MrWho Zgłoś #1 Napisano 17 Czerwca 2005 Czy ktoś mi może powiedziec czy da się przerobić klimatyzacje manualna na climatronic Samochodzik to vw passat B5 grudzień 1997. Mam wlasnie taki upolowany i jedyna rzecza ktora mi sie wnim nie podoba to własnie brak climatronica ;( Czy ktoś wie co by było trzeba zamienić ?? Sam panel to błachostka... jak znam życie to pewnie wszystkie wiaski kabli sa połozone tylko pewnie coś trzeb dolozyć no wlasnie ale co?? Do kompa jakis kabel ?? Czujniki temp? Bardzo prosze o pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #2 Napisano 19 Czerwca 2005 Witam!!! Hmmm...kabli raczej nie bedzie zerknolem w ETK i...konstrukcja regulacji samych nadmuchow jest inna.Sa silniki, jakies silowniki podcisnieniowe.Panel to tylko obudowa a pod nim znajduje sie komputer ktróry jest podlaczony do czujnikow temperatóry i calej reszty,która steruje wlaczaniem sprezarki i regulaciaja temperatóry wewnatrz samochodu!!!Jakis serwis z autoklima i powinienes dowieziec sie wszystkiego.Byc moze sie myle ale nie jest to takie proste jak by sie z wydawalo!!!!( a szkoda :cry: ) Pozdrawiam!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość UhU Zgłoś #3 Napisano 24 Czerwca 2005 (edytowane) ________ Hejka Właśnie dostałem odpowiedz z zakładu zajmujacego sie klima... koszt takiej przerobki to około 2500zl jedyna zecza chyba ktora zostaje to sprezara i chlodnica reszte wszycho inne I tak wiec poszukuje kolejnego passata... qrde a ten mi tak pasował Jesli ci tak zalezy na tym samochodzie i spelnia on wszelkie twoje wymagania co nie wiem, czy nie wiekszy sens by mialo doinwestowanie w climatronic. Sam mowiles, ze udalo ci sie znalezc odpowiedni model, czylo juz jakis czas szukales. Wiesz Szukam od jakiegos tygodnia I mam jeszcze kilka ciekawych samochodow Ale ta sa takie typy ze bym musial 600km jechac mam jeszcze jakies 2 tygodnie zeby sobie cos juz konkretnie znalesc Wiec puki co szukam PS. Zajmuje sie ktorys z was sciaganiem aut? Albo znacie kogos pewnego kto by sciagna dobrego passata w rozsadnej cenie? MrWho z sciaganiem aut to jest roznie sam przerabialem ten temat i...w sumie umawialem sie na co innego a gosc mi przywiozl co innego Dobrze ze udalo sie to cos sprzedac,bo ja w zaden sposob tym czyms nie bylem zainteresowany!Najlepiej zobacz sobie na ogloszenia(no jak sobie chcesz cos sciagnac)jakis znajomy znajacy dobrze jezyk niemiecki kilka lub kilkaset km. i autko nalezy do Ciebie (ten temat tez przerabialem i wszystko bylo OK! nawet lepiej bo zdjecie auta bylo do bani a w realu np: www.autoscout24.pl lub www.mobile.de . Pozdrawiam!!! Edytowane 3 Września 2008 przez Du?y 4 scalone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #4 Napisano 1 Lipca 2005 Powiedzcie mi czy warto mam na oku 1,8T r97 prawie 185tys , wersja comfortline, salon polska, 4x airbag, el szyby/lusterka, climatronic, el. szyber, regolacja foteli w czesci ledzwiowej, centralny z domykaniem szyb z pilota itd... cenka koło 24tys.. WARTO ?? Prosił bym o odpowiedz w miare szybko bo czas ucieka dodam jeszce ze jest nowa turbinka i ma niecałe 500km stan auta ogólnie ok, nic nie stuka nic nie puka... PS. Jak zrobić test auta climatronikiem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #5 Napisano 2 Lipca 2005 mam na oku 1,8T r97 prawie 185tys , wersja comfortline, salon polska, 4x airbag, el szyby/lusterka, climatronic, el. szyber, regolacja foteli w czesci ledzwiowej, centralny z domykaniem szyb z pilota itd... cenka koło 24tys.. WARTO ?? Prosił bym o odpowiedz w miare szybko bo czas ucieka dodam jeszce ze jest nowa turbinka i ma niecałe 500km stan auta ogólnie ok, nic nie stuka nic nie puka... Cena jest w miare ciekawa. Wiesz moze, jaki byl powod awarii poprzedniej turbiny? Tak maly przebieg na nowej turbinie nie jest najlepszy z twojego punktu widzenia - byc moze powod wymiany wcale nie zostal usuniety i za 2 tys km moze sie okazac, ze kolejna wyzionela ducha. Gdzie turbo bylo wymieniane? Samochod sprowadzony czy z Polski? PS. Jak zrobić test auta climatronikiem ? http://www.b5glx.com/tips_climatronic.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kriss185 Zgłoś #6 Napisano 30 Stycznia 2006 Witam posiadam paska3BG z manualną klimą chcę wymienić na climatronic sam zakup panela sterującego to nie wielki wydatek ale słyszałem, że to nie wszystko może ktoś wie co jeszcze potrzebne do wymiany. b Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cooler Zgłoś #7 Napisano 30 Stycznia 2006 Wydawało by się że to nie wszystko, gdyż jak piszą w manualu climatronic steruje każdym nadmuchem z osobna, więc spodziewałbym się jakiś serwomechanizmów przy każdym nadmuchu- u mnie badałem sprawę i faktycznie rozdziela nadmuch bardzo precyzyjnie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #8 Napisano 30 Stycznia 2006 Koszt będzie znaczny taki mniej wiecej jakbyś chciał kupić nową klimę. Jeżeli znajdziesz w miarę tanią kompletną używkę Climatronika to można wziąć pod warunkiem, że sprzedający gwarantuje jej poprawne funkcjonowanie lub zapewnia montaż wraz z uruchomieniem. Jednak łatwa sprawa to nie będzie jednak słyszałem o przypadkach zmiany z sukcesem HHA . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #9 Napisano 31 Stycznia 2006 Zamiana klimatyzacji manualnej na climatronic to nie taka banalna sprawa i nie ogranicza sie wylacznie do wymiany pokretel na guziki. Obawiam sie, ze koszt bedzie taki, jakby sie wkladalo klime od "zera". Co ci bedzie potrzebne, to Panel sterujacy J255 jako centrala oraz dodatkowo: - sensor sloneczny G107 (ten centralnie na desce pod szyba) - czujnik temperatury w desce rozdzielczej G56 (miesci sie w panelu sterujacym, wiec bedziesz go mial kupujac panel) - czujnik temperatury zewnetrznej G17 - czujnik temperatury swiezego powietrza G89 - czujnik temperatury w wylotach w obszarze nog G192 - czujnik temperatury w wylotach w konsoli G191 - przelacznik cisnienia ukladu klimatyzacji F129 - mechanizmy V85 (nogi/odmrazanie szyb), V70 (centralny), V68 (temperatura), V71 (silowniki klap) - dmuchawa V2 z jednostka kontrolna J126 - sprzeglo N25 To tak w skrocie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #10 Napisano 31 Stycznia 2006 ja powiem w skrocie NIE DA SIE A ogólnie to treba wymianiać CAŁA klime.. tak bedzie najszybciej... i najtaniej...czyli koszt około 2tys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość markus227 Zgłoś #11 Napisano 4 Lutego 2006 Przecież manual to manual ---a elektryka to elektryka -proste---wymaga kosztów -nieopłacalne może zmienić na lepszy wypas od razu?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krzychu12345678 Zgłoś #12 Napisano 29 Stycznia 2007 ci goście przerabiają za 1500zł http://www.tech-mot.com.pl/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość niemrawy Zgłoś #13 Napisano 20 Lutego 2007 a ja znalazłem takie oto coś ? http://vwgolf.pl/index.php?id=klimatronik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adi102 Zgłoś #14 Napisano 11 Kwietnia 2009 odswiezam temat Mam pytanie takie. Jakby zamienic tylko panele manuala i climatronika i podlaczyc je tak zeby korzystac z tego co juz jest? Tzn. z panelu climatronik regulowac cieplo zimno i moc nawiewu bez opcji econ i auto ? Wizualnie climatronik jest fajniejszy Jakby ktos mial moze rozpiske pinow z klimatronika albo jakies doswiadczenia w takiej przekladzce . Wydaje mi sie ze komputer mozna by bylo oszukac paroma rezystorami i moze dostawiajac pare niezbednych czujnikow np zewnetrznych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #15 Napisano 11 Kwietnia 2009 Mi się wydaje że to niewykonalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrZeMoL Zgłoś #16 Napisano 11 Kwietnia 2009 nie wiem jak w passacie ale np w vw polo pokretla nawiewu maja podlaczone do siebie linki ktorymi mechanicznie sterujesz klapkami..... climatronik wszystko ustawia automatycznie za pomoca silniczkow czy jakichs silownikow. pierwsze co to musialbys wlasnie zalozyc te urzadzenia i chyba w tym caly problem jak dla mnie prosciej by juz bylo caly climatronic zamontowac a nie robic jakichs prowizorek .. ale na to szkoda roboty i kasy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adi102 Zgłoś #17 Napisano 11 Kwietnia 2009 no najlepiej to kupic odrazu auto ze wszystkim tylko gdzie potem radosc z wlasnorecznie wykonanej roboty :-) Jak bede mial wiecej czasu poszukam jakis schematow i moze cos wymysle. Technikum i studia elektrotechniczne moze na cos sie przydadza :-) dzieki za odp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
forsius Zgłoś #18 Napisano 18 Kwietnia 2009 wcale zamiana nie jest taka trudna jak tu opisują - musiz kupić nagrzewnicę climatronic z wiązką do panelu (czyli nie może być zdekompletowana) - koszt na allegro od 200 wzwyż + panel climatronic (od 50 do 100)+ czujnik nasłonecznienia (cena od 50 do 100 + wtyczka 20zł) + czujnik temp zewnętrznej cen aod 50 do 100 z kabelkiem. Jedziesz na stacje - wyuszczaja płyn, wracasz, zdejmujesz deskę (nie wiem czyw passacie sie da bez zdejmowania dechy ale po zdjeciou możesz ładnie poprowadzić kable), wymieniasz nagrzewnicę + dolutowujesz kilka kabli (w razie problemów opiszę które), zakłądasz czujnik nasłonecznienia i panel, dokłądasz czujnik temp. zewn w zderzak przy okazji dociagajaąc kabelki. Nabijasz ponownie klimę. Cieszysz sie z luksusu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #19 Napisano 18 Kwietnia 2009 wcale zamiana nie jest taka trudna jak tu opisują - musiz kupić nagrzewnicę climatronic z wiązką do panelu (czyli nie może być zdekompletowana) - koszt na allegro od 200 wzwyż + panel climatronic (od 50 do 100)+ czujnik nasłonecznienia (cena od 50 do 100 + wtyczka 20zł) + czujnik temp zewnętrznej cen aod 50 do 100 z kabelkiem.Jedziesz na stacje - wyuszczaja płyn, wracasz, zdejmujesz deskę (nie wiem czyw passacie sie da bez zdejmowania dechy ale po zdjeciou możesz ładnie poprowadzić kable), wymieniasz nagrzewnicę + dolutowujesz kilka kabli (w razie problemów opiszę które), zakłądasz czujnik nasłonecznienia i panel, dokłądasz czujnik temp. zewn w zderzak przy okazji dociagajaąc kabelki. Nabijasz ponownie klimę. Cieszysz sie z luksusu A o klapkach i silniczkach nie zapomniałeś ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrZeMoL Zgłoś #20 Napisano 19 Kwietnia 2009 wcale zamiana nie jest taka trudna jak tu opisują tu glownie chodzi o kase, to co napisales to powiedzmy 500zl, do tego wysylka przedmiotow i ryzyko czy rzyczywiscie sa sprawne doliczmy nabicie klimy i to o czym zapomniales napisac np te silniczki jezeli ktos nie ma czasu albo boi sie brac za takie cos to trzeba wziasc pod uwage robocizne zaoszczedzic mozesz na tym co sprzedaz jak ktos ma duzo kapuchy na takie zabawy to czemu nie. ja mam climatronic ale gdybym mial manualna to wydatki zawsze by byly na co inne i zmiana klimy nie wchodzilaby w gre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach