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Ja z dymieniem walczę juz od miesiąca, niestety bez rezultatów, komputer nic nie pokazuje tzn. wszystko ok! a jednak dymi przy przeciążeniu.

Największą bolączką jest brak fachowego serwisu, do ASO nie jestem przekonany,

Czy w Świętokrzyskim lub okolicy jest ktoś kto zna się na rzeczy? może ktoś z forum pomoże? jestem w stanie podjechać do kogoś w granicach zdrowego rozsądku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy wiesz jak go wywalić

 

 

podjedx do nas na diagnostykę a znajdziemy przyczynę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może ktoś grzebał przy pompie paliwa - jak u Ciebie ze spalaniem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zawsze dymienie jest normalne ;)

bez komputera można sprawdzić wzrokowo: układ IC-szczelność, odmę, stan wężyków podciśnienia, czasami samemu można ocenić ich stan i we właśnym zakresie wyeliminować co nieco :)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy pompie nic nie było robione, a srednie spalanie ok 7,5l

chociaż ostatnio w trasie wyszło 6,5l przy spokojnej jeździe, a jeszcze miesiąc temu mieściłem sie w 6l.

 

Do Wrocławia niestety za daleko.

 

Scaliłem 2 posty. Używaj opcji 'edytuj'. Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chip 002.JPG

 

chip 001.JPG

tak wyglądał mój chip

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po ściągnięciu tego kabela nie wiele się zmieniło auto dalej dymi!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po ściągnięciu tego kabela nie wiele się zmieniło auto dalej dymi!

 

I teraz zacznij szukać przyczyny nadmiernego dymienia.

VAG prawdę Ci powie .:582:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tzw WIEJSKI tiuning...na rezystorek

 

SILNIK Ci tego nie wybaczy !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na VAGU nic nie wyszło, po zdjęciu pokrywy zworów też nic nie znależli popychacze i zawory wporządku jedynie podobno ciśnienie sprężania na wszystkiczh cylindrach jest za wysokie, diagnosta stwierdził że prawdopodobnie trzeba wymienić uszczelniacze na pompowtryskiwaczach.

spr?zanie.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlatego uszczelniacze bo przez ich nie szczelność może się przedostawać ropa, która nie zostaje spalona i ztąd może być wyższe ciśnienie, powiedział też, że spotkał się z taką sytuacją że pompowtryskiwacze pod względem elektroniki byly ok. jednak po wymianie ich problem zoztał rozwiązany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności